Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen en honden, willen jullie mijn brief nakijken? :D

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Kinderen en honden, willen jullie mijn brief nakijken? :D

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hey!

Ik had net al wat informatie gevraagd voor een foto voor een evenement wat ik moet organiseren.

Voor school moeten een klasgenoot en ik een evenement organiseren en we hebben gekozen om kinderen op een basisschool van klas 1 t/m 4 te leren hoe ze het beste een hond kunnen benaderen, en geven wat voorbeeld situaties, net als in de cd-rom van de blauwe hond.

Omdat we hier met allemaal honden mensen zitten, en ook veel moeders, leek het me handig om hier ook wat vragen te stellen.
vandaar dit topic! Dan hoef ik niet steeds nieuwe te openen. Vraag ik gewoon alles hier! :smile1:
Laatst gewijzigd door Ήυs op 21 mar 2011 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Kinderen en honden, een evenement op een basisschool

Ongelezen bericht door Supernova »

En wat is nou precies je vraag? :smile:
Ήυs

Mijn eerste vraag!

Ik heb voor de ouders een informatie brief geschreven om ze uit te nodigen voor een informatie middag waar wij van 2 tot 3 een presentatie geven.

Maarr, die moet natuurlijk wel pakkend zijn, want ik wil zoveel mogelijk ouders op de middag hebben. Ik heb de middag van 2 tot 3 gedaan, omdat ze hun kinderen toch om 3 uur moeten halen, en ze alleen een uurtje eerder hoeven te komen, geen gedonder met oppas enzo.

Ik zal de brief hier plaatsen, en zouden jullie je mening willen geven? wat ik beter wel erin kan laten, of beter niet, en of jij hierop af zou komen? En spelfouten :N: (dit is zomaar een kladversie)

Afbeelding
Ήυs

Denise. schreef:En wat is nou precies je vraag? :smile:
Die kwam nog :mrgreen:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Gister had Christa een maltezer in een kinderwagen zien zitten. Ik niet :N: Madame hing al om de nek en hondje bleef maar bibberend wegkijken. Manlief stond erbij, maar het ging ineens zo snel. Ik stond aan de kassa, en zag het gebeuren. Heb haar gelijk eraf getrokken. Toen ik klaar was, maar even naar het hondje gelopen (mocht van de eigenaar, maar hondje was geen kinderen gewend).
Heb haar laten zien dat ze eerst aan de handen moet laten snuffelen en als het hondje niet wil, dat ze het met rust moet laten.
Ik ben bang dat het wel even duurt voor ze dat wil begrijpen :mrgreen: Vooral als ze op mij lijkt. Mijn moeder was me ook altijd kwijt en hoefde dan alleen een hond te zoeken. Een wonder dat ik nooit ben gebeten.
Mijn dochter lijkt op mij geloof ik hahaha. Dat wordt uitkijken dus!!!

Ze is nog niet eens 3 (volgende week), maar beter vroeg beginnen!

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Het is groep 1 t/m 4, kleinigheidje maar het is wel zo :mrgreen:

De opzet van de brief is redelijk (niet hoe ik het zou doen maar geen zin om mijn versie neer te plempen :wink: ) maar in de eerste alinea gebruik je vaak het woordje 'en', dat vind ik irritant :mann: .
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Kinderen en honden, willen jullie mijn brief nakijken? :D

Ongelezen bericht door M@scha »

de naam van je school moet met hoofdletter.

en idd klas 1 t/m 4 bestaat niet meer.

het is groep 1 t/m 8 waarvan groep 1 en 2 de kleuters zijn
Afbeelding
Ήυs

Rebble schreef:Het is groep 1 t/m 4, kleinigheidje maar het is wel zo :mrgreen:

De opzet van de brief is redelijk (niet hoe ik het zou doen maar geen zin om mijn versie neer te plempen :wink: ) maar in de eerste alinea gebruik je vaak het woordje 'en', dat vind ik irritant :mann: .
Thnx, zal het even veranderen!

