Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar kicks...ass???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Cesar kicks...ass???

Ongelezen bericht door Jaap* »

Triplefox schreef:
Jaap* schreef:
Triplefox schreef:@ Jaap :smile:
Zal ik hem eens laten zien wat schoppen is :mrgreen: :wink:
Dan doe ik de "Tsjjjjjjjj"! :cheer:
Niet te hard blazen, want dan valt hij om :F:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Triplefox schreef:
blondie schreef:Wat ik eerder schreef is dat je ook nog even goed moet inzien wat jouw "tikkie terug" teweeg brengt.
Wat moet ik inzien, dat ik aan sommige punten van zijn methodiek twijfel, probeer je dat te zeggen?
Nee ik veralgemeende als ik sprak met "jouw tikkie terug", en ik quotte jou omdat je vergelijk trok in grootte van hond BM of JR, die een tikkie zou krijgen te incasseren.
Ik bedoelde verder te kijken dan grootte maar ook type hond, de goldens bijvoorbeeld in het filmpje waren wel onder de indruk van de tik en gingen zitten, andere rassen wilden in verzet komen en dat tikkie niet accepteren is wat ik zag.
Als je als baas gaat denken om het op die manier wel even op te lossen want zo werkt het bij cesar of bij een willekeurige andere trainer die zo werkt dan kun je van een koude kermis thuis komen als de hond je al niet ziet als "leider" "hogere".
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ten eerste begin ik steeds meer CM moe te worden :N:
Ten tweede noem ik dit wel gewoon schoppen. Het zijn nog behoorlijke tikken ook, zie sommige honden toch echt een stukkie verderop belanden. :piew: Verder schopt hij ook iets te vaak tegen onderkant van de buik aan, schop dan tegen heupen/achterpoten aan, die zijn minder kwetsbaar
Perry en Noah

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat ik graag zie is het calm, zo zeg je dat toch :mrgreen: zijn van hem de rust en het geduld, ik zou net als Jaap veel meer willen zien, er is in korte tijd teveel veranderd aan een hond, zonder dat je het ziet hoe dat is gebeurd en zonder uitleg.

Ik zag van de week voor het eerst iemand zijn hond ook een prikje met de vinger geven in zijn zij en hij zei daarbij HEE :wink: dus ik vraag Ceaser, ja zei hij trots, afijn ik zeg en werkte het, nou daar had hij niet echt op gelet. :smile:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

billy schreef:Ik zag van de week voor het eerst iemand zijn hond ook een prikje met de vinger geven in zijn zij en hij zei daarbij HEE :wink: dus ik vraag Ceaser, ja zei hij trots, afijn ik zeg en werkte het, nou daar had hij niet echt op gelet. :smile:
Toch bleek dat de enige manier om Sancho uit een van zijn bijtacties te kunnen halen. Niet een tikje in de zij maar tegen de achterkant. Enkel aanraken en hé zeggen.Weg fixatie.
Dat schoppen vind ik er ook niet erg fraai uitzien maar elke training heeft zijn moeilijke momenten en negatieve kanten, hij komt meestal ook pas in beeld als een hond al veel te ver is moeten gaan. En ik heb vanaf dag een niet geloofd dat hij wonderen kon verrichten binnen een paar minuten, het is maar goed dat ook de minder mooie kanten getoond worden. Alleen niet op deze manier, door alles uit verband te halen en achter elkaar te plakken.
Je kunt altijd wel een stok vinden om een hond te slaan, noemen wij dat.
Trouwens, het schoppen van honden werd al toegepast voor een CM geboren was.Hij laat tenminste voornamelijk zien hoe het ook anders kan.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Oke mensen hoeven geen CM topic te lezen dus als je er moe van wordt dan lees je het niet.
Er zijn ook vele topics over prikbanden,fokken bench en wat dan ook
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Die stukjes zijn dus nu helemaal uit context achter elkaar geplakt.
Afbeelding
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Onyx schreef:Die stukjes zijn dus nu helemaal uit context achter elkaar geplakt.
Dat klopt, maar het blijft trappen.....of het nou uit zijn verband is gerukt of niet.
Roompie
Zeer actief

Ik stel mij bij het woord trappen iets anders voor maar goed, dat is ieder zijn mening.
Afbeelding
Triplefox
Zeer actief
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Onyx schreef:Ik stel mij bij het woord trappen iets anders voor maar goed, dat is ieder zijn mening.
Oke, het is volgens jou dus geen trappen.... wat dan wel?
Ben het wel met je eens dat trappen misschien wat beladen klinkt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Triplefox schreef:
Onyx schreef:Die stukjes zijn dus nu helemaal uit context achter elkaar geplakt.
Dat klopt, maar het blijft trappen.....of het nou uit zijn verband is gerukt of niet.
Vind ik ook, bij Gol zou ik dat niet moeten doen. Cesar ook niet, dan krijgt 'ie van mij een hollewipper :pffff:

