Alleen is een nek iets sterker en omringd door spieren en vlees, terwijl de nieren redelijk aan het oppervlak liggen. Ik denk dat je dit onderschat hoorReneey schreef:Ja zo kan je alles een graatje erger maken, maar goed het is je goedrecht dat te vinden uiteraard ... in mijn ogen zoals jij redeneert kan alles iets stuk maken, zo kan een flinke ruk aan een riem zijn nek breken, halty om zijn kop zijn neusbotje beschadigen, spike halsband zijn luchtpijp beschadigen en noem maar op... wij mensen kennen ook tever gaan met dingen zielig vindenTriplefox schreef:Een hakje op de verkeerde plek kan dat helaas wel veroorzaken...en zijn hakjes zitten echt op de verkeerde plek.Reneey schreef:Organen stuk schoppenjeetje dit gaat wel erg ver hoor
Schoppen doe ik toch echt harder als dat hoor
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar kicks...ass???
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Cesar kicks...ass???
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
En zo kun je ook een flmpje maken van CM met doodsbange honden waarin hij engelengeduld toont en waarin hij exact weet om te gaan met zo'n hond. Zo'n hond die zich bij hem na 5 minuten op zn gemak voelt terwijl de dagelijkse begeleiders na maanden nog niks met 't hondje kunnen.Triplefox schreef:Maar het zijn wel fragmenten uit zijn programma, misschien wel direct achter elkaar gezet maar niet bewerkt.... dat is toch niet het slechtste naar boven halen, het zijn dus feiten en geen aannames...Ellen. schreef: En nee ik vind het filmpje nergens op slaan, je kunt ook het slechtste van iets naar boven halen.
Het is maar net wat je wilt zien natuurlijk.

Cash v Heiligental en Flow.
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het zijn fikse trappen/jes op gevoelige delen van een hondenlichaam, je kan mij natuurlijk belachelijk maken, maakt mij niet uit.Reneey schreef:Ja zo kan je alles een graatje erger maken, maar goed het is je goedrecht dat te vinden uiteraard ... in mijn ogen zoals jij redeneert kan alles iets stuk maken, zo kan een flinke ruk aan een riem zijn nek breken, halty om zijn kop zijn neusbotje beschadigen, spike halsband zijn luchtpijp beschadigen en noem maar op... wij mensen kennen ook tever gaan met dingen zielig vindenTriplefox schreef:Een hakje op de verkeerde plek kan dat helaas wel veroorzaken...en zijn hakjes zitten echt op de verkeerde plek.Reneey schreef:Organen stuk schoppenjeetje dit gaat wel erg ver hoor
Schoppen doe ik toch echt harder als dat hoor
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik moet me gaan schamen denk ik. Standaard roep ik tegen de honden, als ze vervelend zijn: "Ik bijt je kop eraf, pis in je oogkas en schijt in je schedel."
Erg CM verantwoord toch?
Erg CM verantwoord toch?
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb ik ook heel erg veel respect voor, dit is alleen een stukje wat me toch wat minder aanspreekt van zijn 'opvoeding'.Cash schreef:
En zo kun je ook een flmpje maken van CM met doodsbange honden waarin hij engelengeduld toont en waarin hij exact weet om te gaan met zo'n hond. Zo'n hond die zich bij hem na 5 minuten op zn gemak voelt terwijl de dagelijkse begeleiders na maanden nog niks met 't hondje kunnen.
