Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Engeland en rabiës titer
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Engeland en rabiës titer
Een poosje terug had ik hier gelezen dat er misschien nieuwe regels gaan gelden voor Engeland en Scandinavië, waarbij er niet meer getiterd hoeft te worden voor rabiës. Aangezien we voor volgend jaar toch echt een vakantie naar Engeland willen plannen (zou eigenlijk al dit jaar, maar hebben we uitgesteld), ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het precies zit. Jamey is up to date met haar rabiës enting, hoeft eigenlijk volgend jaar pas weer geënt te worden. Mijn ouders laten hem binnenkort bij Cara zetten. Weet iemand er meer van, of waar ik er meer informatie over zou kunnen vinden?

You'll be in my heart... Always...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Engeland en rabiës titer
Ik las gister ergens dat Engeland in 2004 voorlopig voor 3 jaar de eigen regels mocht blijven handhaven.
Inmiddels is het 7 jaar verder en zijn die regels nog steeds niet veranderd.
Als ik jou was nam ik het zekere voor het onzekere en liet ik mooi de bloedproef doen, dan weet je in elk geval zeker dat je volgend jaar naar Engeland kunt met je hondje
Als ik jou was nam ik het zekere voor het onzekere en liet ik mooi de bloedproef doen, dan weet je in elk geval zeker dat je volgend jaar naar Engeland kunt met je hondje