Heb als opbouw geprobeert Wie-Wat-Waar-Waarom aan te houden :engel: Maar wilde niet zo'n lange brief, want als ik een lange brief krijg, wil ik ze nooit lezen :P

Edit: heb het eerste stuk nu zo:

Wij zullen ons even voorstellen; Wij zijn .. en Vivian van der Schoor. We zijn studenten van het edudelta college in Goes. Wij volgen de opleiding manager dierenverzorging niveau 4 en zitten in ons laatste schooljaar. Als examen moeten wij onder andere een evenement organiseren.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 feb 2012 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

ik zou bij het lotte verhaaltje minder hard overkomen. door "de moeder had dit kunnen voorkomen" jaag je een hoop moeders meteen de agressie in :engel:

ik zou ipv die zin neerzetten: door signalen van onrust/spanning (verkeerd woord maar kom even niet op het goede) bij de hond te herkennen had dit voorkomen kunnen worden. hoe? dat leggen wij uit tijdens de informatiemiddag.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ik denk niet dat daar veel ouders op afkomen, de gemiddelde ouder vindt het allemaal wel prima en maakt zich niet zo druk om hondengedrag. De tijd is ook niet handig aangezien ouders om 3 uur de kids op moeten halen uit school. Ik zou het dus op een zaterdag doen als de kinderen mee kunnen en dan iets organiseren waarbij de kinderen actief mee kunnen doen. Zo is het ook leuk voor de kinderen en zijn mensen eerder geneigd om te komen. :D
Ήυs

massam schreef:ik zou bij het lotte verhaaltje minder hard overkomen. door "de moeder had dit kunnen voorkomen" jaag je een hoop moeders meteen de agressie in :engel:

ik zou ipv die zin neerzetten: door signalen van onrust/spanning (verkeerd woord maar kom even niet op het goede) bij de hond te herkennen had dit voorkomen kunnen worden. hoe? dat leggen wij uit tijdens de informatiemiddag.
Ja over die laatste zin zat ik inderdaad te twijfelen.
Deze zin is veel beter inderdaad!

Is het idee wel leuk zo met de foto? ik wilde iets hebben waar ze wel echt nieuwsgierig naar moesten worden.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou dat hele voorstellen niet eens doen, het is zo saaaaaiii om daar je brief mee te beginnen. ik zou pakkender beginnen en dan onderaan je naam, opleiding en school vermelden.
M@scha
Zeer actief

Denise. schreef:Ik denk niet dat daar veel ouders op afkomen, de gemiddelde ouder vindt het allemaal wel prima en maakt zich niet zo druk om hondengedrag. De tijd is ook niet handig aangezien ouders om 3 uur de kids op moeten halen uit school. Ik zou het dus op een zaterdag doen als de kinderen mee kunnen en dan iets organiseren waarbij de kinderen actief mee kunnen doen. Zo is het ook leuk voor de kinderen en zijn mensen eerder geneigd om te komen. :D

zou dat? dan is het enorm vrijblijvend. onder schooltijd heb je in ieder geval de kinderen binnen. de kinderen moeten op zaterdag voetballen, volleyballen, zwemles en turnen. oh en nog een kinderfeestje! mensen die het niet interesseert komen niet naar school en ook niet op zaterdag.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Krengetje schreef:
massam schreef:ik zou bij het lotte verhaaltje minder hard overkomen. door "de moeder had dit kunnen voorkomen" jaag je een hoop moeders meteen de agressie in :engel:

Is het idee wel leuk zo met de foto? ik wilde iets hebben waar ze wel echt nieuwsgierig naar moesten worden.

maar wel iets met dat woord doen want dat is niet goed (onrust/spanning)
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

je begint een zin met .En... :neenee: dat is taalkundig hartstikke fout.

Heb je toestemming om die foto te gebruiken ? (En ook in deze context?)
Ήυs

Denise. schreef:Ik denk niet dat daar veel ouders op afkomen, de gemiddelde ouder vindt het allemaal wel prima en maakt zich niet zo druk om hondengedrag. De tijd is ook niet handig aangezien ouders om 3 uur de kids op moeten halen uit school. Ik zou het dus op een zaterdag doen als de kinderen mee kunnen en dan iets organiseren waarbij de kinderen actief mee kunnen doen. Zo is het ook leuk voor de kinderen en zijn mensen eerder geneigd om te komen. :D
Ik wilde juist deze tijd, omdat ouders hun kinderen toch al op moeten halen, dus een uurtje eerder komen is wel te doen, we geven de infomiddag gewoon in de school.
Ik moet me aan bepaalde examenregels houden, en we hebben de datums voor de lessen voor de kinderen al staan.

Als we te weinig animo hebben, komt er geen informatie middag, al zou ik dat wel heel erg leuk vinden.

