Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sirene's..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Sirene's..

Ongelezen bericht door thom »

Daarnet een hele stoet met brandweerwagens en politieauto's door de straat, richting hei, volop in de sirene.
Yla lag heerlijk in het zonnetje in de tuin te pitten, ineens gaat haar kop omhoog en gaat ze liggen loeien als een wolf.. :O:
Meisje is bijna 7 jaar, nog nooit meegemaakt zo'n reaktie, wat een oergeluid.. :lol1:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Sirene's..

Ongelezen bericht door renee-uk »

Toen ik nog in Deurne woonde kwam er bijna elke morgen een ambulance met loeiende sirene's langs, denk dat ie die voor zn kinderen aanzette of zo want er was geen kip op de weg omstreeks die tijd, laat staan ander verkeer :roll:
Cerva en Luca gingen dan ook altijd loeien, allebei op een andere toonhoogte en op het laatst deed Jan ook mee, die klonk meer als een schorre kraai maar had natuurlijk ook nog niet zoveel geoefend ;)

In elk geval was de hele buurt wel wakker om die tijd, inderdaad wat een oergeluid :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Buster loeit ook (als een wolf) naar de Sirene. en Luca doet dan mee, omdat Buster het doet :piew:

gelukkig alleen als ze het buiten horen. binnen is dat veel minder. hier gaan nogal wat ambulances :ugh:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hmm hoe vreugdevol ik vorige keer zei dat met de sirenes de eerste maandag van de maand ze blijkbaar niet reageerden (ik was erbij) Zo stond ik de laatste keer in de achtertuin bij het balkon van de buuf op de andere hoek te kletsen, eindje weg van mijn eigen huisje.
Sirenes gaan af, Bluf en Finn verschenen op het balkon. Het bleef stil :cheer:
Eventjes :smile: Bluf begon toch te loeien, waarop Finn volgde.. hond van de Buuf trok kopje scheef en zat haarzelf echt af te vragen wat dat nu allemaal was voor rare loeigeluiden :denken: toen ik ook nog eens ging klappen in de handen en boos Stil! Riep was het voor de hond helemaal vreemd, en voor die van mij ook :eek: we horen de baas maar we zien d'r niet :oeps: stil zijn maar dan :idea:
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Emma schreef:Buster loeit ook (als een wolf) naar de Sirene. en Luca doet dan mee, omdat Buster het doet :piew:

gelukkig alleen als ze het buiten horen. binnen is dat veel minder. hier gaan nogal wat ambulances :ugh:
Veel honden denken dat er buiten wel een superwolf staat te roepen om gezamenlijk op jacht te gaan.
Iedere eerste maandag van de maand, als de luchtalarm sirenes getest werden, gaven de wolven in Artis ook gehoor aan die oproep, en hieven met z'n allen een huil-concert aan.
Het moet toch verwarrend voor ze geweest zijn. Je zag dan altijd een heel onrustige situatie geladen met een nerveuze spanning. Ze stonden klaar voor de jacht, maar konden nergens heen. Ik vond dat altijd een heel tragisch moment. De Afrikaanse wilde honden en de Dingo's in het verblijf naast de wolven, reageerden niet op die sirenes en ook niet op de onrust onder de wolven.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Als ze het al niet gezamenlijk doen, woon tussen brandweer en ziekenhuis, maakt de 1 de ander wakker om het gezellig samen op het joelen te zetten :S: :U:

De 3 erfhonden van de stalbaas doen het ook als er ergens ver weg een sirene aan het joelen is.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”