Ik zit te denken om mijn hondje (Bullterrierteefje van 8 jaar) nu smuldier en brokken samen te voeren. Ze is eigenlijk te dik en ik weet niet of dat ook helpt tegen haar gewicht en hoeveel ik haar het beste kan geven. Ze weegt zo'n 28 kilo. Ik zag dat je bij de vlees compleet van Smuldier zo'n 28 gram per kilo geeft (28 x 28 = 784). Van haar senior brokken mag zij voor haar gewicht 250 gram per dag. Kan ik dan nu bijvoorbeeld 400 gram Smuldier (dus 1 pakje) en daarnaast 125 gram brokken geven. Is dat genoeg voor haar op 1 dag? Of is er iets anders wat ik kan doen om te zorgen dat ze een beetje afvalt?
Met de pup in huis en in het park krijgt ze wel genoeg beweging, meer dan voorheen, maar ze is eigenlijk niet afgevallen sinds de pup er is. Ik denk ook omdat ze af en toe wel probeert zijn brokjes in te pikken als hij geen interesse toont e.d., vanaf nu ga ik dat dus ook niet meer tolereren en wil ik dat ze alleen haar eigen eten eet. Ze lijkt altijd zo hongerig te zijn, natuurlijk ook wel hondeigen, maar zelfs als ze net eten heeft gehad staat ze alweer te kijken naar eten of soms zelfs voor de koelkast te blaffen (terwijl ze nou werkelijk nooit iets krijgt uit de koelkast maar ze weet wel hartstikke goed wat daar in zit, eigenwijze bull) Ik stuur haar dan wel vaak weg, maar toch lijkt het alsof ze er zelf veel last van heeft. Ze krijgt 5 mg prednison per dag, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.
En als ik dus bijvoorbeeld 400 gram smuldier + 125 gram brok per dag geef, hoe kan dat dan het best verdeeld worden? Omdat ze dus zoveel honger heeft geef ik het wel het liefst in 3 keer, want na het eten is ze wel wat meer relaxed, al eet ze het liefst 24/7.
Kan ik bijvoorbeeld 's ochtends de brokken geven en dan 's middags en 's avonds 200 gram smuldier? Of is dat niet goed?
Ze krijgt nu trouwens sperziebonen naast haar brokjes.. Eerst om af te vallen (want ze heeft zelfs 36,5 gewogen..