Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond is nu in kliniek -> te hoge nierwaarden, vlees??
Moderator: moderatorteam
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hond is nu in kliniek -> te hoge nierwaarden, vlees??
Ik heb goede ervaringen met Faculteit Utrecht. Moet je wel even doorverwijzing vragen van de da.
Heel veel sterkte en beterschap
maar daar waar jij nu bent geweest ga ik nooit heen. Rare kliniek vind ik,

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
caelum
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
- Aantal honden: 2
Rare kliniek vanwege wat je hier leest of vanwege eigen ervaring?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Even alleen over het voer, want verder kan ik je ook niet veel adviseren: Mijn hond kreeg altijd vers (Carnibest) en kreeg ook nierproblemen.
Wij zijn wel overgegaan op brokken nierdieet en dit is echt geweldig aangeslagen
Voor die tijd spuugde ze zeer regelmatig, wij dachten dat dit kwam door problemen met haar maag, want ze had ook een maagwandontsteking.
Haar ureum was ruim 4 keer verhoogd (mag max. 9 zijn en was bijna 41), creatinine was ook verhoogd, maar niet schrikbarend.
Nadat ze 6 weken nierdieet had gekregen, was het ureum gehalte weer tot binnen de normale waarde gezakt en spuugt ze bijna nooit meer.
We hebben wel gekeken naar vers voor honden met nierproblemen, maar dit is zo schrikbarend duur (Rottweiler, dus flinke porties nodig), dat we toch besloten voor de brok en achteraf gezien een prima beslissing en ze doet het er erg goed op.
Voor zo ver dus over het voer.
Verder wens ik je heel veel sterkte toe!
Wij zijn wel overgegaan op brokken nierdieet en dit is echt geweldig aangeslagen
Voor die tijd spuugde ze zeer regelmatig, wij dachten dat dit kwam door problemen met haar maag, want ze had ook een maagwandontsteking.
Haar ureum was ruim 4 keer verhoogd (mag max. 9 zijn en was bijna 41), creatinine was ook verhoogd, maar niet schrikbarend.
Nadat ze 6 weken nierdieet had gekregen, was het ureum gehalte weer tot binnen de normale waarde gezakt en spuugt ze bijna nooit meer.
We hebben wel gekeken naar vers voor honden met nierproblemen, maar dit is zo schrikbarend duur (Rottweiler, dus flinke porties nodig), dat we toch besloten voor de brok en achteraf gezien een prima beslissing en ze doet het er erg goed op.
Voor zo ver dus over het voer.
Verder wens ik je heel veel sterkte toe!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zo heeft ieder zijn eigen ervaringen,Marina schreef:Ik heb goede ervaringen met Faculteit Utrecht. Moet je wel even doorverwijzing vragen van de da.
heb er een hond voor sectie gebracht, zelfs een dooie hond breng ik er dus niet meer,
hadden gewoon essentiele zaken die nog onderzocht moesten worden (braaksel dat ik meegegeven had, hij was nl wrs vergiftigd) gewoon weggegooid,
verder als je ergens niet bij je hond mag blijven is het daar wel....afleveren en ophalen als het hun uitkomt, weet vd hond van een oud clubgenoot dat die (omdat het pasen was) 2 dagen gespalkt heeft moeten wachten met een gebroken poot/pols omdat ze pas na de pasen weer zouden opereren....wel ff die nachten daar moeten betalen natuurlijk & mee naar huis mocht ook niet, want dan zou ze pas een week later of zo aan de beurt zijn ipv eerste werk de dinsdag na pasen (op zondagochtend gebeurd)
maar idd sterkte....
-
caelum
- Vaste gebruiker
Mag ik vragen hoe oud je hond was op dat moment en hoe oud ze nu is?Caro. schreef:Even alleen over het voer, want verder kan ik je ook niet veel adviseren: Mijn hond kreeg altijd vers (Carnibest) en kreeg ook nierproblemen. Wij zijn wel overgegaan op brokken nierdieet en dit is echt geweldig aangeslagen![]()
Voor die tijd spuugde ze zeer regelmatig, wij dachten dat dit kwam door problemen met haar maag, want ze had ook een maagwandontsteking. Haar ureum was ruim 4 keer verhoogd (mag max. 9 zijn en was bijna 41), creatinine was ook verhoogd, maar niet schrikbarend. Nadat ze 6 weken nierdieet had gekregen, was het ureum gehalte weer tot binnen de normale waarde gezakt en spuugt ze bijna nooit meer.
We hebben wel gekeken naar vers voor honden met nierproblemen, maar dit is zo schrikbarend duur (Rottweiler, dus flinke porties nodig), dat we toch besloten voor de brok en achteraf gezien een prima beslissing en ze doet het er erg goed op. Voor zo ver dus over het voer. Verder wens ik je heel veel sterkte toe!
En welk soort nierdieet je gegeven hebt? Bedankt in ieder geval voor je reactie
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Mijn hond, Rottweiler teef, was toen 8 jaar en is nu 9 jaar.caelum schreef:Mag ik vragen hoe oud je hond was op dat moment en hoe oud ze nu is?Caro. schreef:Even alleen over het voer, want verder kan ik je ook niet veel adviseren: Mijn hond kreeg altijd vers (Carnibest) en kreeg ook nierproblemen. Wij zijn wel overgegaan op brokken nierdieet en dit is echt geweldig aangeslagen![]()
Voor die tijd spuugde ze zeer regelmatig, wij dachten dat dit kwam door problemen met haar maag, want ze had ook een maagwandontsteking. Haar ureum was ruim 4 keer verhoogd (mag max. 9 zijn en was bijna 41), creatinine was ook verhoogd, maar niet schrikbarend. Nadat ze 6 weken nierdieet had gekregen, was het ureum gehalte weer tot binnen de normale waarde gezakt en spuugt ze bijna nooit meer.
