Atritis een onsteking in/bij het gewricht, wat idd met veel rust nog gewoon goed kan komen.
Maar als het niet goed kan genezen kan het atrose veroorzaken en ben je nog verder van huis
Het lijkt mij logisch dat er langer pijnstillers gegeven worden, niet vanwege de pijnstilling (in rust is die vaak goed houdbaar), maar vanwege de onstekingsremmende eigenschap.
Toen mijn border collie met een knietrauma op volledige rust moest, moest ik 3 weken pijnstiller geven zodat het de ontsteking tegen zou gaan.
Ik zou dit iig even bespreken met je dierenarts of dit verstandig is.
Daarnaast zou ik hem echt op volledige rust zetten, evt in een aparte kamer of in een bench.
Alleen eruit voor even een plas of poep.
Is heel sneu ik weer het, mijn hondje moest vorig jaar ook 5 weken in haar bench doorbrengen.
Het is een jonge border collie van 2 jaar, dus ik dacht ook die word gek.
Eerst werd ze idd best druk en klagend, maar na een week legde zich zich neer bij de situatie.
Wat ik wel deed was haar dagelijks een kong geven waar haar voer in zat en wat meer kauw dingen waar ze langer mee bezig was.
En wat meer knuffel/massagesessie's op de bank, mits ze dan rustig kon blijven zitten.
Ik vond het heel sneu om haar zolang in de bench te moeten doen, maar achteraf ben ik er heel blij mee dat ik voor haar gezondheid gekozen heb en ze nu weer alles kan doen.
Na zolang in de bech zo ik wel iets van fysio of aquatherapie gaan doen om haar spieren weer rustig op te bouwen, want die verdwijnen wel na zo'n lange rustperiode.
Sterkte!