Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

okeey... nu toch weer aan het twijfelen... (betreft enten)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Re: okeey... nu toch weer aan het twijfelen... (betreft enten)

Ongelezen bericht door yuri36 »

idd geel stickertje. En je rekent idd goed.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Dan wil ik jullie bij deze heel erg bedanken!

Je gaat op ten duur toch weer aan jezelf twijfelen, althans ik!
Of zou dat door de hormonen komen ;) hihi

Ik ga binnenkort de DA weer is bellen :)
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Ayurveda schreef:Dan wil ik jullie bij deze heel erg bedanken!

Je gaat op ten duur toch weer aan jezelf twijfelen, althans ik!
Of zou dat door de hormonen komen ;) hihi

Ik ga binnenkort de DA weer is bellen :)
Haha nee, hoor.
dat veel dierenartsen niet het 3-jaarlijks vaccinatieschema aanhouden zoals het hoort, wordt het allemaal erg ingewikkeld.
Ayurveda
Zeer actief

Nou dat is zeker zo
ik hoor veel mensen in mn omgeving dat ze dat dus ook niet weten, dus ik heb ze even allemaal een mailtje gedaan :engel:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik doe het, zoals jij in een eerdere post aangaf. Een keer grote cocktail, daarna 2 jaar alleen weil en daarna weer de grote cocktail.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

dagmar88 schreef:
Ayurveda schreef:Ja ik zeg voor de zekerheid als ik de afspraak maak dat het enkel om Weil gaat ;) dus dat ik daar niet voor jan met de korte achternaam sta ;)
De dierenarts die ik altijd heb is niet hier in de stad dus ik ga er extra voor naar mn ouders.
Volgens mij is dat altijd een combinatie van weil/lepto en parvo?
Dat veel DA'en dat combineren met parvo, is iets van hun zelf. Weil is wel degelijk afzonderlijk te enten.
Parvo staat ook voor 3 jaar geregistreerd (Nobivac en Vanguard) en is zeer zeker niet elk jaar nodig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ayurveda
Zeer actief

Liesbeth schreef:
dagmar88 schreef:
Ayurveda schreef:Ja ik zeg voor de zekerheid als ik de afspraak maak dat het enkel om Weil gaat ;) dus dat ik daar niet voor jan met de korte achternaam sta ;)
De dierenarts die ik altijd heb is niet hier in de stad dus ik ga er extra voor naar mn ouders.
Volgens mij is dat altijd een combinatie van weil/lepto en parvo?
Dat veel DA'en dat combineren met parvo, is iets van hun zelf. Weil is wel degelijk afzonderlijk te enten.
Parvo staat ook voor 3 jaar geregistreerd (Nobivac en Vanguard) en is zeer zeker niet elk jaar nodig.
idd, maar je moet er wel vaak even om vragen!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ayurveda schreef:
Marjoleine schreef:Maar Weil wordt overgebracht via oa rattenurine.

En denk nou niet dat ratten zich alleen in het water ophouden of dat die er niet zijn.
Het enige wat je moet beseffen is dat ratten er dus wél zijn en dat je ze niet ziet.
Maar waar water is, zijn ook ratten.
En die komen dus ook op het land en leggen soms heel wat kilometers af. Dus Weil is niet alleen van belang voor zwemmers, maar ook voor niet-zwemmers!

Mee eens.
Ik ga binnenkort ff bellen voor de Weil enting ;)

Nu heeft Pulchra vorig jaar Juni de laatste van de reeks pup entingen gehad, zou ik hem gewoon tegelijk met die andere kunnen laten enten (dus iets vroeger) of niet?
Lijkt me wel makkelijk namelijk ;)
Als ik jou was zou ik Pulchra samen met de anderen tegen Weil laten enten en later de rest. Weil is meer gebonden aan een bepaalde tijd om te laten enten dan de andere entingen, vandaar.

Liesbeth
Zeer actief

Ayurveda schreef:
Liesbeth schreef: Dat veel DA'en dat combineren met parvo, is iets van hun zelf. Weil is wel degelijk afzonderlijk te enten.
idd, maar je moet er wel vaak even om vragen!
Dat is ook mijn ervaring met de meeste DA'en. Mbt enten moet je (in veel gevallen) zelf het initiatief nemen, anders jassen ze de entingen er gewoon maar in.