We hebben wel gekeken naar vers voor honden met nierproblemen, maar dit is zo schrikbarend duur (Rottweiler, dus flinke porties nodig), dat we toch besloten voor de brok en achteraf gezien een prima beslissing en ze doet het er erg goed op. Voor zo ver dus over het voer. Verder wens ik je heel veel sterkte toe!
En welk soort nierdieet je gegeven hebt? Bedankt in ieder geval voor je reactie
De slechte nieren werden vorig jaar april ontdekt toen ze een routine bloedonderzoek kreeg i.v.m. narcose (kies trekken).
Ureum was toen 40.9 (mag max. 9 zijn) en kreatinine was 148 (mag max. 115 zijn). Het eerste, de ureum, was echt schrikbarend hoog.
Wij zijn toen Hills KD gaan geven en, even uit mijn hoofd, moesten we 6 weken later weer bloed laten prikken. De ureum waarde was toen al enorm gedaald en is uiteindelijk bij een vervolg bloedonderzoek netjes in de normale waarde gezakt (rond de 5,5). Ook de kreatinine was gedaald, al blijft dit uiteraard nog te hoog omdat dit de werking aan geeft en de nieren natuurlijk niet goed zijn. Maar door de vergiftiging in het bloed (ureum) voelen ze zich zo beroerd.
Ze is er enorm van opgeknapt, zichtbaar opgeknapt ook.
Voorheen kreeg ze altijd vers, Carnibest.
Mijn dierenarts zei dat dit uitstekend voer was, maar 'zwaar' voer om voor de nieren te verwerken. Vandaar dat je bij een verminderde nierfunctie (de waarde kreatinine) dan snel een zeer hoog ureum zal zien, dit is zeg maar de vervuiling in het bloed.
Hoe makkelijker eten te verwerken is voor de nieren, des te minder vervuiling (waarde ureum) en dat is dus het doel van speciale niervoeding.
Ik vond het toen wel even moeilijk om mijn hond van het vers te halen, maar het is me 200% meegevallen, ze is er alleen maar enorm van opgeknapt zonder problemen met de overgang van vers naar brok.
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Caelum, vergeet niet dat het bij jouw hond niet alleen de nierwaarden zijn, haar lever was toch ook niet goed?
In dat geval zou ik misschien toch eerder voor de dieetbrokken kiezen. Ik ben niet voor rauw vlees voeren, dat steek ik niet onder stoelen of banken, maar als het alleen de nierwaarden waren.. maar als je hond ook te hoge (hoe hoog?) leevrwaarden erbij heeft, dan zou ik toch heel erg oppassen met wat je doet.
In dat geval zou ik misschien toch eerder voor de dieetbrokken kiezen. Ik ben niet voor rauw vlees voeren, dat steek ik niet onder stoelen of banken, maar als het alleen de nierwaarden waren.. maar als je hond ook te hoge (hoe hoog?) leevrwaarden erbij heeft, dan zou ik toch heel erg oppassen met wat je doet.
-
caelum
- Vaste gebruiker
Heel erg bedankt voor jullie reacties.. Ik heb in ieder geval nu Bandit besteld, na vanmiddag lang gebeld te hebben met hun en daar heb ik ook veel informatie gekregen en veel vragen kunnen stellen. Dat is dus ook nierdieet maar dan op basis van vers. Chico stopt met de prednison, dat zijn we nu aan het afbouwen. Volgens mijn dierenarts kwam die hogere leverwaarde (weet nog niet exact hoe hoog omdat ik nog steeds geen waarden heb ontvangen) voornamelijk door de prednison. De dierenarts sprak zelf over een licht verhoogde waarde van de nieren, en dus niet een heel hoge..
Bandit is 3,75 per bakje aan dieetvoer, dat is erg duur want ze eet 1 bakje per dag dus, maar ik wil het beste voor haar.. Na alle voors en tegens af te wegen vind ik het heel lastig om te beginnen met Hills K/D, dus ik denk dat ik dat niet doe. Bovendien is mevrouw al 8,5 en wil ik ook niet haar voor eeuwig brokjes geven waarvan de dierenarts nu al zegt dat ze niet lekker zijn.. Bovendien zit ik ook met de bestandsdelen van de voeding.. Dan krijg ik te horen van de dierenarts: we willen juist minder eiwitten geven en hoogwaardige eiwitten. Dan is vlees volgens de dierenarts niet geschikt, maar dan krijg je Hills K/D en dat heeft de volgende inhoud:
Eiwitten 14.7%
Vet 19.4%
Koolhydraten 59.4%
Brewers Rice, Pork Fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), Dried Egg Product, Flaxseed, Corn Gluten Meal, Chicken Liver Flavor, Powdered Cellulose, Calcium Carbonate, Dried Beet Pulp, L-Lysine, Potassium Chloride, Potassium Citrate, Choline Chloride, Iodized Salt, Calcium Sulfate, vitamins (L-Ascorbyl-2-Polyphosphate (source of vitamin C), Vitamin E Supplement, Niacin, Thiamine Mononitrate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Biotin, Vitamin B12 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Riboflavin, Folic Acid, Vitamin D3 Supplement), Vitamin E Supplement, L-Threonine, Taurine, minerals (Ferrous Sulfate, Zinc Oxide, Copper Sulfate, Manganous Oxide, Calcium Iodate, Sodium Selenite), L-Tryptophan, Magnesium Oxide, preserved with Mixed Tocopherols & Citric Acid, Phosphoric Acid, Beta-Carotene, Rosemary Extract.
