Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mika update: spalk er af!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Re: Spoedvraagje!! Update, bij DA geweest

Ongelezen bericht door Liselore »

Podenji schreef:en ik moest je zaterdag juist vragen of jou wel eens zoiets is overkomen :ugh:
ik heb een idee, aangezien er nu 2 dingen zijn voorgekomen toen we het er even ervoor over hadden>. als we nu eens over de loterij gaan praten, en het winnen ervan..... :mrgreen:

Ga ik nu even een staatslot halen, en openen we een topicje 'loterij winnen' :D

Maar het zijn wel pechvogels inderdaad . . . ik denk echt dat er een 'ik kijk lekker niet uit mijn doppen - virus' rondwaart, dus laat iedereen gewaarschuwd zijn!

Nog een uurtje, dan kan ik hem weer halen! En het is echt een 'mama's kindje' dus hij zal ook wel erg blij zijn om mij te zien!

Positief bekeken: mijn huis is wel weer lekker schoon . . . als ik me ergens druk om maak en ik moet de tijd doden, dan is poetsen altijd erg effectief :oeps:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

fijn dat je hem zo weer kunt halen :ok: hopen dat hij zonder pech snel geneest :ok:
Liselore
Zeer actief

Mika is weer thuis (heb eerst met Timo een grote ronde gedaan, mijn vriend was al thuis, dus kon met een gerust hart even weg)! Een mooi rood verband en een tas medicijnen rijker, haha! Bij de dierenarts had hij praatjes zat, hij stond denk ik nog stijf van de pijnstilling, maar nu is het maar zielig hoopje. Het is een stoer mannetje, met toch stiekem een hoge pijngrens denk ik. Maakt het gelijk wel lastig, want wanneer geef je dan een pijnstiller . . .

Ik heb trouwens de foto's gezien, en hij is echt goed weggekomen! Je keek zo op het bot, maar dat is op wonderbaarlijke wijze niet beschadigd gelukkig. Nu vooral zijn temp goed in de gaten houden, en morgen weer op controle.

Bedankt voor alle duimen!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Spoedvraagje!! Update, Mika weer thuis

Ongelezen bericht door Hutsje »

goed dat je gegsaan bent en ik wens hem heel veel beterschap!
Afbeelding
Liselore
Zeer actief

Dank je! Ik moet hem twee weken rustig houden (als in blokje om de wijk), dat zal het lastigste worden, maar het is voor zijn eigen bestwil!

Net getemperatuurd, 38,6. Vanmorgen bij de da was het 39,6 dus dit lijkt er al meer op. Ik hou hem in de gaten!
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Beterschap voor Mika
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Liselore
Zeer actief

Gisteren op controle geweest en het zag er helaas nog niet zo super uit . . . helemaal opgezet en pijnlijk. Het is wel een bikkel, want hij geeft dus helemaal niet aan dat hij pijn heeft, ik dacht eigenlijk dat het er allemaal super uit zou zien omdat hij gewoon zichzelf was, blij als altijd. Er was weinig aan hem te merken, maar toen het verband er af ging kwamen zowel de dierenarts en ik tot de conclusie dat dit toch wel pijnlijk moet zijn . . . Hij liet het allemaal goed toe, maar liet toen pas duidelijk merken dat het niet goed voelt. Bij thuiskomst toch gelijk een pijnstiller er in . . . Vanmorgen getemperatuurd, 37,8, dus geen koorts gelukkig.

Morgen moeten we weer terugkomen, hoop dat het dan beter gaat!
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Re: Spoedvraagje!! Update, op controle geweest

Ongelezen bericht door mariabel »

oh hopenlijk hersteld hij snel...beterschap en sterkte..
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

nou zeg , het zit ook niet mee :( een dikke knuffel weer voor Mika, het komt wel goed.
Barry is zo lollig geweest om vannacht een hechting eruit te trekken, het ziet er verder wel goed uit en de zwelling is al heel erg afgenomen, zo maar even de DA bellen wat we met die hechting moeten doen :ugh:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Liselore
Zeer actief

Heel goed, dat de zwelling al is afgenomen! Wil hij er wel gewoon op steunen enzo? Wat een koosje joh, zitten die hechtingen er al dagen in, en nu ineens moeten ze eruit . . . . is het wel al mooi dicht?

