Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zes honden tegelijk te koop!
Moderator: moderatorteam
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Zes honden tegelijk te koop!
ja ik zag die advertentie al maar het zijn er 5 1 advertentie is dubbel geplaatst

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
1 advertentie staat dubbel, maar dan nog, wel sneu inderdaad.
Wegens omstandigheden.. Hopelijk krijgen ze allemaal een fijne nieuwe mand!
Wegens omstandigheden.. Hopelijk krijgen ze allemaal een fijne nieuwe mand!
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien ook wel sneu voor de baas.christina schreef:http://verkopers.marktplaats.nl/5733323
Sneu voor deze honden.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Precies! maar hij heeft straks wel 500 euro in the pocket!EstherK schreef:Misschien ook wel sneu voor de baas.christina schreef:http://verkopers.marktplaats.nl/5733323
Sneu voor deze honden.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
400, de jack is gratis.
Klinkt meer of meneer dialect probeert te schrijven of zo.
Luna en Mischa zijn leuk....
Klinkt meer of meneer dialect probeert te schrijven of zo.
Luna en Mischa zijn leuk....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik snap best dat je wat vraagt omdat je wilt weten dat ze niet zomaar door een gek worden gehaald.christina schreef:Precies! maar hij heeft straks wel 500 euro in the pocket!EstherK schreef:Misschien ook wel sneu voor de baas.christina schreef:http://verkopers.marktplaats.nl/5733323
Sneu voor deze honden.
Die hussel van 10 is gratis trouwens.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hier kan een drama achter zitten 
- Roompie
- Zeer actief
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie weet is het sneuer voor de man zelf, misschien moeten we niet te hard oordelen van achter onze computers.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Roompie
- Zeer actief
- christina
- Zeer actief
"ie" is ook niet echt correct taalgebruik.Nanna schreef:Ik maak me vooral druk omdat vréselijke taalgebruik, God, het wordt steeds erger.
Over een paar jaar kan ik niemand meer volgen...
Dat ie die honden op MP pleurt moet ie zelf weten, dat doen er zoveel.
affreus
af` freus («Frans) bijvoeglijk naamwoord en bijwoord 1 verschrikkelijk lelijk, afschuwelijk; 2 ijselijk, akelig
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/affreus" onclick="window.open(this.href);return false;

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
"ie" is spreektaal, maar niet fout.christina schreef: "ie" is ook niet echt correct taalgebruik.![]()
Als iemand echter "geslistert" zegt snap ik dat écht niet.
Ja, in deze context misschien, maar anders?
Ik weet uiteraard niet wat de reden is van dit gebrekkige schrijven, wellicht is het geen Nederlander zelfs?
Neemt niet weg dat mensen steeds slechter gaan schrijven.
Triest.
Ik hoorde vandaag dat er 40.000 ongeletterden zijn in Flevoland, en dat op een bevolking van 390.000.
Dat is meer dan 10%!!
Mensen dus die nauwelijks kunnen lezen of schrijven.
Dat vind ik echt dieptriest.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog even gekeken of het niet de vrouwelijke variant van lubben is. Maar nee.Marjoleine schreef: Als iemand echter "geslistert" zegt snap ik dat écht niet.
Ik denk dat die persoon het woord zo uitspreekt en geen idee heeft hoe je het schrijft. Niet goed kunnen lezen en schrijven is heel lastig in een samenleving die zo op taal gericht is. Toch vind ik dat deze persoon zich voldoende "verstaanbaar" heeft gemaakt. Ik snap in ieder geval precies wat hij schrijft.