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jacksel
- Zeer actief
En dan moeten we zeker bij jou op bezoekrenee-uk schreef:Ik las gister ergens dat Engeland in 2004 voorlopig voor 3 jaar de eigen regels mocht blijven handhaven.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Overigens zou ik de jonge pup nu nog absoluut niet tegen RAbies laten enten tenzij het echt niet anders kan; ik vind het een grote belasting voor een jonge hond.
Suzanne
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
Nee, want Gina vreet Jamey opJacksel schreef:En dan moeten we zeker bij jou op bezoekrenee-uk schreef:Ik las gister ergens dat Engeland in 2004 voorlopig voor 3 jaar de eigen regels mocht blijven handhaven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
die regels zijn nog niet definitief en tot nu toe is zeker voor engeland nog de regels ongewijzigd en moet je dus wel titeren en 6 maanden wachten.
alleen voor zweden zou het in 2012 definitief gewijzigd worden maar laatste berichten wat ik hoorde werd dat weer uitgesteld.
alleen voor zweden zou het in 2012 definitief gewijzigd worden maar laatste berichten wat ik hoorde werd dat weer uitgesteld.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/3831n1894 ... guern.html
Verenigd Koninkrijk = Engeland, Noord-Ierland, Schotland, Wales)
Diersoorten:
Hond, kat, fret.
Verplichte inentingen:
Inenting tegen hondsdolheid (Rabiës) is verplicht. De eerste inenting moet minstens 7 maanden voor vertrek gegeven worden, daarna binnen het entingsschema opnieuw vaccineren.
Er moet een bloedtest gedaan worden waarbij de Rabiëstiter bepaald wordt. Geadviseerd wordt om de bloedtest minstens 30 dagen na de rabiësenting te doen, maar de dierenarts mag hier vanaf wijken. Bij een positieve uitslag (> 0,5 IE/ml) 6 maanden wachten voor vertrek vanaf de datum van bloedprikken. Wordt het dier de volgende keer binnen het vaccinatieschema opnieuw gevaccineerd, dan is de bloedtest niet nodig.
Identificatie:
Verplichte chip. Het dier moet gechipt zijn vóórdat de rabiësvaccinatie is gegeven!!!
EU dierenpaspoort:
Verplicht.
Dieren jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden zijn niet toegestaan
Uw dier moet verplicht behandeld worden tegen wormen (Praziquantel) en teken. Dit moet gebeuren 24 tot 48 uur voor uw inchecktijd. Laat de dierenarts de dag èn het tijdstip waarop dit gebeurt in het paspoort zetten, ondertekenen en afstempelen! Er moet een in Nederland geregistreerd middel tegen teken gebruikt worden. Een tekenband alleen is niet voldoende, maar kan wel als aanvullend middel worden gebruikt (laat in het paspoort de behandeling noteren).
Geadviseerd wordt om behalve het EU dierenpaspoort ook de officiële laboratoriumuitslag (in het Engels) van de Rabiëstiter, en oude vaccinatiedocumenten mee te nemen, ter ondersteuning van de Rabiësvaccinatie.
Uit informatie van juli 2005 blijkt, dat volgens medewerkers van de Eurotunnel in het paspoort moet staan: eerste datum rabiësvaccinatie van voor het bloedonderzoek, en alle rabiësentingen van na het bloedonderzoek.
U mag dieren alleen importeren via de officiële goedgekeurde transportroutes: zie de informatie op de website van DEFRA.
Kijk voor meer informatie op: Invoereisen UK.
Het DEFRA informatienummer is: 0044-870-2411710 (maandag t/m vrijdag, 8.30 tot 17.00 UK time), of email: pets.helpline@defra.gsi.gov.uk
Verenigd Koninkrijk = Engeland, Noord-Ierland, Schotland, Wales)
Diersoorten:
Hond, kat, fret.
Verplichte inentingen:
Inenting tegen hondsdolheid (Rabiës) is verplicht. De eerste inenting moet minstens 7 maanden voor vertrek gegeven worden, daarna binnen het entingsschema opnieuw vaccineren.
Er moet een bloedtest gedaan worden waarbij de Rabiëstiter bepaald wordt. Geadviseerd wordt om de bloedtest minstens 30 dagen na de rabiësenting te doen, maar de dierenarts mag hier vanaf wijken. Bij een positieve uitslag (> 0,5 IE/ml) 6 maanden wachten voor vertrek vanaf de datum van bloedprikken. Wordt het dier de volgende keer binnen het vaccinatieschema opnieuw gevaccineerd, dan is de bloedtest niet nodig.
Identificatie:
Verplichte chip. Het dier moet gechipt zijn vóórdat de rabiësvaccinatie is gegeven!!!
EU dierenpaspoort:
Verplicht.
Dieren jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden zijn niet toegestaan
Uw dier moet verplicht behandeld worden tegen wormen (Praziquantel) en teken. Dit moet gebeuren 24 tot 48 uur voor uw inchecktijd. Laat de dierenarts de dag èn het tijdstip waarop dit gebeurt in het paspoort zetten, ondertekenen en afstempelen! Er moet een in Nederland geregistreerd middel tegen teken gebruikt worden. Een tekenband alleen is niet voldoende, maar kan wel als aanvullend middel worden gebruikt (laat in het paspoort de behandeling noteren).
Geadviseerd wordt om behalve het EU dierenpaspoort ook de officiële laboratoriumuitslag (in het Engels) van de Rabiëstiter, en oude vaccinatiedocumenten mee te nemen, ter ondersteuning van de Rabiësvaccinatie.
Uit informatie van juli 2005 blijkt, dat volgens medewerkers van de Eurotunnel in het paspoort moet staan: eerste datum rabiësvaccinatie van voor het bloedonderzoek, en alle rabiësentingen van na het bloedonderzoek.
U mag dieren alleen importeren via de officiële goedgekeurde transportroutes: zie de informatie op de website van DEFRA.
Kijk voor meer informatie op: Invoereisen UK.
Het DEFRA informatienummer is: 0044-870-2411710 (maandag t/m vrijdag, 8.30 tot 17.00 UK time), of email: pets.helpline@defra.gsi.gov.uk
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Bovenstaande heb ik gevonden voor iemand die bij mij op de puppylijst staat en in de UK woont. 
- Jacksel
- Zeer actief
dat weet ik wel, maar er was een tijd geleden een bericht dat het misschien zou gaan veranderen in 2012. En dat zou mij goed uitkomen, van dat scheelt weer titeren. Daar ging de vraag dus ook overShima schreef:lang verhaal

- renee-uk
- Zeer actief
én de DA moet de gezondheidsverklaring invullen in het paspoort.
Daar wordt, in elk geval bij de chunnel, naar gekeken!