Komt helemaal goed hoor, met Mika, maar ik had eigenlijk een beetje verwacht dat het er redelijk netjes uit zou zien, dus dat viel een beetje tegen. Ik zag nu ook pas goed hoe groot de wond is :oeps: . Mooie reden om hem eens extra te verwennen, en wat wel opvalt is dat hij meer wil knuffelen en meer bij je in de buurt wil zijn, en als liefhebbende hondenbaas ga daar natuurlijk gelijk op in :D

Ben benieuwd wat de da zegt over de hechtingen van Barry! Hou me op de hoogte!
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ja barry is een dikke aap :blauwoog: de da zei dat als het er goed uitziet dat ik het maar zo moet laten, dus die hechting komt er niet weer in, het ziet er rustig uit en het is geen groot gapend diep gat, ik heb het verband , bij gebrek aan leukoplast, nu wel vastgezet met duct en hij zit er nu niet aan.
hij steunt wel weer redelijk op zijn poot dus dat is goed. hij wordt wel sjaggie omdat hij niet zoveel kan, gelukkig doet hij ook niet zoveel, dat verwondert mij, hij kent dus nu wel zijn grens, misschien wordt ie toch een soort volwassen :lol1:

als mika in prikkeldraad heeft gezeten dan geloof ik meteen dat het een lelijke wond is, en sja meer knuffelen, hij isnatuurlijk zielug dus dan doe je dat he? barry trouwens niet, die is veel te bang dat ik aan zijn verband ga zitten, als ik dat ga verschonen dan ligt hij als een rietje te beven....wat een aansteller dan :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Liselore
Zeer actief

Weer even een update! Vanavond voor de vierde keer deze week naar de da :D Voor het weekend moet het verband weer verwisseld worden . . . komt voornamelijk door de toch wel aanzienlijke schaafplek. Het gedeelte wat gehecht is gaat prima, de zwelling is weg, maar de combi schaafplek + wondzalf + verband moet om de haverklap vervangen worden. Maar zo kunnen we het wel mooi in de gaten houden, Mika gaat nog steeds kwispelend naar binnen (want da=snoepjes), en het is altijd zo gebeurd. Verder lijkt hij er weinig last van te hebben, als je hem heel goed kent zie je dat hij iets anders loopt en als hij staat net even het gewicht van zijn poot afhaalt, maar verder is hij zo blij als altijd!
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Re: Spoedvraagje!! Update, de da is zijn beste vriend!

hahaaha nou ik ben blij dat ik zelf de wond kan verzorgen , barry loopt nu met een truitje aan want dan blijft hij wel van zn verbandje af :piew:
Liselore
Zeer actief

Re: Spoedvraagje!! Update, de da is zijn beste vriend!

Haha, wat een druif! Dat vraagt om foto's!

Mika blijft er redelijk vanaf, vond vanmorgen alleen allemaal plukken watten in zijn bench, maar het is prima verband, het blijft goed zitten. En speciaal voor carnaval met een mooi knal-oranje kleurtje :N:
Liselore
Zeer actief

Re: Spoedvraagje!! Update en een vraagje

Weer even een update! Gaat niet helemaal lekker met mijn kleine grote man . . . vrijdag is het verband er af gegaan, de hechtingen nog niet. Gisteren controle, en ik was er al bang voor, niet helemaal het herstel wat we gehoopt hadden. Het is dik, er zit vocht onder, hij wil er nog steeds niet echt op steunen en heeft toch wel veel pijn. Opnieuw antibiotica mee, pijnstillers, en een prik tegen het vocht. Komende donderdag weer terug, dan worden er opnieuw foto's gemaakt om zeker te weten dat het bot niet beschadigd is (op de eerste foto's was niets te zien, maar voor de zekerheid toch nog liever even nieuwe). De kap die we meekregen heb ik vervangen door een muilkorf, want hij raakte helemaal in paniek van die kap, en dat leek me ook niet echt bevorderlijk voor het herstel . . .

