Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werpkist
Moderator: moderatorteam
-
PattyB
Werpkist
Deze vind ik best mooi en niet duur.
Lijkt jullie dit iets?
http://link.marktplaats.nl/432662349
Senna heeft een schofthoogte van 46 cm. Welke maat zou voldoende zijn?
Ik kan ook gewoon een werpkist lenen, maar zit er toch over te denken een eigen werpkist aan te schaffen.
Lijkt jullie dit iets?
http://link.marktplaats.nl/432662349
Senna heeft een schofthoogte van 46 cm. Welke maat zou voldoende zijn?
Ik kan ook gewoon een werpkist lenen, maar zit er toch over te denken een eigen werpkist aan te schaffen.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Werpkist
Omdat?PattyB schreef:Ik kan ook gewoon een werpkist lenen, maar zit er toch over te denken een eigen werpkist aan te schaffen.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ziet er goed uit. Weet niet of maat 1 wel groot genoeg is voor Senna en haar puppebrigade straks...
RIP Cena
-
PattyB
Meer het idee dat ik niet zo graag dingen leen... :N:sjaak-k schreef:Omdat?PattyB schreef:Ik kan ook gewoon een werpkist lenen, maar zit er toch over te denken een eigen werpkist aan te schaffen.
Nu kan ik de werpkist gebruiken van 'Mickie', maar blijf me toch een beetje bezwaard voelen en kan het maar zelf in huis hebben, denk ik dan.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wij hebben hem zelf gemaakt destijds, met behulp van de tekeningen in de Spat-catalogus. Van MDF hout, lijkt me handiger dan steigerhout en gemakkelijker schoon te maken dan een werpkist met allerlei naden zoals die op Marktplaats.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ziet er goed uit, zou enkel wel de 2de maat nemen....
wij hebben er straks voor ons dametje al 1 van 100 x 80
de herders "moeten het doen" met 125 x 100
maar idd waarom niet nu voor de eerste keer lenen (heb ik 2x gedaan, oke, de 2de keer omdat die persoon hem uiteindelijk toch niet verkocht) voor ik er zelf 1 kocht....& dacht die die ik kocht nooit meer te verslijten omdat het van heel hard geperst kunststof is, maar ja, toen ging ik ook xHH fokken & die dachten daar anders over
wij hebben er straks voor ons dametje al 1 van 100 x 80
de herders "moeten het doen" met 125 x 100
maar idd waarom niet nu voor de eerste keer lenen (heb ik 2x gedaan, oke, de 2de keer omdat die persoon hem uiteindelijk toch niet verkocht) voor ik er zelf 1 kocht....& dacht die die ik kocht nooit meer te verslijten omdat het van heel hard geperst kunststof is, maar ja, toen ging ik ook xHH fokken & die dachten daar anders over
-
PattyB
Daar heb je een punt.LongFields schreef:Wij hebben hem zelf gemaakt destijds, met behulp van de tekeningen in de Spat-catalogus. Van MDF hout, lijkt me handiger dan steigerhout en gemakkelijker schoon te maken dan een werpkist met allerlei naden zoals die op Marktplaats.
Jij hebt Betonplex gebruikt, of niet?
Zelf maken... :N: Mijn vriend en ik zijn niet heel erg handig...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
oh & idd wat Suzanne zegt/schrijft, het lijkt me niet handig schoon te houden (voorzover je dus dagelijks wilt poetsen, hier laten we dat aan de teef over) ook voor de teef niet, want het trekt er in (of is het echt gelakt (lijkt me niet want dan is het effect niet meer zo) want dan maakt het niet uit)
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Contacteer:
Massimo aan het werk zetten om er eentje te maken. :N:
Heb ik met Peer ook gedaan en je hebt het resultaat gezien.
Groetjes Yvonne

-
PattyB
Ja, maar Peer is denk ik iets handiger.Simy schreef:Massimo aan het werk zetten om er eentje te maken. :N:
Volgens mij zit ik meer met het lenen, dan Angélique zelf, maar toch...
Ik heb eigenlijk ook al die tijd zoiets gehad van ik leen 't, want zonde om nu iets te kopen (misschien is 't maar eenmalig).
Ik ben een muts.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind alles lastig: het ene te zwaar, he andere niet schoon te houden.
Ik heb sinds een paar jaar deze, die kon mijn toets der kritiek doorstaan

Weegt niks, je kunt er doorheen kijken (handig) en prima schoon te houden.
En het isoleert, ook erg fijn.
Ik heb sinds een paar jaar deze, die kon mijn toets der kritiek doorstaan

