Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kauwen en likken op benen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

kauwen en likken op benen

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ziva likt en "kauwt" de laatste dagen op haar benen, voornamelijk de gewrichten. Haar knieën voor hebben al plekjes die kaler beginnen te worden, die likt ze voornamelijk, haar gewrichten achter heeft ze regelmatig in haar mond.

Heeft ze last van groeipijn? Ze loopt niet anders, maar vraag me toch af wat het is. Ik heb gelezen dat groeipijn ook niet zo onschuldig is als ik dacht en blijvende schade kan veroorzaken. Ziva eet Smuldier en ik houd me eigenlijk altijd wel aan de aanbevolen wandeltijden, alleen in het weekend wil het wel eens ietsjes langer worden, maar nooit heel gek veel.

Moet ik me zorgen maken erom en voor de zekerheid langs de DA ermee of denken jullie dat het wel meevalt?
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: kauwen en likken op benen

Ongelezen bericht door Shima »

Als ze echt groeipijn heeft dan loopt ze wel kreupel. Krabt ze ook? Ik zit namelijk eerder aan een allergie te denken dan groeipijn. :denken:
Of kan het verveling zijn? Probeer haar dan geestelijk wat meer uitdaging te geven in de vorm van spelletjes doen waarbij ze moet nadenken.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik geloof dat honden hun voorpoten likken als ze het warm hebben, zou dat het niet kunnen zijn?
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

Warmte kan ik me niet voorstellen, het is hier nooit echt warm en ze likt ook al haar poten.

Allergie zou kunnen ja, ze krabt inderdaad wel wat meer dan ik een andere hond heb zien doen, maar ook weer niet zoveel dat ik me daar echt zorgen om ging maken, ten slotte heb ik ook nooit een andere hond zoveel om me heen gehad en er zo goed op gelet. Maar wat dan? Hoe zou je daar achter kunnen komen?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”