Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe ver loopt je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Hoe ver loopt je hond?

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Titel zegt het zelf al, hoe ver weg loopt je hond als hij/zij los is?

Diesel loopt heel erg ver, en daarom loopt hij bijna nooit los. Ik ben veel te bang dat hij niet meer terug komt, en hij gaat dus alleen los met een hele lange lijn, op een overzichtelijke plek zonder andere honden en als ik hele lekkere snoepjes bij heb. Hij loopt makkelijk 100, 200 meter verder, en dan zie ik alleen een klein stipje en dat vind ik zelf veel te ver. Vandaag liet ik hem los in het bos want hij was zo vrolijk in de modder aan het rollen, en na drie seconden zie ik hem al niet meer. Na 5 minuten zie ik hem in de verte als een ree door de struiken huppelen en verdween hij weer. Ik roep en niks te zien. Ik ben dan maar door gelopen, terwijl ik hem eigenlijk wil gaan zoeken. Na een tijdje kwam hij als een sneltrein aangebulderd en heeft me nog geramd ook. Misschien ben ik zelf wel te bezorgd, misschien is het wel normaal dat een hond ver weg loopt, dat ie niet in de buurt blijft en dat je hem soms 5 minuten kwijt bent...
Afbeelding
Lien0
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Re: Hoe ver loopt je hond?

Ongelezen bericht door Lien0 »

Als Milo los loopt dan loopt ze meestal tot hoever ik de bal gooi, hebben we geen bal mee ofzo dan loopt ze maximaal 20 meter voor me uit.

Als ze verder zou lopen zou ik haar ook laten wachten dit lukt meestal wel en anders is het gewoon aan de riem en na een paar keer heeft ze wel door dat als ze te ver gaat dat ze dan aan de riem moet.
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Dat was wat ik perse niet wilde, een hond die ver weg liep of ging jagen en dan uit het zicht is. Mede daarom heb ik dus voor een herder gekozen, in dit geval dus de Corgi. James is gelukkig een hond die keurig bij me in de buurt blijft. In de regel loopt hij binnen een straal van 10 meter als hij los is, behalve als hij lekker aan het rennen is of met een bal aan het spelen is. Ook dan is 20 meter meestal wel het uiterste. Daarnaast gaat hij nooit van het pad af of de struiken in en dat vind ik erg fijn!
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nina kan heel ver weg gaan..maar dat wil ik niet dus roep haar geregeld terug en gooi een groot deel van de tijd met een bal (werpstok)...Shaggy ging nooit meer dan 10 meter uit de buurt..er kon vanalles gebeuren maar hij ging nooit verder....ja en Pfaff gaat ook nog niet ver weg...als nina los loopt en die rent ...gaat hij een stukje mee ..na een meter of 5 komt hij terug(dat houden we erin) haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Nova blijft keurig in de buurt, maximaal een meter of 10 dat ze van mij af loopt. Kenzo blijft eigenlijk ook best keurig in de buurt, maximaal een meter of 15 denk ik. Maar dan is het wel rustig als hij losloopt.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik heb geen flauw idee. En ik ben ook niet van zins om uit te vinden hoe lang hij door kan lopen.
Daar heb ik geen tijd voor.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

geregeld te ver. :boos:
meneer weet het allemaal zelf wel en heeft mij niet nodig zeker?
dus roep ik hem ook geregeld terug.
als ik in het bos loop dan loopt hij niet zo ver weg.
maar hij komt gelukkig altijd terug als ik roep.
moet het alleen vaak doen. :ugh:
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

ik heb er 1 die helemaal zijn eigen wandeling loopt, die zie je ons in de gaten houden....
de andere zijn redelijk in de buurt. ca. 50 meter of zo ?? -ben niet erg goed in afstand schatten-