Nou valt me wel op dat hij heel erg aan het ruien is (lees: echt complete plukken haar). Het is het eerste voorjaar dat hij mee maakt, dus ik weet niet wat normaal is voor hem, maar dit is echt heel veel. Iemand enig idee of dat bijvoorbeeld aan de antibiotica kan liggen?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Re: Spoedvraagje!! Update en een vraagje!

nou dat gaat dus weer lekker " gelijk" op bij jou en mij :jank: met barry gaat het trouwens wel goed, de wond zit dicht, maar hij zal nog wel ff met de kap om moeten lopen :ugh: volgens mij ziet hij nu het voordeel van de kap, want als ik hem wat lekkers geef kan de rest het nu niet gauw uit zijn bek halen :smile:

betreft rui en AB, geen idee, Solar is ook vreselijk in de rui maar die krijgt geen AB. De rest is normaal in de rui op het moment.
sterkte :roos:
Boora34
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Boora34 »

Betershap, maar goed dat je gelijk gegaan bent.

Heb zelf altijd betadine spray in huis,
Liselore
Zeer actief

Haha, die Barry! Nog even en hij wil hem altijd op! Ik zeg, lampje op zijn neus, kap om, super-originele sfeerverlichting!

Maar we zijn er maar mooi klaar mee . . . . Mika is wel erg zielig eigenlijk (hij vindt zelf van niet hoor, dus ik laat er vooral geen menselijke gevoelens op los, wordt 'ie ook niet beter van). Hij is nog geen jaar oud, en hij mag eigenlijk helemaal niets op het moment. Geen tochten maken, en als ik hem niet in het zicht heb gaat de muilkorf er om dus lekker kauwen op het een of ander is er ook niet bij (wel lekker zuinig, want hij doet al 4 dagen met een kalfspoot :D ik blijf met dat ding op en neer zeulen naar de koelkast). Maar het is gelukkig een opvallend makkelijk hondje (gisteren bij de da trok hij halverwege de spuit zijn kont weg, dus dat moest opnieuw. Staat hij gewoon kwispelend naar de da te kijken hoe dat die zijn tweede spuit klaar maakt, het interesseert hem echt geen biet, stoere vent!). Het is gewoon een lekker ding en ik zal als een kind zo blij zijn als hij helemaal de oude is!
Liselore
Zeer actief

Boora34 schreef:Betershap, maar goed dat je gelijk gegaan bent.

Heb zelf altijd betadine spray in huis,
Dank je!

Mag je dat ook op open wonden gebruiken? Hij lag tot op het bot open (bleek bij de da), ben ik blij dat ik er geen sterilon in heb gekieperd (die ik overigens gisteren weer terug vond natuurlijk . . . :oohja: )
Liselore
Zeer actief

Nou, gisteren weer bij de da geweest voor de foto. Het bot is niet beschadigd of vergroeid (daar waren ze bang voor), maar de band aan de binnenkant van zijn hak wel. Daar zat te veel beweging in. Nu eerst 6 weken een spalk, en dan maar hopen dat het beter gaat. Als dat niet zo is wordt het weer een operatie (dan krijgt hij een kunstband of het gewricht wordt vast gezet).

Ik ben er gewoon beroerd van, ik hoop zo dat het met de spalk verbetert . . . . :jank:

Oh ja, nog even gevraagd, maar dat extreme ruien komt inderdaad van de AB.

En een nieuwe vraag: weet iemand of er voedingssupplementen bestaan die het herstel van de band kunnen bevorderen??

Al weer bedankt!
Liselore
Zeer actief

Re: Mika update: niet goed en dringend supplementen vraagje!

Al even zitten googelen, zou bijvoorbeeld de Primeval Gelatinaat Hond wat kunnen zijn?

