Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuze: volw. reu/teef uit asiel of pup bij volw. reu
Moderator: moderatorteam
-
marx-7
- Actief
- Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
- Aantal honden: 2
Keuze: volw. reu/teef uit asiel of pup bij volw. reu
Gisteren heb ik helaas mijn geliefde Baldo (kruising labrador/?) moeten laten inslapen. Mij en zijn kameraad Max achterlatend. Max is een Friese Stabij alhoewel hij onder die noemer verkocht is hebben wij onze twijfels. Maar dat maakt verder niet uit, is een lief beest.
Max is een 6 jarige reu, niet al te dominant, gecastreerd, kan over het algemeen goed met andere honden opschieten en toendertijd als pup bij Baldo gezet en dat waren meteen dikke vrienden en ging perfect. Nu ben ik aan het twijfelen hier een nieuwe pup bij te zetten zodat die samen met Max opgroeid of een volwassen reu/teef uit het asiel die in mijn ogen ook een kans verdienen. Heb nooit geen spijt gehad Baldo uit het asiel te halen.
Ik heb geen ervaring met het samen laten zijn van een volwassen teef en een volwassen reu......gaat dit goed?
Een volwassen 1 of 2 jarige reu bij Max plaatsen ben ik er ook niet zeker van of dit goed gaat. Wat zijn jullie meningen?
Ik neig naar een teef omdat Baldo wel dominant was en daar heb ik niet zoveel zin meer in.
Marc
Max is een 6 jarige reu, niet al te dominant, gecastreerd, kan over het algemeen goed met andere honden opschieten en toendertijd als pup bij Baldo gezet en dat waren meteen dikke vrienden en ging perfect. Nu ben ik aan het twijfelen hier een nieuwe pup bij te zetten zodat die samen met Max opgroeid of een volwassen reu/teef uit het asiel die in mijn ogen ook een kans verdienen. Heb nooit geen spijt gehad Baldo uit het asiel te halen.
Ik heb geen ervaring met het samen laten zijn van een volwassen teef en een volwassen reu......gaat dit goed?
Een volwassen 1 of 2 jarige reu bij Max plaatsen ben ik er ook niet zeker van of dit goed gaat. Wat zijn jullie meningen?
Ik neig naar een teef omdat Baldo wel dominant was en daar heb ik niet zoveel zin meer in.
Marc

Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
- Elvis
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Re: Keuze: volw. reu/teef uit asiel of pup bij volw. reu
Ik denk dat je beter een teefje kan nemen dan, is ook geen garantie dat het goed gaat maar meer kans denk ik dan 2 volwassen reuen. Je kan ook een leuk teefje uitkiezen uit het asiel en dan daar gewoon eerst mee wandelen met je eigen hond erbij. Kan je beetje kijken hoe dat gaat. 
Voordeel van een volwassen hond is natuurlijk ook dat het karakter al beter bekend is.
Dominant/nietdominant e.d.
Voordeel van een volwassen hond is natuurlijk ook dat het karakter al beter bekend is.
09-11-2010
22-05-2011
Ik mis je zo.

22-05-2011
Ik mis je zo.

- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat is moeilijk. ALs je gaat kijken en je hebt voor jou een keuze gemaakt kun je dan niet afspreken dat je Max dan meeneemt om kennis te laten maken. en kijken of het klikt.
veel succes naar het zoeken van een maatje voor Max. Je hebt groot gelijk
veel succes naar het zoeken van een maatje voor Max. Je hebt groot gelijk

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Kimmie
ik zou zeker een teefje erbij nemen,en dan volwassen of pup maakt weinig verschil,alleen een pup kan je meer naar je hand zetten,maar heb je ook weer meer werk aan in het begin met zindelijk maken enz...
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Sterkte nog. En ik zou een teef doen uit het asiel.