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat ik dan wel weer heel vreemd vind, is dat dierenartsen er liefst ieder jaar een heel cocktail injassen, hoorde net nog dat een dierenarts er na 2 maanden alweer een nieuw coctail inspoot, want de vorige was door een andere dierenarts gedaan en rabies kon niet alleen :roll: :oohja: :jank: volgens hem...

En dat Weil een half jaar werkt, en ze je toch niet terug laten komen na een half jaar wat dus eigenlijk wel zou moeten.

Er is hier een hond ziek geworden van weil, altijd geent...
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

De bescherming tegen Weil kan tot een jaar duren, maar ook korter. Daarom wordt aangeraden honden die echt veel risico lopen, 2x per jaar te vaccineren.
De ziekte van Weil kan door zeer veel nauw aan elkaar verwante soorten bacteriën veroorzaakt worden. In de vaccinatie zitten de twee meest voorkomende en ernstigste soorten. In Amerika zitten in de vaccinaties inmiddels 4 soorten.
maar omdat er zoveel soorten zijn, kan het toch nog gebeuren dat een hond ziek wordt.
AnneMarie schreef:Wat ik dan wel weer heel vreemd vind, is dat dierenartsen er liefst ieder jaar een heel cocktail injassen, hoorde net nog dat een dierenarts er na 2 maanden alweer een nieuw coctail inspoot, want de vorige was door een andere dierenarts gedaan en rabies kon niet alleen :roll: :oohja: :jank: volgens hem...

En dat Weil een half jaar werkt, en ze je toch niet terug laten komen na een half jaar wat dus eigenlijk wel zou moeten.

AnneMarie
Zeer actief

En als een dierenarts zegt dat je Rabies alleen tegelijkertijd met een cocktail kan geven? Ligt dat aan het merk???
Keuze dierenarts?
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Een Rabies zou ik zeker niet gelijktijdig met een cocktail laten zetten, evenals dat het niet verstandig is om die samen met de lepto te zetten of een lepto samen met een DHP. Je kunt beter gemiddeld 4-6 weken tussen de betreffende vaccinatie laten zitten.
Het Rabies vaccin is geheel apart te vaccineren.

Van de Nobivac vaccins zijn ook de volgende aparte vaccins te verkrijgen:

Parvo (los)
Parvo/Distemper
Parvo/Distemper/HCC

Jaarlijks:
Lepto (opletten, want veel dierenartsen gebruiken nog steeds de oude strain Lepto plus Parvo of kopen dat in...die Lepto kan dus geheel apart en als je er voor kiest om die te vaccineren zou ik je ontraden om die 2x per jaar te laten zetten.)

Veel dierenartsen verschuilen zich achter het feit dat de suspensievloeistof uit bepaalde vaccins als mengstof moeten dienen, maar dat is pertinent niet waar. Elke dierenarts zou apart een mengoplossing moeten hebben.

Als jij nog meer op maat wilt vaccineren, dan zou jouw dierenarts daar gewoon aan tegemoet moeten komen. De klant is tenslotte koning en niet een dierenarts. :wink:
Laatst gewijzigd door mwillow op 15 mar 2011 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Dat is echt de grootste onzin.
Rabies kan en wordt meestal alleen gegeven.

Tenzij je hond risico loopt, moet je je ook afvragen of je hem wel wil laten vaccineren tegen hondsdolheid. Er zijn aanwijzingen dat een hond schildklierproblemen kan krijgen door te vaccineren tegen hondsdolheid.
Het is in principe verplicht als je de grens overgaat.
AnneMarie schreef:En als een dierenarts zegt dat je Rabies alleen tegelijkertijd met een cocktail kan geven? Ligt dat aan het merk???
Keuze dierenarts?
AnneMarie
Zeer actief

Dacht ik ook al, hier een nieuwe dierenarts iedereen roept erover, wat een geweldige dierenarts, maar hij geeft dus wel een rabiesenting terwijl die mensen de grens niet eens overgaan en doet daar direct een cocktail bij die pas 2 maanden daarvoor gegeven is.....
Ik snap daar echt helemaal niks van.