Zijn die supplementen een typisch gevalletje 'baadt het niet dan schaadt het niet' of moet je dat altijd wel even overleggen met de da?
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Ik zou eens rondkijken naar homeophatische middelen, daar kun je vaak veel mee bereiken wat dit soort problemen betreft, als het tenminste niet helemaal stuk is toch.
Ze kunnen helpen het herstel te bevorderen.
Wel goed uitkijken wat je koopt, er is veel "troep" op de markt.
VSM is een betrouwbaar merk.
Een homeophatische dierenarts consulteren is nog beter, maar ook dan moet je oppassen, ook onder de homeopathische da-en heb je kwakzalvers die geen enkel verstand van homeophatie hebben.
Liselore
Zeer actief

Bedankt! Maar iets in creme-vorm gaat niet werken, want hij zit de komende 6 weken met die spalk. Of heb ik niet goed gekeken en hebben ze ook iets wat hij kan innemen?
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

AB en narcose zijn echt een aanslag op de vacht, maar jeetje dat is dan wel heavy geweest zo'n snee en dan zulke gevolgen. Ik hoop voor je dat het straks weer allemaal verleden tijd is en dat hij lekker weer zijn ding kan doen.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Liselore schreef:Bedankt! Maar iets in creme-vorm gaat niet werken, want hij zit de komende 6 weken met die spalk. Of heb ik niet goed gekeken en hebben ze ook iets wat hij kan innemen?
Nee, in crème-vorm kan ook niet werken, daarvoor zit het te diep.
VSM heeft zeker ook iets om in te nemen.
Ik heb maar heel even snel door je berichtjes gelezen, en er staan zoveel reacties van anderen doorheen, dat ik wel even bezig zou zijn om het totaalbeeld te krijgen, maar als je me een pm stuurt met een korte omschrijving van wat er precies aan de hand is, wil ik best wel even kijken wat voor homeophatisch middel goed zou kunnen werken voor je hond, als je van plan bent er eentje te geven tenminste.

groetjes, Yuri
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Liselore schreef:Al even zitten googelen, zou bijvoorbeeld de Primeval Gelatinaat Hond wat kunnen zijn?

Zijn die supplementen een typisch gevalletje 'baadt het niet dan schaadt het niet' of moet je dat altijd wel even overleggen met de da?
Mijn hond en zijn broertje hebben dat gehad bij het vorige baasje omdat ze zich vaak verstapten en daarop deden ze het heel goed.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Liselore schreef:Al even zitten googelen, zou bijvoorbeeld de Primeval Gelatinaat Hond wat kunnen zijn?

ja, dat zou goed kunnen werken. je kunt dat zo geven. ik hoop dat het helpt. wat naar allemaal zeg :roos:
Afbeelding
Liselore
Zeer actief

En Pluis is toch ook nog een jonge hond?
Ik maak me alleen een beetje zorgen om 'wild groei' van het bot. Mika wordt 29 maart 1 jaar, en de foto werd gisteren gemaakt om te kijken of het bot niet aan het vergroeien was (schijnbaar kan dat bij jonge honden gebeuren als ze zoiets meemaken). Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat een voedingssuplement een botvergroeiing tot gevolg heeft? Of zit ik er finaal naast?

Ik wil hem zo graag helpen, maar ben bang dat ik hem iets verkeerds geef :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Liselore schreef:En Pluis is toch ook nog een jonge hond?
Ik maak me alleen een beetje zorgen om 'wild groei' van het bot. Mika wordt 29 maart 1 jaar, en de foto werd gisteren gemaakt om te kijken of het bot niet aan het vergroeien was (schijnbaar kan dat bij jonge honden gebeuren als ze zoiets meemaken). Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat een voedingssuplement een botvergroeiing tot gevolg heeft? Of zit ik er finaal naast?

Ik wil hem zo graag helpen, maar ben bang dat ik hem iets verkeerds geef :ugh:
Pluisje wordt 25 maart 1. Als je je er niet zeker bij voelt zou ik gewoon de producent even een mailtje sturen :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

en hoe gaat het nu?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”