Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verharing teven

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Verharing teven

Ongelezen bericht door PattyB »

Toch even een topicje er tegenaan.

Senna verhaart enorm. Haar dekharen alleen, niet de ondervacht. Bij teven is de verharing hormonaal geregeld wordt altijd gezegd.
Normaal verliest een teef tegen het einde van het nest haar vacht en wordt ze bijna kaal.

Senna is dus nu al enorm aan het verharen.
Is dit dan toch door het weer? Of hebben anderen hier ook ervaring mee met hun drachtige teven?
Senna is nu 6,5 week drachtig. Sinds +- 1 week verhaart ze als een gek. (Wat dus op zich wel samenvalt met het mooiere weer :denken:)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Verharing teven

Ongelezen bericht door Machie »

Luca haart momenteel ook als een gek. Maar die is niet drachtig :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zal een combi zijn, dat ze normaal, niet drachtig dus, nu ook wel meer zou gaan ruien, nu het warmer word, en wellicht wordt dat nu wat versterkt door haar dracht, ach nou ja, gaat er toch allemaal uit straks, kun je er vast aan wennen :mrgreen:
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

yamie schreef:zal een combi zijn, dat ze normaal, niet drachtig dus, nu ook wel meer zou gaan ruien, nu het warmer word, en wellicht wordt dat nu wat versterkt door haar dracht, ach nou ja, gaat er toch allemaal uit straks, kun je er vast aan wennen :mrgreen:
Als ze dan naderhand weer sneller in vacht is, maakt het me niet uit. :Q:
Boeit me verder ook vrij weinig, maar gezien Inge O's reactie in de fotohoek, was ik nieuwsgierig. :ok:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

heb ik nog niet eerder meegemaakt. de teven hier blijven ook in de zomer en dracht vol in hun haren zitten. pas na de dracht beginnen de vlokken eraf te vliegen. zo extreem dat ze bijna kaal zijn. helaas duurt het ook behoorlijk lang voor de vacht weer optimaal is.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”