Ik ga hem navragen waar hij mee bezig is, heb nog een drietal andere dingen en vraag precies zo wat alleen weil kost en als dat niet kan ga ik elders shoppen.

Erg toch dat ze zo werken. Terwijl deze op ander vlak echt wel dingen niet doet, bv heel jong steriliseren ofzo als fokkers dat vragen. Maar dit :U: :S:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Dat hij vaccineert tegen Rabies, kun je hem niet meteen verwijten, de meeste dierenartsen doen dat, al is het niet echt nodig als je hond geen risico's loopt.
Wat je hem idd wel kan verwijten, is dat hij geen aparte Rabies-vaccinatie klaar heeft liggen en je hond 2 maanden later nog eens dezelfde cocktail inspuit. Dat is echt bezopen, SCHANDALIG gewoon.
Ik denk dat je hem beter eens kunt zeggen hoe je over hem denkt en vervolgens een nieuwe dierenarts zoeken, want eentje die zoiets doet, daar zijn geen woorden voor.

Waar ergens woon je?

AnneMarie schreef:Dacht ik ook al, hier een nieuwe dierenarts iedereen roept erover, wat een geweldige dierenarts, maar hij geeft dus wel een rabiesenting terwijl die mensen de grens niet eens overgaan en doet daar direct een cocktail bij die pas 2 maanden daarvoor gegeven is.....
Ik snap daar echt helemaal niks van.

Ik ga hem navragen waar hij mee bezig is, heb nog een drietal andere dingen en vraag precies zo wat alleen weil kost en als dat niet kan ga ik elders shoppen.

Erg toch dat ze zo werken. Terwijl deze op ander vlak echt wel dingen niet doet, bv heel jong steriliseren ofzo als fokkers dat vragen. Maar dit :U: :S:
AnneMarie
Zeer actief

Ik ga hier geen woonplaatsen of namen noemen lijkt me niet handig. Ik heb dit verhaal vanmiddag gehoord en heb inmiddels mijn eigen ervaringen, nl dat ie er een volledig cocktail indrukt terwijl mijn hond in een entschema zat en alleen weil en parainfluenza had moeten krijgen.
Dat had ie zo kunnen zien in het boekje, ik was vorig jaar niet echt alert kennelijk want ik zag dit pas later.

Geen stickers ook dus weet niet eens welk merk hij ent.

Om nu ruzie te gaan maken zie ik ook niet zo zitten, deze dierenarts woont heel dichtbij en is prima voor een oorontsteking of dat soort zaken en andere zijn wellicht niet veel beter.
Bovenstaand verhaal maakte mij ook boos en des te strijdvaardiger. Had het verhaal al op de mail gezet maar hem nog niet gesproken.
Misschien heeft hij een andere verklaring, je moet een verhaal altijd van twee kanten horen vind ik.
Maar hoe dan ook, als iemand alleen rabies vraagt vind ik ook dat je dat moet hebben of de persoon laten terugkomen.

:denken:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb idee dat hier twee dingen door elkaar gaan lopen

1) het verhaal dat je gehoord hebt, ging over de Rabies-enting, toch? Die vaccinatie moet zeker alleen gezet kunnen worden.

2) en jouw geval: je hond moest een vaccinatie tegen de ziekte van Weil en parainfluenza krijgen.

Wat dit laatste betreft:
Veel dierenartsen hebben alleen maar de volgende cocktailvaccins op voorraad:

da2pi (daar zit parainfluenza bij = pi), cpv-lepto (daar zit de ziekte van Weil bij = lepto) en een apart vaccin tegen hondsdolheid.

Jij hebt de pech dat parainfluenza in de ene cocktailspuit zit en de ziekte van Weil in de andere.
Of Parainfluenza-vaccin apart te krijgen is, weet ik niet, de ziekte van Weil (Leptospirose) is zeker als apart vaccin te krijgen.
Vaccineer je tegen parainfluenza jaarlijks of tweejaarlijks? 1 x per drie jaar is voldoende hoor.

Geen stickers van de vaccins erbij plakken is werkelijk ook bezopen, tenzij hij ze per ongeluk vergeten is.