de eigen wandelaar:
Afbeelding
close-up:
Afbeelding

de andere redelijk in de buurt:
Afbeelding
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar blijft meestal heel erg in de buurt hobbelen. Alleen op bekend overzichtelijk gebied rent ze weleens verder weg, maar dat moedig ik bij haar ook alleen maar aan. Dan hebben we samen een spelletje, Saar trekt een sprint van een meter of 30, draait om, sprint terug, en krijgt dan een koekje :mrgreen:
Vera blijft in niet zo weids gebied redelijk dicht in de buurt, in wijds gebied kan ze wel de ruimte nemen want ze rent nou eenmaal graag. Maar goed, 'de ruimte nemen' is nogal subjectief natuurlijk, want iemand met een jagende hond zal vinden dat Vera ontzettend goed in de buurt blijft. Voor mijn doen gaat ze redelijk ver weg :mrgreen: :wink: Maar goed, ze jaagt niet, kan met elke hond door de bocht, en zal niet in de verte naar mensen toe gaan lopen, dus ze doet maar verder zolang ze komt als ik roep, en dat doet ze. Ze is me ook nooit kwijt, ook al is ze 50 meter verder, ze weet waar ik loop en komt vanzelf ook mee de goede kant op.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Fritz gaat als ik hem niet constant terug roep en tussendoor aanlijn de hort op :ugh:
Na 10 minuten komt hij dan eens kijken waar ik uithang en racet weer verder..
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ze moeten hier in zicht blijven en mogen maximaal zo'n 50 meter van me af....lopen ze verder dan krijgen ze een commando om te wachten.
Meestal lukt dit, behalve als Biène reeën in haar neus krijgt en ik dat te laat door heb.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Darko en Guapa gaan niet verder dan een meter of 10
Shadow loopt zolang hij kan lopen, tenzij ik hem terug loop, maar Shadow loopt praktisch nooit niet los wegens hond agressie, dan mag die hond 100meter verder zitten, hij moet en zal er naar toe en dan heb ik een groot probleem :ugh:
Zena loopt niet heel ver weg, maar maakt er wel een spelletje van, zolang ik haar binnen een straal van max 10 meter elke 2sec terug roep is er niets aan de hand, maar vanaf dat ze buiten die cirkel is, loopt ze veel te ver vooruit, ga ik er achter blijft ze verder lopen, wachten tot ik wat dichter ben, weer verder lopen, weer wachten tot ik wat dichter ben en zo houd ze dat heel lang vol, zij gaat dus ook niet los, enkel aan de flex
Jänta loopt, als ik alleen ben met haar, achter mijn hielen, krijgt geregeld een hiel tegen haar kop, maar ze blijft daar lopen, soms best irritant (ik "val" over haar kin) en ook wel "zielig" omdat ze dan lekker gek kan doen en rennen en dat doet ze dus niet, als de rest er bij is, loopt ze net zover als Darko en Guapa, heel soms durft ze wel eens een sprintje te trekken en een meter of 20 verder lopen en dan verstop ik mij en weet ze niet hoe snel ze mij moet zoeken, als ze mij gevonden heeft, blijft ze daarna altijd wel binnen die straal van 10 meter
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Hoewel Ziva de laatste tijd de woordjes "kom" en "hier" niet zo goed meer verstaat, blijft ze wel in de buurt, ze loopt hoogstens een 20m weg en dat hoop ik zo te houden! Dat ze in de buurt blijft, niet dat ze "kom hier" niet verstaat :hmmm:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Als ik alleen met Daan en Dieber loop dan blijven ze beide binnen een straal van 20 meter en gaan zelden van het pad af. Loop ik met andere en Dieber loopt lekker te spelen met andere honden dan kan ze rustig zo'n 100 meter verderop lopen. 1 keer roepen en ze komt weer terug, meestal neemt ze de andere dan ook mee terug. Daan sluit altijd achter de laatste benen aan, dus als de groep wat uit elkaar valt wordt de afstand wel groot, ik moet dan extra opletten want zodra hij meer dan 20 meter van me af is hoort en ziet hij me niet meer goed. Daar merk ik aan dat hij ouder wordt.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden lopen best wel een eind voorop als ze los zijn, maar dat vind ik niet erg kan ze altijd nog wel zien of ze moeten een konijn of haas tegen komen dan zijn ze weleens een poosje weg, maar dat is nooit heel erg lang, tenminste als ik gewoon doorloop als ik op ze blijf wachten dan blijven ze langer weg, dus ik loop dan gewoon door.

Maar ik moet zeggen dat ze zich de laatste tijd heel goed gedragen, sinds ze achter me moeten lopen aan de heupgordel als ze aan de lijn zitten werkt dat ook door als ze los lopen, kreeg gisteren nog een complimentje van iemand dat mijn honden zo bij me in de buurt waren en zo rustig. Ben dus helemaal blij dat ik die heupgordel aan heb geschaft en ze aan die gordel achter me laat lopen. Als ik de riemen in mijn handen had kreeg ik echt niet voor elkaar dat ze achter me lopen, ja wel als ik een plastic tas in mijn handen zou hebben ( krijg van mijn hondentrainster weleens boekjes in een plastic tasje en die heb ik dan in mijn handen als ik naar huis loop ), maar daar raken ze helemaal gestresst van.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik kan niet zo goed schatten, een stukkie voor me uit maar als ik het te ver vind roep ik: niet te ver en dan houd (pulchra dan) zn pas wel in of ik roep hem even bij me.

