Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Succes volle reanimatie van een hond
Moderator: moderatorteam
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Succes volle reanimatie van een hond
http://www.rtl.nl/xl/#/u/4ab8f2ec-9dcb- ... d72e7c7cff" onclick="window.open(this.href);return false;
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Succes volle reanimatie van een hond
wauw wat doet die man dat met beleid zeg
Maar ik denk dat dat beest er wel wat aan over houdt hij heeft best lang zonder zuurstof gezeten...
Maar ik denk dat dat beest er wel wat aan over houdt hij heeft best lang zonder zuurstof gezeten...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik kijk er met verbazing naar. Ik kan me eerlijk gezegt niet goed voorstellen dat die hond een hartstilstand had en door zo'n 'reanimatie' weer tot leven is gebracht.
Die man blijft wel heel erg rustig en dat is goed voor die vrouw en de hond
, maar ik vind zijn aanpak een beetje vreemd (als het zou gaan om een hart-/circulatiestilstand).
Die man blijft wel heel erg rustig en dat is goed voor die vrouw en de hond
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Zag het net op het nieuws, mn complimenten naar de trainer toe. 

- Sanne!!
- Zeer actief
trainer? Is dit op training?->Chanty<- schreef:Zag het net op het nieuws, mn complimenten naar de trainer toe.
-
shanty
Ik zag het net ook op het nieuws. Knap van die man.
Ja Sanne dat is een hondentrainer die schijnbaar in dat park was. Wat een mazzel
Ja Sanne dat is een hondentrainer die schijnbaar in dat park was. Wat een mazzel
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jezus...wat een ongelooflijk geluk dat zo iemand in de buurt is !
En ik word echt een gigantisch emo-watje want potdomme...door het gehuil van die mevrouw en het kalmerend praten van die andere mevrouw en natuurlijk dan de beelden erbij liepen gelijk de tranen hier ook .
En ik word echt een gigantisch emo-watje want potdomme...door het gehuil van die mevrouw en het kalmerend praten van die andere mevrouw en natuurlijk dan de beelden erbij liepen gelijk de tranen hier ook .
- Sanne!!
- Zeer actief
ja tis echt niet tof om te zien.
Ik zag alleen dit filmpje dus wist niet dat het om een trainer ging.
Echt onwijs knap en ook hoe hij die vrouw weet te kalmeren
Ik zag alleen dit filmpje dus wist niet dat het om een trainer ging.
Echt onwijs knap en ook hoe hij die vrouw weet te kalmeren
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik ben ook onder de indruk van de rust van die man en super dat hij daardoor die vrouw wist te kalmeren
. Maar hij was niet aan het reanimeren.
borstkasmassage
Begin niet op de borst te drukken tot je de luchtweg hebt vrijgemaakt en begonnen bent met de beademing.
- Leg je huisdier zachtjes op zijn rechterzij.
- Het hart bevindt zich aan de onderste helft van de borstkas, aan de linkerkant, achter de elleboog van de voorste linkerpoot. Plaats een hand onder het hart om de borst te ondersteunen en het andere hand over het hart.
- Druk zachtjes op de borstkas van de hond. Druk de borstkas 2,5 centimeter in bij honden van middelmatige grootte, druk harder bij grote honden en zachter bij kleine. Je krijgt het beste effect als je de borstkas rustig indrukt en vlot omhoog laat komen. Tevens is zo het risico voor beschadiging van de ribben het kleinst. Het effect op de bloedsomloop wordt bereikt door drukverhoging en drukverlaging in de borstkas, feitelijk is de veelgebruikte term hartmassage onjuist.
- Probeer 80 tot 120 keer per minuut te drukken voor grote dieren en 100 tot 150 voor kleinere.
