Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raectie Advantix pipet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Raectie Advantix pipet

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb mijn shih tzu mix dinsdag een pipet advantix tot 10 kg gegeven tussen zijn schouderbladen.
Hij weegt 11,3 kg.

Gisteren, woensdag was ie echt triest, wilde alleen maar slapen, kroop bij mij en heeft vanaf 12 uur 's middags tot 22.30 's avonds op de bank gelegen. Hij wilde niet mee.
Daarvoor wel, met moeite. Hij eet goed! Drinkt ook dus daar ligt het niet aan.
Ik dacht een wondje te zien aan zijn pootje, heb dit behandeld met wondspray hij hinkt niet. Ben ook even met hem langs de dierenarts geweest om iets te vragen. Hij zal toch niet iets opgepikt hebben daar denk ik dan maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Dus blijft toch redelijk aannemelijk dat het het Pipet is. Hij had enkele vlooien dus wilde die bestrijden....

Nu is ie nog slap en moe. Kan dit van Advantix komen? Iemand ervaring met zoiets?
Aankijken?
Omdat ie vlot eet enzo komt ie niet heel ziek over. Al heeft ie wel kwieker uit zijn ogen gekeken. Vanmorgen heeft ie nog wel lekker door het natte gras (en zand :evil: ) gerold.
Of voorjaarsmoeheid, een griepje? Zag gisteren was vocht uit zijn neus rollen, doorzichtig en weinig. :U:

Ik
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Raectie Advantix pipet

Ongelezen bericht door Linsey »

Lotje is ook allergisch voor advantix, bij haar kwam de reactie direct, ik heb haar toen dan direct gewassen. Maar alles krijg je er niet afgewassen, ze is toen ook een tijdje moe geweest en ze had een rode huid. Is wel vanzelf geminderd, maar ik had het grootste deel dus al wel weggewassen voor het kon opgenomen worden.
AnneMarie
Zeer actief

Ik lees het nu ook op de bijsluiter:
In zeer zeldzame gevallen kunnen bij de hond reacties optreden zoals voorbijgaande huidovergevoeligheid (toename van lokale jeuk, krabben, wrijven, haarverlies en roodheid op de toedieningsplaats) of lusteloosheid, die doorgaans vanzelf verdwijnt.....

Ik heb het gemeld bij Bayer, die gaan contact met mij opnemen. Inmiddels ligt ie al twee dagen lusteloos op de bank, ben al blij dat ik een pipet 4-10 kg gebruikt heb en niet 10-20 kg!
Hij weegt 11,3 kg.

Exil gaat ook niet, ging hij van braken, zit iets in waar maltheser niet tegenkan.

Nu zoeken welke stof het is en dan op zoek naar een ander middel dus. Bolfo wellicht. Dit is echt waardeloos.
Zie geen rode plek maar heeft ook lange vacht.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Je zult het wel al gecontroleerd hebben hoor, maar kijk eens goed naar de plek waar je de pipet hebt gespoten?

Mika krijgt van pipetjes van frontline hotspots en daar kunnen ze dezelfde reactie op hebben als jouw hondje heeft.
AnneMarie
Zeer actief

Het is nu drie dagen later, plek lijkt wel iets donkerder. Zou alsnog wassen iets uithalen????
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Wassen gaat niet meer veel uithalen sinds het na 3 dagen door de huid al is opgenomen, je kan altijd proberen.
Ik gebruik bij Lotje Frontline, is het enige waar ze tegen kan en gelukkig werkt het hier nog uitstekend zowel voor vlooien als teken.
AnneMarie
Zeer actief

Net een uitgebreid telefoongesprek gehad met Bayer, echt klasse!
Waarschijnlijk is de permethrine het bestanddeel wat de overgevoeligheid geeft. Zeker shih tzu achtigen hebben hier een overgevoeligheid voor, niet allen overigens.
Hij kon ook niet goed tegen Exil en daar zit ook permithrine in.
Het is van voorbijgaande aard, is geen tegengif voor. Wassen kan zeker helpen binnen twee weken na toediening!
Het blijft vrij lang op de huid voordat het opgenomen wordt.
Zaak ik het om geen permithrine meer te gebruiken, dit is overigens het bestanddeel wat afweer tegen teken is en dat is nu juist niet eens zo nodig :jank:
Lekker advies weer geweest van de dierenarts :piew:

Dus volgende keer Bolfo Gold gebruiken. Dat is alleen tegen vlooien en bevat een heel andere stof.
Frontline kan ook, die gebruiken een ander middel tegen teken, dus als ik tegen vlo en teek iets wil hebben, kan dat ook.

