Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulphonden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Hulphonden.

Ongelezen bericht door chrico »

Hier zijn wij gastgezin van een haarbal.
Superslim dametje die uit zichzelf aangeeft wie diabeet is of wie niet. In het begin vond ik haar vreemd reageren op een diabeet waarvan ik wist dat hij diabeet was maar het muntje viel niet. Omdat ik erg oplet qua gedrag van honden heb ik lopen piekeren van wat is er aan hem anders dan aan andere mensen dat zij zo doet.
In eerste instantie kwam ik er niet uit tot ik ineens besefte dat zij in lichtere mate ditzelfde gedrag heeft bij de buurvrouw. Toen ging ik het uittesten en tot nu toe deed zij het steeds als zij in de buurt van een diabeet kwam.
Vind dat zo mooi om te zien, het is haar niet aangeleerd of wat en ik doe er verder ook niets mee want dat is voor de stichting waar zij van is (voor ik iets verknal :engel: ).

Nog even en dan is het zover, dan gaat zij hier weg. Bah ik zal dat trutje enorm gaan missen want het is echt een geval apart maar wij weten waar wij het voor gedaan hebben en ik hoop dat zij iemand rechterarm gaat worden die net zo blij met haar zijn als wij dat zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

chrico schreef:Hier zijn wij gastgezin van een haarbal.
Superslim dametje die uit zichzelf aangeeft wie diabeet is of wie niet. In het begin vond ik haar vreemd reageren op een diabeet waarvan ik wist dat hij diabeet was maar het muntje viel niet. Omdat ik erg oplet qua gedrag van honden heb ik lopen piekeren van wat is er aan hem anders dan aan andere mensen dat zij zo doet.
In eerste instantie kwam ik er niet uit tot ik ineens besefte dat zij in lichtere mate ditzelfde gedrag heeft bij de buurvrouw. Toen ging ik het uittesten en tot nu toe deed zij het steeds als zij in de buurt van een diabeet kwam.
Vind dat zo mooi om te zien, het is haar niet aangeleerd of wat en ik doe er verder ook niets mee want dat is voor de stichting waar zij van is (voor ik iets verknal :engel: ).

Nog even en dan is het zover, dan gaat zij hier weg. Bah ik zal dat trutje enorm gaan missen want het is echt een geval apart maar wij weten waar wij het voor gedaan hebben en ik hoop dat zij iemand rechterarm gaat worden die net zo blij met haar zijn als wij dat zijn.
Kwamen wij maar in aanmerking voor haar :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tiny schreef:
chrico schreef:Hier zijn wij gastgezin van een haarbal.

Kwamen wij maar in aanmerking voor haar :I:
Hoezo Tiny.??
Heeft 1 van jullie ook suiker of dergeliijk.?
Zou zeggen neem anders eens contact op met Nancy van stichting paqo .
En anders kan ik je misschien wel een soortgeliijk hondje leveren die je dan op laat leiden vanuit de thuis situatie.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Mijn zoon is diabeet en op hem reageerde Shaina ook zo vreemd. Heel lief aangeboden maar een (hulp)hond erbij is geen optie momenteel :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

Die.
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse cocker spanil

Ongelezen bericht door Hen »