Ga verder met de reanimatie tot je een hartslag en regelmatige ademhaling voelt of de hond beweegt of kreunt. Controleer dan weer de ademhaling en hartslag en reanimeer overnieuw als dit nodig is. Bel zo snel mogelijk je dierenarts of laat iemand anders dat doen. Geef het adres op, liefst met een duidelijk herkenningspunt en laat iemand op straat gaan staan om de hulp op te vangen. Reanimatie bij honden zal in veel gevallen ook niet lukken, zelfs als een professioneel het doet. Maar ook als het niet lukt, heb je tenminste je best gedaan!
borstkasmassage
Begin niet op de borst te drukken tot je de luchtweg hebt vrijgemaakt en begonnen bent met de beademing.
- Leg je huisdier zachtjes op zijn rechterzij.
- Het hart bevindt zich aan de onderste helft van de borstkas, aan de linkerkant, achter de elleboog van de voorste linkerpoot. Plaats een hand onder het hart om de borst te ondersteunen en het andere hand over het hart.
- Druk zachtjes op de borstkas van de hond. Druk de borstkas 2,5 centimeter in bij honden van middelmatige grootte, druk harder bij grote honden en zachter bij kleine. Je krijgt het beste effect als je de borstkas rustig indrukt en vlot omhoog laat komen. Tevens is zo het risico voor beschadiging van de ribben het kleinst. Het effect op de bloedsomloop wordt bereikt door drukverhoging en drukverlaging in de borstkas, feitelijk is de veelgebruikte term hartmassage onjuist.
- Probeer 80 tot 120 keer per minuut te drukken voor grote dieren en 100 tot 150 voor kleinere.
Ga verder met de reanimatie tot je een hartslag en regelmatige ademhaling voelt of de hond beweegt of kreunt. Controleer dan weer de ademhaling en hartslag en reanimeer overnieuw als dit nodig is. Bel zo snel mogelijk je dierenarts of laat iemand anders dat doen. Geef het adres op, liefst met een duidelijk herkenningspunt en laat iemand op straat gaan staan om de hulp op te vangen. Reanimatie bij honden zal in veel gevallen ook niet lukken, zelfs als een professioneel het doet. Maar ook als het niet lukt, heb je tenminste je best gedaan!
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Ja als ik jouw instructie voor hartmassage lees dan komt wat die man doet daar hooguit een klein beetje bij in de buurt. Maar de blik van die hond, ze is echt in de war.
Ik vraag me dan alleen af hoe het kan dat iemand dat filmt. Als ik bij zoiets zou zijn dan zou ik toch niet denken: Goh laat ik dit filmen voor het geval de reanimatie lukt. Maar misschien ligt dat aan mij.
Ik vraag me dan alleen af hoe het kan dat iemand dat filmt. Als ik bij zoiets zou zijn dan zou ik toch niet denken: Goh laat ik dit filmen voor het geval de reanimatie lukt. Maar misschien ligt dat aan mij.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Potverdorie ga ik kijken ligt daar een boxer... pffffff wat een geluk dat die man zo rustig bleef, hoop dat de hond er niets aan over gehouden heeft.
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Het lijkt me meer dat hij het hart stimuleert om weer op gang te komen ipv de bloedsomloop op gang te houden. Denk maar aan de overgedramatiseerde scenes in film waarbij de weduwe hard op de borstkast van haar geliefde slaat en hij weer een hartslag krijgt
De dierenarts heeft dit toen ook bij mijn hond gedaan, met succes overigens...die was daarna onder narcose maar ook wel een paar dagen raar in zijn kop. Ook dat is weer bijgetrokken, ik hoop voor deze hond ook.
De dierenarts heeft dit toen ook bij mijn hond gedaan, met succes overigens...die was daarna onder narcose maar ook wel een paar dagen raar in zijn kop. Ook dat is weer bijgetrokken, ik hoop voor deze hond ook.
-
koentje
Welnee, hij was echt niet aan het reanimeren. Het leek er eerder op dat hij probeerde de hond d.m.v. druk op de longen probeerde een eventueel obstakel in de luchtpijp weg te laten blazen.