Wassen dus en minimaal een week wachten met een nieuw spul.
Kan nu erger zijn qua reactie omdat ie misschien toch iets meer heeft opgelikt.

Katten kunnen ook niet tegen permithrine dus die middelen zijn voor mijn shih tzu kruising ook niet goed.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik had me poezen een druppel gegeven, gevolg 1 van de meiden heeft 2 dagen bij de Da gezeten, is net weer thuis maar nog niet Zichzelf. Troep gewoon, de rest reageerde er goed op, ook de honden maar ik weet niet of ik het nog durf te gebruiken
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

forestmeisje schreef:Ik had me poezen een druppel gegeven, gevolg 1 van de meiden heeft 2 dagen bij de Da gezeten, is net weer thuis maar nog niet Zichzelf. Troep gewoon, de rest reageerde er goed op, ook de honden maar ik weet niet of ik het nog durf te gebruiken
Ze maken Advantix toch niet voor katten? Als het een product voor honden is lijkt me dat het over het algemeen veilig zal zijn voor honden (uitzonderingen daargelaten) maar dat zegt niets over dat het veilig is voor katten?
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Wat vervelend van die reactie bij je hondje!!!
Hier werkt het juist super, maja elk dier is anders!

enne tis idd helemaal niet voor katten!

zie hier meteen op de eerste pagina, je wordt er gelijk voor gewaarschuwed!

http://www.advantixshop.nl/?gclid=CMKog ... 3godhBsI_A
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

forestmeisje schreef:Ik had me poezen een druppel gegeven, gevolg 1 van de meiden heeft 2 dagen bij de Da gezeten, is net weer thuis maar nog niet Zichzelf. Troep gewoon, de rest reageerde er goed op, ook de honden maar ik weet niet of ik het nog durf te gebruiken
Inderdaad nooit aan katten geven!
Volgens mij staat dat ook altijd op de doosjes of in de beschrijving.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Er staat met grote letters op de verpakking NIET GEBRUIKEN VOOR KATTEN. Voor katten is permetrine GIF. Dus tja. Niet slim geweest :jank: :roll:

LET OP! Niet gebruiken bij katten!
Dit product is extreem giftig voor katten en zou fataal kunnen zijn vanwege de specifieke fysiologie van katten, die sommige verbindingen zoals permethrine niet kan afbreken. Houd behandelde honden verwijderd van katten totdat de toedieningplaats droog is, om te voorkomen dat katten per ongeluk worden blootgesteld aan dit product. Het is belangrijk te verzekeren dat katten niet likken aan de toedieningplaats van een hond die met dit product werd behandeld. Zoek onmiddellijk diergeneeskundig advies indien dit gebeurt.
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 18 mar 2011 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Zeker niet slim geweest. Hoor zo vaak dat het gewoon kan. Maar tegen beter weten in dus ook nog gedaan. Gelukkig waren we er goed optijd bij
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Nou, zo klasse vind ik het allemaal niet. Het zal zeker de permetrine zijn, en dat is werkelijk gore troep.
Het wordt ook gebruikt om hout tegen houtworm te beschermen en het is een behoorlijk giftig spul, vooral voor de zenuwen bij zowel mens als dier.
Zoiets hoort gewoon niet in een produkt te zitten, vind ik.
Wil je tegelijk teken en vlooien bestrijden, dan raad ik je Frontline aan. Er zijn mensen die zeggen dat Frontline bij hen neit helpt tegen de vlooien en dat geloof ik, maar als je het nooit eerder geprobeerd hebt, zou ik zeker eerst de Frontline proberen, dat is een redelijk veilig produkt.
Als je alleen tegen vlooien iets wil doen, dan kun je Advantage gebruiken, ook dat is vrij veilig.

Ik zou sowieso nu een maandje wachten voordat je je hond weer een spot-on geeft.
Eerst even wachten tot dit gif weg is.

