Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gesprekje met de buurvrouw...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

gesprekje met de buurvrouw...

Ongelezen bericht door Gerrie »

Toen ik vrijdag met Luna naar buiten stapte, kwam ik de buurvrouw tegen. Nu heb ik hen voordat ik Luna in huis haalde op het hart gedrukt dat als er iets was, als ze overlast hadden als ik weg was enz. bij mij aan te kloppen. Als ik nergens van weet, kan ik ook niets veranderen namelijk... Ik heb nooit iets van ze gehoord en dacht vrijdag: vraag er zelf even naar! Dus ik: Horen jullie de hond trouwens wel eens als ik weg ben? En toen begon buurvrouw voorzichtig te knikken... Oeps!

Blijkt Luna dus te reageren op honden die langslopen als ik er niet ben. Als ik er ben, doet ze dit nooit. Heel soms als ze op de bank ligt, komt er dan een laag grommetje uit, maar dan wordt ze door mij meteen gecorrigeerd en houdt ze op. Maar ja, als ik er niet ben... springt ze dus regelmatig blaffend tegen de ramen aan! Wel gaf de buurvrouw aan dat ze stopte zo gauw de hond weer uit beeld was.

Buurvrouw gaf ook meteen aan dat ze er niet ongelooflijk veel last van had, maar ja, nu ik het toch vroeg, ze hoorde dit natuurlijk wel. Het laatste wat ik wil is overlast veroorzaken voor anderen: Ik kies voor een hond en die andere mensen niet, dus vind ik dat ze er ook geen last van horen te hebben. Vrijdag dus meteen maar even langs de blokker gegaan en raamfolie gehaald. Het onderste gedeelte van het raam is nu beplakt, zodat Luna (ook als ze op de bank ligt) niets kan zien buiten. Even afwachten dus en aan het eind van de week maar weer eens bij de buren aanbellen of het geholpen heeft!

Als er hier nog andere tips zijn, hoor ik ze graag! Ik vond het nogal moeilijk een oplossing te bedenken, aangezien ze dit alleen doet als ik er niet ben en ik haar dus niet kan corrigeren... Ik hoop dus dat dit gaat helpen!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: gesprekje met de buurvrouw...

Ongelezen bericht door crutz »

had ook al willen zeggen, raamfolie, mss luxafles kort voor het raam & dicht, of gordijnen (deels) dicht....succes, weet (vnl als buur) dat het super vervelend is,

mijn honden hebben toen ze nog in huis zaten nooit los in huis gezeten als ik er niet was, maar had in Rdam wel een buurjongen met 2 honden die ook zo op andere honden reageerden, je wordt er goed gek van kan ik je vertellen...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wij hebben ook plakplastich en als wij er niet zijn laat ik de rolluiken zakken tot waar het plakplastic begint. dan krijgen ze toch licht dat door het plastic komt en toch afgesloten genoeg om zich niet op te winden over alle soorten dierlijke voorbijgangers
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief

crutz schreef:had ook al willen zeggen, raamfolie, mss luxafles kort voor het raam & dicht, of gordijnen (deels) dicht....succes, weet (vnl als buur) dat het super vervelend is,

mijn honden hebben toen ze nog in huis zaten nooit los in huis gezeten als ik er niet was, maar had in Rdam wel een buurjongen met 2 honden die ook zo op andere honden reageerden, je wordt er goed gek van kan ik je vertellen...

Dat kan ik me goed voorstellen, daarom vond ik het ook vervelend om te horen dat Luna dit doet. Maar ja, zoals ik al zei: ik wist het gewoon niet en dan kan ik natuurlijk ook niets veranderen. Nu in ieder geval meteen actie ondernomen en als het niet helpt, hou ik de tip van Massam in gedachten om de rolluiken ook nog eens dicht te doen tot aan de folie. Eerst maar eens zo proberen en inderdaad de radio er misschien bij aanzetten en dan van de week weer eens langs de buren!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gerrie schreef:
crutz schreef:had ook al willen zeggen, raamfolie, mss luxafles kort voor het raam & dicht, of gordijnen (deels) dicht....succes, weet (vnl als buur) dat het super vervelend is,