Ik zie Cesar ook wel eens superlief en leuk doen met hondjes, ik zag hem gister nog op tv heerlijk met een labrador in het zwembad liggen. Dat mag wel met Gol :mrgreen:

Gelukkig heb ik een woordje wat bijna hetzelfde effect heeft als een schopje, als ik 'kijk 's'! zeg dan heb ik direct de aandacht :smile1:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gollum schreef: Cesar ook niet, dan krijgt 'ie van mij een hollewipper :pffff:
Ik vermoed ergens dat Cesar dat bij jou hond ook niet hóeft te doen omdat je zijn hulp niet hebt in hoeven roepen :wink:
We vergeten vaak dat dit meestal honden en baasjes zijn met grote problemen.
Gollum
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Ik vermoed ergens dat Cesar dat bij jou hond ook niet hóeft te doen omdat je zijn hulp niet hebt in hoeven roepen :wink:
Daar heb je helemaal gelijk in :ok:

Ik vind het er af en toe wel bruut uitzien, Cesars gedrag, maar daarentegen heb ik ook totaal geen ervaring met 'moeilijke' honden. Dus een andere manier zou ik ook niet zo direct weten.
Roompie
Zeer actief

Triplefox schreef:
Onyx schreef:Ik stel mij bij het woord trappen iets anders voor maar goed, dat is ieder zijn mening.
Oke, het is volgens jou dus geen trappen.... wat dan wel?
Ben het wel met je eens dat trappen misschien wat beladen klinkt.

Trappen klinkt voor mij inderdaad als de hond een rotschop verkopen. Ik noem het een schopJE.
En net wat hierboven vermeld is zijn het wel honden en baasjes met problemen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marie-Josée schreef:
En dat is precies het probleem met CM. Mensen gaan zijn methode toepassen op Fikkie die aan de lijn trekt of andere weliswaar stoute dingen doet, maar waarbij zo'n aanpak totaal buiten proportie is.

Het zou toch totaal idioot zijn als ik Bram zo zou behandelen als CM doet met een mensagressieve Husky om maar wat te noemen? En toch is dat wat ik zie. We gaan lekker wat tikken en schoppen uitdelen bij ongewenst gedrag, want de dogwhisperer doet het ook en dat werkt :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gollum
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Het zou toch totaal idioot zijn als ik Bram zo zou behandelen als CM doet met een mensagressieve Husky om maar wat te noemen? En toch is dat wat ik zie. We gaan lekker wat tikken en schoppen uitdelen bij ongewenst gedrag, want de dogwhisperer doet het ook en dat werkt :roll:
Ja dat klopt en dat zie ik ook in mijn omgeving, ik probeer nu de buren weer te heropvoeden dat cesars methode dus niet bij elke hond hoeft. In ieder geval niet bij de mijne en zo nog wat honden in de buurt. Echt verbazend hoe snel mensen dingen klakkeloos overnemen :N:
Triplefox
Zeer actief
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Onyx schreef: Trappen klinkt voor mij inderdaad als de hond een rotschop verkopen. Ik noem het een schopJE.
En net wat hierboven vermeld is zijn het wel honden en baasjes met problemen.
Klopt, schoppen is het betere woord.
Jammer dat al die niet-probleem honden nu in de ogen van sommige baasjes op te voeden zijn met schoppen/jes want ja, zo zien ze het op TV van CM himself!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Iemand die zonder kennis van zaken CM na gaat doen was voordat hij/zij CM ging imiteren vast ook al niet zo briljant bezig met de hond.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nee Wil, dat klopt vast een zeker. Alleen geeft CM als voorbeeld dat pijnprikkels HET zijn en dat nemen mensen wel over. Ik heb al een tijdje door dat CM veel met pijnprikkels en schrikeffecten werkt. Soort Martin Gaus all over again in mijn ogen. Misschien komt CM ook nog wel tot inkeer. Ik hou er dus ook niet van maar dat was in de andere topics wel duidelijk denk ik. In de organen trapjes geven vind ik een grote NO GO! Als je mij op mijn schouder klopt maakt het me niks uit. Maar ga me niet in mijn buik prikken aub want dan wordt ik pissig. Die honden kunnen niks want ze hangen al in een wurglijntje te bungelen. Dat vind ik persoonlijk dus ook niet kunnen. Neem een halsband en ga werken met je hond. Beetje rukken aan wat irritant geplaatste touwtjes en prikkertjes vind ik een kenmerk van onkunde en zwakte. Dat is geen werken met de hond, dat is vermijdingsgedrag erin stampen en rukken. Niet mijn ding gelukkig voor mijn honden. :engel:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zoek stok! schreef:
Marie-Josée schreef:
En dat is precies het probleem met CM. Mensen gaan zijn methode toepassen op Fikkie die aan de lijn trekt of andere weliswaar stoute dingen doet, maar waarbij zo'n aanpak totaal buiten proportie is.