Wil je in de tussentijd toch iets aan vlooienbestrijding doen, dan kun je Beaphar anti-vlooienconceptie geven. Het zijn tabletjes die je 1x per maand geeft. De stof die daarin zit is zéér veilig. Ze doden de volwassen vlooien niet, maar zorgen wel dat de eitjes die door deze vlooien gelegd worden niet meer uitkomen. Daarmee voorkom je dat een eventuele plaag groter wordt.
AnneMarie schreef:Net een uitgebreid telefoongesprek gehad met Bayer, echt klasse!
Waarschijnlijk is de permethrine het bestanddeel wat de overgevoeligheid geeft. Zeker shih tzu achtigen hebben hier een overgevoeligheid voor, niet allen overigens.
Hij kon ook niet goed tegen Exil en daar zit ook permithrine in.
Het is van voorbijgaande aard, is geen tegengif voor. Wassen kan zeker helpen binnen twee weken na toediening!
Het blijft vrij lang op de huid voordat het opgenomen wordt.
Zaak ik het om geen permithrine meer te gebruiken, dit is overigens het bestanddeel wat afweer tegen teken is en dat is nu juist niet eens zo nodig :jank:
Lekker advies weer geweest van de dierenarts :piew:

Dus volgende keer Bolfo Gold gebruiken. Dat is alleen tegen vlooien en bevat een heel andere stof.
Frontline kan ook, die gebruiken een ander middel tegen teken, dus als ik tegen vlo en teek iets wil hebben, kan dat ook.

Wassen dus en minimaal een week wachten met een nieuw spul.
Kan nu erger zijn qua reactie omdat ie misschien toch iets meer heeft opgelikt.

Katten kunnen ook niet tegen permithrine dus die middelen zijn voor mijn shih tzu kruising ook niet goed.
AnneMarie
Zeer actief

Als je alleen tegen vlooien iets wil doen, dan kun je Advantage gebruiken, ook dat is vrij veilig schrijf je.....

Leuk daar zit nl ook permithrine in, precies dezelfde stof :roll: :piew:

En die anticonceptie ken ik en heb ik gebruikt maar merk er niks van. Hond heeft gewoon vlooien. Ze vermeerderen zich niet maar het helpt niet tegen een (her)besmetting...

Overigens ook weer akelig te lezen wat permethrine nu eigenlijk is en dat ik bij de trimsalon meegemaakt heb dat ze uitgebreid aan het spuiten waren met omgevingspray met permethrine, terwijl daar 3 honden en 3 mensen op 12 m3 aanwezig waren, zonder ventilatie :eek:
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie, dat klopt niet, in Advantage zit geen permetrine maar imidacloprid.

En die anticonceptietabletjes die ik aanhaalde doden de volwassen vlooien niet, dat heb ik ook geschreven. Als je een plaag hebt, moet je er altijd een spot-on bij gebruiken, maar omdat jouw hond nu al problemen heeft, is het niet aan te raden gelijk een nieuwe spot-on te gebruiken en de antivlooienconceptie-tabletjes zouden er tenminste voor kunnen zorgen dat het vlooienprobleem zich niet verder uitbreidt.

AnneMarie schreef:Als je alleen tegen vlooien iets wil doen, dan kun je Advantage gebruiken, ook dat is vrij veilig schrijf je.....

Leuk daar zit nl ook permithrine in, precies dezelfde stof :roll: :piew:

En die anticonceptie ken ik en heb ik gebruikt maar merk er niks van. Hond heeft gewoon vlooien. Ze vermeerderen zich niet maar het helpt niet tegen een (her)besmetting...

Overigens ook weer akelig te lezen wat permethrine nu eigenlijk is en dat ik bij de trimsalon meegemaakt heb dat ze uitgebreid aan het spuiten waren met omgevingspray met permethrine, terwijl daar 3 honden en 3 mensen op 12 m3 aanwezig waren, zonder ventilatie :eek:
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
AnneMarie
Zeer actief

Okay, ik heb ergens gelezen dat er OOK permethrin inzit en had toen Advantage ook weggestreept als optie.
Maar dat zal dan wel weer foutieve info zijn.

overigens al die giffen is zooi hoor, permethrin is niet per definitie zoveel erger dan de andere.
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Frontline heb ik bij de katten heel lang gebruikt, maar ze bleven vlooien houden, werkte op een gegeven moment echt helemaal niet meer. advantage vind ik erg fijn voor alleen vlooien, maar met ook teken nu is stronghold erg goed vind ik.
AnneMarie
Zeer actief

