Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rare gewoontes die er zo maar insluipen
Moderator: moderatorteam
- Herma en Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
- Contacteer:
rare gewoontes die er zo maar insluipen
ik was zojuist aan het stofzuigen (niet voor de haren maar al het zand) en er is hier een rare gewoonte ingeslopen. tijdens het stofzuigen brengt boris mij een speeltje en ik gooi die weg, of stoot hem weg met de stofzuiger. en hij blijft hem brengen tijdens het stofzuigen!
dit gebeurd nu elke keer.
hoe we dit er nou weer in hebben gekregen? hahaha
nog meer mensen met rare gewoontes mbt hond dan he?
dit gebeurd nu elke keer.
hoe we dit er nou weer in hebben gekregen? hahaha
nog meer mensen met rare gewoontes mbt hond dan he?
-
29996D
Re: rare gewoontes die er zo maar insluipen
AbsurdNanna schreef:Als ik de riemen pak, rennen ze naar de deur
-
Syllvero
Eén van die gewoontes is:
Zodra ik wakker word ( Beike slaapt bij me op de kamer), dan krijg ik een knuffel van hem ( Beike zijn speelknuffel) in mijn gezicht geduwd
Gevolgd door kusjes en pootjes van Beike
Ook springt hij dan wel eens op bed, om samen verder te slapen of om boven op me te gaan liggen, om me uit bed te krijgen
Ik ben meestal een vroege vogel en Beike weet dat, het gebeurd vaak rond dezelfde tijd.
Zodra ik wakker word ( Beike slaapt bij me op de kamer), dan krijg ik een knuffel van hem ( Beike zijn speelknuffel) in mijn gezicht geduwd
Gevolgd door kusjes en pootjes van Beike
Ook springt hij dan wel eens op bed, om samen verder te slapen of om boven op me te gaan liggen, om me uit bed te krijgen
Ik ben meestal een vroege vogel en Beike weet dat, het gebeurd vaak rond dezelfde tijd.
- krullie
- Zeer actief
als ik ga zuigen wil ik nog wel eens mika naar buiten gooien in de tuin met een kluif.
1x gedaan en nu als ik de stofzuiger al pak wil meneer een kluifje en de tuin in.
diep beledigd als het vanwege het weer niet kan.
en nog meer stomme gewoontes. :N:
1x gedaan en nu als ik de stofzuiger al pak wil meneer een kluifje en de tuin in.
diep beledigd als het vanwege het weer niet kan.
en nog meer stomme gewoontes. :N:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Bikkel hier slaapt ook boven. hij slaapt op zijn eigen kleed naast het bed. zodra het ochtend wordt stoot hij heel voorzichtig met zijn neus tegen mijn gezicht. reageer ik helemaal niet dan doet ie het gewoon nog een keer. En als ik m goedemorgen wens springt ie op het bed om heerlijk tegen me aan te liggen. Zeg ik nee dan gaat ie gewoon weer op zijn plekkie liggen.
geen idee hoe dat er ooit ingeslopen is.
geen idee hoe dat er ooit ingeslopen is.
-
Ayurveda
- Zeer actief
In de week dat mijn vriend werkt wordt ik (nu ik zwanger ben, is begonnen door mn misselijkheid) door mn vader savonds opgehaald voor het eten. Hij belt dan, ik neem op met: hoi en zeg dan okee ik kom er aan. Die 2 worden gelijk helemaal wild en beginnen te piepen en te springen!!! En echt waar als iemand anders rond die zelfde tijd belt doen ze niks haha

-
Lillith
- Zeer actief
Als ik ga stofzuigen gooi ik alle botjes en andere zooi in de speelmand....
Zo gauw ik stop met zuigen wordt alles er weer keurig uitgehaald door Lille.
Ook versnipperd ze dan nog een leuk kartonnetje, zodat het resultaat NIHIL is

