Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijzonder domme actie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Bijzonder domme actie

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik wil vanavond Jack z'n Tramadol geven, dus ik sta die pil in te pakken in een plak worst en Lilo gaat braaf voor me zitten en zonder er bij na te denken geef ik haar het plakje worst met pil.

:N:

Mijn eerste reactie was laten overgeven, dus hop bek open en mijn vingers achterin die keel. Lilo was er bijzonder schattig onder, stond braaf te kokhalzen en deed geen enkele poging om weg te lopen of haar tanden in mijn hand te zetten, maar ze ging niet kotsen. Ik had wel door kunnen gaan, maar na een tijdje vond ik dat ik haar wel genoeg had gepest en mijn hart brak ook een beetje omdat ze al dat gehannes zo superbraaf en vol vertrouwen toeliet.

Ik heb haar een bakkie melk gegeven, eigenlijk geen idee of dat iets helpt, maar het leek geen slecht idee en Lilo vond het erg lekker. En nou ligt ze gewoon lekker te slapen, dus ik hoop dat ze geen bijwerkingen krijgt. Jack slikt het natuurlijk moeiteloos, maar het is wel stevig spul wat allerlei bijwerkingen kan veroorzaken en Lilo is wel de helft lichter dan Jack en is helemaal geen medicatie gewend.

Het zal allemaal wel loslopen, maar ik schrok toch wel effe. Voortaan effe beter mijn hoofd erbij houden dus.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Re: Bijzonder domme actie

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ai, dat zijn vervelende dingen. Hopen dat er geen bijwerkingen optreden inderdaad. Succes er mee! Één positief ding, dit overkomt je waarschijnlijk nooit meer. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Oeps... dat overkomt je maar één keer inderdaad!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Wat weegt ze en hoe groot was de pil? Ik denk dat er niets aan de hand zal zijn hoor, tramadol is juist heel veilig in gebruik. Van een overdosis zal ze waarschijnlijk lekker gaan liggen slapen :slaap: óf ze raakt er heel erg opgewonden van, kan ook :F:
Die melk was trouwens een minder slimme actie, zou ze van aan de dunne kunnen raken (komt ze ook wel overheen :wink: ).

Kees
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Troost je, wij hebben ons kind een keer per ongeluk een overdosis gegeven. Man en ik allebei netjes de medicijnen gegeven 's morgens. Belt de juf op dat ze zo suf is. Dán voel je je pas schuldig en stom :oeps: :oohja: . Ze heeft er ook niks aan overgehouden gelukkig!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Och jemig :oeps: zou ook wat voor mij zijn zo'n actie :oohja:

Mijn ouders hebben ook iets dergelijks gedaan vroeger bij mijn broer: die had als klein kind van een jaar of 3 zijn hand lelijk verbrand aan de verwarming (van die ouderwetse verwarmings dingen). Ouders in paniek, brandzalf, handje verbinden en klaar.
Mijn broer liep toen maar heen en weer 'ja ja ja' en weer heen en weer 'ja ja ja'.... ze keken en zagen het handje onder de brandblaren: het verkeerde handje behandeld en verbonden :ugh: :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hanneke2
Zeer actief

Casey schreef:Wat weegt ze en hoe groot was de pil? Ik denk dat er niets aan de hand zal zijn hoor, tramadol is juist heel veilig in gebruik. Van een overdosis zal ze waarschijnlijk lekker gaan liggen slapen :slaap: óf ze raakt er heel erg opgewonden van, kan ook :F:
Die melk was trouwens een minder slimme actie, zou ze van aan de dunne kunnen raken (komt ze ook wel overheen :wink: ).

Kees
Ze heeft er helemaal geen last van gehad, gelukkig. En op zich kon de dosis ook niet veel kwaad, maar het blijft wel een middel dat allerlei bijwerkingen kan geven. Jack heeft nul bijwerkingen, maar ik heb genoeg verhalen gehoord om te weten dat dat geen garantie is. Ze heeft in elk geval lekker geslapen. :D

En de melk was ook deels als troost en beloning bedoeld. Ze liet het zo superbraaf toe dat ik achter in haar keel stond te peuren! Voor diarree ben ik nooit zo bang met mijn stel, en ze had vanochtend ook gewoon mooie drollen.

Al met al niks aan de hand dus, maar ik let voortaan wel beter op. :D
Hanneke2
Zeer actief

Sil schreef:Troost je, wij hebben ons kind een keer per ongeluk een overdosis gegeven. Man en ik allebei netjes de medicijnen gegeven 's morgens. Belt de juf op dat ze zo suf is. Dán voel je je pas schuldig en stom :oeps: :oohja: . Ze heeft er ook niks aan overgehouden gelukkig!
Oei. :N:
Caro. schreef:Och jemig :oeps: zou ook wat voor mij zijn zo'n actie :oohja:

Mijn ouders hebben ook iets dergelijks gedaan vroeger bij mijn broer: die had als klein kind van een jaar of 3 zijn hand lelijk verbrand aan de verwarming (van die ouderwetse verwarmings dingen). Ouders in paniek, brandzalf, handje verbinden en klaar.
Mijn broer liep toen maar heen en weer 'ja ja ja' en weer heen en weer 'ja ja ja'.... ze keken en zagen het handje onder de brandblaren: het verkeerde handje behandeld en verbonden :ugh: :F:
Ow, da's ook geen slimme zet. :(

Ik moest trouwens ook denken aan toen jij 1 van je honden een muntje voor het winkelwagentje had gevoerd. :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”