Waar ik al jaren bang voor ben is vanmorgen gebeurd
Ik ga regelmatig lopen op de buitendijk en dan passeer ik een boerderijtje met een omheint stukje grond waar 3 honden lopen in de maten grote stabij naar kleiner, en dat waakt en blaft de hele dag naar alles wat langs komt en de dijk ligt in het zicht dus het is hun territorium( denken ze).
Ik weet dat de eigenaar ze `s morgens wel eens losgooit op de dijk en ook dat ze voor geen millimeter luisteren, dus ik kijk altijd goed -
Ik loop de dijk op en hij doet daar beneden het hek open en het geteisem neemt een sprint en gaat zo de dijk op :M: .
Sta je daar netjes nog met je hond aan de lijn
3 honden blaffend in de aantocht, en toen, eigenaar is over het hek heen gesprongen, heeft nog geprobeerd de grootste te pakken -
De geijkte aanpak maar geprobeerd, Gil losgelaten en doorgelopen.( wist het anders ook niet)
de eigenaar moest alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat de grootste van het roedeltje zijn tanden in Van Gils zou zetten .
Die stond daar quasi nonchalant, van
zodra hij de kans kreeg kwam Gil achter me aan en ging achter me staan, en toen kon ik de grootste hond die achter hem aankwam kunnen wegsturen.
Klinkt allemaal niet zo spectaculair, maar het liep me even dun door de broek
Ik weet ook dat als ik daar met DuCain had gelopen dan hadden we de dieren ambulance kunnen bellen.( gelukkig is het me toen niet gebeurt).
wat is het dan toch heerlijk als je een stabiele hond hebt die cool blijft en dat je daar op kan vertrouwen
Maar wat heb ik dan toch moeite om niet hard gillend en schreeuwend nijdig te worden op zo`n eigenaar die zijn honden niet eens bij zich kan roepen
Shit happens, ik weet het, maar echt blij wordt ik er niet van
tot zover het begin van de dag.
de rest mag wel ietsjes rustiger verlopen - ik hou van hele saaie dagen

TARAK