Bikkel loopt eerder achter ons en die moet ik af en toe echt ff aansporen om ons bij te houden ;)
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

hangt er vanaf waar ik ga wandelen, op sommige plaatsen blijven ze allemaal dicht in de buurt, pakt 50 meter of zo, maar op plaatsen waar ze mogen jagen zijn ze soms wel even uit zicht, komen wel vlug terug als ik roep, niet dat ze zoveel achter dieren aan gaan maar bv konijntje mogen ze wel even achterna gaan, maja en schelsey komen dan erg vlug terug, kenji durf wel wat verder te gaan

als kenji met zijn beste vriend op pad is is het een ander verhaal, het zijn 2 poolhondkruisingen en als die samen zijn trekken ze er op uit maar nooit heel ver, dan zie ik ze meestal ergens tussen de bomen sprinten, komen na paar min wel als ik roep maar heel soms en blijven ze wel 10 min weg wat ik absoluut niet leuk vind en dan ga ik hen zoeken, ze verdwiijnen altijd op dezelfde plaats en ik weet dat ze daar wat verder altijd dan aan graven zijn, als ze graven zijn ze doof
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca gaat nooit het pad af en is nooit uit zicht. Als hij wat in zijn neus heeft (loopse teefjes plasjes) dan blijft hij wel achter maar zodra ik om de hoek ben staat hij naast me :F:
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

sTefaniA schreef:Misschien ben ik zelf wel te bezorgd, misschien is het wel normaal dat een hond ver weg loopt, dat ie niet in de buurt blijft en dat je hem soms 5 minuten kwijt bent...
Ja jij bent veel te bezorgd. Die hond vindt jou heus wel terug hoor. Meestal weten zij precies waar je bent
zonder dat je ze ziet.

Ik heb één windhond die helaas gaat jagen als hij los is. Dan kan ik een uur op hem staan wachten. Soms hebben mensen hem ergens zien lopen, en weet ik in welke hoek hij zit. Maar ik zie hem lang niet altijd.
Toch vind zij mij terug als zij moe is.
Omdat zij niet mag jagen doe ik haar alleen maar los wanneer er honden in de buurt zijn waar zij mee kan rennen. Zij loopt dan drie keer de hele hei rond, met een blaffende meute achter haar aan.
Zij gaan dan zo ver weg dat je nog slechts stipjes aan de horizon ziet. Maar binnen enkele seconden stuiven zij weer vlak langs je heen. Na een paar ronden heeft zij zich letterlijk leeg gelopen, en laat zich makkelijk weer aanlijnen.
Voordat ik windhonden had, heb ik jarenlang Duitse herders gehouden. Die liepen nooit verder dan vijftig meter bij mij vandaan.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds: in een omtrek van 15 m, die hobbelt een beetje haar eigen weg, die loopt gewoon te wachten tot ik een bal te voorschijn haar of tot ze een tak vind :engel:

Fax: die loopt en loopt en springt en crosst en huppelt... geen flauw idee waar die dikwijls allemaal uithangt. Hij mag van mij erg ver gaan, maar moet wel binnen de minuut komen als ik roep (ik geef hem een minuut speling om de afstand te lopen, want ik sta vaak in de veronderstelling te roepen dat hij voor me verdwenen is, terwijl hij dan achter me opdoemt :oeps: ).
Doet hij dat niet, dan gaat hij de rest van de wandeling aan de lijn. En wonder boven wonder, dit werkt echt :19: volgende wandeling denkt hij er niet meer aan weg te blijven.

Runar: die hobbelt waar Fax hobbelt, pikt zich vaak aan Fax vast en laat zich dan gewoon meesleuren. Hij keert wel gauw terug om te zien waar ik ben, verder dan een meter of 40 ongeveer gaat die ook (nog) niet.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

In principe gaan ze niet uit het zicht en ik denk ook niet verder dan een meter of 100. En ze doen maar. Laatst was Ushi achter een konijn in het bos aan gegaan en toen was ze uit zicht. Ik heb geduldig gewacht. Roep haar dan ook nog niet terug, want ik denk dat ze dat nog niet doet. Als ik haar weer hoor of zie kan ik roepen en dan komt ze gelijk.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Kelev de oude schreef:
sTefaniA schreef:Misschien ben ik zelf wel te bezorgd, misschien is het wel normaal dat een hond ver weg loopt, dat ie niet in de buurt blijft en dat je hem soms 5 minuten kwijt bent...
Ja jij bent veel te bezorgd. Die hond vindt jou heus wel terug hoor. Meestal weten zij precies waar je bent
zonder dat je ze ziet.