Dat kan ik me goed voorstellen, daarom vond ik het ook vervelend om te horen dat Luna dit doet. Maar ja, zoals ik al zei: ik wist het gewoon niet en dan kan ik natuurlijk ook niets veranderen. Nu in ieder geval meteen actie ondernomen en als het niet helpt, hou ik de tip van Massam in gedachten om de rolluiken ook nog eens dicht te doen tot aan de folie. Eerst maar eens zo proberen en inderdaad de radio er misschien bij aanzetten en dan van de week weer eens langs de buren!
alleen maar top dat je er iets aan doet :ok: mijn buurman toen vertikte dat, het is dus nog wel ff wat gevoelig soms, ook al is het een tijd geleden...heeft best wat jaartjes frustratie opgeleverd....

gewoon goed contact houden met ze, radio idd aan (of TV, als hij aangetrokken/afgeleid wordt door bewegend beeld), hoop dat het nu verholpen is...
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Sorry, maar ik dacht meteen aan het topic over plakplastic :smile:

Hopelijk gaat het nu beter!
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Aj dat is toch wel vervelend om te horen. Hopelijk helpt raamfolie voldoende. Ik heb dat toen meteen gedaan toen ik het huis toch puppyproef aan het maken was, zodat hij daar in ieder geval nooit neiging naar zo hebben. En ach ik vind het raamfolie wel leuk, dus het hangt nog steeds. Eventueel misschien nog gordijnen dicht en hou ramen goed dicht als je weg bent (want dan komen geluiden ook minder binnen dus minder prikkels)
Afbeelding
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Beike blaft en gromt als er iemand met of zonder hond voorbij loopt.
Daarom heb ik altijd de gordijnen dicht als ik weg ben, dan heeft niemand er last van.
Als ikzelf thuis ben, gromt hij lichtjes, maar dat mag.
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Plakfolie en radio aan?
Kunnen ze klagen over die radio die altijd maar aanstaat.

Ik heb honden. Die maken wel eens geluid, ook al zijn het windhonden. Het is maar zo weinig dat de buren het niet eens horen. Toen ik nog herdershonden had was dat wel anders. Die hoor je echt wel als de bel gaat. Op commando waren zij stil, en wij zijn al 22 jaar geen dag van huis geweest, behalve voor de dagelijkse boodschappen. Dat is binnen een half uur gepiept.
Ik mag dus wel zeggen dat ik nooit klachten van buren heb ontvangen over het blaffen.
Het is wel opvallend dat er in ons huizenblok nog nooit is ingebroken in die 22 jaar.
Er is wel eens een poging gedaan, maar dat wordt snel afgebroken als er een hond aanslaat.
Veel andere huizen in onze straat zijn wel eens aan de beurt geweest.

Hebben jullie wel eens opgelet hoeveel teringherrie mensen maken? Links van mij woont een buurman met een kettingzaag. Hij gaat gewoon een uurtje bomen klein zagen. Een uur duurt dan lang. Mijn andere buur is een klusmaniak. Hij heeft alles wat Black & Dekker te koop heeft.
Vaak zet hij ze allemaal tegelijk aan. Aan de overkant woont een mevrouw die de bladblazer
even aanzet als er een grasspriet is omgevallen. Wij hebben achtertuintjes van 7 x 15 meter.
Het gras wordt kort gehouden met behulp van een grasmaaier met benzinemotor!!
Na afloop worden de kantjes bijgewerkt met zo'n zenuwen-strimmer. Wie bedenkt dat allemaal?
De zoon van de buurman heeft alvast een motorfiets gekocht. Hij is pas zeventien, dus hij mag er nog niet mee de weg op. Dat weerhoudt hem er niet van om dat ding regelmatig in zijn schuurtje te testen, om te kijken oftie het nog doet.

Ik heb honden. Die maken wel eens geluid.
Klachten? Wat zegt U?? WAT??!!... PRAAT EENS WAT HARDER!!
Zet die machine...IK ZEG... ZET DIE MACHINE EENS EVEN UIT!!
Ach heeft de hond geblaft?
Flikker toch op man.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo ben ik er ook over gaan denken, mijn bovenbuurman klaagt ook eens in de zoveel tijd dat mijn honden de hele tijd zitten te blaffen als wij weg zijn, andere buren zeggen dat ze niks horen ze horen ze wel als wij thuis komen want dan moet er natuurlijk geblaft worden, en als wij thuis komen en nog op de galerij lopen horen we ze ook niet blaffen, zodra we de sleutel in het slot steken beginnen ze wel te blaffen.