- christina
- Zeer actief
"Slisteren" = stotteren; niet uit je woorden komen. Maar hoe dat gaat bij een hond?EstherK schreef:Marjoleine schreef: Als iemand echter "geslistert" zegt snap ik dat écht niet.
bla,aa, bla, blaf

- CKS
- Zeer actief
Mee eens, verder krijg ik het gevoel dat de man met een knoop in zijn hart aan het schrijven is. Als je even door de taalfouten heenkijkt lees ik heel erg veel liefde voor zijn honden: hoe hij ze beschrijft daar krijg ik kippevel van. Ben inderdaad bang dat er een drama achter schuil gaat. Zitten trouwens hele leuke hondjes bij waar hij wellicht meer dan 100 E voor zou kunnen krijgen, volgens mij gaat het hem dus niet om het geld.EstherK schreef:Ik heb nog even gekeken of het niet de vrouwelijke variant van lubben is. Maar nee.Marjoleine schreef: Als iemand echter "geslistert" zegt snap ik dat écht niet.![]()
Ik denk dat die persoon het woord zo uitspreekt en geen idee heeft hoe je het schrijft. Niet goed kunnen lezen en schrijven is heel lastig in een samenleving die zo op taal gericht is. Toch vind ik dat deze persoon zich voldoende "verstaanbaar" heeft gemaakt. Ik snap in ieder geval precies wat hij schrijft.
Kees
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ik denk dat hier een heel verhaal achter zit, als de honden er nu heel slecht en triest uitzagen maar dat doen ze ook niet.
Dus vind het voor de persoon ook erg sneu want denk niet dat de honden zo voor de fun worden weggedaan.
Misschien zet hij er wel een bedrag bij om mensen die ondoordacht een hond aanschaffen af te schrikken.
Dus vind het voor de persoon ook erg sneu want denk niet dat de honden zo voor de fun worden weggedaan.
Misschien zet hij er wel een bedrag bij om mensen die ondoordacht een hond aanschaffen af te schrikken.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
IK ken iemand die, toen ze nog getrouwd was, 9 honden had. Beestjes werden goed verzorgt, niks in de weg. Toen ze gingen scheiden kwamen er grote schulden naar boven en moest ze noodgedwongen al de honden weg doen, op 1tje na. Dit zou anders echt ten koste gegaan zijn van de verzorging. Heel triest was dat..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Volgens wikipedia:Marjoleine schreef:"ie" is spreektaal, maar niet fout.
Ja, in deze context misschien, maar anders?![]()
Ik weet uiteraard niet wat de reden is van dit gebrekkige schrijven, wellicht is het geen Nederlander zelfs?
Triest.
Ik hoorde vandaag dat er 40.000 ongeletterden zijn in Flevoland, en dat op een bevolking van 390.000.
Dat is meer dan 10%!!![]()
Er zijn ongeveer 250.000 Nederlanders volledig analfabeet en ruim een miljoen Nederlanders zijn min of meer 'functioneel ongeletterd. (En volgens mijn professor die lesgeeft over de regelgeving van informed consents is het aantal functioneel ongeletterde mensen wel 15%.)

- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Ik zal wel het hele forum over me heen krijgen, maar dat " functioneel ongeletterd" zijn heeft volgens mij wel iets te maken met het feit dat er hier zoveel buitenlanders wonen..minhie schreef:Volgens wikipedia:Marjoleine schreef:"ie" is spreektaal, maar niet fout.
Ja, in deze context misschien, maar anders?![]()
Triest.
Dat is meer dan 10%!!![]()
Er zijn ongeveer 250.000 Nederlanders volledig analfabeet en ruim een miljoen Nederlanders zijn min of meer 'functioneel ongeletterd. (En volgens mijn professor die lesgeeft over de regelgeving van informed consents is het aantal functioneel ongeletterde mensen wel 15%.)
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
wilma23 schreef:Ik denk dat hier een heel verhaal achter zit, als de honden er nu heel slecht en triest uitzagen maar dat doen ze ook niet.
Deze honden staan er al wat langer op, ik meen dat het er eerst 17 waren
Volgens eerdere advertenties moeten ze weg omdat hij anders uit zijn huis gezet wordt.
Hoe dan ook blijft het een triest verhaal.
