Willemijntje is toch ook nog te jong toch? Vind je trouwens Willemijn x Manus niks? Of zit hij te dichtbij....Marjoleine schreef:Esther1963 schreef:Ik ken Manus zijn hele ritueel ook he.... wanneer hij zenuwachtiger wordt wanneer hij het teefje heeft geroken en hij gaat zitten poepen... dan weet ik dat de teef op haar top is
![]()
![]()
![]()
Effe ruimte maken voor je aan het werk gaat![]()
Maar balen dat ze geknikt hebben. Snap dat je daar niet blij mee bent.
Nog maar even geduld dus voor Willemijntje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid die er niet is?
Moderator: moderatorteam
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Loopsheid die er niet is?
Esther en d'r beestenboel

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
inderdaad, mijn terroristje Jenson, die weet het precieskitty2 schreef:Marjoleine schreef:En waar haal ik die vandaan?ladybird schreef: Een snuffelreu erop los laten. Die weet het beter dan wie dan ook![]()
Jenson van Marianne
en als je komt met RR dan kunnen we meteen testen of Cy opgewonden wordt van dr, dan nemen we RR mee naar Lienden
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als het nu speelde deed ik dat met plezierPodenji schreef: inderdaad, mijn terroristje Jenson, die weet het precies![]()
en als je komt met RR dan kunnen we meteen testen of Cy opgewonden wordt van dr, dan nemen we RR mee naar Lienden
Alleen is de zaak nu zo beschaafd als bij een jonge maagd, dus je hebt er niks aan.
Maar als rond juni je ook goed is hebben we een deal
@Esther: ze is alweer bijna twee
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi Marjoleine,
Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde meegemaakt met Noortje.
Eerst was Faith loops maar zij had pas bloedverlies na de dekking.
Twee weken later begon Noor`s vulva op te zwellen en had Len ineens interesse in d`r maar ze liet hem niet toe en ik heb ook geen bloed gevonden.
De laatste keer dat ze loops was is in oktober geweest. Ze zou dus eigenlijk weer in april loops moeten worden. Ik ben benieuwd. De vorige keren was ze wel gewoon om de 6-7 maanden loops en was er ook bloed verlies. Bij Faith idem dito.
Groetjes,
Linda
Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde meegemaakt met Noortje.
Eerst was Faith loops maar zij had pas bloedverlies na de dekking.
Twee weken later begon Noor`s vulva op te zwellen en had Len ineens interesse in d`r maar ze liet hem niet toe en ik heb ook geen bloed gevonden.
De laatste keer dat ze loops was is in oktober geweest. Ze zou dus eigenlijk weer in april loops moeten worden. Ik ben benieuwd. De vorige keren was ze wel gewoon om de 6-7 maanden loops en was er ook bloed verlies. Bij Faith idem dito.
Groetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dan moet het zaad al die kant op zijnMarjoleine schreef:Als het nu speelde deed ik dat met plezierPodenji schreef: inderdaad, mijn terroristje Jenson, die weet het precies![]()
Alleen is de zaak nu zo beschaafd als bij een jonge maagd, dus je hebt er niks aan.
Maar als rond juni je ook goed is hebben we een deal![]()
maar je mag Jenson dan nog zeker wel als "snuffelreu" gebruiken hoor
Jenson dekt vaak maar 1x, hij weet dan gewoon dat het raak is denk ik, tot nu toe heeft hij ook altijd raak geschoten, maar daar heb jij niets aan natuurlijk
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan hij loopsheid an sich ook herkennen?
Dan hebben we een deal!

Dan hebben we een deal!
Dat zouden wel bijzondere pups worden, denk ikPodenji schreef: Jenson dekt vaak maar 1x, hij weet dan gewoon dat het raak is denk ik, tot nu toe heeft hij ook altijd raak geschoten, maar daar heb jij niets aan natuurlijk
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe bedoel je dat precies?Marjoleine schreef:Kan hij loopsheid an sich ook herkennen?
Dan hebben we een deal!![]()
ze hebben in elk geval een krulstaart en zullen erg eigenwijs zijnDat zouden wel bijzondere pups worden, denk ikPodenji schreef: Jenson dekt vaak maar 1x, hij weet dan gewoon dat het raak is denk ik, tot nu toe heeft hij ook altijd raak geschoten, maar daar heb jij niets aan natuurlijk
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En zelfstandig.Podenji schreef:Marjoleine schreef: ze hebben in elk geval een krulstaart en zullen erg eigenwijs zijn
We zullen voor de toekomstige bazen stoeltjes moeten meegeven voor tijdens de wandeling
Hoe zullen we het ras eens noemen?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
BasterhounMarjoleine schreef:En zelfstandig.Podenji schreef:Marjoleine schreef: ze hebben in elk geval een krulstaart en zullen erg eigenwijs zijn
We zullen voor de toekomstige bazen stoeltjes moeten meegeven voor tijdens de wandeling![]()
Hoe zullen we het ras eens noemen?
en dan krijg je natuurlijk Hound of the Bastervilles