Net als met alles maak je een keuze.
Dus wat is dan het probleem met CM.?????
Zelfs iemand die de positieve klikker methode nadoet vanaf TV kan zijn hond naar zijn grootje helpen.
Of weet ik wat ze allemaal op internet zien of in boeken lezen of van de buren/vrienden/ of zogenaamde GT's horen.
Als je al te dom bent om alles van CM te gebruiken op je hond dan zal je ook te dom zijn om naar die goede trainer op cursus te luisteren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat is geen werken met de hond, dat is vermijdingsgedrag erin stampen en rukken.
Naar mijn mening zeg je dit verkeerd, want het enige dat echt zo is is dat dit jouw mening is.
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Dat is geen werken met de hond, dat is vermijdingsgedrag erin stampen en rukken.
Naar mijn mening zeg je dit verkeerd, want het enige dat echt zo is is dat dit jouw mening is.
Idem andersom dan toch zeker. :wink: Dat is wat ik het vind. Ik zie weinig meer dan dat zelf. Touwtje erom en prikken. Zelden wordt een probleem anders aangepakt. Gebeurd wel en dan vind ik dus ook dat hij goed bezig is. Gaat het weer over een bijtende hond dan kun je er gif op innemen dat het altijd weer op hetzelfde neer komt. Wat mensen daar van vinden is geheel hun eigen keuze. Ik hou er niet van. Dat is duidelijk. Ik zal het ook nooit bij mijn honden doen want ik heb daar persoonlijk nog bij geen enkele hond noodzaak toe gezien. Ook niet bij de honden waarmee hij dat doet. :wink:
Afbeelding
Bandog
Actief
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Bandog »

Als je hond niet meer te helpen is door jou zelf dan kan zo'n kleine tik van het voetje ook geen kwaad.

Het is beter als verkeerd corigeren met een slip of halty.

Wel vraag ik me af, of als hij weg is de honden nog goed funtioneren?
Een hond is zijn baas.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb dit filmpje weggeklikt op het moment dat CM in de buik van een dwergpinscher stond te schoppen.
Nee, vast niet erg hard.
Maar het is dan ook een verdomd klein hondje.

Ik word een beetje onpasselijk van dit soort dingen.
Een kangal of zo kan toch iets meer hebben lijkt me dan zo'n uk, die is gewoon letterlijk eerder stuk. Maar nee hoor, hup, de voet eronder. Midden in de buik dus.
Nee, ik heb niet de indruk dat het veel scheelt wel formaat hond er wordt aangepakt door meneer Milan, qua schopsterkte zeg maar.
Bandog schreef:Wel vraag ik me af, of als hij weg is de honden nog goed funtioneren?
Dat vraag ik me niet af.
Ik denk van niet.
Hooguit iets minder slecht dan eerst, maar niet goed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

