Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik de enige?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chantal40
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): waarschijnlijk kruising border collie/stabij en iets onbekends

Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door chantal40 »

Iedereen verklaart me altijd voor gek, maar ik vind onze hond altijd zo zielig kijken!!!! Vooral als we thuis zijn, en hij ligt op de stoel op loopt een beetje rond te scharrelen heb ik het idee dat ie dood ongelukkig kijkt... Hij heeft nooit geleerd om te spelen, dus heb het idee dat ie zich maar verveelt als we gewoon thuis zijn, want als we uit zijn dan is ie heel alert en helemaal om zich heen kijken en snuffelen, want ja, daar is van alles! Thuis ligt ie vooral te slapen, of mij zielig aan te kijken dus ;) Mijn man verklaart me voor gek, vooral omdat ik hem dan zielig vind en hem meer aandacht geef, of dan dingen toe laat die mn man eigenlijk niet wil hebben, zoals op de bank.... Ben ik de enige die vind dat een hond zielig kan kijken? Of heeft ie die uitwerking echt alleen op mij?? :P

Ik weet trouwens echt wel dat het niet zo goed is, want hij hoeft me maar aan te kijken en ik vergeef m alles. Misschien komt het ook wel gewoon omdat ik zwanger ben :P
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Mijn honden zijn buiten ook druk bezig, terwijl ze zichzelf in huis op non-actief zetten. Ik vind het heerlijk :wink:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
chantal40
Vaste gebruiker

Haha ja, ik vind het ook niet erg, maar dan kijkt ie me zo zielig aan (vind ik) en dan voel ik me toch weer schuldig ;) Terwijl hij echt wel genoeg uit gaat! Maar ja, die hond van mij wil vijf minuten nadat we terug zijn van het uitlaten al wel weer uit.... Ik kan bezig blijven met hem!
chantal40
Vaste gebruiker

Whahaha nou begint ie ook nog te zuchten!!! Arm beest :P Dat doet ie trouwens wel vaak, maar vraag me af of dat wel net als bij ons is, dat je dan je verveeld of iets stom vind ofzo.....
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Ik denk dat je gewoon heel goed luistert naar je hondje...... :W:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Misschien is het een zucht van tevredenheid :mrgreen:
Afbeelding
chantal40
Vaste gebruiker

He, zo had ik er nog niet bij nagedacht... Die houden we erin, het is een zucht van tevredenheid!! haha ben geloof ik een beetje bang dat ie zich verwaarloosd voelt... Volgens mij heb ik last van mn hormonen (ben hoogzwanger) en ben ik aan het projecteren! Al vind ik altijd al dat ie heel zielig kan kijken ;) En weet echt wel dat hij het hartstikke goed heeft ;)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Is zielig niet gewoon een heel relaxte blik? Lekker chil op zijn kleedje het vrouwtje manipuleren ;)
Afbeelding
chantal40
Vaste gebruiker

Oh ja, ongetwijfeld!! Vooral dat manipuleren, daar is ie goed in!! ;) Al doet ie het vast niet expres! :denken:
chantal40
Vaste gebruiker

gyanty schreef:Is zielig niet gewoon een heel relaxte blik? Lekker chil op zijn kleedje het vrouwtje manipuleren ;)
Wat een prachtige border trouwens!!!!!!!!! Echt ontzettend mooi... Zie ik nu twee blauwe ogen? Of heeft ie er 1? Zucht... beetje jaloers ;) Al hebben wij ook een mooie border kruising :I:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Volgens mij heeft jouw hondje zijn vrouwtje erg goed opgevoed :mrgreen:

Maak eens een foto van zijn zielige blik? Ik ben nu wel erg nieuwsgierig eigenlijk :D
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Danoontje powerrr schreef:Mijn honden zijn buiten ook druk bezig, terwijl ze zichzelf in huis op non-actief zetten. Ik vind het heerlijk :wink:
Hier ook, en dat is precies hoe ik het graag zie :F:
Afbeelding
chantal40
Vaste gebruiker