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
heb hier met Amai wel de gespleten loopsheid. opgezwollen vulva en bijna geen bloed in de eerste periode. Weken erna wordt ze pas echt loops. Cyclus is dus erg erg moeilijk te bepalen. met haar gaan we einde jaar weer naar de kliniek de Uithof voor bloedprikken en inwendig onderzoek om de cyclus te begeleiden. reuen blijven hun best doen vanaf de eerste dag van de loopsheid tot aan de laatste dag weken later.
je kunt je voorstellen wat een heksenketel het hier dan is met al die reuen.
je kunt je voorstellen wat een heksenketel het hier dan is met al die reuen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Podenji schreef:BasterhounMarjoleine schreef: Hoe zullen we het ras eens noemen?
en dan krijg je natuurlijk Hound of the Bastervilles![]()
Ja, Wetji klinkt iets teveel naar een spraakgebrek
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik dacht in eerste instantie dat RR dat ook had, alleen gebeurde er daarna dus niks meerDianavdberkt schreef:heb hier met Amai wel de gespleten loopsheid. opgezwollen vulva en bijna geen bloed in de eerste periode. Weken erna wordt ze pas echt loops.
Haar eerste twee loopsheden waren wel normaal.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
speciaal Fries/Congolees dialectMarjoleine schreef:Podenji schreef:BasterhounMarjoleine schreef: Hoe zullen we het ras eens noemen?
en dan krijg je natuurlijk Hound of the Bastervilles![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, Wetji klinkt iets teveel naar een spraakgebrek
maar wat bedoelde je nu met loopsheid an sich herkennen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel: als er een mandarijn hangt, weet ie dan of ze loops is of dat ze dat nog niet is?Podenji schreef: maar wat bedoelde je nu met loopsheid an sich herkennen?
Of herkent hij alleen de daadwerkelijke dekrijpheid?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
als een teef loops moet worden kan ik dat altijd aan hem merken, ook als ze nog niet opgezwollen zijn, hij houdt ze beter in de gaten , wordt kribbiger naar de andere reuen ( houdt de andere reuen ook meer in de gaten, stel je toch voor dat zij wel mogen dekken en hij nietMarjoleine schreef:Ik bedoel: als er een mandarijn hangt, weet ie dan of ze loops is of dat ze dat nog niet is?Podenji schreef: maar wat bedoelde je nu met loopsheid an sich herkennen?
Of herkent hij alleen de daadwerkelijke dekrijpheid?
bedoel je dat?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat bedoel ikPodenji schreef: als een teef loops moet worden kan ik dat altijd aan hem merken, ook als ze nog niet opgezwollen zijn, hij houdt ze beter in de gaten , wordt kribbiger naar de andere reuen ( houdt de andere reuen ook meer in de gaten, stel je toch voor dat zij wel mogen dekken en hij niet) en gaat elke dag op zijn manier" inspecteren" ( dat is gewoon ranzig haha ), naarmate de loopsheid vordert wordt dit erger, hij doet alleen geen dekpogingen tot ze daadwerkelijk dekrijp zijn.
bedoel je dat?
Kan ik hem niet lenen?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor, permanent?Marjoleine schreef:Ja, dat bedoel ikPodenji schreef: als een teef loops moet worden kan ik dat altijd aan hem merken, ook als ze nog niet opgezwollen zijn, hij houdt ze beter in de gaten , wordt kribbiger naar de andere reuen ( houdt de andere reuen ook meer in de gaten, stel je toch voor dat zij wel mogen dekken en hij niet) en gaat elke dag op zijn manier" inspecteren" ( dat is gewoon ranzig haha ), naarmate de loopsheid vordert wordt dit erger, hij doet alleen geen dekpogingen tot ze daadwerkelijk dekrijp zijn.
bedoel je dat?
Kan ik hem niet lenen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Podenji schreef: ja hoor, permanent?
En wat is het addertje?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
we hebben het hier wel over Jenson >>>>Marjoleine schreef:Podenji schreef: ja hoor, permanent?![]()
En wat is het addertje?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat past wel goed bij ene mejuffrouw WilleijnPodenji schreef:we hebben het hier wel over Jenson >>>>Marjoleine schreef:Podenji schreef: ja hoor, permanent?![]()
En wat is het addertje?
Ik kom hem eerst een keer checken, okee?
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Of Basenwet 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wat ben ik blij met dit topic zeg. Bovenstaand is dus precies zoals bij Skadi. Gezwollen vulva, lichte niet gekleurde afscheiding, reutjes die haar leuk vinden....maar verder géén bloed. Niksnakkesnada.kitty schreef:De teef ging ook heel flink zwellen en er werd zelfs een druppel bloed ontdekt. Verder niets meer.
Haar zusjes werden twee weken geleden al loops, toen zat zij er ook tegenaan te hikken.
Ik weet dus niet of ze wel of niet loops is (geweest).
Heel stom is dat. Het hele fenomeen stille loopsheid is ook nieuw voor me.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far