- Roompie
- Zeer actief
Ik zou ook een teef uit het asiel doen. Je kunt dan mooi kijken wat Max er van vind door samen een wandeling te maken.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als je een volwassen hond neemt, zou ik gewoon kijken of er iets is dat je aanspreekt. Een reu kan ook prima natuurlijk.
Verkijk je niet op teven. Die kunnen behoorlijk vervelend zijn namelijk.
Je kunt natuurlijk een een leuke treffen maar er zijn wel degelijk minder leuke dames.
Aandachtspunt is dat er teven zijn die moeite hebben met gecastreerde reuen. Mocht je er zo een treffen, dan heeft je castraat geen leven meer, teven zijn nogal geneigd de boel over te nemen namelijk.
Ik zeg dit zo nadrukkelijk omdat veel mensen er van uit gaan dat alle teven lief en gezellig zijn, maar dat is zeker niet waar. Er zijn minstens zoveel lastpakken van dames als er lastige heren zijn.
edit: Overigens denk ik dat een jonge reu erbij prima zou gaan, hij zal zich wrs naar Max voegen en die is niet al te dominant, zeg je.
De meeste teven zullen Max al snel onderschoffelen, denk ik zo
Het hangt dus erg van Max af eigenlijk.
Verkijk je niet op teven. Die kunnen behoorlijk vervelend zijn namelijk.
Je kunt natuurlijk een een leuke treffen maar er zijn wel degelijk minder leuke dames.
Aandachtspunt is dat er teven zijn die moeite hebben met gecastreerde reuen. Mocht je er zo een treffen, dan heeft je castraat geen leven meer, teven zijn nogal geneigd de boel over te nemen namelijk.
Ik zeg dit zo nadrukkelijk omdat veel mensen er van uit gaan dat alle teven lief en gezellig zijn, maar dat is zeker niet waar. Er zijn minstens zoveel lastpakken van dames als er lastige heren zijn.
edit: Overigens denk ik dat een jonge reu erbij prima zou gaan, hij zal zich wrs naar Max voegen en die is niet al te dominant, zeg je.
De meeste teven zullen Max al snel onderschoffelen, denk ik zo
Het hangt dus erg van Max af eigenlijk.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Ik sluit me aan bij de mening/ advies van Marjolein.
Teven kunnen idd nogal overheersend zijn. Ik zou eens naar een (goed) asiel gaan. Dan kan je je huidige hond meenemen en je laten adviseren door de medewerkers van het asiel. Dan kunnen jullie samen kijken of ze een geschikte hond hebben die bij jullie past. Ongeacht geslacht.
Sterkte met je zoektocht. En sterkte met het verlies van Baldo.
Teven kunnen idd nogal overheersend zijn. Ik zou eens naar een (goed) asiel gaan. Dan kan je je huidige hond meenemen en je laten adviseren door de medewerkers van het asiel. Dan kunnen jullie samen kijken of ze een geschikte hond hebben die bij jullie past. Ongeacht geslacht.
Sterkte met je zoektocht. En sterkte met het verlies van Baldo.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
-
Kimmie
in de regel is een teef de baas over een reu en eigenlijk schikken reuen zich daar wel in (net als in de mensenwereld
,mannetjes luisteren naar de vrouwtjes)
ik heb hier zoveel opvang/herplaatshonden dat het koppelen van reuen en teven echt nog nooit problemen hebben gegeven,eerder 2 reuen/2 teven ,die wel..
ik weet nog wel een ongelooflijk gaaf teefje die echt met enorme grote spoed een nieuw baasje zoekt..middelmaat hond kruising argentijn X ? ,echt mooi hondje
(ze wordt ip vrijdag ingeslapen,maar dat laat ik niet gebeuren,dus dan komt ze maar even hierheen en dan zoek ik vanaf hier wel een goed plekje)
ik heb hier zoveel opvang/herplaatshonden dat het koppelen van reuen en teven echt nog nooit problemen hebben gegeven,eerder 2 reuen/2 teven ,die wel..
ik weet nog wel een ongelooflijk gaaf teefje die echt met enorme grote spoed een nieuw baasje zoekt..middelmaat hond kruising argentijn X ? ,echt mooi hondje
-
marx-7
- Actief
Ja inderdaad, laat die foto maar zien als je hem hebt
Ik ben ondertussen bij het asiel in Heerlen en Geleen geweest. Heb er een aantal leuke tussen gezien die zeker het herbekijken waard zijn. Ik moet daar niet te lang rondlopen want ik smelt altijd van die oogjes achter die hekken
Ik mocht max ten allen tijde meenemen om "proef" te draaien dus dat zit wel goed. Morgen ga ik nog eens in maastricht kijken. Heb zowel leuke teven als reuen gezien, allemaal even vriendelijk (meesten op straat gezet.....hoe krijgen ze het voor elkaar
) en tussen de 1 en 2 jaar oud.
komt wel goed.
Ik ben ondertussen bij het asiel in Heerlen en Geleen geweest. Heb er een aantal leuke tussen gezien die zeker het herbekijken waard zijn. Ik moet daar niet te lang rondlopen want ik smelt altijd van die oogjes achter die hekken
Ik mocht max ten allen tijde meenemen om "proef" te draaien dus dat zit wel goed. Morgen ga ik nog eens in maastricht kijken. Heb zowel leuke teven als reuen gezien, allemaal even vriendelijk (meesten op straat gezet.....hoe krijgen ze het voor elkaar
komt wel goed.