(van de site van Hills)
Ik vind dat gewoon niet zo heel gezond klinken, om eerlijk te zijn..
Bandit is 3,75 per bakje aan dieetvoer, dat is erg duur want ze eet 1 bakje per dag dus, maar ik wil het beste voor haar.. Na alle voors en tegens af te wegen vind ik het heel lastig om te beginnen met Hills K/D, dus ik denk dat ik dat niet doe. Bovendien is mevrouw al 8,5 en wil ik ook niet haar voor eeuwig brokjes geven waarvan de dierenarts nu al zegt dat ze niet lekker zijn.. Bovendien zit ik ook met de bestandsdelen van de voeding.. Dan krijg ik te horen van de dierenarts: we willen juist minder eiwitten geven en hoogwaardige eiwitten. Dan is vlees volgens de dierenarts niet geschikt, maar dan krijg je Hills K/D en dat heeft de volgende inhoud:
Eiwitten 14.7%
Vet 19.4%
Koolhydraten 59.4%
Brewers Rice, Pork Fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), Dried Egg Product, Flaxseed, Corn Gluten Meal, Chicken Liver Flavor, Powdered Cellulose, Calcium Carbonate, Dried Beet Pulp, L-Lysine, Potassium Chloride, Potassium Citrate, Choline Chloride, Iodized Salt, Calcium Sulfate, vitamins (L-Ascorbyl-2-Polyphosphate (source of vitamin C), Vitamin E Supplement, Niacin, Thiamine Mononitrate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Biotin, Vitamin B12 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Riboflavin, Folic Acid, Vitamin D3 Supplement), Vitamin E Supplement, L-Threonine, Taurine, minerals (Ferrous Sulfate, Zinc Oxide, Copper Sulfate, Manganous Oxide, Calcium Iodate, Sodium Selenite), L-Tryptophan, Magnesium Oxide, preserved with Mixed Tocopherols & Citric Acid, Phosphoric Acid, Beta-Carotene, Rosemary Extract.
(van de site van Hills)
Ik vind dat gewoon niet zo heel gezond klinken, om eerlijk te zijn..
- dagmar88
- Zeer actief
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zou ook in jouw geval toch moeten lukken met de goede kwaliteit mixen die er voor handen zijn...
-
caelum
- Vaste gebruiker
Hoi Dagmar!
Dankjewel! Denk je dat dat Bandit Nierdieet wel vooruitgang betekent? Ze hebben een Eko-keurmerk en dat vind ik dus heel fijn, dat wordt vast in ieder geval goed gecontroleerd en op de site van wikipedia staat over het Eko-keurmerk:
Met het EKO-keurmerk wordt op de verpakking van voedingsmiddelen aangegeven dat het product biologisch is. (..) Het EKO-keurmerk moet onder meer garanderen dat er geen kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt. Bovendien mogen er geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen worden toegevoegd. Ook is door het veevoer mengen van antibiotica en groeihormonen niet toegestaan. De term biologische is wettelijk beschermd, en mag dus alleen gebruikt worden als een product het EKO-keurmerk mag gebruiken. (..) Het gebruik van het EKO-keurmerk is aan strenge regels gebonden en slechts toegestaan na toestemming van Skal. De regels voor het gebruik zijn vastgelegd in een speciaal reglement. Skal ziet toe op het gebruik ervan en onderneemt stappen om onjuist gebruik en misbruik tegen te gaan.
Dat zelf samenstellen heb ik ook al gezien en ook op de site van gelukkigdier ingevuld (die verhoudingen) en dan kon ik voorbeelden zien van wat je kan gebruiken. Bedoel je met goede kwaliteit mixen dat wat ik zeg, bijvoorbeeld 2 kilo ingevroren stukjes pens, 2 kilo ingevroren stukjes vlees van dit of van dat.. Zodat je dan gewoon alleen die blokjes in de goede verhouding hoeft af te wegen?
Dankjewel! Denk je dat dat Bandit Nierdieet wel vooruitgang betekent? Ze hebben een Eko-keurmerk en dat vind ik dus heel fijn, dat wordt vast in ieder geval goed gecontroleerd en op de site van wikipedia staat over het Eko-keurmerk:
Met het EKO-keurmerk wordt op de verpakking van voedingsmiddelen aangegeven dat het product biologisch is. (..) Het EKO-keurmerk moet onder meer garanderen dat er geen kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt. Bovendien mogen er geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen worden toegevoegd. Ook is door het veevoer mengen van antibiotica en groeihormonen niet toegestaan. De term biologische is wettelijk beschermd, en mag dus alleen gebruikt worden als een product het EKO-keurmerk mag gebruiken. (..) Het gebruik van het EKO-keurmerk is aan strenge regels gebonden en slechts toegestaan na toestemming van Skal. De regels voor het gebruik zijn vastgelegd in een speciaal reglement. Skal ziet toe op het gebruik ervan en onderneemt stappen om onjuist gebruik en misbruik tegen te gaan.
Dat zelf samenstellen heb ik ook al gezien en ook op de site van gelukkigdier ingevuld (die verhoudingen) en dan kon ik voorbeelden zien van wat je kan gebruiken. Bedoel je met goede kwaliteit mixen dat wat ik zeg, bijvoorbeeld 2 kilo ingevroren stukjes pens, 2 kilo ingevroren stukjes vlees van dit of van dat.. Zodat je dan gewoon alleen die blokjes in de goede verhouding hoeft af te wegen?
- dagmar88
- Zeer actief
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zou haar even goed laten controleren om de zoveel tijd.
Bij bijvoorbeeld Lupa krijg je mixen van kiezebrink (weet dat je niet aan de ongemalen dingen wilt als hoofdvoer) en bij hun op de site kun de precieze samenstelling zien.