Zelf maakt de buurman ook constant herrie wij horen constant klop en tik geluiden maar dat doet hij niet zegt hij dat komt van de buren schuin boven ons zegt hij, hadden we niet over geklaagd hoor, hij vroeg of wij ook weleens wat van hem hoorde. Van de week kon ik de halve nacht haast niet slapen, er stond een wasmachine tegen een muur aan te bonken en toen ging een ander nog eens op de verwarmingsbuis zitten kloppen en dat allemaal vier uur s`nachts, daarna begon er ergens aan de overkant een hond te blaffen die heeft daarna elk uur geblaft, normaal slaap ik daar wel doorheen, maar was al wakker geworden van die wasmachine of wat het ook was die tegen een muur stond te bonken, was gewoon gelijk klaarwakker.

Andere hebben soms uren lang na elven van die lekkere basmuziek aan, daar klaag ik ook nooit over tegen de buren, dus als er nu nog iemand komt klagen dan kunnen ze de pot op, honden blaffen nu eenmaal weleens en kinderen gillen ook weleens.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gerrie
Zeer actief

HillieS schreef:Sorry, maar ik dacht meteen aan het topic over plakplastic :smile:

Hopelijk gaat het nu beter!

Hahaha, al tijdens het plakken van de folie en daarna bij het typen van de openingspost moest ik ook al aan dat topic denken en vroeg me al af of mensen er hier weer op zouden wijzen. :smile:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:Raamfolie (en de radio aan zodat ze de honden ook niet hoort) lijkt me aardig afdoende hoor.
Van de week maar es navragen bij buuf, mèt een bloemetje voor het geleden ongemak en de toekomstige goodwill ;-)

nou :hmmm:

kom op zeg, waar hebben we het over?

ik neem even voor het gemak aan, dat haar huis niet recht tegenover een hondenuitlaat veld ligt, dus dat er niet constant een hond is, om op te reageren...

ja jee.. een hond blaft weleens, net zoals een ieder ander, ook zonder honden, wel geluiden maken die andere mensen ( buren) horen.

dat je folie plakt en zo het ook rustiger voor je hond maakt, dat begrijp ik volkomen hoor en is ook prima, maar met een blommetje aan de deur voor het geleden ongemak? uh nou nee...
Gerrie
Zeer actief

gonnie schreef:Zo ben ik er ook over gaan denken, mijn bovenbuurman klaagt ook eens in de zoveel tijd dat mijn honden de hele tijd zitten te blaffen als wij weg zijn...

....

Andere hebben soms uren lang na elven van die lekkere basmuziek aan, daar klaag ik ook nooit over tegen de buren, dus als er nu nog iemand komt klagen dan kunnen ze de pot op, honden blaffen nu eenmaal weleens en kinderen gillen ook weleens.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals ik in mijn openingspost al zei, vind ik dat ik voor mijn hond gekozen heb en dat ik daarmee geen overlast moet veroorzaken voor andere mensen. Mijn buren klagen nooit en staan niet voor ieder klein ding voor de deur. Dat ze dan eerlijk antwoord geeft als ik haar er zelf naar vraag, daar ben ik alleen maar blij om. Nu weet ik tenminste dat dit gebeurt en kan ik in ieder geval proberen dit weg te nemen.

Verder vind ik de opvatting 'zij maken ook herrie en willen er niets aan doen, dus doe ik dat ook niet' soms wel begrijpelijk, maar dit past gewoon niet bij mij en ook niet bij deze situatie. Ik heb namelijk zelf ook nooit last van de buren. We spreken elkaar niet veel, maar kunnen het wel gewoon goed met elkaar vinden. Waarom dan niet met z'n allen je inzetten voor ieders woongenot?

