Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hier laten komen lukt niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gajes

hier laten komen lukt niet

Ongelezen bericht door Gajes »

pffff wat moet ik er mee haha
gajes kan hier gelukkig op veel plaatsen best af en toe los zonder een andere hond tegen te komen.
Alleen zodra meneer los gaat op voor hem bekende stukken dan weet meneer niet meer wat hier is.
heb echt al van alles geprobeerd van speeltjes tot aan lekkers toe, zelfs me een paar x al gillend op de grond laten vallen maar das alleen maar leuk oohhhh vrouwtje wilt spelen, hij luisterd dan echt niet. omdraaien en weglopen werkt ook niet boeit hem niet en tja het is nou ook geen ras om dan gewoon ergens 500 meter verder rustig te gaan zitten uit het zicht zodat hij zoiets heeft van hmmmm ze komen echt niet terug.
aan de lange lijn loslaten lopen en dan oefen op hier werkt ook niet want dan luistert ie .
zucht......... heb geloof ik daarin een hopeloos geval.....
iemand nog tips of ideeen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: hier laten komen lukt niet

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ken het van Ben. Heeft hij als pup wel gewoon losgelopen? En hoe oud is Gajes?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

idd hoe oud is hij?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DutchCelts schreef:pffff wat moet ik er mee haha
gajes kan hier gelukkig op veel plaatsen best af en toe los zonder een andere hond tegen te komen.
Alleen zodra meneer los gaat op voor hem bekende stukken dan weet meneer niet meer wat hier is.
heb echt al van alles geprobeerd van speeltjes tot aan lekkers toe, zelfs me een paar x al gillend op de grond laten vallen maar das alleen maar leuk oohhhh vrouwtje wilt spelen, hij luisterd dan echt niet. omdraaien en weglopen werkt ook niet boeit hem niet en tja het is nou ook geen ras om dan gewoon ergens 500 meter verder rustig te gaan zitten uit het zicht zodat hij zoiets heeft van hmmmm ze komen echt niet terug.
aan de lange lijn loslaten lopen en dan oefen op hier werkt ook niet want dan luistert ie .
zucht......... heb geloof ik daarin een hopeloos geval.....
iemand nog tips of ideeen
Als hij niet met andere honden kan zou ik hem voorlopig aan de flex doen, een andere woord verzinnen voor hier en het opnieuw aanleren met 'extra' lekkers; tube smeerkaas, knakworstjes, dat soort werk.
Los laten wanneer hij zo slecht luistert lijkt mij dan een te groot risico.
Gajes

ten eerste hij is 16 maanden, hij kan wel met andere honden overweg ,maar is af en toe te lomp voor woorden en ik hou in me achterhoofd wat voor ras ik heb hij hoeft niet te beginnen. hij is al vaker afgesnauwd en in zijn neus gebeten en dan staat ie te kijken van heeee spelen !!!! maar ja wel bekende druppel enzo.........
met een ander woord hier laten komen aanleren met lekkers kan het proberen maar of het werkt ???
als je hem op voor hem onbekend stuk loslaat dan blijft hij naast je staan en verzet geen poot meer heel af en toe rent ie een halve meter bij je vandaan maar komt dan weer terug om aangelijnd te worden.
dus ja weet het ook niet, thuis gaat het redelijk heeft ie ook wel is zijn momenten.
maar ........
dagmar88
Zeer actief

DutchCelts schreef:ten eerste hij is 16 maanden, hij kan wel met andere honden overweg ,maar is af en toe te lomp voor woorden.
met een ander woord hier laten komen aanleren met lekkers kan het proberen maar of het werkt ???
als je hem op voor hem onbekend stuk loslaat dan blijft hij naast je staan en verzet geen poot meer heel af en toe rent ie een halve meter bij je vandaan maar komt dan weer terug om aangelijnd te worden.
dus ja weet het ook niet, thuis gaat het redelijk heeft ie ook wel is zijn momenten.
maar ........
Da's even goed niet de bedoeling wanneer er toch mensen met kleine hondjes langs komen en daarbij moet je er toch nu al rekening mee houden dat het niet bij lomp gaat blijven.
Bij dit type hond vind ik appel eigenlijk nog veel belangrijker dan anders.
:mrgreen: Als jij er van uit gaat dat het niet werkt, gaat het ook zeker niet werken.