Zal wel even wat rekenwerk worden om alles in balans te krijgen; vandaar dat het me een heel goed idee lijkt om eens te kijken wat voor effect bandit nierdieet heeft en of je er genoeg mee op schiet...
Werkt het niet dan kun je altijd nog over op het voer dat de dierenarts aanraadt
Wie weet, worden haar allergieën zo al veel minder en wanneer ze toch de waarden gaan controleren kun je meteen wat meer bloed af laten nemen en laten testen op allergieën zodat je weet waar je rekening mee kunt houden.
Bij bijvoorbeeld Lupa krijg je mixen van kiezebrink (weet dat je niet aan de ongemalen dingen wilt als hoofdvoer) en bij hun op de site kun de precieze samenstelling zien.
Zal wel even wat rekenwerk worden om alles in balans te krijgen; vandaar dat het me een heel goed idee lijkt om eens te kijken wat voor effect bandit nierdieet heeft en of je er genoeg mee op schiet...
Werkt het niet dan kun je altijd nog over op het voer dat de dierenarts aanraadt
Wie weet, worden haar allergieën zo al veel minder en wanneer ze toch de waarden gaan controleren kun je meteen wat meer bloed af laten nemen en laten testen op allergieën zodat je weet waar je rekening mee kunt houden.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ik heb Willem nu een week of 4 op Hills k/d dieetbrokken staan, en hij doet het daar uitstekend op! Hij eet ze graag, dus echt vies zullen ze niet zijn. (zie http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 08442.html" onclick="window.open(this.href);return false;) Over twee weken gaan we opnieuw de nierwaarden testen. Maar zoals het er nu uitziet ben ik erg blij met diet voer!

-
caelum
- Vaste gebruiker
Goh arme Willem! Hij is pas 4, dat lijkt helemaal zo oneerlijk he.. Wat zijn de nierwaarden van Willem, dat het zo hoog is dat de dierenarts het somber inziet? Ik ben heel blij voor jou dat hij het er goed op doet. Ik vind dat zulke moeilijke beslissingen, de een zegt dit en de ander zegt dat.. Je zoekt toch iets wat bij jezelf aansluit, de dierenarts zegt dat Chico alleen hoogwaardige eiwitten mag, maar dan snap ik niet waarom in het voer "pork fat" zit, is dat dan hoogwaardig? Wat zit er wel aan hoogwaardige eiwitten in.. Kan niet zoveel vinden.. Ik weet het niet.. Had ik maar meer kennis! En ze laten gaan is toch altijd vreselijk.. Er staan ook wat betreft die voedingen 2 dingen tegenover elkaar en dat maakt het lastig. De een geeft brokjes en de ander niet. Als ik me beter op mijn gemak zou voelen bij die dierenarts en hij minder de hele tijd het financiele plaatje er bij haalde zou ik me meer voelen alsof hij er oprecht mee is..
Dagmar, jij zei dat ik dan altijd nog over kan gaan op die nierbrokken, bedoel je dan hiermee dat die beter zijn dan bijv. bandit nierdieet? Hoe denk jij hierover? Ik vind het zo rot voor Chico, ik vind dat bandit er op zich goed uitzien en heb ook vanmiddag lang gebeld met die man en had er een goed gevoel bij. Nu ga ik weer twijfelen, ik wil het zo graag goed doen.. Zelf samenstellen, ja, ik had inderdaad dus ook al gekeken naar die mixen maar omdat ze nu zo kwakkelt en het weekend ook al zonder eten zat etc, wil ik gewoon voorlopig eventjes voer geven waarvan ik zeker weet dat ze alles binnenkrijgt en dan heb ik direct ook meer tijd voor mezelf *gekocht* om alles goed uit te zoeken. Bah ik ben zo misselijk voor donderdag..
We gaan morgen in ieder geval bellen en zeggen dat sowieso 1 van ons bij de echo blijft. Ze zeiden namelijk: als ze bij bewustzijn blijft mogen jullie erbij blijven, als ze onder narcose (zo'n 1e prikje om in slaap te sukkelen) is niet. Maandag was het allemaal zoveel dat het niet echt doordrong, maar hallo, ik wil er wel bij zijn. Alles gaat daar zo geheimzinnig, ik wil het zelf zien. Zo gek is dat toch niet..
Dagmar, jij zei dat ik dan altijd nog over kan gaan op die nierbrokken, bedoel je dan hiermee dat die beter zijn dan bijv. bandit nierdieet? Hoe denk jij hierover? Ik vind het zo rot voor Chico, ik vind dat bandit er op zich goed uitzien en heb ook vanmiddag lang gebeld met die man en had er een goed gevoel bij. Nu ga ik weer twijfelen, ik wil het zo graag goed doen.. Zelf samenstellen, ja, ik had inderdaad dus ook al gekeken naar die mixen maar omdat ze nu zo kwakkelt en het weekend ook al zonder eten zat etc, wil ik gewoon voorlopig eventjes voer geven waarvan ik zeker weet dat ze alles binnenkrijgt en dan heb ik direct ook meer tijd voor mezelf *gekocht* om alles goed uit te zoeken. Bah ik ben zo misselijk voor donderdag..
We gaan morgen in ieder geval bellen en zeggen dat sowieso 1 van ons bij de echo blijft. Ze zeiden namelijk: als ze bij bewustzijn blijft mogen jullie erbij blijven, als ze onder narcose (zo'n 1e prikje om in slaap te sukkelen) is niet. Maandag was het allemaal zoveel dat het niet echt doordrong, maar hallo, ik wil er wel bij zijn. Alles gaat daar zo geheimzinnig, ik wil het zelf zien. Zo gek is dat toch niet..