-
PattyB
Waar heb je die vandaan?Marjoleine schreef:Ik vind alles lastig: het ene te zwaar, he andere niet schoon te houden.
Ik heb sinds een paar jaar deze, die kon mijn toets der kritiek doorstaan![]()
Edit: Zie het al. :N: Thanks!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
zo een een keer geleend, hele fijne kist idd, maar met het type hond dat ik nu heb toch blij dat ik hem niet gekocht heb, had het niet overleefd...Marjoleine schreef:Ik vind alles lastig: het ene te zwaar, he andere niet schoon te houden.
Ik heb sinds een paar jaar deze, die kon mijn toets der kritiek doorstaan![]()
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb deze gekocht: http://www.fokkersplaza.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isoleert, is door vileine tandjes niet te slopen, is goed schoon te houden en de standaard van de warmtelamp zit er aan vast.... Ze zijn nu 9 weken en slapen er nog in
Beetje hetzelfde idee als die van Marjoleine, deze is alleen niet doorzichtig.
Isoleert, is door vileine tandjes niet te slopen, is goed schoon te houden en de standaard van de warmtelamp zit er aan vast.... Ze zijn nu 9 weken en slapen er nog in
Beetje hetzelfde idee als die van Marjoleine, deze is alleen niet doorzichtig.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik merk dat dat doorzichtige hier goed valt. Ze kunnen zo zien wat er buiten de kist gebeurt, dat maakt ze zekerder de eerste weken.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat zou hier juist erg veel onrust veroorzaken, de eerste weken, is het kraamgedeelte ook volledige afgeblokt, uit het zicht van de anderenMarjoleine schreef:Ik merk dat dat doorzichtige hier goed valt. Ze kunnen zo zien wat er buiten de kist gebeurt, dat maakt ze zekerder de eerste weken.
-
PattyB
Ik vind ze alleen zo ongelofelijk duur. :N:
Als je regelmatig een nestje hebt, is dat natuurlijk niet zo'n punt, maar voor één nestje en MISSCHIEN over een paar jaar nog eentje, vind ik het veel geld.
Vandaar die van MP. 150 zou dan de prijs zijn voor de 2e maat. Scheelt de helft.
Hij is afgelakt staat er, zodat het waterafstotend is/goed te wassen.
Als je regelmatig een nestje hebt, is dat natuurlijk niet zo'n punt, maar voor één nestje en MISSCHIEN over een paar jaar nog eentje, vind ik het veel geld.
Vandaar die van MP. 150 zou dan de prijs zijn voor de 2e maat. Scheelt de helft.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Hout is knaagbaar 
Daarom wilde ik dat dus niet meer.
@Yamie, dat zal best inderdaad, mijne vinden het prettig dat ze iedereen aan zien komen.
Ik vind het zelf ook wel handig trouwens.
Het is niet heel doorzichtig hoor, maar wel voldoende om wat te zien.
Daarom wilde ik dat dus niet meer.
@Yamie, dat zal best inderdaad, mijne vinden het prettig dat ze iedereen aan zien komen.
Ik vind het zelf ook wel handig trouwens.
Het is niet heel doorzichtig hoor, maar wel voldoende om wat te zien.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja..., een hele goedkope hobby is het niet... fokkenPattyB schreef:Ik vind ze alleen zo ongelofelijk duur. :N:
Maar je kan het ding later dan weer verkopen via MP. En hout zou ik zeker niet voor kiezen, gelakt of niet
Knagen is de grootste hobby die ze hebben na een week of 3 en daarnaaast krijg je die 'heerlijke puppenlucht' er nooit meer uit
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Mijn kist gaat al 7 jaar en 4 nesten mee, en is ook van hout (wel afgelakt). De hoeken zijn aan de buitenkant afgezet met aluminium hoekprofielen, en daar wordt dus niet aan geknabbeld. De bovenkanten ook niet, tegen de tijd dat de pups daar gemakkelijk bij kunnen is de kist al weer van zijn taak ontheven.
Ik moet overigens voor Tapas volgend jaar (of later) een nieuwe kist maken of aanschaffen, want de kist die ik nu heb en voor Nozem en Sjefke gebruikt is, is te krap voor Tapas vrees ik.
Ik moet overigens voor Tapas volgend jaar (of later) een nieuwe kist maken of aanschaffen, want de kist die ik nu heb en voor Nozem en Sjefke gebruikt is, is te krap voor Tapas vrees ik.
- Simy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook een houten werpkist maar waarschijnlijk heb ik wel opgevoede pups gekregen want we hebben de pups nooit in het hout zien bijten en er zijn ook geen beschadigingen te vinden van bijten.Badu schreef:Tja..., een hele goedkope hobby is het niet... fokkenPattyB schreef:Ik vind ze alleen zo ongelofelijk duur. :N:
Hij is afgelakt staat er, zodat het waterafstotend is/goed te wassen.![]()
Maar je kan het ding later dan weer verkopen via MP. En hout zou ik zeker niet voor kiezen, gelakt of niet![]()
Knagen is de grootste hobby die ze hebben na een week of 3 en daarnaaast krijg je die 'heerlijke puppenlucht' er nooit meer uit
En puppenlucht is er bij ons niet in gaan zitten en zeg nu eerlijk, wat is nu heerlijker dan puppenlucht
En een werpkist met alluminium strips afgewerkt kan ook vuil tussen gaan zitten.
Alle werpkisten hebben hun voor en nadelen.
Je moet gewoon vindt ik nemen waar je zelf achter staat.
Groetjes Yvonne