Hartmassage moet vele malen sneller en niet op die plek. Ik zou bij een hond niet goed weten hoe het moet, maar niet zo.
Hartmassage moet vele malen sneller en niet op die plek. Ik zou bij een hond niet goed weten hoe het moet, maar niet zo.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Poeh, dat je maar het geluk mag hebben zo iemand tegen te komen als je hond zoiets overkomt!
Overigens had ik die hond denk ik wel eerst in de schaduw gelegd. Heb het idee dat het daar al erg warm is? Niet lekker voor een Boxer.
Overigens had ik die hond denk ik wel eerst in de schaduw gelegd. Heb het idee dat het daar al erg warm is? Niet lekker voor een Boxer.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou dat deed hij dan wel op een aparte manierkoentje schreef:Welnee, hij was echt niet aan het reanimeren. Het leek er eerder op dat hij probeerde de hond d.m.v. druk op de longen probeerde een eventueel obstakel in de luchtpijp weg te laten blazen.
Volgens mij moet je bij een hond van dat formaat zijn achterhand optillen en druk uitoefenen op de buik.. Zie dit topic!
Dat is wel een van de eerste dingen die ik heb opgezocht toen ik zelf ging samenstellen voor Gol..
- Liesbeth
- Zeer actief
Daar lijkt het inderdaad meer op en ik hoop sowieso dat die hond nog lekker rondhuppelt.Jessica3787 schreef:Het lijkt me meer dat hij het hart stimuleert om weer op gang te komen ipv de bloedsomloop op gang te houden. Denk maar aan de overgedramatiseerde scenes in film waarbij de weduwe hard op de borstkast van haar geliefde slaat en hij weer een hartslag krijgt![]()
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Hoe dan ook, de man bracht wel rust en de hond stond weer op. Ben nu wel benieuwd hoe het met die hond gaat verder.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ik ben dus oo zeer benieuwd hoe het nu gaat met deze hond.Inge O schreef:was exact ook mijn gedachte. hij heeft niet eens gecheckt of zijn hart nog klopte, ook niet tussendoor.Liesbeth schreef:Ik kijk er met verbazing naar. Ik kan me eerlijk gezegt niet goed voorstellen dat die hond een hartstilstand had en door zo'n 'reanimatie' weer tot leven is gebracht.
Die man blijft wel heel erg rustig en dat is goed voor die vrouw en de hond, maar ik vind zijn aanpak een beetje vreemd (als het zou gaan om een hart-/circulatiestilstand).
of het eind goed, al goed is is ook nog maar zeer de vraag want hier moet toch iets erg mis zitten.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
koentje schreef:Welnee, hij was echt niet aan het reanimeren. Het leek er eerder op dat hij probeerde de hond d.m.v. druk op de longen probeerde een eventueel obstakel in de luchtpijp weg te laten blazen.
Dit zou heel goed kunnen.... de man kijkt regelmatig in de bek, en probeert maar 1 x er lucht in te blazen.
ook bij mensen als kloppen op de rug of de heimlich niet werkt, is reanimatie een manier om alsnog door de druk die ook op de longen komt te staan als je reanimeert een methode om de blokkade uit de luchtpijp te duwen.
Als de hond zich dus verslikt hebt en daardoor dreigd te stikken, kan het heel goed zijn dat de hond geen ademhaling meer had, maar op dat moment nog wel een hartslag.
BTW Inge O.... bij mensen wordt bij reanimatie ook de hartslag niet meer gecontroleerd. Als het hart pompt, ga je uiteindelijk vanzelf weer ademen, doe je dat niet, moet je blijven reanimeren, kom je bij, zal je gaan reageren. Daarvoor hoef je niet de hartslag te controleren of die het nog doet.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
http://www.popjolly.com/dog-trainer-sav ... h-cpr-1918" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron Pace, 54 is this week’s dog lovers heroes for breathing back life into a seemingly dead boxer breed dog named Sugar using CPR, and it was all captured on video. Sugar’s owner Tiffany Kauth cried hysterically as her four-year-old dog lay motionless on the grass. Ron Pace, 54, who owns Canyon Crest K9 Training Center in the Waller Road area, stepped in to apply a version of CPR to get Sugar breathing again after the dog had a seizure during class Saturday.