- dagmar88
- Zeer actief
Volgens mij doe je het hartstikke goed zo hoor; inderdaad heb je op deze manier gewoon de tijd om jezelf goed in te lezen en goed voor te bereiden.
Ik denk niet dat die brokken beter zijn voor Chico; ze heeft al allergische reacties waarvan je niet precies weet op wat en ik zou zelf eerder gokken dat het zonder prednison beter gaat op vlees dan op deze brokken.
Inderdaad, hoogwaardige eiwitten zie ik nergens terug in die ingrediënten lijst (behalve dan gedroogd ei); wel een hele hoop dingen die een allergische reactie op kunnen leveren, zeker bij een hond die al gevoelig is...
Misschien kunnen ze donderdag meteen een allergietest doen als ze toch daar is? Lijkt me zeker nu heel erg belangrijk om te weten waarmee je te maken hebt...
Sterkte!
Ik denk niet dat die brokken beter zijn voor Chico; ze heeft al allergische reacties waarvan je niet precies weet op wat en ik zou zelf eerder gokken dat het zonder prednison beter gaat op vlees dan op deze brokken.
Inderdaad, hoogwaardige eiwitten zie ik nergens terug in die ingrediënten lijst (behalve dan gedroogd ei); wel een hele hoop dingen die een allergische reactie op kunnen leveren, zeker bij een hond die al gevoelig is...
Misschien kunnen ze donderdag meteen een allergietest doen als ze toch daar is? Lijkt me zeker nu heel erg belangrijk om te weten waarmee je te maken hebt...
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik heb dus hele slechte ervaringen met Utrecht, net als Crutz.Marina schreef:Ik heb goede ervaringen met Faculteit Utrecht. Moet je wel even doorverwijzing vragen van de da.
Mijn eigen DA zijn gewoon ontzettend goed, de spoeddiensten hier ook niet.
Heb wel goede ervaringen met de Wagenrenk in Wageningen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- yuri36
- Zeer actief
Als de leverwaarden veroorzaakt zijn door de prednison, dan heb je daar in ieder geval geen dieet voor nodig.
Voor we de nierwaarden kennen, valt er weinig zinnigs te zeggen over dieet voor de nieren.
Hoe zit het met zijn allergie waarvoor hij de prednison kreeg in de eerste plaats?
Ik denk dat je je daar op zou moeten richten.
De fokker van mijn dwergpoedel had al haar honden op dit voer staan:
http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/seniorSensitive.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingrediënten:
Zalm (17%), Gedehydreerd zalmeiwit (15%), Maïs, Maïsmeel, Maïsgluten, Rijst (9%), Dierlijk vet, Digest, Bietenpulp, Gezuiverde cellulose vezel, Kaliumchloride, Mineralen.
Ik heb mijn hond overgezet naar een ander voer omdat ik het onnodig vind om honden standaard op sensitive te zetten, maar als jouw hond een allergie heeft, mogelijk een voedselallergie, dan lijkt dat voer me best goed, zeker om eens een tijdje te proberen hoe hij het daar op doet.
Bij het zoeken naar info over het product kwam ik zelfs een kortinsgactie tegen:
http://www.purina-proplan.nl/sensitive/actie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor we de nierwaarden kennen, valt er weinig zinnigs te zeggen over dieet voor de nieren.
Hoe zit het met zijn allergie waarvoor hij de prednison kreeg in de eerste plaats?
Ik denk dat je je daar op zou moeten richten.
De fokker van mijn dwergpoedel had al haar honden op dit voer staan:
http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/seniorSensitive.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingrediënten:
Zalm (17%), Gedehydreerd zalmeiwit (15%), Maïs, Maïsmeel, Maïsgluten, Rijst (9%), Dierlijk vet, Digest, Bietenpulp, Gezuiverde cellulose vezel, Kaliumchloride, Mineralen.
Ik heb mijn hond overgezet naar een ander voer omdat ik het onnodig vind om honden standaard op sensitive te zetten, maar als jouw hond een allergie heeft, mogelijk een voedselallergie, dan lijkt dat voer me best goed, zeker om eens een tijdje te proberen hoe hij het daar op doet.
Bij het zoeken naar info over het product kwam ik zelfs een kortinsgactie tegen:
http://www.purina-proplan.nl/sensitive/actie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
caelum
- Vaste gebruiker
Maar Yuri, dan zit ik toch alsnog met die nieren waardoor volgens de dierenarts zelfs geen normale brokken gegeven mogen worden.. De nierwaarden zet ik hier neer zodra ik ze ontvangen heb. Vind het zelf ook maar vaag, want zo tast je inderdaad erg in het duister. Ik vind dingen als 'Gedehydreerd zalmeiwit' altijd zo vaag klinken. Wat houdt dat in feite in, weet jij dat? Ook zit er veel mais in en volgens mij mag dat niet echt meer als de hond wel nierproblemen heeft..
Apart trouwens ook om te lezen hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik vind binnen praktijken altijd al dat je heel goed kan zien dat er betere en slechtere dierenartsen zijn, helaas kom je er nooit voor de lol dus zul je vaak ten nadele van je dier ondervinden dat je de volgende keer beter een andere arts kan vragen.. Ik vind het heel erg fijn dat iedereen zijn ervaringen hier deelt!
Dagmar, erg bedankt voor je reactie. Ook goed om te weten dat jij het idee hebt dat er veel ingredienten in zitten waar ze allergisch op zou kunnen reageren. Die allergietest wou de dierenarts dus niet doen, omdat Chico nog prednison slikt (we bouwen nu dus af, met om de dag 5 mg gedurende 10 dagen, morgen pilletje 2..). Als ze de prednison een aantal weken niet meer gebruikt kunnen we de allergietest doen. Zo liet de dierenarts een testuitslag zien van een hond die allergisch was voor kat. In al mijn zenuwachtigheid moest ik daar erg om lachen.
