Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chico laat haar brokjes staan.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

caelum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
Aantal honden: 2

Chico laat haar brokjes staan.

Ongelezen bericht door caelum »

Nou dat smuldier bevalt hier dus prima. Alleen gisteren was ze al chagrijnig toen ik 's ochtends beneden kwam en ze door had dat dat niet perse vlees betekende (omdat ze de dag begint met brokken). Dus ik kreeg geen begroeting en ze keerde weer terug naar haar mand. Gisteren at ze haar brokken overigens na een half uur op.

Vandaag heeft ze weer brokken gekregen, maar die stonden er alweer een tijdje. Ze wou ze immers niet opeten. Na anderhalf uur heb ik ze weggehaald.. Ik weet nu niet zo goed hoe verder. Als je het mij 4 dagen geleden had gevraagd had ik gezegd, die gulzigerd van mij, die zal zeker niet haar brokken laten staan. Nou wel dus. Ik heb nu de neiging om pas bij het volgende voer moment vanmiddag de brokken aan te bieden. Maar wat als ze ze dan nog niet eet? Of moet ik het nu overslaan, zodat ze gewoon vanmiddag haar vlees krijgt?

Ik wou morgen eigenlijk de hele dag vlees geven, maar ik denk dat ze dan zondag helemaal geen brok meer aanraakt? Wat zal ik doen!
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Chico laat haar brokjes staan.

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Ik zou gewoon je hond vlees geven en geen brokken meer want dat is wat Chico wil. Ik ben zelf een fanatiek KVV voerder dus tja als mijn hond geen brokken meer blieft is het toch simpel? :19: Waarom houd je zelf zo stellig vast aan die brokken?
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Maar een hond hoeft niet altijd te krijgen wat hij wil. Die van mij willen ook wel alleen maar smuldier maar dat krijgen ze niet.
Ik zou de brokken bij het volgende voermoment weer aanbieden, na geen interesse en 10 min later weer weghalen. Volgend voermoment hetzelfde.
En dan even geen vlees. Jouw hond heeft niet uit te maken wat jij hem als voer voorzet (vind ik).
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Een hond is geen kind die geen spruitjes lust hoor :denken: een hond weet zelf wel wat goed voor 'm is en dat is KVV. Ik heb moeilijke eters gehad maar met vers vlees hebben ze nog nooit hun eten laten staan, daarbij zien ze er gewoon geweldig uit en ik voer al bijna 6 jaar Carnibest.

Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto wilde ook haast geen brokjes meer sinds ik hem kvv ben gaan voeren. Ik heb het nog een tijdje volgehouden door de brokjes gewoon te laten staan, maar wat ik overhield uiteindelijk maar gewoon weggegeven. Als we bij een andere hond op visite zijn en daar staan wel brokjes, dan eet hij er met smaak van :piew:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Roompie
Zeer actief

Esther1963 schreef:Een hond is geen kind die geen spruitjes lust hoor :denken: een hond weet zelf wel wat goed voor 'm is en dat is KVV. Ik heb moeilijke eters gehad maar met vers vlees hebben ze nog nooit hun eten laten staan, daarbij zien ze er gewoon geweldig uit en ik voer al bijna 6 jaar Carnibest.
En mijn honden doen het heel goed op brokken. Dat is voor ieder verschillend.
Het ligt er ook aan of TS helemaal over wil stappen of toch brok wil blijven voeren.
Is dat laatste het geval dan zal hij door moeten zetten op brok en het vlees even achterwege moeten laten anders krijg je van die moeilijke eters omdat ze persé vlees willen.
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Als je hond het prima doet op brokken ben ik de laatste die zegt dat je over moet stappen op KVV, maar als je eenmaal aan KVV begint dan kiest een hond zelf liever voor KVV (uitzonderingen daargelaten).

Afbeelding
Roompie
Zeer actief

De mijne krijgen smuldier erbij. Maar voor het overgrote deel cavom. Alleen hebben zij niet te beslissen wanneer ze wat krijgen want als het aan de beide mormels lag dan aten ze altijd smuldier.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: maar het meisje van TS wordt al vet door naar een brokje te kijken (medicatie) en heeft last van allergien.
Lekker overstappen dus wat mij betreft.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Onyx schreef:Maar een hond hoeft niet altijd te krijgen wat hij wil. Die van mij willen ook wel alleen maar smuldier maar dat krijgen ze niet.
Ik zou de brokken bij het volgende voermoment weer aanbieden, na geen interesse en 10 min later weer weghalen. Volgend voermoment hetzelfde.
En dan even geen vlees. Jouw hond heeft niet uit te maken wat jij hem als voer voorzet (vind ik).
Eens. Hier zou het niet kunnen altijd smuldier omdat ze vaak mee gaan ergens heen of naar boord en dat dus lastig mee te nemen is. Het is aan TS wat zei makkelijk vind en in haar dagritme past!
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: maar het meisje van TS wordt al vet door naar een brokje te kijken (medicatie) en heeft last van allergien.
Aha dat wist ik dan weer niet, maar nog moet het wel in het dagelijks leven van TS passen...
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: maar het meisje van TS wordt al vet door naar een brokje te kijken (medicatie) en heeft last van allergien.