Als ik door deze kleine actie een goede verstandhouding kan houden met mijn buren, zie ik niet in waarom ik dit niet zou doen...
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Gerrie schreef
Zoals ik in mijn openingspost al zei, vind ik dat ik voor mijn hond gekozen heb en dat ik daarmee geen overlast moet veroorzaken voor andere mensen.
Vanuit jouw situatie bekeken heb je gelijk. Een goede relatie met de buren is heel belangrijk.

Maar wat mij zo dwarszit is de volkomen vanzelfsprekendheid waarmee mensen lawaai produceren, en niet eens in de gaten hebben dat zij overlast veroorzaken. Zij zijn er als de kippen bij om de rijdende rechter in te schakelen wanneer de haan van de buren kukeleku roept
Maar ze vinden het niet hinderlijk om zelf de oorzaak van enorm veel herrie te zijn.

Want wij hebben de nacht overwonnen. Het is nergens meer echt donker, en door die gigantische licht-productie kan je een mooie sterrenhemel wel vergeten. De stilte van de nacht is ook verdwenen, omdat nachtvluchten zijn toegestaan. Als ik de honden uitlaat op de hei, is het zelfs daar niet stil, omdat er constant een zoemend lawaai van een autosnelweg hoorbaar is.
Bij mooi weer vliegen de sportvliegtuigen af en aan, en overstemmen het lieflijke gezoem van muggen en wespen.
Het eerste dat bouwvakkers uitpakken is een gigantische gettoblaster waarmee zij een hele buurt opzadelen met hun muzikale voorkeur.
Wij zijn inmiddels zo afgestompt door al die herrie dat mensen echte stilte als beangstigend ervaren. Alleen in Drente bij de radiotelescopen in de bossen van Dwingelo is nog een stiltegebied. Vliegtuigen mogen daar niet vliegen, en auto's mogen er niet komen. Je hoort er alleen nog natuurlijke geluiden. Vogels, herten, honden, koeien en insecten. Veel mensen vinden dat griezelig. Wij spreken van een spookachtige stilte, wanneer wij geen menselijke activiteit waarnemen. Dat het bos ruist en ritselt, loeit en tsjilpt, kwinkeleert en koekoekt, kraakt en zucht, ervaren wij niet als geluid. Wij worden nerveus wanneer wij niet het rustgevende geluid van een brandweerauto horen, of de kalmerende herrie van de luchtalarm sirene. Ontspannen doen wij ons in de berm van een snelweg, met de radio op het kampeer-tafeltje. Honderd meter verderop is het stil, maar daar tref je ook bijna geen mens meer aan.
Want stilte is spooky....
Enfin, tegen de tijd dat wij gewend zijn geraakt aan het geluid van ontploffende kernreactoren, klaagt er niemand meer over een blaffende hond of een kraaiende haan.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gerrie schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals ik in mijn openingspost al zei, vind ik dat ik voor mijn hond gekozen heb en dat ik daarmee geen overlast moet veroorzaken voor andere mensen. Mijn buren klagen nooit en staan niet voor ieder klein ding voor de deur. Dat ze dan eerlijk antwoord geeft als ik haar er zelf naar vraag, daar ben ik alleen maar blij om. Nu weet ik tenminste dat dit gebeurt en kan ik in ieder geval proberen dit weg te nemen.

Verder vind ik de opvatting 'zij maken ook herrie en willen er niets aan doen, dus doe ik dat ook niet' soms wel begrijpelijk, maar dit past gewoon niet bij mij en ook niet bij deze situatie. Ik heb namelijk zelf ook nooit last van de buren. We spreken elkaar niet veel, maar kunnen het wel gewoon goed met elkaar vinden. Waarom dan niet met z'n allen je inzetten voor ieders woongenot?

