Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dierenartsen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

dierenartsen

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Door mijn vaccinatievragen ben ik al uitermate teleurgesteld in dierenartsen: of ze drukken ieder jaar een volledige cocktail in honden, of ze zeggen dat Parvo jaarlijks moet of rekenen het volle pond voor een halve enting.

Dan heb ik nog het advies gehad mijn waarschijnlijk allergische hond KIP met rijst te geven, terwijl iedereen weet dat je iets moet geven tijdens een eliminatiedieet wat ie nooit eerder gehad heeft.

Eerder heb ik zo'n fout kalmeringstablet gekregen met oud en nieuw voor mijn Dog destijds en later vernam ik dat ie de spieren lamlegde maar de angst niet wegnam.

En nu heeft de dierenarts mij Advantix aangeraden voor vlooienbestrijding IN DE WINTER terwijl het verschil met advantage is dat dit OOK tegen teken en zandvliegen en muggen werkt. Dat hoeft niet, dus extra gif en extra kosten.

Dit zijn allemaal verschillende dierenartsen ik snap er niks meer van. Die mensen hebben toch een flinke studie achter de rug???
Die advantix kwam niet van haar, zij werkte in een dierenwinkel heb het daar toen gekocht.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: dierenartsen

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Volgens mij heeft die dierenarts een leuke auto in de bestelling.
Geldklopperij vind ik het.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Tsja ik weet het, het is om te janken!!!

Maauh... Advantix gebruik ik hier ook hoor, wissel het af en toe wel af maar deze werkt bij mijn hondjes gewoon het best en vooral Bikkel heeft in het verleden super veel last van vlooien gehad, vlooienmiddelen, tis maar net waar jou dier het beste op reageert! ;)
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

AnneMarie schreef: Dan heb ik nog het advies gehad mijn waarschijnlijk allergische hond KIP met rijst te geven, terwijl iedereen weet dat je iets moet geven tijdens een eliminatiedieet wat ie nooit eerder gehad heeft.
Op de andere punten heb je gelijk, maar wat dit betreft: dat hoeft niet per se. Voor kip zijn honden veel minder vaak allergisch dan voor bijvoorbeeld rund, melkprodukten of tarwe. Omdat aan kip makkelijk te komen is, kan een da toch een eliminatiedieet met kip aanraden. Als de klachten niet verbeteren op dit dieet, dan kan alsnog de verdenking op de kip vallen, of spelen er heel andere problemen dan een allergie.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond is allergisch voor gevogelte, als ie kip eet krijgt ie direct rode plekken....
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

AnneMarie schreef:Mijn hond is allergisch voor gevogelte, als ie kip eet krijgt ie direct rode plekken....
Het kan altijd natuurlijk. Zoals ik al zei, het komt minder vaak voor dan allergieen voor rund, melkprodukten en tarwe, maar het bestaat zeker.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”