Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shen + DA, zo eerlijk heb ik ze niet vaak meegemaakt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Shen + DA, zo eerlijk heb ik ze niet vaak meegemaakt

Ongelezen bericht door moosje »

We hebben er weer een bezoekje opzitten net, had gisteravond al telefonisch contact gehad.
Shendor is alweer 3 dagen heel onrustig, net als voordat hij de medicatie voor zijn hart kreeg. Hij kan zijn draai niet vinden. Nu is ie weer heel rustig, een beetje té. Raar beest is het.
Mijn eigen DA was er niet, dus had een 'vervangende' aan de telefoon. Eentje die Shendor nog niet kende. Ze durfde door de telefoon niet te zeggen wat ze zou doen, daar was ik heel blij mee, zo vaak hoor je dat niet. Ze durfde eigenlijk de medicatie niet te verhogen omdat het rotzooi is. Goedwerkende zooi, dat wel. Haar advies was om contact met Mandigers op te nemen. Dat zou ik later vandaag even doen.
Vanochtend tijdens de lunchwandeling zijn we even langsgegaan om hem te wegen en ze wilde ook wel even naar zijn hart luisteren. Zijn hartslag was 196 pm. Hij was wel afgevallen, 600 gram, dat blijft dus heel erg schommelen.
Daarna heb ik Mandigers gesproken en zijn advies was om de digoxine te verhogen, totdat ik vertelde dat hij erg slecht eet. Dat klinkt eerder als een overdosering ipv onderdosering. Zijn digoxinespiegel was een paar weken geleden iets te laag, dus een kwarttabletje zou dan een flinke verandering teweeg kunnen brengen blijkbaar.
Dus maar even bloed af laten nemen net. Hopelijk krijgen we morgen op tijd de uitslag zodat er met Mandigers overlegd kan worden en de medicatie vóór het weekend aangepast kan worden als dat nodig is. Hartslag was nu 160 pm, best netjes dus. Shen was echt superbraaf! Hij liet zich zelfs aaien door de DA, weet niet wat ze gedaan heeft met hem, ingestraald of zo. :mrgreen: De DA van vanochtend vond ie ook wel ok. Mijn eigen DA was er niet vandaag, maar ze hebben het allemaal erg netjes opgelost zo.
De reden dat hij 2 x geweest is is omdat er 6 uur tussen de medicatie en de bloedafname moet zitten voor het meest objectieve resultaat.

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien raar, maar ik denk dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Dat hoop ik wel iig. :wink:
Ik hoop dat hij eerdaags gewoon dood neer valt. Dan heeft hij geen lange lijdensweg (voor zover ik dat toe zal staan) en hoeft ie ook niet te vechten tegen een spuitje, wat de meeste hartpatiënten wel doen.

Ik ben erg blij dat ze eerlijk zei dat ze niet durfde te zeggen wat ze zou doen. Topmens! :ok:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Re: Shen + DA, zo eerlijk heb ik ze niet vaak meegemaakt

Ongelezen bericht door Judith »

Wel vervelend allemaal, maar ik begrijp dat je inderdaad wel blij wordt van zo'n eerlijke DA.
Heel veel sterkte met Shendor!!
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

vreselijk verhaal voor je.
jouw wens is bij mij uitgekomen.
maar heb er toch moeite mee.
het is goed zo dat weet ik, maar toch. :ugh:
sterkte ermee.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Arme Shendor :ugh: Maar ik begrijp je wel hoor ;) Voor hem zou het zo veel fijner zijn :J:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Fijn dat jullie begrijpen wat ik bedoel. :ok:
Afbeelding

bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Och jeetje monique het zou wat zijn. Ik hoop het inderdaad en ook ik snap precies wat je bedoelt.
Sterkte ermee. Is niet niks eerst Zarah en nu Shen die niet helemaal goed gaat.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. :J:

maar voor nu hoop ik dat hij nog een tijdje goed mee kan
:J:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Topic gevonden :wink: Goed van de da dat ze niet over de hpone zomaar een beslissing wilde nemen, dat zou mij ook vertrouwen geven hoor. En Shendor, ik hoop ook dat hij geen lange lijdensweg te gaan heeft. Moeilijk zal het wel zijn voor je, hoe dan ook :J:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Zijn bloedwaardes:
Albumine 40 (normaal = 31-46)
Creatinine 89 (normaal =-124)
Digoxine 1,1 (moet tussen 1,3 en 2,6 zijn)\

Mandigers was vrij vandaag, als het goed is belt hij me maandag over de medicatie aanpassing.
Wordt nog lastig denk ik, zijn dw (digoxine waarde) was vorige keer ook 1,1, toen kreeg hij 2 x daags 1/2 tablet. Nu krijgt hij 1 x daags 3/4 tablet en 1 x daags 1/2.
De keer daarvoor was de dw te hoog, die was toen 2,9. Toen kreeg hij 3 x daags 1/2 tablet. Er zit dus maar 1/4 verschil in. Wordt nog lastig aanpassen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”