-
Kimmie
ja zeker heb ik foto's:

deze hond wordt vrijdag ingeslapen (maar laat ik niet gebeuren dan komt ze maar hierheen,dan zoek ik vanuit hier wel een goed huis voor haar),2 jaar oud zou een kruising labrador argentijn zijn..maar wordt over getwijfeld omdat ze niet zo groot is..
mocht iemand een plekje weten,echt heel graag...hond woont in zuid holland...

deze hond wordt vrijdag ingeslapen (maar laat ik niet gebeuren dan komt ze maar hierheen,dan zoek ik vanuit hier wel een goed huis voor haar),2 jaar oud zou een kruising labrador argentijn zijn..maar wordt over getwijfeld omdat ze niet zo groot is..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom wordt ze ingeslapen?
Het lijkt me een leuk teefje trouwens.
Het lijkt me een leuk teefje trouwens.
- stefanie
- Zeer actief
Meen je dit nou? Zit ze nog bij haar baasjes?eddie vedder schreef: deze hond wordt vrijdag ingeslapen (maar laat ik niet gebeuren dan komt ze maar hierheen,dan zoek ik vanuit hier wel een goed huis voor haar),2 jaar oud zou een kruising labrador argentijn zijn..maar wordt over getwijfeld omdat ze niet zo groot is..
- Roompie
- Zeer actief
Waarom wordt ze ingeslapen? Alleen omdat ze er vanaf willen?

-
Kimmie
ja zit nog bij haar baasjes,ze wordt ingeslapen omdat ze van het terrein af gaat en achter schapen aan gaat (die ze nog niet gebeten heeft)
verder waren er 2 varkens ontsnapt en die hadden wel bijtwonden en 2 zwanen dood gevonden en voor de gemakkelijkheid heeft deze hond dat allemaal gedaan (lopen 3 honden op het terrein)
en nu is er een DA gevonden die zegt dat als een hond eenmaal bloed geproeft heeft, dan gaan ze uiteindelijk ook kinderen bijten..
zucht...ze zou afgelopen vrijdag al ingeslapen worden,maar omdat een meisje dit zo erg vind is het een weekje opgeschoven
dringend dus een goed (logee) huis gezocht
kan bij teven /reuen/is super lief voor mensen,heel enthousiast...echt wereld wijffie...
en dit is helaas geen emotionele chantage!!
verder waren er 2 varkens ontsnapt en die hadden wel bijtwonden en 2 zwanen dood gevonden en voor de gemakkelijkheid heeft deze hond dat allemaal gedaan (lopen 3 honden op het terrein)
en nu is er een DA gevonden die zegt dat als een hond eenmaal bloed geproeft heeft, dan gaan ze uiteindelijk ook kinderen bijten..
zucht...ze zou afgelopen vrijdag al ingeslapen worden,maar omdat een meisje dit zo erg vind is het een weekje opgeschoven
dringend dus een goed (logee) huis gezocht
kan bij teven /reuen/is super lief voor mensen,heel enthousiast...echt wereld wijffie...
en dit is helaas geen emotionele chantage!!
Laatst gewijzigd door Kimmie op 23 mar 2011 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dreigen met in laten slapen riekt bij mij altijd naar emotionele chantage. Waarom moet die hond dood?
Je moet een hond nemen omdat je er een klik mee hebt en hij in de situatie past en niet alleen uit medelijden.
De hond weet niet beter.
Je moet een hond nemen omdat je er een klik mee hebt en hij in de situatie past en niet alleen uit medelijden.
De hond weet niet beter.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Oja, te beroerd om die hond op te voeden en nu maar inslapen dus.
Dat soort mensen hoort geen honden te hebben.
Ik hoop dat je er iemand voor vindt.
Dat soort mensen hoort geen honden te hebben.
Ik hoop dat je er iemand voor vindt.
- Roompie
- Zeer actief
Nou jaaa zeg!eddie vedder schreef:ja zit nog bij haar baasjes,ze wordt igeslapen omdat ze van het tereein af gaat en achter schapen aan gaat (die ze nog niet gebeten heeft)...

