Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenpolitie krijgt vijftien meldingen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Dierenpolitie krijgt vijftien meldingen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

De dierenpolitie in Capelle aan den IJssel heeft in de eerste maand dat zij actief is, vijftien meldingen van dierenleed binnengekregen. Vier meldingen zijn serieus genoeg voor nader onderzoek en mogelijke vervolging. In vijf gevallen was het loos alarm. Zes keer bleef het bij een stevig gesprek met de eigenaar van de dieren. Dat meldde verantwoordelijk wethouder Joost Eerdmans (Wonen, Verkeer en Beheer) donderdag.

Roel Dijkstra Bij veruit de meeste meldingen (twaalf) ging het om honden die verwaarloosd of mishandeld zouden zijn. Een geval dat nader wordt onderzocht, betreft de zaak van een paard dat werd aangevallen door een hond, zei Eerdmans, die voor Leefbaar Capelle in het college zit.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Dierenpolitie krijgt vijftien meldingen

Ongelezen bericht door blondie »

Weet je wat ik me afvroeg toen ik het las, wat waren die andere meldingen?
Om wat voor zaken gaan mensen de dierenpolitie nu inschakelen?
Honden die met een penneband omlopen, of een tt, die anders omgaan dan jezelf met een hond om zou gaan. Een conflict tussen twee honden, waarvan de aangevallene ineens de dierenpolitie inschakelt omdat ze de hond aggressief vinden?

Ik vind het begrip dierenpolitie goed, maar ik denk dat er heel veel onterechte meldingen ook gemaakt gaan worden.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

blondie schreef:Weet je wat ik me afvroeg toen ik het las, wat waren die andere meldingen?
Om wat voor zaken gaan mensen de dierenpolitie nu inschakelen?
Honden die met een penneband omlopen, of een tt, die anders omgaan dan jezelf met een hond om zou gaan. Een conflict tussen twee honden, waarvan de aangevallene ineens de dierenpolitie inschakelt omdat ze de hond aggressief vinden?

Ik vind het begrip dierenpolitie goed, maar ik denk dat er heel veel onterechte meldingen ook gemaakt gaan worden.
Dat vraag ik me ook af, wat voor meldingen zijn het eigenlijk.
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik heb gehoord dat ze nog geen ene flikker (mogen) doen en het een lachertje eerste klas is...
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Nou, bij ons in de buurt hebben ze in iedergeval wel een zaak aangepakt en tot nu toe met resultaat.
Ze zijn ook net een maand bezig, dus geef ze ook nog even de tijd.....
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Tanja Simba&Bella schreef:Nou, bij ons in de buurt hebben ze in iedergeval wel een zaak aangepakt en tot nu toe met resultaat.
Ze zijn ook net een maand bezig, dus geef ze ook nog even de tijd.....
Nou dat vind ik dan heel fijn om te horen, en zoals ik al aangaf ik heb het ook maar van horen zeggen he ;) en tsja... het is en blijft nederland he ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”