Ik heb één windhond die helaas gaat jagen als hij los is. Dan kan ik een uur op hem staan wachten. Soms hebben mensen hem ergens zien lopen, en weet ik in welke hoek hij zit. Maar ik zie hem lang niet altijd.
Toch vind zij mij terug als zij moe is.
Omdat zij niet mag jagen doe ik haar alleen maar los wanneer er honden in de buurt zijn waar zij mee kan rennen. Zij loopt dan drie keer de hele hei rond, met een blaffende meute achter haar aan.
Zij gaan dan zo ver weg dat je nog slechts stipjes aan de horizon ziet. Maar binnen enkele seconden stuiven zij weer vlak langs je heen. Na een paar ronden heeft zij zich letterlijk leeg gelopen, en laat zich makkelijk weer aanlijnen.
Voordat ik windhonden had, heb ik jarenlang Duitse herders gehouden. Die liepen nooit verder dan vijftig meter bij mij vandaan.
Ik ben het helemaal niet gewend om in mijn eentje te staan koekeloeren in het bos. En hij jaagt ook niet, dus wat hij daar dan wel aan het doen is weet ik niet :19: Hij reageert ook niet als ik roep, ik mag gewoon heel blij zijn als hij zin heeft om terug te komen.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Die van mij lopen niet zo ver weg.. Jazz en Jules soms als ze druk aan het spelen zijn samen..maar wel dat ik ze nog kan zien.
Nacho loopt wel vaak of vooruit..of hij blijft achter. Ook gaat hij vaak een stuk verderop tegen een boom piesen en komt daarna terug :F: James liep normaal ook niet ver weg.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

In onbekend gebied niet verder dan een meter of 10 à 15. En dan zoekt ze ook om de 5 seconden of zo contact. In overbekend gebied tot een meter of 50, maar meestal niet meer dan een meter of 20 à 30 en nooit langer dan een paar seconden uit zicht. Dan zie ik dat pretbekkie weer opduiken "waar blíjf je nou, mamma" :tongue:
Vaak huppelt ze in grote rondjes om me heen, of stuift vooruit en komt dan weer terug stuiven voor een knuffel.

Oh. Nee. Wacht. Ik vergeet die keer dat ik niet goed kon lopen en op het bankje bij de ingang van het gebied ging zitten. Manlief en Skadi gingen wandelen. Dat had ik tenminste zo uitgedacht. Skadi dacht wat anders. Tot op de helft van de wandeling kwam ze telkens terugstuiven naar mij, en stoof dan weer terug naar baasje. Toen ze over de helft waren probeerde ze telkens manlief aan te sporen een kortere route terug te nemen. En ging toen vooruit stuiven naar mij toe en weer terug naar baasje. Dat ging de hele tijd op topsnelheid. Die houdt niet zo van roedelsplitsingen, die witte :wink:
Ze was wel goed moe naderhand :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke neemt wel zijn ruimte, maar blijft wel in zicht (tenzij er een hertenboutje voorlangs komt :wink: ). Als hij iets lekkers in de neus krijgt dan roep ik hem bij me of ik roep "wacht", dan wacht hij tot ik bij hem ben. Hoe ver hij gaat als ik dat niet doe, weet ik niet en ga ik ook niet uitproberen :mrgreen:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic loopt altijd redelijk in de buurt. En op een meter of 50 is bij haar wel de grens.
Timber mag daarintegen graag wat rond snuffelen en rent soms hele stukken voor me uit of een andere kant op maar van hem weet ik dat hij me goed in de gaten houd. Dus daar hoef ik me eigenlijk geen zorgen om te maken. Alleen mag hij dit niet doen als er veel andere honden in het bos zijn omdat hij nogal een baasje kan zijn tov andere reuen.
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Loekie loopt nooit echt heel ver vooruit, meestal een metertje of 10, 20. Heel af en toe een keer wat verder, maar meestal blijft ie dicht bij me in de buurt, veel te bang dat ik ineens de bal ga gooien en dat hij dat eens zou missen..... :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Meter of 50 denk ik. Hooguit. Ze lopen dus altijd los.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Oh, het gaat om de straal waarin hij om je heen loopt begrijp ik nu :oeps:
Felix loopt standaard tot een metertje of vijftig voor ons uit. Hij is zelden achter ons te vinden.
Op verzoek verkleind hij die radius wel, dan blijft hij gewoon in de buurt.
Als hij echt expliciet vrij krijgt gaat hij wel verder weg, maar niet zo ver als vroeger :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa liep altijd op een grote afstand van ons, maar luisterde wel over het algemeen snel. Ben loopt ook erg ver.
Apple, nog een pup, maar loopt in de buurt, en houdt mij in de gaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”