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Dat meen je niet Eddie, germ.., ze ziet er lief uit.
Fijn dat je haar opneemt.

Fijn dat je haar opneemt.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Kimmie
tja ik ben dan mss iemand die inderdaad honden neemt waarmee ik wel zie of de klik komt ja/nee..vind het zo onnodig hiervoor een hond in te laten slapen...
maar heb liever dat ze naar een andere logee/vast adres gaat hoor,hahah,ik heb al 7 honden,en zit niet echt op nr 8 te wachten,maar als het niet anders is,dan komt ze maar voorlopig hierheen...
vind het echt een heel knap wijffie
maar heb liever dat ze naar een andere logee/vast adres gaat hoor,hahah,ik heb al 7 honden,en zit niet echt op nr 8 te wachten,maar als het niet anders is,dan komt ze maar voorlopig hierheen...
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat ben ik met je eens maar kan zo'n hond dan niet naar het asiel? Ik snap nog steeds niet waarom ze dan dood moet.eddie vedder schreef:vind het zo onnodig hiervoor een hond in te laten slapen...
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
eddie vedder schreef:tja ik ben dan mss iemand die inderdaad honden neemt waarmee ik wel zie of de klik komt ja/nee..vind het zo onnodig hiervoor een hond in te laten slapen...
Ja, ze *doet* mij ook iets.
Inslapen