AnneMarie schreef:Ik ga hier geen woonplaatsen of namen noemen lijkt me niet handig. Ik heb dit verhaal vanmiddag gehoord en heb inmiddels mijn eigen ervaringen, nl dat ie er een volledig cocktail indrukt terwijl mijn hond in een entschema zat en alleen weil en parainfluenza had moeten krijgen.
Dat had ie zo kunnen zien in het boekje, ik was vorig jaar niet echt alert kennelijk want ik zag dit pas later.

Om nu ruzie te gaan maken zie ik ook niet zo zitten, deze dierenarts woont heel dichtbij en is prima voor een oorontsteking of dat soort zaken en andere zijn wellicht niet veel beter.
Bovenstaand verhaal maakte mij ook boos en des te strijdvaardiger. Had het verhaal al op de mail gezet maar hem nog niet gesproken.
Misschien heeft hij een andere verklaring, je moet een verhaal altijd van twee kanten horen vind ik.
Maar hoe dan ook, als iemand alleen rabies vraagt vind ik ook dat je dat moet hebben of de persoon laten terugkomen.

mwillow

Annemarie, kijk eens op de Engelse site van een vaccinfabrikant die hier in Nederland het merk Nobivac levert aan dierenartsen:
http://www.intervet.co.uk/Species_Pages ... cines.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

De Nederlandse site zit potdicht voor de consument om erg onduidelijke reden.
De merken Nobivac die daarop staan, zijn apart te bestellen....ook in Nederland.
De Puppy DP staat er niet op, maar als je bv. zou titeren en bij wilt vaccineren, dan kun je ook gebruik maken van de Puppy DP op volwassen gewicht. Parainfluenza is een apart vaccin en hoeft niet standaard met een Lepto en hoeft ook niet elke 3 jaar. Dan nog, als je kennelhoest zou vaccineren, dan zou mijn voorkeur naar een neusenting (kennelhoest + Pi) gaan in plaats van een gecombineerde Lepto/Pi die behoorlijk wat bijwerkingen kan geven.
Liesbeth
Zeer actief

Hier kan je alle, in Nederland, geregistreerde geneesmiddelen/vaccins terug vinden.
In dit geval voor dieren, maar er is ook afdeling voor humane geneesmiddelen.

Het is wel even puzzelen, soms zoek je te gericht en vind je niet alle bijsluiters, maar (in principe) staan ze er allemaal in.

http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Liesbeth
Zeer actief

AnneMarie schreef:En als een dierenarts zegt dat je Rabies alleen tegelijkertijd met een cocktail kan geven? Ligt dat aan het merk???
Keuze dierenarts?
AnneMarie schreef:Wat ik dan wel weer heel vreemd vind, is dat dierenartsen er liefst ieder jaar een heel cocktail injassen, hoorde net nog dat een dierenarts er na 2 maanden alweer een nieuw coctail inspoot, want de vorige was door een andere dierenarts gedaan en rabies kon niet alleen :roll: :oohja: :jank: volgens hem...

In de vaccins die in Nederland tegen Weil gebruikt worden zitten maar twee types. De een is ongeveer een jaar werkzaam en de ander ongeveer een half jaar. Een hond kan dan nog altijd ziek worden van een ander type. Dat is vreselijk pech hebben.
Ik zelf zou niet meer dan 1x per jaar tegen Weil laten enten, of er moet een echt heel erg hoog risico zijn op een besmetting.

Rabiës zou ik sowieso altijd apart laten enten, als het nodig zou wezen. Het kán apart, dus wíl ik het apart.
En als de ene DA dat niet wil doen, jammer dan, dan ga ik naar een ander :klaar: . Het ligt dus echt aan de DA als die zegt dat het niet apart kan.

Liesbeth
Zeer actief

mwillow schreef:Annemarie, kijk eens op de Engelse site van een vaccinfabrikant die hier in Nederland het merk Nobivac levert aan dierenartsen:
http://www.intervet.co.uk/Species_Pages ... cines.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

De merken Nobivac die daarop staan, zijn apart te bestellen....ook in Nederland.
De Puppy DP staat er niet op, maar als je bv. zou titeren en bij wilt vaccineren, dan kun je ook gebruik maken van de Puppy DP op volwassen gewicht. Parainfluenza is een apart vaccin en hoeft niet standaard met een Lepto en hoeft ook niet elke 3 jaar. Dan nog, als je kennelhoest zou vaccineren, dan zou mijn voorkeur naar een neusenting (kennelhoest + Pi) gaan in plaats van een gecombineerde Lepto/Pi die behoorlijk wat bijwerkingen kan geven.