Bij Charlie is het nu even wat lastiger omdat ik tegenwoordig met allebei de hondjes loop en Pluis nog veel moet leren. Die is hartstikke zachtaardig, ook met kleine hondjes, maar wanneer hij daar op af gaat, gaat Charlie mee in plaats van te negeren en dat mag van mij niet.

Vandaar dat we aan het oefenen zijn met 'puppiieeees' en knakworsten :mrgreen:
Gajes

Ja daarom moet dat hier er in om dat hij zo lomp is of in eens denkt van jahoeee lekker hapje of je weet allemaal niet wat dus denk dat het maar aan de 8 meter lijn en dan maar steppen want fietsen is niet leuk meer nadat hij me met fiets en al onderste boven heeft getrokken en hij dus los kwam hij heeft zich in blinde paniek uit zijn tuig en halsband gewerkt.
Dus fiets is voor Gajes eng nu. en ik heb zoiets van voor de fiets ben je te sterk haha steppen gaat dan nog want die kan ik gewoon loslaten en dan sta ik nog met beide voeten op de grond haha
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heeft hij als pup geleerd om los te lopen?
Gajes

Aimee schreef:Heeft hij als pup geleerd om los te lopen?
jaa dat heeft ie haha toen we hem net een week hadden en ik riep hier kwam hij netjes voor zitten heb ik hem geneens is aangeleerd .
maar ergens is hij het kwijt geraakt of een ander woordenboek gekocht :):)
dagmar88
Zeer actief

DutchCelts schreef:Ja daarom moet dat hier er in om dat hij zo lomp is of in eens denkt van jahoeee lekker hapje of je weet allemaal niet wat dus denk dat het maar aan de 8 meter lijn en dan maar steppen want fietsen is niet leuk meer nadat hij me met fiets en al onderste boven heeft getrokken en hij dus los kwam hij heeft zich in blinde paniek uit zijn tuig en halsband gewerkt.
Dus fiets is voor Gajes eng nu. en ik heb zoiets van voor de fiets ben je te sterk haha steppen gaat dan nog want die kan ik gewoon loslaten en dan sta ik nog met beide voeten op de grond haha
Heb je al een springer op de fiets geprobeerd? En wanneer hij uit zijn tuig komt zou ik ook gaan zoeken naar iets wat wel blijft zitten...
Een goed zittend tuig is wel heel erg handig, mocht er een keer iets mis gaan met een andere hond dan kun je hem optijd de lucht in hijsen.
Dus daar zou ik zeker in investeren.
Hoe heb je het fietsen aangeleerd? Charlie vindt de fiets ook eng, dus loop ik al een tijdje gewoon met haar naast me aan de riem en de fiets aan de hand.
Ik denk dat je vooral niet mee moet gaan in wat je hond allemaal eng vindt.
Gajes

we hebben een springer aan de fiets zitten, en een k9tuig wat hij normaal niet afkrijgt maar hij was nu helemaal in paniek.
En ik ga ook niet overal met hem in mee waar hij bang voor is maar fietsen vind hij nu echt niet leuk en is er echt bang voor naast de fiets lopen met mezelf tussen hem en de fiets in vind ie al doodeng dan wilt ie echt niet mee en kruipt zowat over de grond en dan zeg ik ff sorrie dan maar niet dan maar steppen.
en dan kijken we over een aantal weken maanden wel weer eens of we het opnieuw op kunnen bouwen
Indy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Indy »

Indy heeft ook een tijdje gehad dat ze met geen mogelijkheid meer terugkwam. Ik heb het toen in en om huis veel geoefend en ik neem altijd stukjes (rook)worst mee. Sindsdien gaat het een stuk beter! Alleen op plekken waar veel andere honden zijn luistert ze voor geen meter maar het gaat een stuk beter dan eerst.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

