het is een zij

hahaha.
Ze heeft inderdaad absoluut geen angst voor de wip, of de klap ervan. Ik ben begonnen met de wip heel laag te zetten, ik had een skateboard eronder (die niet weg kon rollen want aan weerzijde had ik bakstenen liggen, maar een skateboard beweegt wel een beetje mee waardoor de wip wat soepeler kon klappen). daar liep ze gewoon overheen, niks niet bang voor de beweging of klap.
Nu jij het zegt vraag ik mij ook af of de hond de beweging op deze manier wel leert. ik denk van niet eigenlijk, want ik hou de wip steeds vast.. Dus dan zou ze altijd keihard naar het einde moeten rennen, en nu vind ze de wip wel enorm leuk, maar altijd ze enorm snel (zoals bv. de meeste BC's) is ze niet. Dus als ze dan een keer minder snel op de wip af gaat dan kan ze wel eens denken 'huh kantelt ie nu al?' zegmaar, dat ze verrast wordt door de beweging. Ze zal er niet bang van worden denk ik, maar echt handig is het niet.
Ik heb al gevraagd aan diegene, op het agilityforum namelijk, maar nog steeds geen reactie gehad. vandaar dat ik het hier ook vroeg

.
Als ik er zo overna denk is het bij mijn hondje misschien wel handiger om haar te leren zelf de beweging van de wip te begrijpen. Dit leren ze niet echt op de methode die onze hondenschool gebruikt (commando 'wachten' bij het kantelpunt), dus vandaar dat ik een andere methode wilde, en op deze methode uitkwam (omdat veel deze gebruiken werd dit mij aangeraden). Maar zoals ik er nu overna denk is het handiger om de wip heel laag te zetten, haar zelf de wip te laten nemen en dan langzaam aan de hoogte te gaan opbouwen. Dan leert ze (hopelijk, ik denk in ieder geval van wel) zelf op de beweging v.d wip te anticiperen.