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Daarom zitten bij mij de strips dus aan de buitenkant en niet aan de binnenkant, waar de pups hun eerste paar levensweken verblijven.Simy schreef: En een werpkist met alluminium strips afgewerkt kan ook vuil tussen gaan zitten.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:

gaat al 7 nesten mee.... er word niet aan geknaagd, het is wel mdf, dus wellicht dat dat scheelt.. en deels ook alu profielen erop.
enige wat ik bijna bij elk nest vervang, is het zeil
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vond ik dus idd het nadeel van die die Marjoleine geplaatst heeft, gaat makkelijk rotzooi tussen de strips zitten (mss niet als je je kist dagelijks schoonmaakt, maar ik laat die taak bij de teef en doe dat pas als de puppen weg zijn)Simy schreef:En een werpkist met alluminium strips afgewerkt kan ook vuil tussen gaan zitten.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
hey, die ren hebben we nu ook voor Lara besteld (voor binnen) enkel hebben wij alle zijkanten aan alle kanten nodig (geen muur om hem tegen aan te zetten) dus zit er aan te denken de kist er buiten te zetten (of nog een extra ren bestellen)yamie schreef:
gaat al 7 nesten mee.... er word niet aan geknaagd, het is wel mdf, dus wellicht dat dat scheelt.. en deels ook alu profielen erop.
enige wat ik bijna bij elk nest vervang, is het zeil
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Ik ga hem idd. hier huren. Hij lijkt me heel fijn om schoon te houden en aangezien ik niet van plan ben veel te fokken, is dit voor mij een prima oplossing.Tara schreef:Deze heb ik ook, en die is me zeer goed bevallen!Badu schreef:Ik heb deze gekocht: http://www.fokkersplaza.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isoleert, is door vileine tandjes niet te slopen, is goed schoon te houden en de standaard van de warmtelamp zit er aan vast.... Ze zijn nu 9 weken en slapen er nog in![]()
Beetje hetzelfde idee als die van Marjoleine, deze is alleen niet doorzichtig.![]()
Makkelijk in en uit elkaar te halen, perfect schoon te houden, en gewoon fijn in het gebruik.
Natuurlijk was het best een hele uitgave, maar ik heb er echt heel veel plezier van gehad!
Ruim genoeg, en door het lichte materiaal oogt het allemaal ook gewoon lekker fris en schoon.
Betonplex was volgens mijn vader steviger, maar voor mijn honden voldoet deze uitstekend.
Je kunt deze trouwens ook huren, misschien is dat wat voor je?
Kun je zelf kijken of het je bevalt, en dan kun je later altijd nog een kist kopen toch?
- Simy
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik het voordeel vond van zelf maken is dat je er een persoonlijk tintje aan gegeven hebt net als met opa's die bijvoorbeeld een ledikantje voor hun kleinkind maken.
Wij waren ook bij http://www.fokkersplaza.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaan kijken en toen had Peer zoiets van ik kan net zogoed zelf iets gaan maken.
En oké zal ook genoeg op aan te merken zijn maar het is met liefde gemaakt en dat is ook heel wat waard.
Hier die van ons: http://www.stabijsite.nl/werpkist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En zo hadden we wel een mooi geheel vond ik.
Wij waren ook bij http://www.fokkersplaza.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaan kijken en toen had Peer zoiets van ik kan net zogoed zelf iets gaan maken.
En oké zal ook genoeg op aan te merken zijn maar het is met liefde gemaakt en dat is ook heel wat waard.
Hier die van ons: http://www.stabijsite.nl/werpkist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En zo hadden we wel een mooi geheel vond ik.
Groetjes Yvonne

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Handige Peer heb jij 
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close