Stronghold heeft als werkzame stof celamectine en dat lijkt inder
daad een van de veiligste middelen:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ghold.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat dan wel heel vreemd is is dat dit alleen op recept verkrijgbaar is, en dat is natuurlijk weer erg gunstig voor zo'n dierenkliniek....
ahum
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 18 mar 2011 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie schreef:Okay, ik heb ergens gelezen dat er OOK permethrin inzit en had toen Advantage ook weggestreept als optie.
Maar dat zal dan wel weer foutieve info zijn.

overigens al die giffen is zooi hoor, permethrin is niet per definitie zoveel erger dan de andere.
Ben ik met je eens, het is allemaal troep, alleen kunnen we helaas niet zonder.
Maar permetrine is echt nog een tikkeltje erger; permetrine is in Amerika geclassificeerd als mogelijk kankerverwekkend.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ok, dit was mij niet bekend. Ik heb er nog geenm last van gehad bij de JAck Russells, maar ga de volgende keer toch maar weer over op een ander middel!!
Bedankt voor het melden!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie schreef:Stronghold heeft als werkzame stof celamectine en dat lijkt inder
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ghold.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat dan wel heel vreemd is is dat dit alleen op recept verkrijgbaar is, en dat is natuurlijk weer erg gunstig voor zo'n dierenkliniek....
ahum
WAARSCHUWING

Behalve voor Collies, bij dat ras kun je Stronghold (selamectine) beter niet geven:

"Some Collie breeds may also be sensitive to selamectin toxicity due to a genetic mutation. Caution should be used in these breeds when using selamectin.

Read more at Suite101: Selamectin in Dogs and Cats: Common Usages and Indications for Canine and Feline Revolution® http://www.suite101.com/content/selamec ... z1GybxsN6L" onclick="window.open(this.href);return false;"

Net zoals je produkten met amitraz niet bij chihuahuas moet gebruiken.
Inc

fes/lou schreef:Ok, dit was mij niet bekend. Ik heb er nog geenm last van gehad bij de JAck Russells, maar ga de volgende keer toch maar weer over op een ander middel!!
Bedankt voor het melden!!
Waarom :19: Als jouw honden er toch geen last van hebben :19:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Omdat allergieen zich opbouwen en ik liefst zo min mogelijk risico neem.
AnneMarie
Zeer actief

Nou wil jij een kankerverwekkende stof in huis halen?

Mensen hebben ook niet direct last van roken....
maar je weet wel dat je veel meer kans hebt op....
Inc

fes/lou schreef:Omdat allergieen zich opbouwen en ik liefst zo min mogelijk risico neem.
Behandel je honden dan vooral niet :19: Nergens mee.

Tegen elk middel is wel weer wat te vinden :19:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Klopt, maar je kunt ook uit 2 kwaden het minst erge kiezen toch?
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Kijk gewoon hoe jou dier reageert op een middel. Tis allemaal troep en de ene hond heeft baat bij het ene middel en de andere weer bij het andere middel :19:
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
AnneMarie schreef:Stronghold heeft als werkzame stof celamectine en dat lijkt inder

ahum
WAARSCHUWING

Behalve voor Collies, bij dat ras kun je Stronghold (selamectine) beter niet geven:

"Some Collie breeds may also be sensitive to selamectin toxicity due to a genetic mutation. Caution should be used in these breeds when using selamectin.

Read more at Suite101: Selamectin in Dogs and Cats: Common Usages and Indications for Canine and Feline Revolution® http://www.suite101.com/content/selamec ... z1GybxsN6L" onclick="window.open(this.href);return false;"

Net zoals je produkten met amitraz niet bij chihuahuas moet gebruiken.
En daarom durf ik stronghold niet aan Suki te geven. Die heeft misschien Collie in zich. Ik wou eerst stronghold bestellen tot ik dat las, ja dan haak ik af. Toen we de poes brachten vanwege de allergische reactie, ook overlegt met de dierenarts en die adviseerde ook om stronghold niet aan Suki te geven.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Toya kan der niet tegen.
Die werd gek van de jeuk en was alleen nog maar aan het schuren, rollen en springen en bijten.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”