Inderdaad, als je tegen kennelhoest wilt enten (wil ik niet) dan kan je volgens mij het beste vragen naar de zgn neusenting, Nobivac KC (Kennel Cough). Daar zitten vaccins tegen Para-influenza (virus) én Bordetella (bacterie) in.

Liesbeth
Zeer actief

AnneMarie schreef:Ik ga hier geen woonplaatsen of namen noemen lijkt me niet handig. Ik heb dit verhaal vanmiddag gehoord en heb inmiddels mijn eigen ervaringen, nl dat ie er een volledig cocktail indrukt terwijl mijn hond in een entschema zat en alleen weil en parainfluenza had moeten krijgen.

Mbt het onderstreepte, verwijt jezelf dat nou niet meteen.
Ik heb het meegemaakt met een DA dat ik per sé wilde hebben dat ze alleen Weil gaf (het 3-jarige schema van Nobivac was er net door). Bij het maken van de afspraak besproken, tijdens het consult besproken en toch jaste ze er een cocktail in. Daar kwam ik achter toen ze de stickers in het boekje had geplakt, zo netjes was ze dan nog net wel :devil: .
Laat raden dat ik daar nooit meer heb laten enten.

Gek genoeg heb ik een jaar later super goede ervaringen mbt enten gehad met het pet wellness centrum alhier. Een, in mijn ogen, vreselijk commercieel opgezette zaak, maar een prima DA, iig mbt vaccineren. Ik heb heel uitgebreid met haar gepraat over vaccineren en ik heb sterk de indruk dat zij behoorlijk goed weet waarover zij praat.
Maar goed zij had toen zelf een Dober, een ras met mogelijk vaccinatieproblemen.

AnneMarie
Zeer actief

Dank voor je informatie en reactie!

Inderdaad moet het mezelf niet verwijten, wil het wel aangeven bij de dierenarts en dan eentje zoeken die ent zoals ik het wil...en dan goed opletten dus.
Het gebeurt dus vaak dat het niet helemaal juist gaat.
Ik wil de reden weten van de dierenarts, waarom ieder jaar een heel cocktail terwijl dat allang achterhaald is.
Ayurveda
Zeer actief

gelukkig ben ik niet de enige waarbij het af en toe nog wel is onduidelijk was.
Ik heb een topic in op een ander forum geplaatst en ik heb een mail naar kennisen/vrienden/familie gedaan en nog kreeg ik reacties van mensen die dit dus echt allemaal niet wisten!

Ik ga april de afspraak maken (dit komt ons zo het beste uit) en bel ik ff van tevoren en geef ik gelijk door welke enting ik wil zoadat ze die evt gelijk voor me kunnen bestellen als ze ze niet op voorraad hebben ;)
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

:ok: :ok: :ok:
Ayurveda schreef:gelukkig ben ik niet de enige waarbij het af en toe nog wel is onduidelijk was.
Ik heb een topic in op een ander forum geplaatst en ik heb een mail naar kennisen/vrienden/familie gedaan en nog kreeg ik reacties van mensen die dit dus echt allemaal niet wisten!

Ik ga april de afspraak maken (dit komt ons zo het beste uit) en bel ik ff van tevoren en geef ik gelijk door welke enting ik wil zoadat ze die evt gelijk voor me kunnen bestellen als ze ze niet op voorraad hebben ;)
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

mwillow schreef:Annemarie, kijk eens op de Engelse site van een vaccinfabrikant die hier in Nederland het merk Nobivac levert aan dierenartsen:

Mwillow, je baseert je onder andere op het vaccinatieprotocol van dr Dodds, heb ik al uit eerdere posts in een ander onderwerp begrepen.
Het is NIET waar dat parainfluenza niet elke 3 jaar hoeft. Het aangeraden vaccinatieschema is alle puppy-entingen, dan na een jaar nog eens alle entingen (de leptospirose-vaccinatie evt apart laten geven), en vervolgens elk jaar tegen Leptospirose en driejaarlijks de cocktail.

