Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe ver loopt je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

29996D

Re: Hoe ver loopt je hond?

Ongelezen bericht door 29996D »

Beuk ging altijd ver en dan ging hij ook volledig zijn eigen gang.
Sinds de jachttraining wil hij eigenlijk alleen nog maar apporteren en dergelijke dus dan gaat hij zover weg als ik hem stuur.
Wanneer ik de dummy vasthoud blijft hij dus strak naast mij lopen.
Ziet hij een haas en ik ben niet op tijd dan gaat hij die wel najagen, helaas.
Maar hij raakt hem vrij snel weer kwijt en blijft dan nog wel 5 minuten zoeken, dan is hij niet voor rede vatbaar.
Heel erg vind ik dat niet, hij komt elke 30 sec even kijken waar ik ben dus ik laat hem maar.
Uiteindelijk wil ik dat er ook uit hebben maar hij doet het nu al zo goed in vergelijking met toen we hem net hadden!

Joey was een drama, die ging volledig zijn eigen gang en ging gerust 1 of 2 kilometer weg en ook uit zicht, boeide hem helemaal niks.
Maar wel flink getraind en sinds kort gaat het erg goed, hij komt nu zelfs weer terug als hij een andere hond heeft gezien.

Bij Joey vind ik het heel onprettig als hij uit zicht is omdat hij auto's najaagt en mensen lastigvalt.
Bij Beuk niet, die blijft altijd ver bij auto's uit de buurt, negeert mens en hond en blijft vrij dichtbij en komt graag weer terug.

Dus al met al niet ontevreden :mrgreen:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Wel hij is vandaag een dik half uur los geweest zonder weg te lopen. Gewoon hup los en ben kordaat door gestapt, regelmatig een andere weg nemen dan hij en dan moet hij teruglopen om me te zoeken. Vriend was ook mee, en we hebben ons af en toe verstopt achter een boom, Diesel kwam dan als een gek over het pad gestoven en liep ons telkens voorbij. Hij heeft nog een gevonden bal uit een prutsloot gehaald op commando :19: en we hebben ruiters ontmoet, maar ik kon hem bij me roepen voor hij de paarden zag. Daarna kon hij niet meer los want hij wilde achter de paarden aan gaan. Ik voelde me wel wat zekerder omdat ik niet alleen was, als hij dan zou weglopen moest ik niet in mijn eentje staan wachten.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

sTefaniA schreef:Wel hij is vandaag een dik half uur los geweest zonder weg te lopen. Gewoon hup los en ben kordaat door gestapt, regelmatig een andere weg nemen dan hij en dan moet hij teruglopen om me te zoeken. Vriend was ook mee, en we hebben ons af en toe verstopt achter een boom, Diesel kwam dan als een gek over het pad gestoven en liep ons telkens voorbij. Hij heeft nog een gevonden bal uit een prutsloot gehaald op commando :19: en we hebben ruiters ontmoet, maar ik kon hem bij me roepen voor hij de paarden zag. Daarna kon hij niet meer los want hij wilde achter de paarden aan gaan. Ik voelde me wel wat zekerder omdat ik niet alleen was, als hij dan zou weglopen moest ik niet in mijn eentje staan wachten.
wat super dat het vandaag goed ging, hopelijk krijg je nu wat meer vertrouwen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

sTefaniA schreef:Wel hij is vandaag een dik half uur los geweest zonder weg te lopen. Gewoon hup los en ben kordaat door gestapt, regelmatig een andere weg nemen dan hij en dan moet hij teruglopen om me te zoeken. Vriend was ook mee, en we hebben ons af en toe verstopt achter een boom, Diesel kwam dan als een gek over het pad gestoven en liep ons telkens voorbij. Hij heeft nog een gevonden bal uit een prutsloot gehaald op commando :19: en we hebben ruiters ontmoet, maar ik kon hem bij me roepen voor hij de paarden zag. Daarna kon hij niet meer los want hij wilde achter de paarden aan gaan. Ik voelde me wel wat zekerder omdat ik niet alleen was, als hij dan zou weglopen moest ik niet in mijn eentje staan wachten.
Jammer dat het zo goed ging, ik was hem anders wel komen halen :I:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Marie-Josée schreef:
Nee dat kan niet jij hebt al twee reuen :pffff:
Vandaag is hij niet los geweest, er liep een bullmastiff reu los in het bos en ik vertrouwde het niet. Diesel moest uitgebreid het spoor van de bull volgen en over elke voetstap pissen.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Marie-Josée schreef:
Ik sta al nummer 1 op de wachtlijst hoor :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”