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ja en ontvlooien/ontwormen 24 a 48 uur van ten voren met bepaalde middelen toch?renee-uk schreef:én de DA moet de gezondheidsverklaring invullen in het paspoort.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Hieruit maak ik op dat als er eenmaal een titer bepaald is, je daarna alleen maar hoeft te enten en niet opnieuw de titer hoeft te bepalen?Uit informatie van juli 2005 blijkt, dat volgens medewerkers van de Eurotunnel in het paspoort moet staan: eerste datum rabiësvaccinatie van voor het bloedonderzoek, en alle rabiësentingen van na het bloedonderzoek.
- Valerie
- Zeer actief
Ja dat klopt maar is dat om de 3 jaar of om de 2 jaar? Bij de nobivac rabies?
- renee-uk
- Zeer actief
Klopt, maar als je ook maar 1 dag te laat bent mag het hele circus weer opnieuw!Shima schreef:Hieruit maak ik op dat als er eenmaal een titer bepaald is, je daarna alleen maar hoeft te enten en niet opnieuw de titer hoeft te bepalen?Uit informatie van juli 2005 blijkt, dat volgens medewerkers van de Eurotunnel in het paspoort moet staan: eerste datum rabiësvaccinatie van voor het bloedonderzoek, en alle rabiësentingen van na het bloedonderzoek.
yup, maar dat staat in Shima's verhaaltje, alhoewel niet heel duidelijkValerie schreef:Ja en ontvlooien/ontwormen 24 a 48 uur van ten voren met bepaalde middelen toch?

- renee-uk
- Zeer actief
Is officieel om de 3 jaar, maar de DA's hier houden 2 jaar aanValerie schreef:Ja dat klopt maar is dat om de 3 jaar of om de 2 jaar? Bij de nobivac rabies?

- Valerie
- Zeer actief
Dus voor Engeland kun je het beter om de 2 jaar doen? Of als Nederlander mag ik het gewoon om de 3 jaar doen? Jigzy mag namelijk ook Engeland in en ik wil het wel bij houden.renee-uk schreef:Is officieel om de 3 jaar, maar de DA's hier houden 2 jaar aanValerie schreef:Ja dat klopt maar is dat om de 3 jaar of om de 2 jaar? Bij de nobivac rabies?
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Renee, als je een duidelijker verhaal kunt vinden (Engels of Nederlands) dan houd ik me aanbevolen. Wat een gezoek zeg al die regeltjesrenee-uk schreef: yup, maar dat staat in Shima's verhaaltje, alhoewel niet heel duidelijk
- renee-uk
- Zeer actief
dat weet ik niet en durf ik ook niet te zeggen, ik weet alleen dat ze hier die drie jaar niet aan willen houden.Valerie schreef:Dus voor Engeland kun je het beter om de 2 jaar doen? Of als Nederlander mag ik het gewoon om de 3 jaar doen? Jigzy mag namelijk ook Engeland in en ik wil het wel bij houden.renee-uk schreef:Is officieel om de 3 jaar, maar de DA's hier houden 2 jaar aanValerie schreef:Ja dat klopt maar is dat om de 3 jaar of om de 2 jaar? Bij de nobivac rabies?
Toen ik de honden meenam naar Engeland had ik net de 6 maanden wachttijd na de bloedtest volgemaakt dus dat was toen niet van toepassing.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- renee-uk
- Zeer actief
Het verhaal klopt hoor, alleen die teken vallen wat weg na de ontworming.Shima schreef:Renee, als je een duidelijker verhaal kunt vinden (Engels of Nederlands) dan houd ik me aanbevolen. Wat een gezoek zeg al die regeltjesrenee-uk schreef: yup, maar dat staat in Shima's verhaaltje, alhoewel niet heel duidelijk
En voor zowel wormen en teken behandeling moet de DA in het paspoort tekenen, net als dat die de gezondheidsverklaring moet invullen.
Ik heb bij de chunnel naast mensen gestaan die een kat bij zich hadden en geen DA handtekeningen in het paspoort en die konden hoog en laag springen maar mochten die kat niet meenemen Engeland in