Whaha is goed, ik zal morgen overdag even een foto maken!
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Soms loopt Cena ook zo zielig door het huis. Met haar ziel onder haar arm, zo lijkt het dan. Meestal is dat als ze een paar uur daarvoor heel moe is geworden, bijvoorbeeld tijdens een stevige wandeling. Ze ligt dan met haar kop op haar poten me aan te kijken met zo'n treurige blik. Zuchten, steunen, achter me aan sjokken...
En nee, ik kan dat ook niet weerstaan. Meestal kletst ik wat met haar en dan is het weer goed en gaat ze weer ergens liggen slapen. haha voel me net een debiel als ik dan tegen haar klets, maar die kop....... aaaaaaah! :mann:
RIP Cena :roos:
    gyanty
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

chantal40 schreef:
    gyanty schreef:Is zielig niet gewoon een heel relaxte blik? Lekker chil op zijn kleedje het vrouwtje manipuleren ;)
    Wat een prachtige border trouwens!!!!!!!!! Echt ontzettend mooi... Zie ik nu twee blauwe ogen? Of heeft ie er 1? Zucht... beetje jaloers ;) Al hebben wij ook een mooie border kruising :I:
    1,5 oog is blauw, alhoewel het bruine oog toch wel overheersend bruin is hoor, met een beetje blauw gemeleerd. Maar jullie kanjer is ook een plaatje!
    Afbeelding
    bekooij
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Nee hoor je bent zeker niet de enige, die van mij kan ook zo zielig kijken. Of die zegt toe nou vrouwtje ik wil ook aandacht. Toevallig vanavond nog. Mijn vriend gedag gezegt om weg te gaan naar mijn werk maar de hond niet. Kijkt ie mij aan van en ik dan? Dus ik naar hem toe gelopen om hem een knuffel te geven. Hij heeft mij goed afgericht, hij weet als geen ander dat ik zijn blik niet kan weerstaan.
    Bij die van jou ook het geval? Die weet waarschijnlijk ook dat ie dan weer een aai krijgt.
    Afbeelding
    Krook
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Friese Stabij

Ongelezen bericht door Krook »

Heel herkenbaar :mrgreen:
    Honden hebben de 'zielige blik' uitgevonden.
    Je kunt bv 2 uur met ze uit gaan, daarna lekker te eten geven, daarna borstelen/wassen, daarna met ze spelen en als je ze dan bv 1 minuut achter het (tuin)hekje zet omdat je 'iets' wilt doen, kunnen ze je accuut aankijken alsof ze inzielig zijn en ze NOOIT iets leuks in hun leven hebben :cry: :cry: :cry: .
    Maar soms als een hond je strak aan blijft kijken, wil hij iets. Dat moet je maar net weten wat :U:
    Vorig jaar paste ik 2 weken op de Jack Russell van mijn ouders en die ging vaak bij mij zitten en me heel strak aankijken met een zielige blik :Q: . Ff aan mijn moeder gevraagd wat er dan is. O, dan wil hij een stukje kaas ofzo, zei mijn moeder. Ja, weet ik veel :F: En omdat ik natuurlijk niet mijn moeder was probeerde hij dat heel vaak bij mij (je weet maar nooit hoe gek je haar krijgt :mrgreen: :smile:
    Soms willen ze iets en soms is er niets en soms is er iets. Beetje ontdekken wat er vd 3 aan de hand is. De ene hond is transparanter/duidelijker erin dan de ander.
    chantal40
    Vaste gebruiker

Haha ja, hij heeft me goed afgericht, want als ie zielig kijkt mocht ie op de bank of krijgt ie aandacht :P Ik probeer mezelf alleen ook even weer opnieuw op te voeden en probeer er niet aan toe te geven. Hij mag alleen nog op de stoel, niet meer op de bank. En als ik m dan van de bank stuur kijkt ie zo zielig en dan is het moeilijk hoor ;)
    Krook
    Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krook »

chantal40 schreef:Haha ja, hij heeft me goed afgericht, want als ie zielig kijkt mocht ie op de bank of krijgt ie aandacht :P Ik probeer mezelf alleen ook even weer opnieuw op te voeden en probeer er niet aan toe te geven. Hij mag alleen nog op de stoel, niet meer op de bank. En als ik m dan van de bank stuur kijkt ie zo zielig en dan is het moeilijk hoor ;)
    Lol. Geloof me, de Jack Russell van mijn ouders is in de roomboter gebakken. Die hond heeft nog nooit iets naars in zijn leven meegemaakt. We grappen er altijd over dat hij waarschijnlijk nooit dood zal gaan omdat hij al in het hondenparadijs is. Maar zielig kijken of zich zielig gedragen alsof hij 15 jaar in het asiel heeft gezeten, kan hij als geen ander.
    chantal40
    Vaste gebruiker