Het is maar net wat je wilt zien natuurlijk.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Klopt (ook al). Maar er wordt wel heel veel nadruk op gelegd zo. Waardoor het lijkt alsof hij heel veel schopt, en vooral heel hard schopt, omdat je nu constant daarop gefocused bent..Triplefox schreef:Maar het zijn wel fragmenten uit zijn programma, misschien wel direct achter elkaar gezet maar niet bewerkt.... dat is toch niet het slechtste naar boven halen, het zijn dus feiten en geen aannames...Ellen. schreef: En nee ik vind het filmpje nergens op slaan, je kunt ook het slechtste van iets naar boven halen.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar feit is dat het gevaarlijk is voor honden, misschien heeft Cesar gouden 'hakjes' en zal hij niets beschadigen maar helaas heeft hij dan ook nog een voorbeeld functie en dat is wat me stoort.Ellen. schreef:Klopt (ook al). Maar er wordt wel heel veel nadruk op gelegd zo. Waardoor het lijkt alsof hij heel veel schopt, en vooral heel hard schopt, omdat je nu constant daarop gefocused bent..Triplefox schreef:Maar het zijn wel fragmenten uit zijn programma, misschien wel direct achter elkaar gezet maar niet bewerkt.... dat is toch niet het slechtste naar boven halen, het zijn dus feiten en geen aannames...Ellen. schreef: En nee ik vind het filmpje nergens op slaan, je kunt ook het slechtste van iets naar boven halen.
Zijn gedrag/methode zal worden gekopieerd door mensen, misschien de eerste keer zonder resultaat als het te subtiel/zacht gaat en dus dan maar wat harder (en ja dit is een aanname).
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Nee zo bedoel ik het niet, ik probeer je echt niet belachelijk te maken ( sorry als het zo overkwam ) wat ik ermee bedoel te zeggen is dat ik denk dat die 'schoppen' echt niet zo hard zijn dat ze een nier kunnen beschadigen, als dat was gebeurd dan had dat toch allang bekend geweest .. en buiten dat heb ik gewoonweg een andere mening als jou.Triplefox schreef:Het zijn fikse trappen/jes op gevoelige delen van een hondenlichaam, je kan mij natuurlijk belachelijk maken, maakt mij niet uit.
Daarnaast ben ik van mening dat mensen dingen veel te snel zielig vinden en tever doorslaan in het niet mogen straffen van dieren ( maar nogmaals dat is mijn mening en daar probeer ik niemand belachelijk mee te maken )

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Reneey
- Zeer actief
Hier moet ik je overigens wel gelijk in geven, mensen gaan het nadoen en weten inderdaad niet de 'hardheid of zachtheid' hoe Cesar het doen en dan kan het inderdaad verkeerd uitpakkenTriplefox schreef:Maar feit is dat het gevaarlijk is voor honden, misschien heeft Cesar gouden 'hakjes' en zal hij niets beschadigen maar helaas heeft hij dan ook nog een voorbeeld functie en dat is wat me stoort.
Zijn gedrag/methode zal worden gekopieerd door mensen, misschien de eerste keer zonder resultaat als het te subtiel/zacht gaat en dus dan maar wat harder (en ja dit is een aanname).

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Het vervelende is dat het grootste gedeelte van de mensen die hem nadoen het fout doen. Helaas zag ik daar afgelopen week een voorbeeld van, inderdaad ook het schoppen en een bulldogpup om de meter ophangen. Witte koppie was knalroze 
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Klopt, scheepsrecht. Weinig meer aan toe te voegen, en ik zeg ook niet dat het ongevaarlijk is. Geen woord over gesproken en zal dat ook nooit uitbrengen.Triplefox schreef:Maar feit is dat het gevaarlijk is voor honden, misschien heeft Cesar gouden 'hakjes' en zal hij niets beschadigen maar helaas heeft hij dan ook nog een voorbeeld functie en dat is wat me stoort.
- dagmar88
- Zeer actief
1 van mijn buren van verderop ook. Ook zo'n trap achterlangs waarvan ik zeker weet dat die daarvan afgekeken is, maar wel bovenop de rug van een klein terriertjeValerie schreef:Het vervelende is dat het grootste gedeelte van de mensen die hem nadoen het fout doen. Helaas zag ik daar afgelopen week een voorbeeld van, inderdaad ook het schoppen en een bulldogpup om de meter ophangen. Witte koppie was knalroze
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Is idd ook nog iets... het formaat van een hond, geef je een JR of een BM een trapje, zo ja hoe hard?
- dagmar88
- Zeer actief
Dat zeg ik, hij kan dat misschien dan wel inschatten, heel veel mensen die even zoiets gaan proberen niet.Triplefox schreef:Is idd ook nog iets... het formaat van een hond, geef je een JR of een BM een trapje, zo ja hoe hard?