Wat goed dat er met jullie hondje zo goed is gekeken naar de voorwwwarden binnen het gezin. Ik ken een Org. Waar dat met minder zorgvuldigheid gebeurt, waardoor honden en kinderen beschadigd raken. En de hond uiteindelijk wel 3 "huizen" heeft gezien en dan wordt verkocht als getrainde huishond... Niet best... Zorgvuldigheid is o zo belangrijk.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Tiny schreef:Mijn zoon is diabeet en op hem reageerde Shaina ook zo vreemd. Heel lief aangeboden maar een (hulp)hond erbij is geen optie momenteel :wink:
Bij Des en mijn broer was het gewoonweg heel opvallend hoe zij deed. Bij de buuv ging zij steeds plassen als zij daar kwam alleen viel het muntje niet en had ik zoiets van ze heeft haar blaas nog niet helemaal onder controle (zij komt als pup zijnde al mee steeds daarheen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Hen schreef:Je schrijft "lijkt", bij een autist geeft de buitkant kan vaak niet weer wat er binnen in om gaat. De (gevoelige) hond kan dat merken en contact zoeken, waardoor het kind uit de schulp komt. Ook hier ligt weer een schone taak voor de ouders...
Daarom schreef ik het ook tussen aanhalingstekens. ;-) Er is geen enkele mogelijkheid trouwens dat in dit gezinnetje een hond komt. Ik stel me voor dat een gezin heel goed moet gescreend worden en dat de ouders best hondenmensen zijn, want een probleemkindje kan toch al enorm veel energie van de ouders/ het gezin vragen... om dan ook nog een hulphond goed te begeleiden.

Verder vind ik het zo knap dat mensen een hulphond een jaartje bij zich nemen en vooral dan kunnen laten gaan! Mooi hoor! :E:

En bouviers... tja ik heb er toevallig toch een zwak voor :engel: . Bob heeft zo'n moeilijk karakter, maar toch kan hij het best (van de drie honden) bij kinderen. De honden zien hier weinig kindjes.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse cocker spanil

Ongelezen bericht door Hen »

Ja de klik met de leden van het gezin moet er zijn. En er moet draagvlak zijn voor de training en verzorging daarmee bedoel ik dat iemand in het gezin de verantwoordelijkheid moet kunnen dragen. In gezinnen waar kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum aanwezig zijn speelt vaak erfelijkheid een rol. Ouders moeten zich heel goed realiseren wat het in huis hebben van een hulp/therapiehond inhoud voor hun tijd en inzet.
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Ik heb een paar jaar geleden ook een keer een stichting benaderd die honden opleidde tot diabeteshond. Ik kwam toen niet in aanmerking want ik had al honden, dan zou zo'n diabeteshond afgeleid worden.

Van mijn eigen honden merk ik niets dat ze reageren op mijn diabetes of als ik een hypo heb.
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bekooij »

Ik heb ervaring met de blindegeleide honden van het KNGF. Een aantal jaar heb ik in de kennels gewerkt als vrijwilliger.
Inmiddels al weer een tijdje gestopt. Maar voor mij toch wel 1 van de mooiste beroepen op de wereld om daar trainer te zijn.
Alleen nog niet in gaan werken.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Hen schreef:Je schrijft "lijkt", bij een autist geeft de buitkant kan vaak niet weer wat er binnen in om gaat. De (gevoelige) hond kan dat merken en contact zoeken, waardoor het kind uit de schulp komt. Ook hier ligt weer een schone taak voor de ouders...
Dat klopt zeker maar autisten zijn net echte mensen en houden soms gewoon niet van honden :wink:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Carmen schreef:
Dat klopt zeker maar autisten zijn net echte mensen en houden soms gewoon niet van honden :wink:
Nou, dat dus idd. :ok: Mijn zoon heeft autisme en daarnaast een verstandelijke beperking maar hij is echt geen grote dierenvriend. Ja, hij vindt het leuk om de kat eten te geven en hij laat haar naar binnen als ze voor de deur staat omdat hij nu eenmaal altijd iedereen binnenlaat die voor de deur staat. Maar aaien zal hij niet doen. Ik wil heel graag een hond, maar echt niet voor mijn zoon. Het zal hem zn kontje roesten wss, als ik de computer en de cd speler maar laat staan :mrgreen:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Barbabelle
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier

Ongelezen bericht door Barbabelle »

Hier een Topdog :E: , of ook wel psychosociale hulphond waar ik trainingen mee geef. Ze is niet heel speciaal getraind, wel gescreend en ik ben vooral getraind in het herkennen begeleiden van hondengedrag en dit gekoppeld aan lastige pubers of kinders met weinig zelfvertrouwen.
En gaandeweg blijkt Haike wel een expert op dat gebied!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”