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb altijd al onze pups op 13 weken voor Rabies laten enten en heb nooit iets aan ze gemerkt behalve dat bij sommige pups de entplek ietsjes verdikt was een paar uur na de injectie........Suzanne123 schreef:Overigens zou ik de jonge pup nu nog absoluut niet tegen RAbies laten enten tenzij het echt niet anders kan; ik vind het een grote belasting voor een jonge hond.
Suzanne
Sandra

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Mijn honden zijn ook gewoon tegen rabiës geënt met 13 weken. En zelfs twee weken voor de titer nog eens. Om zeker te weten dat de uitslag positief was.
nooit iets gemerkt aan mijn hondjes.
nooit iets gemerkt aan mijn hondjes.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
zowiezo de rabiësenting nooit tegelijk geven met de normale enting. dit is echt een aanslag op de weerstand van de hond en zeker op die van een pup.
voor engeland is het zo dat ze de rabiësenting moeten hebben, een maand NA de enting kan er bloed af worden genomen om de titer te bepalen dan een half jaar NA datum bloedafname en bij een goede titer mag de hond engeland in mits deze 24 tot 48 uur van te voren is ontvlooid ent ontwormd met de middelen die de engelse wet voorschrijft. zijn het de verkeerde middelen word je hond onherroepelijk terug gestuurd.
als je de rabiësenting laat zetten, zet deze dan in een spier. is even pijnlijk maar de uitslag van de titer is dan hoger.
in principe hoef je maar 1x te titeren als je daarna maar wel de rabiësenting op tijd laat geven. de rabiës is 3 jaar geldig. laat je hem echter verlopen dan moet je opnieuw laten titeren.
wel moet je elke keer als je naar engeland gaat 24-48 van te voren door de dierenarts laten ontvlooien en ontwormen. dat moet hij ook in het entingsboekje zetten en met welke stof.
ellen
voor engeland is het zo dat ze de rabiësenting moeten hebben, een maand NA de enting kan er bloed af worden genomen om de titer te bepalen dan een half jaar NA datum bloedafname en bij een goede titer mag de hond engeland in mits deze 24 tot 48 uur van te voren is ontvlooid ent ontwormd met de middelen die de engelse wet voorschrijft. zijn het de verkeerde middelen word je hond onherroepelijk terug gestuurd.
als je de rabiësenting laat zetten, zet deze dan in een spier. is even pijnlijk maar de uitslag van de titer is dan hoger.
in principe hoef je maar 1x te titeren als je daarna maar wel de rabiësenting op tijd laat geven. de rabiës is 3 jaar geldig. laat je hem echter verlopen dan moet je opnieuw laten titeren.
wel moet je elke keer als je naar engeland gaat 24-48 van te voren door de dierenarts laten ontvlooien en ontwormen. dat moet hij ook in het entingsboekje zetten en met welke stof.
ellen
- renee-uk
- Zeer actief
en dat stond er nog niet?tollerlover schreef:zowiezo de rabiësenting nooit tegelijk geven met de normale enting. dit is echt een aanslag op de weerstand van de hond en zeker op die van een pup.
ellen

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
zei zij vriendelijkrenee-uk schreef:en dat stond er nog niet?tollerlover schreef:zowiezo de rabiësenting nooit tegelijk geven met de normale enting. dit is echt een aanslag op de weerstand van de hond en zeker op die van een pup.
ellen
ellen