Als ik door deze kleine actie een goede verstandhouding kan houden met mijn buren, zie ik niet in waarom ik dit niet zou doen...
:ok:
Ik zou willen dat iedereen die houding had.
Als er hier een herriemakende buurman zou wonen en zijn buren zouden om die reden hun hond maar laten blaffen dan werd het er hier ook niet aangenamer op. Het is juist door zo'n houding dan mensen zich steeds asocialer gaan opstellen. En bijna elk huis herbergt wel een hond.Of twee, of drie....
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik vind het netjes en logisch dat je er iets aan wilt doen hoor. Volgens mij lopen er nu twee discussie naast elkaar: 1) dat jij er iets aan wilt doen 2) dat mensen niet te veel moeten piepen omdat iedereen lawaai maakt. Die dingen sluiten elkaar toch niet uit? En ik klaag wél als ik ergens last van heb, al is Dora best een blafteef, maar als de Gooische meisjes tegenover 's nachts met hun ramen wijd open de muziek op volume 30 hebben staan, loop ik tóch even in mijn pyjama naar buiten en ik zou willen dat andere mensen dat ook eens zouden doen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat ze overlast veroorzaken en schrikken ze daar oprecht van. Over huisgeluiden zal ik nooit klagen (en voor mij vallen honden daar ook onder, ervan uitgaande dat je je best doet om ze zo stil mogelijk te houden). En tot een uur of elf zul je me ook niet over muziek, harde televisie of computerspelletjes horen. Als iedereen een beetje begrip voor elkaar opbrengt (dus zowel voor de geluiden van anderen als voor het feit dat anderen last van jouw geluiden kunnen hebben), kom je denk ik een heel eind :cheer: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

overdrijven is ook een vak
mijn buren van 2 huizen verderop hebben een bouvier pup. vandeweek lieten ze t beestje een tijdje alleen thuis.
Ze vroegen toen ze terug kwam aan de buurman (tussen ons in) of Bo lawaai gemaakt had. Bo had de hele ochtend zitten huilen zei hij
Aan haar andere buur vroeg ze het zelfde en die zei dat Bo een half uurtje of 3 kwartier wat gepiept had.

Het feit wil dat ze zelf 's ochtends was weg gegaan rond 9 uur. Haar zoon was thuis tot 11 uur en haar dochter kwam thuis om 12:30. De hond was dus 1 1/2 uur alleen geweest, waarvan volgens de buurvrouw een half uurtje piepen/huilen van Bo.

Sommige buren kunnen geen blaf verdragen (zoals Kelev zegt) en anderen hebben meer begrip, zeker als je een pup hebt.

Met onze vorige hond duurde het een jaar voor ze kwamen zeggen dat hij de hele tijd huilde als we weg waren. En wij waren in de veronderstelling dat ie stil was. btw.. beide buren waren hierin in overeenstemming, dus dat hij huilde klopte wel. Daarna aan ieders een bloemetje gegeven en een oplossing bedacht voor onze hond.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Gerrie
Zeer actief

Strega schreef:Ik vind het netjes en logisch dat je er iets aan wilt doen hoor. Volgens mij lopen er nu twee discussie naast elkaar: 1) dat jij er iets aan wilt doen 2) dat mensen niet te veel moeten piepen omdat iedereen lawaai maakt. Die dingen sluiten elkaar toch niet uit? En ik klaag wél als ik ergens last van heb, al is Dora best een blafteef, maar als de Gooische meisjes tegenover 's nachts met hun ramen wijd open de muziek op volume 30 hebben staan, loop ik tóch even in mijn pyjama naar buiten en ik zou willen dat andere mensen dat ook eens zouden doen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat ze overlast veroorzaken en schrikken ze daar oprecht van. Over huisgeluiden zal ik nooit klagen (en voor mij vallen honden daar ook onder, ervan uitgaande dat je je best doet om ze zo stil mogelijk te houden). En tot een uur of elf zul je me ook niet over muziek, harde televisie of computerspelletjes horen. Als iedereen een beetje begrip voor elkaar opbrengt (dus zowel voor de geluiden van anderen als voor het feit dat anderen last van jouw geluiden kunnen hebben), kom je denk ik een heel eind :cheer: .

Ik vind dat je hier (zie vetgedrukte in quote) helemaal gelijk in hebt. Ik heb de buren op het hart gedrukt echt bij mij aan te bellen of me aan te spreken als er iets zou zijn, maar dit doen ze dan om één of andere reden niet. Ik vind het dus fijn dat ik ze aangesproken heb en dat dit eruit kwam, want ik was me hier inderdaad niet van bewust. En als dit dan van kwaad tot erger gaat, heb je uiteindelijk kans dat de hele buurt weet dat de buurvrouw last van je hond heeft en jijzelf niet... :ugh: . Tegen anderen durven ze het namelijk vaak wel te vertellen (nu heb ik het dan niet specifiek over mijn buurvrouw, maar over hoe het in het algemeen kan gaan).

