Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gif in Hellevoetsluis
Moderator: moderatorteam
- stefanie
- Zeer actief
Gif in Hellevoetsluis
Vanmorgen werd ik door een kennis aangesproken over mogelijke gevallen van vergiftiging met slakken gif bij ons in het losloopbos.
Het gaat om één overleden hond en 2 zieke honden.
Ik heb dus even mijn eigen DA gebeld en daar bleek dus één van die honden heen te zijn gebracht. Ze weten nog niet zeker óf het slakkengif is want ze wachten op uitslagen van het lab. Het kan zijn dat de hond is vergiftigd door slakkengif uit een tuin maar wie strooit dat nu als er helemaal geen slakken zijn?
Afijn, er is nog geen duidelijkheid maar beter even voorzichtig zijn dan nog meer zieke honden.
Het gaat trouwens om het Kooistee-bos in Hellevoetsluis.
Het gaat om één overleden hond en 2 zieke honden.
Ik heb dus even mijn eigen DA gebeld en daar bleek dus één van die honden heen te zijn gebracht. Ze weten nog niet zeker óf het slakkengif is want ze wachten op uitslagen van het lab. Het kan zijn dat de hond is vergiftigd door slakkengif uit een tuin maar wie strooit dat nu als er helemaal geen slakken zijn?
Afijn, er is nog geen duidelijkheid maar beter even voorzichtig zijn dan nog meer zieke honden.
Het gaat trouwens om het Kooistee-bos in Hellevoetsluis.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
-
amber81
Re: Gif in Hellevoetsluis
o wat vreselijk! Ben er nog steeds niet geweest, eerlijk gezegd...ga nu even ook dus niet...
- stefanie
- Zeer actief
Nog niet? En je woont er volgens mij toch aardig voorbij.amber81 schreef:o wat vreselijk! Ben er nog steeds niet geweest, eerlijk gezegd...ga nu even ook dus niet...
-
amber81
ja dat klopt hahaha! Ik woon gewoon in de kooistee, tis een stukkie van nix, maar ik loop eigenlijk veel over al die dijkjes(die langs de kinderboerderij en alle splitsingen ervan) en de zeedijk, vesting enzo, heel soms dat veldje hierachter, maar nooit naar het bos dus, erg he? Hondeneigenaren die ik ken, een aantal, gaan er ook weleens heen, die zeggen ook dat het zo leuk is.
- Bandog
- Actief
- Mijn ras(sen): Bandog
Ik woon ook in de kooistee en ben erg benieuwd welke mafferd dit gedaan heeft dan ben je toch niet helemaal 
Een hond is zijn baas.

- stefanie
- Zeer actief
Heel erg!amber81 schreef:ja dat klopt hahaha! Ik woon gewoon in de kooistee, tis een stukkie van nix, maar ik loop eigenlijk veel over al die dijkjes(die langs de kinderboerderij en alle splitsingen ervan) en de zeedijk, vesting enzo, heel soms dat veldje hierachter, maar nooit naar het bos dus, erg he? Hondeneigenaren die ik ken, een aantal, gaan er ook weleens heen, die zeggen ook dat het zo leuk is.
Bandog schreef:Ik woon ook in de kooistee en ben erg benieuwd welke mafferd dit gedaan heeft dan ben je toch niet helemaal
Hee, nog een Hellevoeter.
Ja, sommige mensen hebben een zieke geest.
- Bandog
- Actief
Word tijd dat we dat soort mensen is betrappen en ....... 
Een hond is zijn baas.

- stefanie
- Zeer actief
Nou, maandag was Indy aan het braken. Ze begon een uur na het wandelen te braken en gelukkig was ze na een dagje weer opgeknapt. Mijn jongste reu was gisteren steeds misselijk want die liep steeds te kwijlen. Helaas werd dinsdagavond Mykos, oudste reu, ziek, toevallig ook na het wandelen. Echter is het bij Mykos een tandje erger. Hij heeft sinds gisterochtend niet gegeten, is misselijk en vreselijk aan de spuitpoep. Toen ik gisteren van mijn werk thuiskwam, zat de hele keuken onder de poep.
Drinken wilde hij ook niet dus met een spuitje heb ik hem onder dwang wat laten drinken. Hij is lusteloos en ligt maar wat. Vannacht heb ik hem bij me laten slapen. Hij heeft een tijd onder mijn dekbed gelegen omdat hij wat koud aanvoelde. Hij bleef op zich wel rustig liggen maar hij kon niet tot rust komen. Slapen heeft ie dus bijna niet gedaan.
Vanmorgen dus maar gelijk de DA gebeld en ik kon een half uur later al komen. Toen ik met hem naar beneden ging, begon hij gelukkig wel meteen te drinken dus daar was ik wel blij om.
Bij de DA bleek hij toch wel iets uitgedroogd te zijn maar niet zo erg dat hij aan het infuus zou moeten. Medicijnen gekregen tegen de misselijkheid, diarrhee en AB. Net tijdens het uitlaten spoot er letterlijk water uit toen hij ging poepen. Hopelijk gaan de medicijnen snel werken.
Gelijk even nagevraagd hoe het nu zat met de mogelijke vergiftigingen in ons bos. Volgens de boswachter zouden er namelijk inmiddels 2 honden overleden zijn. Bij de DA zeiden ze echter dat ze contact hadden met de politie en er zou 'maar' sprake zijn van 1 dode hond die zeer waarschijnlijk slakkengif uit een tuin heeft gegeten. Wel heerst er blijkbaar een gemeen virus waardoor meerdere honden ziek zijn. Waaronder die van mij dus. Op zich heel plausibel natuurlijk.
Ik ga er maar vanuit dat het een stukje massahysterie is geweest maar houd wel mijn ogen open. Better safe than sorry.
Vanmorgen dus maar gelijk de DA gebeld en ik kon een half uur later al komen. Toen ik met hem naar beneden ging, begon hij gelukkig wel meteen te drinken dus daar was ik wel blij om.
Bij de DA bleek hij toch wel iets uitgedroogd te zijn maar niet zo erg dat hij aan het infuus zou moeten. Medicijnen gekregen tegen de misselijkheid, diarrhee en AB. Net tijdens het uitlaten spoot er letterlijk water uit toen hij ging poepen. Hopelijk gaan de medicijnen snel werken.
Gelijk even nagevraagd hoe het nu zat met de mogelijke vergiftigingen in ons bos. Volgens de boswachter zouden er namelijk inmiddels 2 honden overleden zijn. Bij de DA zeiden ze echter dat ze contact hadden met de politie en er zou 'maar' sprake zijn van 1 dode hond die zeer waarschijnlijk slakkengif uit een tuin heeft gegeten. Wel heerst er blijkbaar een gemeen virus waardoor meerdere honden ziek zijn. Waaronder die van mij dus. Op zich heel plausibel natuurlijk.
Ik ga er maar vanuit dat het een stukje massahysterie is geweest maar houd wel mijn ogen open. Better safe than sorry.
- Bandog
- Actief
Ok ik kan mijn geweer weer in de kast hangen.
Ik hoop dat je honden snel weer beter worden!!!!
Ik hoop dat je honden snel weer beter worden!!!!
Een hond is zijn baas.