Ron Pace, who has been training dogs for almost four decades, was filmed giving chest compressions to Tiffany Kauth’s dog as he lay still on the ground in Tacoma.”I noticed right then he wasn’t breathing,” Pace told KING 5 News in Seattle. His assistant began filming the incident to give to the pooch’s veterinarian, and the video was posted on YouTube.
Ron quickly began with chest compressions on the 4-year-old dog, the nearly eight minute long clip shows, while Sugar’s owner, Tiffany Kauth, cries hysterically off-camera. Ron admitted in an interview with King 5 News in Seattle that does not know dog CPR, but his instincts kicked in and he started chest compressions. “I was applying some pressure to give the dog a chance to breathe, like we would on a human,” he said.
He appeared calm and collected as he checked the dog’s airway and tried to help him breathe followed by more chest compressions excercises. Finally, the 4 year old boxer moves and was eventually able to stand.
The video showed the dog was shaken but conscious. After taking Sugar to the vet, owner Kauth learned that Sugar likely has a heart condition and has to take it easy from now on. She thanks her trainer for stepping in to save her dog. “He’s amazing. I’m very grateful for Saturday and for everything,” says Kauth.”It may have not been the correct way to do it and the way that they teach,” says Pace. “It’s the outcome that what was important.”
Organizations like the Humane Society have already contacted Pace, asking him if they can use the video for instructional purposes.
- Liesbeth
- Zeer actief
Organizations like the Humane Society have already contacted Pace, asking him if they can use the video for instructional purposes.
Als dit nou een filmpje was geweest van iemand die wist wat hij deed, prima. Maar om een filmpje van iemand, die zijn instinct volgde en eigenlijk niet wist wat hij deed, als instructiefilm te willen gebruiken
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Of de boxer door die man weer is bijgekomen weet ik niet ik zie wel dat de hond een vreselijke paarse tong had en aan het eind echt verschrikt om zich heen kijkt van waar ben ik?
Groetjes Patries

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Bij onze eerste hond is de reanimatie niet gelukt helaas.
Ze wilde de tuin in, dus samen met mijn moeder de tuin in gegaan, liep een rondje om de vijver en viel zo de vijver in.
Mijn ma haar er gelijk uitgehaald met de buurvrouw en samen gereanimeerd en gelijk de dierenambulance gebeld.
Volgens de dierenambulance gewoon een hartstilstand, hondje was ook al 16 jaar.
En zachtere dood hadden we niet kunnen wensen voor haar, het was gewoon in 1 keer gebeurd...
Ze wilde de tuin in, dus samen met mijn moeder de tuin in gegaan, liep een rondje om de vijver en viel zo de vijver in.
Mijn ma haar er gelijk uitgehaald met de buurvrouw en samen gereanimeerd en gelijk de dierenambulance gebeld.
Volgens de dierenambulance gewoon een hartstilstand, hondje was ook al 16 jaar.
En zachtere dood hadden we niet kunnen wensen voor haar, het was gewoon in 1 keer gebeurd...
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- stefanie
- Zeer actief
sterredag schreef: BTW Inge O.... bij mensen wordt bij reanimatie ook de hartslag niet meer gecontroleerd. Als het hart pompt, ga je uiteindelijk vanzelf weer ademen, doe je dat niet, moet je blijven reanimeren, kom je bij, zal je gaan reageren. Daarvoor hoef je niet de hartslag te controleren of die het nog doet.
En als de persoon weer een hartslag heeft, wil dat niet zeggen dat hij/zij ook weer zelfstandig ademt.
