Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ff voor de zekerheid vraagje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

angelaheeren
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder baila mesu en jack russels bubbels mesu

ff voor de zekerheid vraagje

Ongelezen bericht door angelaheeren »

de pups doen het helemaal goed.en mama is echt geweldig.ze eten en slapen goed en piepen weinig.gelukkiggggg.
maar nu ff een vraagje,het gewichtstoename is toch 5 a 10 % per dag?
je kan het maar beter zeker weten he :lol1:
dogo4ever
Zeer actief

Re: ff voor de zekerheid vraagje

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Op de percentages heb ik eerlijk gezegd nog nooit gelet. Als de pups lekker bol, rond en roze zijn dan vind ik het ook best. De mate van tevredenheid van de pups en mams is voor mij een graad meter en niet de weegschaal. Tot op heden heb ik met de Staffpuppen wel gehad dat ze na een week het dubbele waren van hun geboorte gewicht. Ik weet niet hoe dat bij andere rassen zit.
angelaheeren
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder baila mesu en jack russels bubbels mesu

Ongelezen bericht door angelaheeren »

ik begrijp dat de pups inderdaad eind van de week het dubbele moeten wegen.maar het zijn er 9 dus ben een beetje een hieperkip aan het worden,wil natuurlijk niets missen of te laat met iets zijn. :N:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Zijn ze lekker roze? Niet pieperig? Lekkere dikke buikjes en heeft moeders een tevreden blik? Dan lekker bij de werpkist gaan zitten en vooral heeeeeeel erg genieten. Ik snap je hieperdepiep gedrag hoor. Kan ik ook heel goed als we een nestje hebben. Maar zolang de pups (iets) aankomen elke dag en er goed uit zien, hoeven wij helemaal niet te stressen. :smile1:

Je ziet snel genoeg of een pupje iets achter blijft, zeker als je er bijna de hele dag er met je neus boven op zit (het is leuker dan t.v.).
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

angelaheeren schreef:de pups doen het helemaal goed.en mama is echt geweldig.ze eten en slapen goed en piepen weinig.gelukkiggggg.
maar nu ff een vraagje,het gewichtstoename is toch 5 a 10 % per dag?
je kan het maar beter zeker weten he :lol1:
Yup, dat is de stelregel. Maar uitzonderingen bevestigen de regel, dus 1 dagje wat minder is niet erg natuurlijk.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier waren het 11 pups :N: Guapa was tevreden, de pups niet pieperig,lekker bol, levendig en toch waren ze op dag 13 allemaal serieus wat afgevallen, de dag er op waren ze allemaal wel weer redelijk wat bijgekomen
hier woog iets meer als de helft niet het dubbele van het geboortegewicht toen ze een week oud waren, toch zijn ze allemaal goed groot geworden (en worden ze dat nu nog)
toen ze weg gingen wogen de reuen tussen de 12 en 15 kg :N: en de teven (buiten 1tje dat was de kleinste van het nest) tussen de 10 en 12 kg
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”