gyanty schreef: 1,5 oog is blauw, alhoewel het bruine oog toch wel overheersend bruin is hoor, met een beetje blauw gemeleerd. Maar jullie kanjer is ook een plaatje!
    Haha hij is ook mooi. We hadden wel een border pup gewild, maar op dit moment geen tijd en ruimte voor een pup (nauwelijks tuin en werk/afstuderen, al ben ik nu klaar en voorlopig even huismama). En er zitten nauwelijks volwassen borders in het asiel. Mijn man wou perse een hond uit het asiel, maar hij was zonder het te beseffen toch op zoek naar iets van een border. En toen vonden we hem. En hij is super mooi, en voor ons heel lief!
    tejologie
    Vaste gebruiker
    Contacteer:

Ongelezen bericht door tejologie »

<---- zie foto
    Wel herkenbaar onze stabij kan ook heel zielig kijken, terwijl hij regelmatig wordt uitgelaten en vrij veel aandacht krijgt.
    Gollum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

haha Gollum heeft een talent voor zielig kijken en ik trap er nog vaak in ook, en ik ben niet eens zwanger :F:
    Esssther
    geregistreerd lid
    Mijn ras(sen): jack russel + border collie

Ongelezen bericht door Esssther »

ik ben benieuwd na de foto! :P Ik kan me er iets bij voorstellen maar als jij zegt dat je hem voldoende beweging geeft en hij alles heeft wat ie nodig heeft kan het dat toch niet zijn?

Wij kennen natuurlijk ook menselijke trekjes toe aan onze honden :P en daar weten zij (heb ik het idee) soms heel goed op in te spelen! Slimme hond!
    Help mij voldoende reacties te krijgen voor mijn afstudeeropdracht door op onderstaande link te klikken!

[link] hondeneigenaren[link] of [link] katteneigenaren [link]

Onder de deelnemers worden verwenpakketten verloot, dus des te meer reden om 'm in te vullen! Alvast bedankt!!
    Het betreft een behoefte-inventarisatie onder honden- en katteneigenaren in Nederland
    -Gaby-
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik snap best dat een hond zielig kijkt voor aandacht. Maar ik denk ook dat het verschilt per hond. Als ik naar mijn hond kijk, die heeft zo'n ernstige en serieuze levensinstelling, die kijkt eigenlijk altijd bedenkelijk. Als ik dat vergelijk met de eeuwig enthousiaste en vrolijke labrador x Ridgeback van mijn zus, dan zie ik een wereld van verschil. Die hond is altijd vrolijk en vindt alles leuk. Mijn hond niet. Die vindt alles een beetje verdacht en loopt nooit ongecompliceerd rond. En dat is echt geen aandachtskwestie. Zo is hij gewoon. Ik denk ook dat dit komt doordat onze hond een herplaatser is en die van mijn zus niet, onze vorige hond was mishandeld geweest, die was ook zo serieus en kon zo zielig kijken. Die droomde ook altijd wild, met extreem veel gejank en gepiep, alsof hij een hele nare droom had.
    Afbeelding
    Foto gemaakt door Judith & Olly
    Jane Doe
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Hier heb ik ook een kampioen zielig kijken, Gkeysha is er een kei in..
    En omdat zij ook nog eens een zielig verleden heeft, voel ik altijd extra met haar mee..

Kyra kijkt juist heel erg wijs of heel erg lui..