Zo gauw ik stop met zuigen wordt alles er weer keurig uitgehaald door Lille.
Ook versnipperd ze dan nog een leuk kartonnetje, zodat het resultaat NIHIL is
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Altijd als ik een pup kreeg ging ik hem stofzuigen. Goed tegen de vlooien en ander ongedierte.
De hondjes vonden dat een prima behandeling, en gingen al op hun rug liggen als ik de stofzuiger uit de kast haalde.
Op een mooie voorjaarsdag wilde ik het gras maaien met mijn elektrische maaimachine.
Tot mijn verbazing kwam mijn Duitse herder naar buiten stuiven en gooide zich op zijn rug om gestofzuigd te worden.
Mahér mijn whippet beet mij eens speels in mijn kuit net toen ik op het punt stond een stukje wordt uit te delen. Zonder er bij na te denken gaf ik hem de worst. De volgende dag, op dezelfde plaats beet hij mij weer. Hij doet dit nu al een jaar lang, en elke keer krijgt hij zijn worst
Aan mij ligt het niet....
De hondjes vonden dat een prima behandeling, en gingen al op hun rug liggen als ik de stofzuiger uit de kast haalde.
Op een mooie voorjaarsdag wilde ik het gras maaien met mijn elektrische maaimachine.
Tot mijn verbazing kwam mijn Duitse herder naar buiten stuiven en gooide zich op zijn rug om gestofzuigd te worden.
Mahér mijn whippet beet mij eens speels in mijn kuit net toen ik op het punt stond een stukje wordt uit te delen. Zonder er bij na te denken gaf ik hem de worst. De volgende dag, op dezelfde plaats beet hij mij weer. Hij doet dit nu al een jaar lang, en elke keer krijgt hij zijn worst
Aan mij ligt het niet....
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Manlief zit hier veel op de bank te werken, en af en toe is madam dat zat. Dan wil ze aandacht van hem. Spelen. Dus dan pakt ze haar rubberbal, gaat bij hem zitten op de bank, en kijkt hem aan. Reageert hij niet adequaat*, dan tieft ze de bal op zijn toetsenbord. Waarop manlief zonder op te kijken de bal pakt en een end van zich af gooit. Madam erachteraan, natuurlijk. Manlief kan doorwerken, totdat er weer een bal op zijn toetsenbord belandt.
Na dit een week of wat aangekeken te hebben (zeer amusant), zei ik tegen manlief "je beseft dat je haar belóónt voor haar bal op je toetsenbord spugen, toch?"
Ze heeft hem uitstekend afgericht
*adequaat reageren: Laptop opzij zetten en met het hondje gaan spelen en haar alle aandacht geven die ze maar wil
Na dit een week of wat aangekeken te hebben (zeer amusant), zei ik tegen manlief "je beseft dat je haar belóónt voor haar bal op je toetsenbord spugen, toch?"
Ze heeft hem uitstekend afgericht
*adequaat reageren: Laptop opzij zetten en met het hondje gaan spelen en haar alle aandacht geven die ze maar wil
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Als ik aan het tuinieren ben krijgen de honden altijd de bloempotjes van de nieuwe planten, daar kunnen ze lekker op knagen en leuk mee gooien. Alleen blijft het al lang niet meer bij die potjes, ze trekken de nieuwe planten er ook uit 

-
Intence
- Vaste gebruiker
hier heeft ze de rare gewoonte dolenthousiast te zijn als ik uit bed kom, bij mijn vriend doet ze dat niet en blijft ze lekker op haar kleed liggen
en als ik uit bed kom gaat ze helemaal door de kamer heen rennen en dan een grote schuiverd nemen op haar kleed (die dan lekker over het laminaat glijd, om te eindigen tegen de kachel)
en dit doet ze dus alleen in de ochtend, ongeacht het tijdstip....
en als ik uit bed kom gaat ze helemaal door de kamer heen rennen en dan een grote schuiverd nemen op haar kleed (die dan lekker over het laminaat glijd, om te eindigen tegen de kachel)
en dit doet ze dus alleen in de ochtend, ongeacht het tijdstip....
-
S@ndr@
- Zeer actief
al sik mijn tanden poets komt hij iets lekkers halen
is er een beetje in gegroeid omdat hij de elektrische tanden borstel een beetje eng vond in het begin
is er een beetje in gegroeid omdat hij de elektrische tanden borstel een beetje eng vond in het begin
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb een mand met hondenspeeltjes staan, waar gedurende de dag van alles uitgehaald wordt.
's Avonds na het eten is het hier even quality time voor de honden en dan móét die mand omgegooid worden volgens Jan en vliegen al de speeltjes die er nog inzitten door de kamer.
Na de afwas ruim ik de zooi weer op en kan het mandje weer blijven staan tot de volgende avond na het eten
's Avonds na het eten is het hier even quality time voor de honden en dan móét die mand omgegooid worden volgens Jan en vliegen al de speeltjes die er nog inzitten door de kamer.
Na de afwas ruim ik de zooi weer op en kan het mandje weer blijven staan tot de volgende avond na het eten

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jacky_
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Altijd als Jotthem een nieuw bot of speeltje krijgt moet eerst iedereen m zien, gaat hij iedereen langs in huis van 'Kijk ik heb wat gekregen, mooi he! :smile1:. En daarna gooit hij het speeltje of bot in de mand om m te 'begraven' onder zijn kleed, om vervolgens heel de mand midden in de woonkamer te verplaatsen en daarna het kleedje eruit te gooien. Als die dat heeft gedaan gaat die op de grond op zijn bot of speeltje kauwen. 
15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Als ik Otto los hier achter in de tuin laat weet hij niet hoe snel hij de de deur uit moet. Heb ik hem aangelijnd omdat ik hem ga uitlaten (ook altijd via de achterdeur) blijft hij keurig netjes wachten tot ik eerst naar buiten stap. Dat had ik hem dus niet aangeleerd.

Groetjes,
Sandra