Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kreupel lopen, waar pijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

kreupel lopen, waar pijn?

Ongelezen bericht door joyce83 »

Sinds gisteren loopt onze boxer iets kreupel. Niet heel duidelijk maar ik zit dat ze voor niet 100% goed loopt in draf. Iemand die er niet echt op zou letten zou het niet zien waarschijnlijk. Nu heeft ze dit ook al een keer eerder gehad en was het de dag erna weg. Ze heeft twee dagen gewandeld met haar broertje, ook nog veel gerend met de bal dus misschien overbelast.

Nu was ik me echter af aan het vragen hoe/of je zelf kunt zien of het moeilijker lopen vanuit de poot, elleboog of schouder komt. Is dit iets waar je zelf naar kunt kijken of is dit iets wat je echt aan een dierenarts moet overlaten.

We hebben natuurlijk beide voorpootjes bekeken of ze daar iets in had zitten en dit was niet het geval. Wel is me al langer opgevallen dat ze met haar tenen iets naar binnen loopt. Op zich heb ik zoiets een boxer kan gekke sprongen maken, daarbij nog eens flink gerend met de bal dus oke. Maar weet ook dat ik zelf misschien over bezorgd ben en aangezien ze niet echt duidelijk kreupel loopt ik er nog niet mee naar de dierenarts ren. (indien dit een tijdje aan blijft dan ga ik zeker naar de dierenarts). Wel blijft dit in mijn achterhoofd omdat we gestart zijn met behendigheid. Aangezien het echt beginnersbehendigheid is ben ik niet bang dat ze daar overbelast zal worden maar ik blijf wel oplettend zodat we niet over een tijd moeten gaan zeggen hadden we maar onderzoek laten doen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: kreupel lopen, waar pijn?

Ongelezen bericht door wendy71 »

joyce83 schreef:Sinds gisteren loopt onze boxer iets kreupel. Niet heel duidelijk maar ik zit dat ze voor niet 100% goed loopt in draf. Iemand die er niet echt op zou letten zou het niet zien waarschijnlijk. Nu heeft ze dit ook al een keer eerder gehad en was het de dag erna weg. Ze heeft twee dagen gewandeld met haar broertje, ook nog veel gerend met de bal dus misschien overbelast.

Nu was ik me echter af aan het vragen hoe/of je zelf kunt zien of het moeilijker lopen vanuit de poot, elleboog of schouder komt. Is dit iets waar je zelf naar kunt kijken of is dit iets wat je echt aan een dierenarts moet overlaten.

We hebben natuurlijk beide voorpootjes bekeken of ze daar iets in had zitten en dit was niet het geval. Wel is me al langer opgevallen dat ze met haar tenen iets naar binnen loopt. Op zich heb ik zoiets een boxer kan gekke sprongen maken, daarbij nog eens flink gerend met de bal dus oke. Maar weet ook dat ik zelf misschien over bezorgd ben en aangezien ze niet echt duidelijk kreupel loopt ik er nog niet mee naar de dierenarts ren. (indien dit een tijdje aan blijft dan ga ik zeker naar de dierenarts). Wel blijft dit in mijn achterhoofd omdat we gestart zijn met behendigheid. Aangezien het echt beginnersbehendigheid is ben ik niet bang dat ze daar overbelast zal worden maar ik blijf wel oplettend zodat we niet over een tijd moeten gaan zeggen hadden we maar onderzoek laten doen.

Ik gok dat ze een fixe spierpijn heeft :wink: , even rustig aan doen..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”