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zal wel lastig zijn, ze staat blijkbaar te boek als een jager en dodende hond die een millimeter van kindertjes bijten af zit.Marie-Josée schreef: Dat ben ik met je eens maar kan zo'n hond dan niet naar het asiel? Ik snap nog steeds niet waarom ze dan dood moet.
Die krijg je dan nooit meer geplaatst.
-
Kimmie
de eigenaren zijn van mening nu ze ws die varkens heeft gebeten en die zwanen zou hebben dood gebeten,dat de volgende stap kinderen gaan zijn,en zien geen andere optie de wereld hiervan te behoeden..
let wel,deze hond is mega lief voor mensen en kinderen,beetje enthousiast alleen
en als iemand evt een ander huis weet,of iemand die zo'n hond zoekt,zeg het ajb....
let wel,deze hond is mega lief voor mensen en kinderen,beetje enthousiast alleen
en als iemand evt een ander huis weet,of iemand die zo'n hond zoekt,zeg het ajb....
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat van die zwanen raar trouwens.
Kan me niet voorstellen dat een hond dat überhaupt zou durven. Zwanen zijn etters.
Kan me niet voorstellen dat een hond dat überhaupt zou durven. Zwanen zijn etters.
-
Kimmie
ik probeer met man en macht een goed huis voor dat knappe meisje te vinden,en hoop dat er iemand is die verliefd wordt op de foto's en haar wil hebben
ze heet Bo(ris) overigens...mss dat dat doorslag kan geven
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik ken een duitse herder die al meerdere zwanenkoppels doodgebeten heeftMarjoleine schreef:Ik vind dat van die zwanen raar trouwens.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Als je er al eentje uit Geleen neemt laat ik voor je hopen dat alles goed zal gaan tussen de honden, mocht blijken dat het niet gaat kun je hem/haar niet zomaar terug brengen ! Afgelopen week ben ik bij mensen geweest die een MH teef hadden zitten en al tot 3x toe gebeten had naar de eigenaar, laatste keer serieus tot bloedens toe. De hond kwam uit het asiel in Geleen. Voor mij was die hond niet geschikt (qua werk) en aangezien die mensen echt bang waren geworden voor die teef en ze serieus overwogen tot inslapen heb ik geadviseerd om hem terug naar Geleen te brengen... (de hond was niet echt dominant, eerder angstig en vermoed dat die gebeten heeft tijdens een uit de hand gelopen spelletje, maar goed, als de mensen bang worden dan houd het gewoon op, vertrouwen zal er dan nooit meer zijn) Nou, het terug brengen was een drama !! De 'heer' die alles afhandelde had geen goed woord over voor deze mensen, ze moesten het maar proberen en niet zomaar die hond weg doen ! De vrouw van het stel barste in huilen uit en gaf aan dat ze het eigenlijk ook niet wilden maar dat ze gewoon bang waren geworden voor hun hond, hier had de medewerker echter geen oren na. Vervolgens vraagt hij aan een stagaire die daar liep om even een beker water te halen (zou je denken dat er toch nog fatsoen in zat).... Komt ze terug drinkt hij die beker leeg met de woorden 'zo, kreeg effe een droge mond'!! Kennis van mij die mee was stond met zijn mond vol tanden (die vent mag blij zijn dat ik er niet bij was !!).marx-7 schreef:Ik ben ondertussen bij het asiel in Heerlen en Geleen geweest. Heb er een aantal leuke tussen gezien die zeker het herbekijken waard zijn. Ik moet daar niet te lang rondlopen want ik smelt altijd van die oogjes achter die hekken![]()
Ik mocht max ten allen tijde meenemen om "proef" te draaien dus dat zit wel goed. Morgen ga ik nog eens in maastricht kijken. Heb zowel leuke teven als reuen gezien, allemaal even vriendelijk (meesten op straat gezet.....hoe krijgen ze het voor elkaar) en tussen de 1 en 2 jaar oud.
komt wel goed.
Erg vreemd overigens dat een asiel binnen 24 uur een hond ter herplaatsing aanbied en zeker als er sprake is van meerdere bijtincidenten !! http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=231194" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkele jaren geleden was ik zelf kijken of er wat leuks zat kwam net de dierenambulance aan met een inbeslagname (MH teef met een nest puppen). De teef werd met de vangstok eruit gehaald (kan ik begrijpen, was over de toeren door al het gehannes en alles moest snel weg worden gezet ivm risico voor omstanders), komen ze terug willen ze de pups (5 weken oud) ook met de vangstok eruit halen !! Niet dus ! Ben 'even duidelijk' geweest dat ik dat niet zou toelaten.... Einde van het liedje, politie werd ingeschakeld vanwege 'bedreiging' en HG van de politie was snel ter plaatse (toevallig goede kennis van mij en werk ik veel mee samen
Zo heb ik nog wel meer sterke kunsten gehoord van 'De Reddingsboei' !