Er komt trouwens ook nog bij dat mijn stagebegeleidster de informatie middag geeft samen met mijn klasgenoot. Zij is van een martin gaus school, en misschien dat het dan wat serieuzer wordt genomen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik vind de tijd overigens wel prima! maar je moet je even afvragen of moeders dan ook hun kleinere grut mee mogen nemen?
Supernova
Zeer actief

massam schreef:

zou dat? dan is het enorm vrijblijvend. onder schooltijd heb je in ieder geval de kinderen binnen. de kinderen moeten op zaterdag voetballen, volleyballen, zwemles en turnen. oh en nog een kinderfeestje! mensen die het niet interesseert komen niet naar school en ook niet op zaterdag.
Ja dat is in mijn ogen zo. Ik heb een tijd stage gelopen in een kleuterklas en ook weleens dat soort dingen georganiseerd. Je merkt echt dat ouders zich niet zo interesseren voor droge stof. En het is ook zo dat de gemiddelde ouder(of mens :tongue: ) zich niet zo bezig houdt met hondengedrag, je moet het dus wel aantrekkelijk maken.
Ήυs

massam schreef:
Krengetje schreef:

maar wel iets met dat woord doen want dat is niet goed (onrust/spanning)
Ik heb er nu even spanning van gemaakt.
Supernova
Zeer actief

Krengetje schreef:
Ik wilde juist deze tijd, omdat ouders hun kinderen toch al op moeten halen, dus een uurtje eerder komen is wel te doen, we geven de infomiddag gewoon in de school.
Ik moet me aan bepaalde examenregels houden, en we hebben de datums voor de lessen voor de kinderen al staan.

Als we te weinig animo hebben, komt er geen informatie middag, al zou ik dat wel heel erg leuk vinden.

Er komt trouwens ook nog bij dat mijn stagebegeleidster de informatie middag geeft samen met mijn klasgenoot. Zij is van een martin gaus school, en misschien dat het dan wat serieuzer wordt genomen.
Oh in de school is inderdaad handig :ok:
Wat je wel moet bedenken is dat het gewoon echt zo is dat veel mensen niet geïnterreseerd zijn in hondengedrag. Dit is een hondenforum dus dan is het logisch dat ouders het een goed idee vinden maar in de 'echte' wereld valt dat vies tegen :tongue:
Iets toevoegen om het interessanter te maken is dus geen slecht idee.
Ήυs

Sas schreef:je begint een zin met .En... :neenee: dat is taalkundig hartstikke fout.

In welke zin stond .En? Dan verander ik dat even.

Ik had het eerste stuk met een heleboel 'en' al veranderd.

Ik krijg als het goed is een plaatje uit de lessen die wij geven. Maar deze is van google afbeeldingen. Geen idee aan wie ik toestemming zou moeten vragen van een plaatje van google? kan het kind haar hoofd wel wegplakken? :P
Nienke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever

Ongelezen bericht door Nienke »

miekmiek schreef:ik zou dat hele voorstellen niet eens doen, het is zo saaaaaiii om daar je brief mee te beginnen. ik zou pakkender beginnen en dan onderaan je naam, opleiding en school vermelden.
Dat viel mij inderdaad ook op, hoewel het maar een korte brief is, ben ik na de eerste zin gelijk geneigd om af te haken.
Voorstellen kan wel later in de brief, eerst zorgen dat je de aandacht van de lezers trekt.

Verder zou ik wat meer informatie over de inhoud van de informatiemiddag neerzetten, bijvoorbeeld enkele stellingen/vragen die behandeld zullen worden.
Ήυs

Denise. schreef:
Krengetje schreef:

Oh in de school is inderdaad handig :ok:
Wat je wel moet bedenken is dat het gewoon echt zo is dat veel mensen niet geïnterreseerd zijn in hondengedrag. Dit is een hondenforum dus dan is het logisch dat ouders het een goed idee vinden maar in de 'echte' wereld valt dat vies tegen :tongue:
Iets toevoegen om het interessanter te maken is dus geen slecht idee.

Nee dat is inderdaad zo, maargoed niet geschoten is altijd mis ;) Als er te weinig interesse is houden we het bij de kindertjes.

Ik vond de foto en het verhaaldje wel pakkend. hoop ik :N:
Ήυs

Nienke schreef:
miekmiek schreef:ik zou dat hele voorstellen niet eens doen, het is zo saaaaaiii om daar je brief mee te beginnen. ik zou pakkender beginnen en dan onderaan je naam, opleiding en school vermelden.
Dat viel mij inderdaad ook op, hoewel het maar een korte brief is, ben ik na de eerste zin gelijk geneigd om af te haken.
Voorstellen kan wel later in de brief, eerst zorgen dat je de aandacht van de lezers trekt.

Verder zou ik wat meer informatie over de inhoud van de informatiemiddag neerzetten, bijvoorbeeld enkele stellingen/vragen die behandeld zullen worden.
Ik had deze brief met Communicatie leerlingen gemaakt :mrgreen: En moest de "wie" "wat" "waar" "waarom" aanhouden.