Ik heb een boekje mee gekregen met een behandeling waarbij je de hond telkens inspuit met een antistof ofzoiets.. Ik heb de naam beneden liggen, lig nu al in bed met de laptop, maar zal het morgen even typen. Ik twijfel, hangt er ook vanaf wat er nu precies uitkomt. Ze gaan haar hele buik + hart en longen controleren met de echo. Ze heeft ook al tijden een knobbeltje in haar zij, maar het is heel klein en voelt niet zo verontrustend dat ik ermee naar de dierenarts wou. Nu ga ik wel even vragen of ze willen kijken, ben toch dubbel gerustgesteld als dat iets simpels is, en ze maakt het zelf toch niet bewust mee. Als er dus wel alsnog een lekkende hartklep etc uitkomt, weet ik niet of ik nog zo'n heel traject in wil met antistoffen aanmaken wat al minstens een half jaar duurt voordat ze effect merkt (en in de tussentijd misschien wel last van heeft omdat ze steeds antistoffen moet aanmaken).. Dan misschien een gewone allergietest en specifiekere medicijnen voor (of het voorkomen van) de dingetjes waar ze allergisch voor is.. Allergietest ga ik denk ik bij eigen dierenarts laten doen (kan toch?) Alles lijkt 2x zo duur te zijn in die kliniek, ik heb het er zeker meer dan voor over, maar de dingen die ook prima bij de gewone dierenarts zijn uit te voeren hebben mijn voorkeur. Vooral omdat Chico veel minder stress ervaart bij de gewone dierenarts en die veeeel liever voor haar is!
Apart trouwens ook om te lezen hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik vind binnen praktijken altijd al dat je heel goed kan zien dat er betere en slechtere dierenartsen zijn, helaas kom je er nooit voor de lol dus zul je vaak ten nadele van je dier ondervinden dat je de volgende keer beter een andere arts kan vragen.. Ik vind het heel erg fijn dat iedereen zijn ervaringen hier deelt!
Dagmar, erg bedankt voor je reactie. Ook goed om te weten dat jij het idee hebt dat er veel ingredienten in zitten waar ze allergisch op zou kunnen reageren. Die allergietest wou de dierenarts dus niet doen, omdat Chico nog prednison slikt (we bouwen nu dus af, met om de dag 5 mg gedurende 10 dagen, morgen pilletje 2..). Als ze de prednison een aantal weken niet meer gebruikt kunnen we de allergietest doen. Zo liet de dierenarts een testuitslag zien van een hond die allergisch was voor kat. In al mijn zenuwachtigheid moest ik daar erg om lachen.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja hoor, allergietest zou je normale dierenarts ook gewoon moeten kunnen uitvoeren
Wie weet hoef je helemaal niet met die immunotherapie aan de slag maar heeft ze last van huismijt oid waarbij je gewoon kan zorgen dat ze er zo min mogelijk mee in contact komt...
-
lila660
- Zeer actief
Ik mag aannemen dat jij de tweede lijn in wilhelminaoord bedoeld??
Alles wat hier staat herken in dus echt niet, ze hebben twee keer het leven van onze hond gered en zou ze nog vertrouwen met me eigen leven.....
Wij hebben ook 's nachts het spoednummer gebeld omdat onze hond ook veel bloed spuugde, konden direct komen en diezelfde nacht nog een bloedtransfusie gehad. Wij zijn (en mochten) er al die tijd bij gebleven.
Onze hond gebruikte op dat moment ook prednison trouwens, wat waarschijnlijk wel de oorzaak was.
Enkele weken later het zelfde verhaal alleen toen overdag op zondag, maar weer direct kunnen komen en bloedtransfusie gehad.
Nabehandeling en de behandeling van ons en me hond was echt super! Kosten vielen mij eerlijk gezegd ook nog reuze mee.
Gewoon consult (overdag, doorde weekse dag) is bij mijn weten 60,75 exc btw.......
Het plasverhaal snap ik wel een beetje, alle zieke honden krijgen daar direct een goed lopend infuus waardoor ze gewoon meer moeten plassen, al moet ik zeggen dat onze hond nooit zo nodig heeft moeten plassen als dat ik hier lees.
Verder mochten wij altijd, alle keren bij onze hond blijven en hebben ze altijd met veel geduld en liefde me hond behandeld met positieve gevolgen.
Gegevens van bloeduitslagen ook altijd direct gekregen als ik daar om vroeg, misschien anders even bellen naar de receptie, dan sturen ze die vast direct naar je op.
Geld hebben ze bij ons nooit moeilijk over gedaan, wel eerlijk van te voren verteld wat we kunnen verwachten maar dat vind ik juist fijn.
Maar wij hebben ook wel eens een rekening opgestuurd gekregen ipv direct ter plekke betalen, en bepaalde nacontroles en telefonisch contact hebben we zelfs niet eens hoeven te betalen.
Dus hier wel degelijk zeer positieve ervaringen met wilhelminaoord.
Sterkte met je hond!
Alles wat hier staat herken in dus echt niet, ze hebben twee keer het leven van onze hond gered en zou ze nog vertrouwen met me eigen leven.....
Wij hebben ook 's nachts het spoednummer gebeld omdat onze hond ook veel bloed spuugde, konden direct komen en diezelfde nacht nog een bloedtransfusie gehad. Wij zijn (en mochten) er al die tijd bij gebleven.
Onze hond gebruikte op dat moment ook prednison trouwens, wat waarschijnlijk wel de oorzaak was.