Heerlen heb ik 2x een hond gehaald (Beide moeilijke te herplaatsen vanwege felheid) en beide keren mocht ik ze niet eerst even samenlaten met mijn eigen hond, laat staan gaan wandelen. Kon betalen en hem meenemen, mocht het niet gaan dan konden ze terug gebracht worden en mocht ik 'wat anders uitzoeken', geld terug kon niet. Heb de gok genomen maar vind het niet echt een goede instelling van de eigenaar. Beide honden zijn uiteindelijk wel hun hele leven bij mij gebleven... Moet wel eerlijk zeggen dat dit inmiddels wel veranderd kan zijn, mijn ervaringen daar dateren nog ten tijde dat vader de Boer de zaak net overdeed aan zijn zoon.
Maastricht ooit een hond (MH teef) gehaald, was wegloper en moeilijk uit de kennel te halen (bewakingsdrift). Kreeg een telefoontje dat daar een teef zat die misschien wat voor mij zou zijn. Ben gaan kijken en op mijn verzoek om haar zelf uit de kennel te mogen halen en een stuk met mijn andere hond gaan lopen werd totaal niet moeilijk gedaan, als ik maar voor sluitingstijd terug was !! Bleek uiteindelijk een geweldige hond te zijn (die het complete PH1 programma beheerste) en heeft bij mij haar hele leven binnen geleefd, lief voor kinderen en andere dieren maar met de spreekwoordelijke 'knop' die omging zodra ze moest 'werken' maar die net zo snel weer omschakelde naar rust. Heb haar uiteindelijk met 4,5 jaar moeten laten inslapen vanwege zeer zware epileptische aanvallen (10 tot 12 per nacht !). Kortom, zeer goede ervaringen met Maastricht.
Voor de duidelijkheid, bovenstaande ervaringen zeggen natuurlijk niets over de honden die daar komen en gaan en kan bij andere mensen wel positief zijn, maar mijn algehele indruk van zowel de Reddingsboei als de Mijnstreek is niet 'je van het'.
Succes met je zoektocht naar een nieuw maatje...
Edit: Link erbij geplaatst.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
marx-7
- Actief
Tony, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik wat aan....
Dat van Geleen had ik al eens eerder gehoord en die herdershond wat je scheste heb ik bij gestaan. Een erg mooie herder en redelijk rustig en lief. Ook zij vertelden me hetzelfde verhaal over dat bijten en ook al zal het verhaal misschien niet kloppen en er een reden voor dat bijterige gedrag zijn ik heb wel rekening te houden met het feit dat hier vaker de kleine van mijn zus rondkruipt (1 jaar) en kan daar dus absoluut geen risico mee lopen. Maar ik weet best dat je nooit geen honden bij kleine kinderen moet laten maar is simpelweg niet altijd te voorkomen.
In Heerlen deden ze niet moeilijk, ik mocht Max ten allen tijden mee nemen om "proef" te draaien.
Maar ik kom net terug van Maastricht en ben in eertste instantie wezen kijken naar Senna: http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen/ ... onden/5413" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben met haar wezen lopen, is 1 jaar oud en zou een afgekeurde speurhond van de polite zijn. Géén pakwerker, dat wil ik niet maar ze zou niet goed apporteren. Is lekker rustig, ben 1 uur daar geweest en geen blaf gehoord en luisterde erg goed.
Ik heb een date geregeld tussen haar en Max en ga morgenmiddag ga ik met mijn schoonzus eens kijken of ze elkaar moeten en of het klikt want dat is een pré!
Ik kreeg veel uitleg over de hond en het enige wat ze niet prettig vind is druk verkeer, maar daar hebben we hier niet zoveel last van.
Ik hoop dat het wat wordt.....en anders zoeken we verder
Marc
Dat van Geleen had ik al eens eerder gehoord en die herdershond wat je scheste heb ik bij gestaan. Een erg mooie herder en redelijk rustig en lief. Ook zij vertelden me hetzelfde verhaal over dat bijten en ook al zal het verhaal misschien niet kloppen en er een reden voor dat bijterige gedrag zijn ik heb wel rekening te houden met het feit dat hier vaker de kleine van mijn zus rondkruipt (1 jaar) en kan daar dus absoluut geen risico mee lopen. Maar ik weet best dat je nooit geen honden bij kleine kinderen moet laten maar is simpelweg niet altijd te voorkomen.
In Heerlen deden ze niet moeilijk, ik mocht Max ten allen tijden mee nemen om "proef" te draaien.
Maar ik kom net terug van Maastricht en ben in eertste instantie wezen kijken naar Senna: http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen/ ... onden/5413" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben met haar wezen lopen, is 1 jaar oud en zou een afgekeurde speurhond van de polite zijn. Géén pakwerker, dat wil ik niet maar ze zou niet goed apporteren. Is lekker rustig, ben 1 uur daar geweest en geen blaf gehoord en luisterde erg goed.
Ik heb een date geregeld tussen haar en Max en ga morgenmiddag ga ik met mijn schoonzus eens kijken of ze elkaar moeten en of het klikt want dat is een pré!
Ik kreeg veel uitleg over de hond en het enige wat ze niet prettig vind is druk verkeer, maar daar hebben we hier niet zoveel last van.
Ik hoop dat het wat wordt.....en anders zoeken we verder
Marc