Oh, dat heb ik zo gauw niet meegekregen :N:
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Ik zou nooit, never, jamais, rauw gaan voeren, maar het is of brokken of rauw, anders maak je het jezelf en je hond ook maar knap lastig, denk ik.
Als je een makkelijke hond hebt die beide blijft eten, des te beter, maar anders: terug naar de brokjes of alleen nog maar rauw (brrrrr).
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

dan heb ik geluk.
mijne vind beide lekker.
eet met smaak zijn brok en smuldier. :E:
dagmar88
Zeer actief

http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 10425.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Charlie vind brokjes feest :cheer: Toen de katten nog brokjes aten kreeg ze daar heel af en toe eens een handje van; in een bakje.
:pffff: Volgens haar was dat een heel bakje vol beloninkjes en elk brokje werd heel voorzichtig en met smaak gegeten.

:N: Pluis vreet alles, van krabben en meeuwen tot vlees en vuilnis :roll:
caelum
Vaste gebruiker

yuri36 schreef:Ik zou nooit, never, jamais, rauw gaan voeren, maar het is of brokken of rauw, anders maak je het jezelf en je hond ook maar knap lastig, denk ik.
Als je een makkelijke hond hebt die beide blijft eten, des te beter, maar anders: terug naar de brokjes of alleen nog maar rauw (brrrrr).
Weet je, als ik je eerdere reacties las op rauw in oudere topics, vind ik toch wel dat je nu goed mee probeert te denken en een wat opener houding aanneemt omdat je blijkbaar wel begrijpt dat niet iedereen dezelfde keuzes maakt. Toppie :ok:

Zit dus toch wel te denken om volledig over te gaan op rauw.
caelum
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 10425.html

Charlie vind brokjes feest :cheer: Toen de katten nog brokjes aten kreeg ze daar heel af en toe eens een handje van; in een bakje.
:pffff: Volgens haar was dat een heel bakje vol beloninkjes en elk brokje werd heel voorzichtig en met smaak gegeten.

:N: Pluis vreet alles, van krabben en meeuwen tot vlees en vuilnis :roll:
He bah, meeuwen en vuilnis! :80: Hahah.. Ja grappig dat Charlie brokjes zo leuk vindt. Hier heeft de pup soms dat ie de brokjes niet wil eten, maar als ik dezelfde brokjes gebruik als beloning en leuke dingetjes met hem oefen is hij er ineens wel heel gulzig op. Als je ze moet verdienen zijn ze natuurlijk twintig keer zo lekker. Bij Chico hielp ook dat niet. Na de grote wandeling zijn de brokjes wel naar binnen gegaan, maar het humeur is er al twee dagen niet.. Ben benieuwd wat ze morgen van alleen vlees vindt!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Als de hond niet van brokken houdt, en wel van kvv wat minstens zo goed is, waarom zou je dan brokken blijven aanbieden? :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ayurveda
Zeer actief

Hier lusten ze gelukkig graag hin brokjes en als ik 1x per week smuldier of een andere kvv geef eten ze daarna gewoon weer brokjes. Hier gewoon omdat ze het er super op doen zo en het voor mij niet altijd mogelijk is rauw te voeren ;)

maar als je dat wel kan en dat gaat beter, vooral doen! :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

En?
Is het gelukt om de brokken weer te laten eten?
Of ben je over op kvv?
:zweep:
dagmar88
Zeer actief

Paulala schreef:En?
Is het gelukt om de brokken weer te laten eten?
Of ben je over op kvv?
Volgens mij is ze over op bandit nierdieet als ik het mij goed herinner...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ayurveda schreef:
Onyx schreef:Maar een hond hoeft niet altijd te krijgen wat hij wil. Die van mij willen ook wel alleen maar smuldier maar dat krijgen ze niet.
Eens. Hier zou het niet kunnen altijd smuldier omdat ze vaak mee gaan ergens heen of naar boord en dat dus lastig mee te nemen is. Het is aan TS wat zei makkelijk vind en in haar dagritme past!
ach, dat is best in te passen als je maar wil ;).
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hier krijgen ze van alles en nog wat.
Lekker gevariëerd zeg maar.
Ze lusten nog steeds brokken, ook al krijgen ze ook kvv (en Barf voor Julia) oh ja, en ook nog blik van verschillende merken.
:zweep:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik snap niet wat voor meerwaarde die brokken hebben voor de hond,en waarom deze ze persee zou moeten opeten als ie ze niet wil,en wel kvv wil eten.. :19:

ik snap de hond wel :mrgreen: ,die kiest voor iets wat ze 100% kan gebruiken,en niet waar met beetje geluk 20% verhit beendermeel inzit waar die het mee mag doen...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”