Enkele weken later het zelfde verhaal alleen toen overdag op zondag, maar weer direct kunnen komen en bloedtransfusie gehad.
Nabehandeling en de behandeling van ons en me hond was echt super! Kosten vielen mij eerlijk gezegd ook nog reuze mee.
Gewoon consult (overdag, doorde weekse dag) is bij mijn weten 60,75 exc btw.......
Het plasverhaal snap ik wel een beetje, alle zieke honden krijgen daar direct een goed lopend infuus waardoor ze gewoon meer moeten plassen, al moet ik zeggen dat onze hond nooit zo nodig heeft moeten plassen als dat ik hier lees.
Verder mochten wij altijd, alle keren bij onze hond blijven en hebben ze altijd met veel geduld en liefde me hond behandeld met positieve gevolgen.
Gegevens van bloeduitslagen ook altijd direct gekregen als ik daar om vroeg, misschien anders even bellen naar de receptie, dan sturen ze die vast direct naar je op.
Geld hebben ze bij ons nooit moeilijk over gedaan, wel eerlijk van te voren verteld wat we kunnen verwachten maar dat vind ik juist fijn.
Maar wij hebben ook wel eens een rekening opgestuurd gekregen ipv direct ter plekke betalen, en bepaalde nacontroles en telefonisch contact hebben we zelfs niet eens hoeven te betalen.
Dus hier wel degelijk zeer positieve ervaringen met wilhelminaoord.
Sterkte met je hond!
Laatst gewijzigd door lila660 op 22 mar 2011 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Linda
- yuri36
- Zeer actief
Volgens de dierenarts ja. De meeste dierenartsen denken ook nog steeds dat een hond met nierproblemen een eiwitbeperkt dieet moeten hebben.Dat blijkt achterhaald en is een mythe (als je Engels leest: http://www.orijen.ca/orijen/Myths_of_High_Protein.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;).caelum schreef:Maar Yuri, dan zit ik toch alsnog met die nieren waardoor volgens de dierenarts zelfs geen normale brokken gegeven mogen worden.. De nierwaarden zet ik hier neer zodra ik ze ontvangen heb. Vind het zelf ook maar vaag, want zo tast je inderdaad erg in het duister. Ik vind dingen als 'Gedehydreerd zalmeiwit' altijd zo vaag klinken. Wat houdt dat in feite in, weet jij dat? Ook zit er veel mais in en volgens mij mag dat niet echt meer als de hond wel nierproblemen heeft..
Dat is een beetje hetzelfde verhaal als met vaccineren: veel dierenartsen vaccineren nog jaarlijks maar ook dat is achterhaald.
Gedehydreerd zalmeiwit is niks vaags aan, ik kan me voorstellen dat zulke woorden soms onbegrijpelijk zijn, maar het betekent gewoon zalmeiwit waaraan het vocht is onttrokken.
Mij hoor je ook niet zeggen dat je je hond zijn leven lang op dit voer zou moeten houden, maar gezien de allergische geschiedenis van je hond lijkt het me een goede start.
Maar er blijven nog teveel onbekenden: hoe goed/slecht zijn de nierwaarden, zijn ze sterk verhoogd of maar lichtjes? Als ze sterk verhoogd zijn zou ik dit voer ook niet geven (ivm de mais), maar zijn ze maar lichtjes verhoogd, dan is het weer een totaal ander verhaal.
De andere grote onbekende: is je hond allergisch voor iets in de voeding of voor een stof in de lucht?
Om te ontdekken of je hond allergisch is voor iets in de voeding, kan dit voer behulpzaam zijn, maar er zijn nóg betere hypo-allergene brokken.
Als ik in jouw situatie was, dan zou ik nadat je in die rare kliniek voor de laatste keer bent geweest, een andere specialist opzoeken (misschien toch faculteit diergeneeskunde Utrecht), en kijken of je daar een goed gevoel bij hebt, en die dan ook vertrouwen. En die een koers laten uitstippelen.
Je zit hier met twee problemen: allergie en de nieren, die twee zaken kunnen elkaar mogelijk bijten als je zelf dingen gaat uitproberen.
En voer kan zoooooooo ingewikkeld zijn! Het is geen simpele kwestie van rauw vlees versus brokken.
En vergeet niet dat de mensen van Bandit die je aan de telefoon had, niet daar voor jouw plezier zitten, maar voor hun eigen portemonnee.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik ben ook super blij met Wilhelminaoord, dit omdat je schrijft het fijn te vinden ook andere ervaringen te horen. Ze hebben mijn hond onder behandeling en hij kan waarachtig weer lopen. Ik kon altijd bellen, Sam wordt altijd al in de gang begroet. Bij controle heb ik zelfs wel zo'n 4x gehad dat er werd gezegd 'het is goed zo', m.a.w. ik kon zo weer weggaan. Die controles waren ook heel 'klein' qua tijdsinvestering voor de arts, maar toch.......... Uitleg kreeg ik altijd, keer op keer, want ik vond de blessure van mijn hond heel ingewikkeld. Ook nu nog word ik heel goed begeleid. Ben nu bij de fysio van WA, maar als de arts mij hoort of Sam, dan komt hij altijd even in het gangpad Sam begroeten en kijkt dan even, hoe het ondertussen met hem gaat.
Maar goed, jij hebt andere ervaringen nu opgedaan en dat vind ik heel erg jammer voor je, want vertrouwen in de arts is cruciaal. Misschien kun je je irritaties of ongenoegens delen met de desbetreffende arts?
Sterkte verder in al je onzekerheden en zorgen.
Maar goed, jij hebt andere ervaringen nu opgedaan en dat vind ik heel erg jammer voor je, want vertrouwen in de arts is cruciaal. Misschien kun je je irritaties of ongenoegens delen met de desbetreffende arts?