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Ik vind het vooral triest voor de honden, zo'n man zou dan toch beter moeten weten?rose schreef:wilma23 schreef:Ik denk dat hier een heel verhaal achter zit, als de honden er nu heel slecht en triest uitzagen maar dat doen ze ook niet.
Deze honden staan er al wat langer op, ik meen dat het er eerst 17 waren![]()
Volgens eerdere advertenties moeten ze weg omdat hij anders uit zijn huis gezet wordt.
Hoe dan ook blijft het een triest verhaal.
Hopenlijk vinden ze allemaal een nieuw mandje
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
geslistert, volgens mij bedoelt hij: gesteriliseerd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
britty schreef: Ik zal wel het hele forum over me heen krijgen, maar dat " functioneel ongeletterd" zijn heeft volgens mij wel iets te maken met het feit dat er hier zoveel buitenlanders wonen..
Bron: http://www.lezenenschrijven.nl/nl/analfabetisme/vragen/" onclick="window.open(this.href);return false;Hoeveel mensen in Nederland zijn laaggeletterd?
Anderhalf miljoen Nederlanders boven de zestien jaar hebben grote moeite met lezen en schrijven. Deze mensen noemen we laaggeletterd. Zij zijn niet in staat gedrukte of geschreven informatie te gebruiken en kunnen hierdoor minder goed functioneren in de samenleving, thuis en op het werk. Tweederde is van Nederlandse afkomst en eenderde is van buitenlandse afkomst.
Uiteraard is de man van de advertenties niet ongeletterd. Hoewel er fouten in staan, hij kan schrijven. Hij is hoogstens laaggeletterd.
Bron: http://www.lezenenschrijven.nl/nl/analfabetisme/vragen/" onclick="window.open(this.href);return false;Hoe ontstaat laaggeletterdheid? Wie lopen een verhoogd risico om laaggeletterd te worden?
Mensen:
* met algemene leer- en gedragsproblemen zoals concentratiestoornissen en een tekort aan discipline, en met specifieke lees- en schrijfproblemen zoals taalzwakte en dyslexie;
* met een taalachterstand omdat thuis een buitenlandse taal (bijvoorbeeld tweede en derde generatie immigranten) wordt gesproken;
* die opgroeien in een omgeving zonder boeken, kranten en tijdschriften;
* met een problematische thuissituatie;
* met groot schoolverzuim en weinig opleiding (bijvoorbeeld vanwege ziekte, lichamelijke handicap, spijbelen, voortijdig schoolverlaten of een reizend bestaan);
* die op school onvoldoende aandacht en begeleiding kregen;
* bij wie de vaardigheden zijn weggezakt omdat ze deze onvoldoende (kunnen) gebruiken;
* die moeite hebben om zich aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen, zoals het gebruik van internet, e-mail, geldautomaten en kaartjesautomaten.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou dat idee krijg ik dus ook, vooral bij de eerste tweeCasey schreef:Mee eens, verder krijg ik het gevoel dat de man met een knoop in zijn hart aan het schrijven is. Als je even door de taalfouten heenkijkt lees ik heel erg veel liefde voor zijn honden: hoe hij ze beschrijft daar krijg ik kippevel van. Ben inderdaad bang dat er een drama achter schuil gaat. Zitten trouwens hele leuke hondjes bij waar hij wellicht meer dan 100 E voor zou kunnen krijgen, volgens mij gaat het hem dus niet om het geld.EstherK schreef: Ik heb nog even gekeken of het niet de vrouwelijke variant van lubben is. Maar nee.![]()
Kees
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Deze advertenties hebben er eerder opgestaan, ook nog meerdere honden.
Er stond toen bij dat hij teveel honden had (ik dacht 19) en dat hij van de woningbouw een deel moest wegdoen, anders moest hij zijn huis uit.
Er stond toen bij dat hij teveel honden had (ik dacht 19) en dat hij van de woningbouw een deel moest wegdoen, anders moest hij zijn huis uit.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009