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben geen tegenstander, ik verbaas me alleen over dit stukje van zijn methode en kennelijk ben ik daar niet alleen in.Cash schreef:Tsja, tegenhangers van Milan zullen natuurlijk alles doen om hem zo slecht mogelijk neer te zetten.Triplefox schreef:Het verschil is misschien dat dit filmpje niet zo positief is???Cash schreef:oh jee.... het volgende CM topic.
Het is onddertussen wel een beetje om moe van te worden hoor.
Ik vind dat 'schoppen' niks, al stelt het bij de ene hond minder voor als bij de andere.
Maar zo ondertussen weten we hier nu wel dat de een hem geweldig vindt en de ander niks van hem moet weten.
Krijg je weer zo'n topic waarin de een de ander gaat zitten te overtuigen hoe goed/ slecht hij wel niet is.![]()
Kan er niet 1 CM topic komen op dit forum ofzo?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Het filmpje is een compilatie van alle schoppen (of schopjes) die hij uitdeelt, dus het is uitvergroot. Maar de oplettende kijker weet allang dat hij dat veelvuldig doet, samen met wel meer onprettige dingen.
Of je het erg vind, moet je zelf weten. Milan vertoont heel veel gedrag in al zijn afleveringen waar ik niet van houd, maar da's dus persoonlijk.
Of je het erg vind, moet je zelf weten. Milan vertoont heel veel gedrag in al zijn afleveringen waar ik niet van houd, maar da's dus persoonlijk.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind die mooipraterige eufemismen van hem, als het een beetje vervelend wordt, eigenlijk vaak wel irritant trouwens.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat snap ik dan weer niet; in de serie zie je toch precies hetzelfde voorbij komen? Wat is er dan nog om je over te verbazen?Triplefox schreef:
Ik ben geen tegenstander, ik verbaas me alleen over dit stukje van zijn methode en kennelijk ben ik daar niet alleen in.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou hij dan niet de afweging moeten maken om dit stukje niet uit te dragen als zijnde deel van zijn methodiek?dagmar88 schreef:Dat zeg ik, hij kan dat misschien dan wel inschatten, heel veel mensen die even zoiets gaan proberen niet.Triplefox schreef:Is idd ook nog iets... het formaat van een hond, geef je een JR of een BM een trapje, zo ja hoe hard?
-
blondie
- Zeer actief
Wat ik eerder schreef is dat je ook nog even goed moet inzien wat jouw "tikkie terug" teweeg brengt. In het filmpje zie je honden die heel erg onder de indruk zijn, honden die het wel snappen, en honden die eigenlijk in verzet willen gaan na zo een tikkie terug.Triplefox schreef:Is idd ook nog iets... het formaat van een hond, geef je een JR of een BM een trapje, zo ja hoe hard?
Ik denk dat er ook best wel mensen zijn die verder van huis zijn als ze denken tikkie terug haalt ze uit die focus. Of uit uivalgedrag of wat dan ook.
Er zijn ook niet voor niets meerdere wegen naar rome.
Als ze een filmpje zouden maken met afleiden door geluiden (klik klap tsjjj hey of wat dan ook) zie je weer andere beelden die op veel honden ook toe te passen zijn, dan hoef je die trap/kick/tikkie met de voet niet te geven.
- Reneey
- Zeer actief
I schop dan welliswaar dan nooit op zijn ribben of daar in de buurt maar hij krijgt af en toe wel een flinke trap onder zijn hol ( niet te letterlijk nemen )dagmar88 schreef:Dat zeg ik, hij kan dat misschien dan wel inschatten, heel veel mensen die even zoiets gaan proberen niet.Triplefox schreef:Is idd ook nog iets... het formaat van een hond, geef je een JR of een BM een trapje, zo ja hoe hard?