Sterkte verder in al je onzekerheden en zorgen.

- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Contacteer:
Hoe kun je zo over mensen en hun product oordelen die je niet eens kent?yuri36 schreef:En vergeet niet dat de mensen van Bandit die je aan de telefoon had, niet daar voor jouw plezier zitten, maar voor hun eigen portemonnee.
Esther en d'r beestenboel

- yuri36
- Zeer actief
Ze verkopen een produkt, zo simpel is dat, en ze moeten ook geld verdienen. En ze geven adviezen in de hoop hun produkt te kunnen verkopen. Anders gaan ze faillietEsther1963 schreef:Hoe kun je zo over mensen en hun product oordelen die je niet eens kent?yuri36 schreef:En vergeet niet dat de mensen van Bandit die je aan de telefoon had, niet daar voor jouw plezier zitten, maar voor hun eigen portemonnee.
Niemand werkt voor niets.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Contacteer:
En al die brokkenfabrikanten dan? Die gaan pas over lijken.yuri36 schreef:Ze verkopen een produkt, zo simpel is dat, en ze moeten ook geld verdienen. En ze geven adviezen in de hoop hun produkt te kunnen verkopen. Anders gaan ze faillietEsther1963 schreef:Hoe kun je zo over mensen en hun product oordelen die je niet eens kent?yuri36 schreef:En vergeet niet dat de mensen van Bandit die je aan de telefoon had, niet daar voor jouw plezier zitten, maar voor hun eigen portemonnee.![]()
Esther en d'r beestenboel

- dagmar88
- Zeer actief
Nee, ze gaan failliet door een product als nierdieet te verkopen dat niet werktyuri36 schreef:Ze verkopen een produkt, zo simpel is dat, en ze moeten ook geld verdienen. En ze geven adviezen in de hoop hun produkt te kunnen verkopen. Anders gaan ze faillietEsther1963 schreef:Hoe kun je zo over mensen en hun product oordelen die je niet eens kent?yuri36 schreef:En vergeet niet dat de mensen van Bandit die je aan de telefoon had, niet daar voor jouw plezier zitten, maar voor hun eigen portemonnee.![]()
-
Muk
Inderdaad, ook die van Orijen. De manier waarop de vertering van de brokken getest wordt, google daar maar eens op.Esther1963 schreef:En al die brokkenfabrikanten dan? Die gaan pas over lijken.yuri36 schreef:Ze verkopen een produkt, zo simpel is dat, en ze moeten ook geld verdienen. En ze geven adviezen in de hoop hun produkt te kunnen verkopen. Anders gaan ze failliet![]()
Orijen heeft in ieder geval niet onderzoch dat hun brok superieur is bij nierpoblemen, Bandit blijkbaar wel. Dus dan zou ik ook eerder voor Bandit kiezen dan voor Orijen.
- yuri36
- Zeer actief
Ik haal hun eigen tekst maar aan:dagmar88 schreef:Nee, ze gaan failliet door een product als nierdieet te verkopen dat niet werktyuri36 schreef: Ze verkopen een produkt, zo simpel is dat, en ze moeten ook geld verdienen. En ze geven adviezen in de hoop hun produkt te kunnen verkopen. Anders gaan ze failliet![]()
"Het is uiterst belangrijk dat u in behandeling van een goede dierenarts bent."
Als het slechter gaat met de nieren is de dierenarts zeker niet goed, en als het wél goed gaat, komt het natuurlijk door Bandit?
Jongens, wat zijn jullie toch nuchtere Hollanders
- yuri36
- Zeer actief
Lezen kun jij echt niet he?! Wie heeft het nu over Orijen gehad hier????Muk schreef:Inderdaad, ook die van Orijen. De manier waarop de vertering van de brokken getest wordt, google daar maar eens op.Esther1963 schreef:En al die brokkenfabrikanten dan? Die gaan pas over lijken.yuri36 schreef:Ze verkopen een produkt, zo simpel is dat, en ze moeten ook geld verdienen. En ze geven adviezen in de hoop hun produkt te kunnen verkopen. Anders gaan ze failliet![]()
Orijen heeft in ieder geval niet onderzoch dat hun brok superieur is bij nierpoblemen, Bandit blijkbaar wel. Dus dan zou ik ook eerder voor Bandit kiezen dan voor Orijen.
-
Kimmie
ik heb een pupje gehad met zwaar nierfalen,en daarbij werd vers vlees zelfs aangeraden..
als ik jou was zou ik eens contact opnemen met erwin van gijtenbeek : http://www.anyanimal.nl/biografie/erwin/" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is een dierenarts die nderzoek doet naar vers vlees voeren bij honden misschien kan hij je helpen met de vraag op brok over te gaan of vers te blijven voeren en wat voor vers je dan moet voeren.
als ik jou was zou ik eens contact opnemen met erwin van gijtenbeek : http://www.anyanimal.nl/biografie/erwin/" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is een dierenarts die nderzoek doet naar vers vlees voeren bij honden misschien kan hij je helpen met de vraag op brok over te gaan of vers te blijven voeren en wat voor vers je dan moet voeren.
- yuri36
- Zeer actief
Die is alleen maar voor vers vlees....eddie vedder schreef:ik heb een pupje gehad met zwaar nierfalen,en daarbij werd vers vlees zelfs aangeraden..
Hoe is het met je pupje afgelopen trouwens, op vers vlees? Ik wil niet ironisch, sarcastisch of wat dan ook zijn, als zoiets je gebeurt, dan moet je er kapot van zijn, denk ik, maar zwaar nierfalen gaat niet over van vers vlees.