De discussie dat 'mensen niet te veel moeten piepen omdat iedereen lawaai maakt' is inderdaad een heel andere en in mijn geval niet van toepassing.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vroeg vroeger zelfs of mijn katten niet teveel lawaai maakten, tussen flat, die sprongen stoelen omver en doken van de kast op de vloer. :oeps: :mann:
Alles in redelijke verhouding houden is toch prima, hier heb ik mijn raamplastic laten zakken er werd teveel geblaft :ok: :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zeg niet dat ik ze maar raak laat blaffen, als ik thuis ben en ze beginnen te blaffen zeg ik er ook wat van. Maar word er wel een beetje kregel van als iemand zegt dat mijn honden uren zitten te blaffen terwijl andere buren zeggen dat ze ze alleen maar horen als we thuis komen. Ik hoor overdag trouwens ook weleens honden blaffen. Ik bedoel te zeggen dat ik me zelf er niet meer zo druk om ga maken, want dan wordt het alleen maar erger als ik bij elk geluidje van die honden gestresst ga doen tegen de honden. Toen de buurman de eerste keer erover klaagde toen was ik gelijk zenuwachtig en ging bij elk blafje mijn hond zowat af staan te tuigen, beetje overdreven, maar zo voelde het voor mij wel, dat doe ik dus niet meer want zo wordt het alleen maar erger.

Er zijn nu eenmaal mensen die je het nooit naar hun zin kan maken.

Probeer heus wel om te zorgen dat mijn honden zo min mogelijk herrie maken, maar honden blaffen nu eenmaal weleens en als ik niet thuis ben kan er natuurlijk ook weleens iemand voor mijn deur staan waardoor mijn honden kunnen gaan blaffen. Maar als ik niet thuis ben kan ik er niks aan doen.

En als ze overdag weleens vijf minuten zitten te blaffen omdat ze denken dat wij thuis komen als er iemand voor de deur staat dan kan ik er verder ook niks aan doen. We hebben de bellen al uitgezet, maar soms kloppen mensen dan op de ramen. Meer kan ik er ook niet aan doen, tenslotte moet ik ook weleens boodschappen doen en dan kunnen de honden niet mee.
We hebben het een tijdje opgenomen als we weg waren en een keer hebben ze vier minuten zitten blaffen, nou was dat ook nog overdags dus vind dat niet echt onder overlast vallen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gerrie
Zeer actief

gonnie schreef:Ik zeg niet dat ik ze maar raak laat blaffen, als ik thuis ben en ze beginnen te blaffen zeg ik er ook wat van. Maar word er wel een beetje kregel van als iemand zegt dat mijn honden uren zitten te blaffen terwijl andere buren zeggen dat ze ze alleen maar horen als we thuis komen. Ik hoor overdag trouwens ook weleens honden blaffen.

Er zijn nu eenmaal mensen die je het nooit naar hun zin kan maken.

Probeer heus wel om te zorgen dat mijn honden zo min mogelijk herrie maken, maar honden blaffen nu eenmaal weleens en als ik niet thuis ben kan er natuurlijk ook weleens iemand voor mijn deur staan waardoor mijn honden kunnen gaan blaffen. Maar als ik niet thuis ben kan ik er niks aan doen.