En Ox een beetje dommig en onnozel..
    Echt een man :lol1:

Ik denk dat we het ook wel een beetje vermenselijke en dat de honden daar heel slim op in spelen:D

Oh en van die hormonen ken ik. hier leef ik op het moment ook héél erg mee met de hondjes :N:
    Afbeelding
    lida1956
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Riesenschnauzer 2x, dwergschnauzer, teckel, boomer, Westy, asbak

Ongelezen bericht door lida1956 »

Ik kan me niet voorstellen dat er een hond is die zieliger kijkt dan mijn honden. Ze hebben ook een super slecht leven. De hele dag aandacht en maar rennen, spelen, slapen en eten. En hoe zieliger ze kijken hoe meer aandacht. Hoezo manipuleren? En vooral als ze net gegeten hebben kunnen ze me aankijken alsof ze drie weken lang niets gehad hebben en zwaar ondervoed zijn en absoluut nog wat meer willen hebben. Mijn teckel kan dan ook, na me een verwijtend blik te hebben toegeworpen, met afhangende schouders afdruipen. Werkelijk te zielig voor woorden. Maar ik moet er maar mee leren leven.
    Gollum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

lida1956 schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er een hond is die zieliger kijkt dan mijn honden. Ze hebben ook een super slecht leven. De hele dag aandacht en maar rennen, spelen, slapen en eten. En hoe zieliger ze kijken hoe meer aandacht. Hoezo manipuleren? En vooral als ze net gegeten hebben kunnen ze me aankijken alsof ze drie weken lang niets gehad hebben en zwaar ondervoed zijn en absoluut nog wat meer willen hebben. Mijn teckel kan dan ook, na me een verwijtend blik te hebben toegeworpen, met afhangende schouders afdruipen. Werkelijk te zielig voor woorden. Maar ik moet er maar mee leren leven.
    De mijne ook, ze heeft een prachtig leven en heerlijk eten. Tóch kan ze nadat ik haar heb gevoerd ontzettend dramatisch voor haar voerbak blijven liggen met haar kop tussen haar poten en een diepe zucht. Alsof ze wil zeggen 'ja maar dat was niet genoeg vrouwtje' :jank:
    Ammehoela :pffff:

Of heel zielig voor de slaapkamerdeur zachtjes gaan liggen kreunen. Alsof haar eigen kussen bestaat uit een bed met spijkers en ze alleen lekker kan liggen op mijn bed. Daar trap ik dan wel weer vaak in :F:
    chantal40
    Vaste gebruiker

Jane Doe schreef:Hier heb ik ook een kampioen zielig kijken, Gkeysha is er een kei in..
    En omdat zij ook nog eens een zielig verleden heeft, voel ik altijd extra met haar mee..

Oh en van die hormonen ken ik. hier leef ik op het moment ook héél erg mee met de hondjes :N:
    Stiekem voel ik me ook wel een beetje schuldig... Ik ben nu ruim 34 weken zwanger en heb bekkeninstabiliteit, dus het lopen gaat niet zo lekker meer. Mijn man neemt hem 's avonds na het werk even mee om te fietsen en ik laat m twee tot drie keer per dag uit, overdag waarvan we 1 keer een klein stukje fietsen meestal. En dan 's avonds nog een klein rondje. Maar ja, het is ook helemaal niet leuk met het vrouwtje, want alles gaat in een bejaardentempo :P En zn verleden helpt ook niet mee (zwaar verwaarloosd, we hebben m uit het asiel gehaald)... Maar ik projecteer waarschijnlijk ook wel een beetje, want vind het zielig voor hem dat ik nu niet zo mobiel ben en geen uren met hem kan wandelen/fietsen.... Al keek ie voorheen ook al zielig hoor!! En hij presteert het zelfs om te kwispelen terwijl ie zielig kijkt.... Nou, daar trap ik dus lekker niet in :neenee: :tongue:
    nomo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Zielig kijken... praat me er niet van! Morris kan er ook wat van hoor. En ja, ook dit baasje trapt er meestal in, want wie kan zo'n blik nou weerstaan :wink: Afbeelding
    chantal40
    Vaste gebruiker

Mooie hond!! Ik vind berner senners heel mooi, maar ik heb altijd het idee dat die het hele huis eronder kwijlen :U:

Nou, de hond heeft er niet echt zin in vandaag, iedere keer dat ie zielig kijkt en ik de camera pak om een foto te maken, kijkt ie op om te zien wat ik doe en wat er zo ritselt.... Maar heb toch een paar foto's gemaakt van een halve zielige blik (omdat ie merkt dat ie niks krijgt maar ik alleen de camera pak :wink: ) Hij kan nog veeeeeeel zieliger :F:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Laatst gewijzigd door chantal40 op 22 mar 2011 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”