Ik weet niet waar je je info vandaan hebt, maar wat je zegt klopt dus niet.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Een paar maandjes terug is hier in het park een hond tijdens het uitlaten overleden.
Beestje gilde 1x hard en viel zo neer.
Ik liep toevallig iets verderop met Hera en een bekende met hond waarschuwde mij om niet die kant uit te gaan omdat daar een hond dood op de weg lag en aangezien ik met Hera liep....
Lijkt mij echt afschuwelijk om mee te maken hoor.
Ik liep toevallig iets verderop met Hera en een bekende met hond waarschuwde mij om niet die kant uit te gaan omdat daar een hond dood op de weg lag en aangezien ik met Hera liep....

Cash v Heiligental en Flow.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ja de Bordeaux dog van mijn ouders is ook zo overleden. Mijn vader was hem 's ochtends aan het uitlaten in het bos.. kwam een hardloper langs, hond liep erheen, mijn vader riep hem..hij kwam teruglopen en viel opeens neer, dood.Cash schreef:Een paar maandjes terug is hier in het park een hond tijdens het uitlaten overleden.

- Liesbeth
- Zeer actief
Dat is niet wat ik de afgelopen jaren onderwezen heb gekregen bij de cursus Levens Reddend Helpen. Reanimeren wordt dan elk jaar geoefend, dit jaar ook met de AED.stefanie schreef:sterredag schreef: BTW Inge O.... bij mensen wordt bij reanimatie ook de hartslag niet meer gecontroleerd. Als het hart pompt, ga je uiteindelijk vanzelf weer ademen, doe je dat niet, moet je blijven reanimeren, kom je bij, zal je gaan reageren. Daarvoor hoef je niet de hartslag te controleren of die het nog doet.In een reanimatie-setting wordt regelmatig de hartslag gecontroleerd. Je wilt immers wel weten waar je mee bezig bent.
En als de persoon weer een hartslag heeft, wil dat niet zeggen dat hij/zij ook weer zelfstandig ademt.
Er wordt regelmatig gecontroleerd of de persoon ademt, maar de hartslag wordt NIET (meer) gecheckt. En dat is al een aantal jaar zo, ik heb iig nooit hoeven doen.
Wat sterredag aangaf klopt dus wel
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
op zich lijkt het mij best leuk en interessant om een ehbo cursus voor honden te volgen, die bestaan wel neem ik aan?
Maar laten we maar hopen dat we het nooit toe zullen hoeven passen...
Maar laten we maar hopen dat we het nooit toe zullen hoeven passen...
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- stefanie
- Zeer actief
Oke, dan heb je het alleen over een reanimatie op straat. Ik heb het over reanimatie in het algemeen. Bovendien wordt het met eenLiesbeth schreef:Dat is niet wat ik de afgelopen jaren onderwezen heb gekregen bij de cursus Levens Reddend Helpen. Reanimeren wordt dan elk jaar geoefend, dit jaar ook met de AED.stefanie schreef:sterredag schreef: BTW Inge O.... bij mensen wordt bij reanimatie ook de hartslag niet meer gecontroleerd. Als het hart pompt, ga je uiteindelijk vanzelf weer ademen, doe je dat niet, moet je blijven reanimeren, kom je bij, zal je gaan reageren. Daarvoor hoef je niet de hartslag te controleren of die het nog doet.In een reanimatie-setting wordt regelmatig de hartslag gecontroleerd. Je wilt immers wel weten waar je mee bezig bent.
Er wordt regelmatig gecontroleerd of de persoon ademt, maar de hartslag wordt NIET (meer) gecheckt. En dat is al een aantal jaar zo, ik heb iig nooit hoeven doen.
Wat sterredag aangaf klopt dus wel.
AED automatisch door het apparaat gedaan.
Maar dit is echt pure onzin, sorry.Als het hart pompt, ga je uiteindelijk vanzelf weer ademen, doe je dat niet, moet je blijven reanimeren, kom je bij, zal je gaan reageren.