Het vaccinatieprotocol van dr Dodds vermeldt duidelijk:

Note: The following vaccine protocol is offered for those dogs where minimal vaccinations are
advisable or desirable
. The schedule is one I recommend and should not be interpreted to mean
that other protocols recommended by a veterinarian would be less satisfactory. It’s a matter of
professional judgment and choice.

In het Nederlands: het vaccinatie protocol van dr Dodds is voor honden waarbij minimale vaccinatie wenselijk is.

Dit gaat dus NIET op voor gezonde honden. Bij gezonde honden is de normale vaccinatie zoals hierboven omschreven, aangeraden.
mwillow

yuri36 schreef:

Mwillow, je baseert je onder andere op het vaccinatieprotocol van dr Dodds, heb ik al uit eerdere posts in een ander onderwerp begrepen.
Het is NIET waar dat parainfluenza niet elke 3 jaar hoeft. Het aangeraden vaccinatieschema is alle puppy-entingen, dan na een jaar nog eens alle entingen (de leptospirose-vaccinatie evt apart laten geven), en vervolgens elk jaar tegen Leptospirose en driejaarlijks de cocktail.
Jij hoeft mij niet voor te kauwen of te verbeteren wat het driejaarlijkse vaccinatieschema van Intevet is en wat Dodds zelf aanraadt, idioot.

Ook bij gezonde honden is nog meer op maat aan te raden.......ook volgens Dodds visie buiten haar protocol om.

Ga eerst jezelf maar eens verbeteren op diverse vlakken, dan praten we weer verder...... :motje:
AnneMarie
Zeer actief

nou nou waarom nu 'idioot' erachter...dit ondergraaft je eigen mening eerder wel dan niet :U:

Als je het ergens niet mee eens bent kun je ook gewoon met argumenten reageren of een andere visie geven.

Ik ben blij met iedere aanvulling en zoals altijd kun je iets vanuit verschillende kanten bekijken.
Parainfluenza is geen heel ernstige ziekte dus kan ik weglaten.
Dus houd je over elk jaar tegen Leptospirose en driejaarlijks de cocktail. Dat, soms met Parainfluenza *maar die is beter als neusspray* is wat de algemeen wetenschappelijke richting is op dit moment.

En zelfs daar houden veel dierenartsen zich niet aan. Afgezien dus nog van de mogelijkheden van titeren en dat vaccins wellicht wel 7 jaar werkzaam zijn of een hond na drie cocktailentingen de rest van zijn leven immuun is.
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 16 mar 2011 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

mwillow schreef:
yuri36 schreef:

Jij hoeft mij niet voor te kauwen of te verbeteren wat het driejaarlijkse vaccinatieschema van Intevet is en wat Dodds zelf aanraadt, idioot.
Ook bij gezonde honden is nog meer op maat aan te raden.......ook volgens Dodds visie buiten haar protocol om.

Ga eerst jezelf maar eens verbeteren op diverse vlakken, dan praten we weer verder...... :motje:
Beginnen we met schelden? Nou ja, dat zegt genoeg over jou. Iemand die zo begint, hoef ik niet verder mee te praten hoor.

Voor de duidelijkheid, voor de anderen:

Het driejaarlijkse vaccinatieschema is afkomstig van de American Animal Hospital Association, wie Engels kan lezen, kan de richtlijnen en dit vaccinatieschema hier teruglezen:

http://www.aahanet.org/PublicDocuments/ ... evised.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaarlijks tegen alles vaccineren, zoals nog veel dierenartsen (de meeste?) doen, is allang achterhaald, maar laat je ook niet in met onbewezen vaccinatie-strategieën.

Voor mensen met honden die bewezen slecht reageren op vaccinaties, kan dit vaccinatieschema aangehouden worden:

http://www.poodleclubofamerica.org/file ... l_2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit laatste vaccinatieschema is bedoeld voor honden die al eens slecht gereageerd hebben op een vaccin, of wegens bepaalde ziektes beter zo weinig mogelijk gevaccineerd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”