En als ze overdag weleens vijf minuten zitten te blaffen omdat ze denken dat wij thuis komen als er iemand voor de deur staat dan kan ik er verder ook niks aan doen. We hebben de bellen al uitgezet, maar soms kloppen mensen dan op de ramen. Meer kan ik er ook niet aan doen, tenslotte moet ik ook weleens boodschappen doen en dan kunnen de honden niet mee.
Volgens mij zegt hier ook niemand dat je ze maar raak laat blaffen hoor. Ik zeg alleen dat áls je er iets aan kan doen (zoals in mijn geval) je dit zeker niet moet laten, ook niet omdat 'de buren ook herrie maken'. En als de verstandhouding goed is en je die door iets kleins te doen goed kan houden, waarom dan niet? :19:

Verder moet ik erbij zeggen dat als ik een constante klagende buurvrouw had en ik van anderen hoorde dat het allemaal wel meeviel, ik er op een gegeven moment ook klaar mee zou zijn, hoor. Je doet wat je kunt, maar ergens houdt het op, vooral als het minder erg is dan de persoon doet voorkomen...
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik heb ook toen Jamie hier net was aan beide buurmannen gevraagd of als ze last van Jamie hadden, dat ze dat dan even zouden melden.
Nog geen klachten gehad :ok:
Maar ik vroeg laatst aan de linkerbuurman of hij Jamie weleens hoorde als ik weg was bijvoorbeeld... ja, maar hij had er geen last van. Het was ook meer piepen dan blaffen. Dus ik heb hem nogmaals op het hart gedrukt dat als hij er toch last van zou hebben, dat hij het wel zou zeggen....
Een goede verstandhouding is inderdaad gewoon erg belangrijk!
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dat verhaaltje van via via, de buurvrouw zegt dit en de andere dat is heel herkenbaar. :mann:
Ik woonde hier pas toen ik in de supermarkt door een buur werd aangesproken...dat mijn honden toch flink blaften.
Ik ben altijd van wie, wat, waar dus het was mijn naaste buur die zou klagen, gelijk met boodschappen en al bij haar aangebeld :pffff: .
Vriendelijk gevraagd of ze last had en ze veel blaften, ze zijn bijna nooit alleen, het mensje wist van niets...
Ze vond het zelfs fijn dat ze waakten, is een inbraak en rotzooi gevoelig buurtje.
De klagende (roddelende) buur is nu nog aan het bijkomen, van wie, wat, waar :smile:
Gelijk afgesproken dat ze altijd konden aanbellen als er iets was, dat gaat prima :engel: :ok:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik woon in een wijk waar iedereen wel honden heeft, 2 huskys die urenlang kunnen huilen als een wolf
een russel die heel vaak blaft, en het boerenfoxje die er naast woont doet dan gezellig mee
een stafford naast ons die als baasje weg is, ook aan het piepen gaat
een groenedaler die verzot op ballen is, en als die hem kwijt is, iedereen het moet horen
goh zegt mijn buurvrouw dan, wat zijn die 5 van jouw heerlijk rustig zeg :F:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Wij hebben wel een prima positie met de buren hier. De buren aan weerszijden hebben namelijk altijd oorlog over de katten. De zeurende buurvrouw van de ene kant heeft ons tot haar team veroordeeld omdat ze dus tégen de andere buren is (heel logisch ja). Die komt dus telkens boze dingen over de andere buren tegen ons zeggen wat wij dan maar aanhoren waardoor ze denkt dat we tot haar kamp behoren. Bovendien keft hun hond veel meer dan die van ons bij elkaar doen en toen we Dora net hadden, zeiden ze dat ze zo 'gezellig' blafte... :piew: . Die andere buren vinden geloof ik alles wel best en ik heb regelmatig hun katten uit de dakgoot gevist als ze niet in de gaten hadden dat er weer eentje door het raam was geklommen en ze het raam hadden dichtgedaan. En de buren beneden help ik altijd uit de brand met hun katten als ze op vakantie zijn. Volgens mij gaat niemand het in z'n hoofd halen om over de vocale instelling van Dora te klagen :engel: . Maar ik vind dat je altijd moet proberen de overlast te beperken :ok: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Hoi Gerrie, een tijdje geleden sprak de buurvrouw me aan om te vertellen dat mijn Duitse Dog nogal tekeer ging als er iemand aan de deur kwam terwijl ik niet thuis was.
Om dit euvel te verhelpen, heb ik een verduisterend gordijn voor de raam en de voordeur gehangen, welke ik naar beneden doe nu als ik weg moet. Ook zet ik de deurbel af zodat hij niet opspringt bij het geluid ervan.
Sindsdien heeft de buurvrouw nergens meer last van en dat is maar goed ook tenslotte. :ok:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”