Maar ja dit soort dingen zal je altijd houden met dat soort programma's... mensen willen het na gaan doen maar hebben totaal geen idee in hoeverre Ze dat kunnen ... maar een oplossing is er niet voor

- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Kennelijk niet in de afleveringen die ik heb gezien, maar het gaat niet om mij maar om 'hem' , ik ben geen hondenfluisteraar ik maak alleen kiekjes.dagmar88 schreef:Dat snap ik dan weer niet; in de serie zie je toch precies hetzelfde voorbij komen? Wat is er dan nog om je over te verbazen?Triplefox schreef:
Ik ben geen tegenstander, ik verbaas me alleen over dit stukje van zijn methode en kennelijk ben ik daar niet alleen in.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat moet ik inzien, dat ik aan sommige punten van zijn methodiek twijfel, probeer je dat te zeggen?blondie schreef:Wat ik eerder schreef is dat je ook nog even goed moet inzien wat jouw "tikkie terug" teweeg brengt.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Pfff.. dat is toch geen schoppen mensen
Moet je eens kijken hoe die honden met elkaar omgaan als ze spelen, die beuken elkaar nog 6x zo hard. Ik noem dit écht geen schoppen. Het ziet er alleen wat minder uit als het zo achter elkaar geplaatst word.
Moet je eens kijken hoe die honden met elkaar omgaan als ze spelen, die beuken elkaar nog 6x zo hard. Ik noem dit écht geen schoppen. Het ziet er alleen wat minder uit als het zo achter elkaar geplaatst word.

- dagmar88
- Zeer actief
Nee, dat het van de hond af hangt wat kan. Pluis zou er volgens mij niet op reageren, Charlie zou over de grond kruipen. Hetzelfde trapje heeft bij iedere hond een totaal ander effect...Triplefox schreef:Wat moet ik inzien, dat ik aan sommige punten van zijn methodiek twijfel, probeer je dat te zeggen?blondie schreef:Wat ik eerder schreef is dat je ook nog even goed moet inzien wat jouw "tikkie terug" teweeg brengt.
- Jaap*
- Zeer actief
Dan lukt het nietTriplefox schreef:Zou hij dan niet de afweging moeten maken om dit stukje niet uit te dragen als zijnde deel van zijn methodiek?dagmar88 schreef:Dat zeg ik, hij kan dat misschien dan wel inschatten, heel veel mensen die even zoiets gaan proberen niet.Triplefox schreef:Is idd ook nog iets... het formaat van een hond, geef je een JR of een BM een trapje, zo ja hoe hard?
Ik denk eigenlijk dat het eerlijker zou zijn als hij juist meer wél liet zien.
Ik bedoel, hopelijk, niet zozeer dat hij elke hond in elkaar trapt. Maar tussen beeld één, waarin je een hyperdepieper ongeleid projectiel ziet. En beeld twee, waarin je ineens een deemoedig volgende hond ziet, zit méér dan een keer kwaad kijkend sissen en een schop in de lies.
Daar zit een boel dominantie tussen, en het heeft langer geduurd dan die vijf minuten.
Ik zou wel eens bij zo'n sessie willen zijn.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
inderdaad, laatst was die aflevering op met de 2 doggen (zit ook in dat filmpje) waar hij zegt 'I had to make a move' maar er wel een knipje is gedaan. Had liever gezien wat hij dan had gedaan in plaats van direct van een terugdeinsende Cesar overgaan naar een plotseling rustige dog...Jaap* schreef: Ik denk eigenlijk dat het eerlijker zou zijn als hij juist meer wél liet zien.
Ik bedoel, hopelijk, niet zozeer dat hij elke hond in elkaar trapt. Maar tussen beeld één, waarin je een hyperdepieper ongeleid projectiel ziet. En beeld twee, waarin je ineens een deemoedig volgende hond ziet, zit méér dan een keer kwaad kijkend sissen en een schop in de lies.
Daar zit een boel dominantie tussen, en het heeft langer geduurd dan die vijf minuten.
Ik zou wel eens bij zo'n sessie willen zijn.
- Jaap*
- Zeer actief
Zal ik hem eens laten zien wat schoppen isTriplefox schreef:@ Jaap
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan doe ik de "Tsjjjjjjjj"!Jaap* schreef:Zal ik hem eens laten zien wat schoppen isTriplefox schreef:@ Jaap![]()