Ik kan ook het plaatje met het verhaaltje bijvoorbeeld rechts bovenaan zetten, dat dat het eerste is wat gelezen wordt?
Supernova
Zeer actief

Krengetje schreef: Nee dat is inderdaad zo, maargoed niet geschoten is altijd mis ;) Als er te weinig interesse is houden we het bij de kindertjes.

Ja je hebt gelijk hoor, in principe is dit een goed initiatief :ok:
Wat je ook kunt doen is een inschrijflijst maken met een korte uitleg over de informatie middag. Vaak hebben scholen prikborden bij de klassen hangen en als de juffen het goed vinden kun je daar die lijsten hangen. Dan kunnen ouders zich inschrijven en zie je meteen of er animo voor is.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Krengetje schreef:
Sas schreef:je begint een zin met .En... :neenee: dat is taalkundig hartstikke fout.

Ik krijg als het goed is een plaatje uit de lessen die wij geven. Maar deze is van google afbeeldingen. Geen idee aan wie ik toestemming zou moeten vragen van een plaatje van google? kan het kind haar hoofd wel wegplakken? :P
die En is is gecorrigeerd :wink: maar wat betreft foto: ik zou daar toch voorzichtig mee zijn. Stèl dat het mijn hond en kind was dan zou ik het zoals het nu gebruikt wordt absoluut niet weten te waarderen. Ik zou zekerheidshalve zelf een foto maken (eigen hond met je nichtje bijv.)
Ήυs

Denise. schreef:
Krengetje schreef: Nee dat is inderdaad zo, maargoed niet geschoten is altijd mis ;) Als er te weinig interesse is houden we het bij de kindertjes.

Wat je ook kunt doen is een inschrijflijst maken met een korte uitleg over de informatie middag. Vaak hebben scholen prikborden bij de klassen hangen en als de juffen het goed vinden kun je daar die lijsten hangen. Dan kunnen ouders zich inschrijven en zie je meteen of er animo voor is.
Ohja, ik dacht aan een strookje onder aan de brief die de kids dan meenemen?

Ik kan wel wat meer en langere informatie ophangen op zo'n bord, dat ze dat altijd nog kunnen lezen. Maar het is ook wel weer goed als ze een beetje nieuwsgierig blijven misschien?
Ήυs

Sas schreef:
Krengetje schreef:

die En is is gecorrigeerd :wink: maar wat betreft foto: ik zou daar toch voorzichtig mee zijn. Stèl dat het mijn hond en kind was dan zou ik het zoals het nu gebruikt wordt absoluut niet weten te waarderen. Ik zou zekerheidshalve zelf een foto maken (eigen hond met je nichtje bijv.)

Hihi, ja dat vond ik een beetje gevaarlijk om mijn nichtje bvb daarvoor te gebruiken :P en dan moet de hond ook nog zo kijken natuurlijk..

het zou fijn zijn als ik de foto uit de martingaus lessen mocht gebruiken, maar ik wacht nog even op antwoord. Anders zorg ik wel dat het kindje niet herkenbaar is ofzo?
Supernova
Zeer actief

Krengetje schreef:
Denise. schreef:

Ohja, ik dacht aan een strookje onder aan de brief die de kids dan meenemen?

Ik kan wel wat meer en langere informatie ophangen op zo'n bord, dat ze dat altijd nog kunnen lezen. Maar het is ook wel weer goed als ze een beetje nieuwsgierig blijven misschien?
Ik zou dat niet aan de kinderen overlaten, die vergeten/verliezen dat of ze gooien er een glas melk overheen oid :Q:
Ik zou dat lijstje ophangen en dan kunnen ouders het zelf invullen. Een beetje nieuwsgierig is goed, gewoon een korte uitleg met wat jullie gaan doen en wat het doel is van die middag.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je moet niet gaan zeggen wat je wilt gaan doen en wat je moet gaan doen.
Willen is vrijblijvend, moeten is alsof je het niet echt wilt.
Beide fout dus.

je moet zeggen wat je zult gaan doen.
Dat is een vaststaand gegeven.
En dan ook: belangstellenden schrijven zich als volgt in...

Nog regelmatig komt deze bladiebla problematiek voor. Dat is iets om alert op te zijn als verantwoorde ouder!
Wij zullen dan en dan dit en dat doen zodat u als ouder vertrouwder bent met het gedrag van honden, iets waar zowel u als uw kind veel plezier en gemak aan kan beleven.

Je moet ze het gevoel geven dat ze iets missen als ze niet komen, in elk opzicht.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”