Ik word er dus ook onpasselijk van. Verder is dit een compilatie van heeeel veel cases. Dus het is echt niet zo dat iemand dit toevallig zo in elkaar kon draaien op uitzonderingen. Ik vond die bulldog ook werkelijk buiten proportie geschopt worden. De dwergpincher ga ik niet eens bespreken want iedereen ziet dat die een veel te harde trap onder zijn buik krijgt. Ik zie mezelf al zo bezig met mijn honden. Jeetje, lijkt me logisch dat mensen dan gaan roepen dat ik normaal moet doen. Gelukkig heb ik zelf al grenzen en zal niemand me ooit betrappen op een trap naar Eva of Cleo. Gelukkig ook maar dus. :ok: Ik heb mijn vorige hond 1 keer een trap gegeven omdat ze een hondje uit iemands armen stond te trekken. Was niet eens hard maar mijn hond gilde en liep een dag met opgetrokken buik. Ik denk dat dat dus veel harder aan komt dan wij denken. Ik hou ook niet zo van een stompje in mijn buik zelf. Ik denk niemand. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik denk wel dat er veel opgelost is als CM weg gaat. Al mijn herplaatsers waren in te delen op geslagen of niet geslagen. De honden die geslagen zijn kun je altijd bang maken door te dreigen. Die zijn dus beter onder controle te krijgen nadat ze geslagen of geschopt zijn. Dapper was zo'n hond. Ik hoefde maar te dreigen naar hem en hij deed zijn ogen dicht en maakte zich klein. Cleo en Eva maakt het niks uit als ik mijn hand omhoog doe als ik boos ben. Dat hebben we getest. Wuilus was ook bang voor fysieke straf en ik heb haar ook gekregen van iemand die haar waar ik bij stond een lel gaf. Dus wat dat betreft denk ik dat met wat instructies over wanneer je een trap moet geven de honden best wel wat beter te controlleren zijn. Je heft je hand of trapt even naar achter en de hond herinnerd zich prima waarmee je dan loopt te dreigen :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Gollum is ook een keer geschopt. Door een mevrouw die ontzettend hoog word geacht omdat ze allerlei goede dingen voor dieren en mensen doet. Het was echt hard en hoorde een verschrikkelijk holle dreun. Ik heb Gol ook nog nooit zo zielig zien kijken. Gol maakte gewoon een inschattingsfoutje, lompe hond :19:
Ik was laaiend en ben ook een forum afgeschopt omdat ik zo laaiend was. Gollum heeft nooit meer dat inschattingsfoutje gemaakt, dat niet nee. Maar mijn manier is het niet.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

O, ik heb ook wel eens een trap gegeven.
Als er geknokt wordt (tussen teven dus) is dat verstandiger namelijk dan met je handen ertussen.
Dat heb ik ook eens gedaan en beviel niet zo.
Soms moet je iets doen om spanning te breken en in een uiterst geval kan het gebeuren dus, een trap. Op de bil trouwens, niet in de buik.

Maar aanleren werkt niet op deze manier.
Aanleren werkt heel anders.
En wat er hier gebeurt is dat er gedrag moet worden aangeleerd, waardoor ander gedrag zal uitsterven. Dat is althans de bedoeling. Dat is wat CM claimt te doen.
Maar er wordt niets aangeleerd, er wordt geïntimideerd.
Daar leert een hond niets van, of hooguit waar hij voor op moet passen en in welke situaties zelfverdediging misschien optioneel kan zijn.
Maar ander gedrag leert hij niet.

Dat is dus ook wat me zo stoort: CM leert die honden niets aan of af. Hij snoeit de takken maar de boom blijft.
Angst is een slechte motivator.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zoek stok!
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Net als met alles maak je een keuze.
Dus wat is dan het probleem met CM.?????
Zelfs iemand die de positieve klikker methode nadoet vanaf TV kan zijn hond naar zijn grootje helpen.
Of weet ik wat ze allemaal op internet zien of in boeken lezen of van de buren/vrienden/ of zogenaamde GT's horen.
Als je al te dom bent om alles van CM te gebruiken op je hond dan zal je ook te dom zijn om naar die goede trainer op cursus te luisteren.
Ja dat is lekker makkelijk. Dit soort uitspraken lees ik altijd van z'n 'fans'. Ik vind het jammer dat de voorstanders direct in de verdediging schieten. Ik zie best dingen die ik goed vind in CM's methode. Maar dat je dom bent als je CM nadoet met z'n tikken en schopJES (whatever), dat bestrijd ik. CM brengt een opvoedprogramma voor honden op tv. Dan kun je nog tig keer don't try this at home op het scherm zetten (wat overigens vooral bedoeld is om afstand te nemen van aansprakelijkheid), hij legt wel degelijk aan de tv kijker uit waarom fysiek ingrijpen goed is. Beetje vreemd om dan te verwachten dat niemand dat overneemt. Toch?

Maar goed, blijkbaar zien alleen slimme mensen zoals jij de echte CM en al het klootjesvolk is dom bezig. Nogmaals, iets te makkelijk wat mij betreft.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

laeken schreef:Dus het is echt niet zo dat iemand dit toevallig zo in elkaar kon draaien op uitzonderingen.
Precies. Het is goedpraten als je zegt dat het niet in de context gezien wordt. Het zijn zoveel verschillende fragmenten, zo veel verschillende honden. Dit is gewoon hoe hij met honden omgaat. Face it. Mijn manier is het niet. Maar ik wil best inzien dat bepaalde probleemgedraghonden een andere aanpak vragen. Waar het mis gaat, is dat Fikkie op de hoek ook dit soort schoppen krijgt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”