Voor jouw duidelijkheid......van god los zelfingenomen zuigende vleeskoker zonder ballen en verstand: mijn honden worden niet volgens het driejaarlijkse vaccinatieprotocol gevaccineerd, aangezien de mogelijkheid er is om in Nederland al vanaf 2006 te titeren. En dat is geheel verantwoord, onder supervisie van diverse dierenartspraktijken waar je dit kunt laten doen. Jouw 'adviezen' voor wat betreft het 2x per jaar vaccineren van een Weil bv., is echt van god los. Er is geen werkhond in het veld te vinden, die 2x per jaar een Weil krijgt. Sterker nog, een behoorlijk aantal wordt totaal niet tegen Weil gevaccineerd. Niet dat ik anderen adviseer om niet tegen Weil te vaccineren, maar het zet te denken waarom dat niet wordt gedaan.yuri36 schreef:Beginnen we met schelden? Nou ja, dat zegt genoeg over jou. Iemand die zo begint, hoef ik niet verder mee te praten hoor.
Voor de duidelijkheid, voor de anderen:
Het driejaarlijkse vaccinatieschema is afkomstig van de American Animal Hospital Association, wie Engels kan lezen, kan de richtlijnen en dit vaccinatieschema hier teruglezen:
http://www.aahanet.org/PublicDocuments/ ... evised.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaarlijks tegen alles vaccineren, zoals nog veel dierenartsen (de meeste?) doen, is allang achterhaald, maar laat je ook niet in met onbewezen vaccinatie-strategieën.
Voor mensen met honden die bewezen slecht reageren op vaccinaties, kan dit vaccinatieschema aangehouden worden:
http://www.poodleclubofamerica.org/file ... l_2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit laatste vaccinatieschema is bedoeld voor honden die al eens slecht gereageerd hebben op een vaccin, of wegens bepaalde ziektes beter zo weinig mogelijk gevaccineerd worden.
Verder is de ervaring bij mijn eigen honden dat een Pi en kennelhoest echt overbodige vaccinaties zijn, want in de tijd dat ze er wel mee gevaccineerd waren, hadden ze volop kennelhoest in tegenstelling tot het zesde jaar dat ze nu ingaan en nog geen kuchje hebben opgelopen. Verder ben ik van mening dat jij met je 'vaccinatieprotocol' adviezen een gevaarlijke entiteit bent voor een forum. Een geweldige aanwinst dus......
De praktijk is namelijk dat er nog veel meer verantwoord op maat gevaccineerd kan worden en aangezien de gezondheid van mijn honden voorop staat, maak ik daar dus gebruik van en wordt volledig geaccepteerd.