DutchCelts schreef:
Aimee schreef:Heeft hij als pup geleerd om los te lopen?
jaa dat heeft ie haha toen we hem net een week hadden en ik riep hier kwam hij netjes voor zitten heb ik hem geneens is aangeleerd .
maar ergens is hij het kwijt geraakt of een ander woordenboek gekocht :):)
Hij niet, jíj bent het ergens kwijtgeraakt.
Ik zou ook een ander woord kiezen en het hem nu wél aanleren.
En dan, met het nieuwe woord, wel aan de lange lijn. Zodat je goed kunt peilen of hij écht snapt wat de bedoeling is en je hem ook kunt binnenhengelen als dat nodig is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gajes

Ik ga het idd eens met een ander woord proberen, ga maar is van alles roepen en kijken op welk (idioot) woord hij dan komt, en hem dan gelijk goed belonen en dan zo verder oefenen haha.

Meneer lost ook niks met het comando LOS maar met SPUUG UIT. haha.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

DutchCelts schreef:Meneer lost ook niks met het comando LOS maar met SPUUG UIT. haha.
Kennelijk heb je dat laatste dan toch met meer overtuiging gebracht :F:
Gajes

Marie-Josée schreef:
DutchCelts schreef:Meneer lost ook niks met het comando LOS maar met SPUUG UIT. haha.
Dat geloof ik ook ja, echt waar Los werkt echt niet bij hem en spuug uit wel dus ja wie weet komt hij wle hier als ik spruitjes roep ofzo.
We gaan het is uitproberen hier in huis op wat voor woord hij wel netjes hier komt en dan gelijk veel lekkers naar binnen en als hij het binnen door heeft dan buiten aan de lange lijn en dan zo verder.
Ik hou jullie op de hoogte met welk woord meneer hier gaat komen :)
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Hahaha dan wil ik wel weten welk woord het geworden is want dat moet ik bij mijn 10 maanden oude Lab ook zeker opnieuw gaan intrainen.
Hij luistert best goed maar wanneer er een andere hond in beeld komt is hij oost-indisch doof en ook niet gevoelig voor welk commando of welke beloning dan ook.
Probleem is ook dat hij wel goed overweg kan met andere honden maar erg groot, sterk, lomp en onbehouwen is en dus geen partij is voor kleine hondjes. Daarbij neemt hij de baasjes ook nog graag mee in zijn enthousiasme :wink:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

DutchCelts schreef:
Marie-Josée schreef:
Dat geloof ik ook ja, echt waar Los werkt echt niet bij hem en spuug uit wel dus ja wie weet komt hij wle hier als ik spruitjes roep ofzo.
We gaan het is uitproberen hier in huis op wat voor woord hij wel netjes hier komt en dan gelijk veel lekkers naar binnen en als hij het binnen door heeft dan buiten aan de lange lijn en dan zo verder.
Ik hou jullie op de hoogte met welk woord meneer hier gaat komen :)
Nee joh, je verzint zelf een nieuw commando, bv KOM VOOR.
Dan doe je een lijntje aan je hond, laat een voertje zien, zegt KOM VOOR en haalt 'm dan rustig naar je toe.
Dit herhaal je een paar keer per dag, in huis zonder afleiding.
Dan ga je het zonder lijntje oefenen, in huis zonder afleiding.
Als dat goed gaat, en hij begrijpt het goed, ga je het buiten oefenen, aan de lange lijn, de afleiding bouw je dan op.

Niet zomaar een woord gaan roepen :Q:
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Misschien kun je gaan oefenen met het "hier" komen aan de lange lijn?
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Gajes

Ik heb voor Gajes idd een lange lijn gekocht, en daar gaat het redelijk tot goed mee tot nu toe .
Dus hij kan gelukkig wel wat energie kwijt hahahaha
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Bij Otto betekent 'hier': 'kijk es' in combinatie met mijn hand in mijn jaszak (lekkertje).
Werkt goed aan de lange lijn.
Kortom: daarmee zijn we aan het trainen :F:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gajes

Dat doet gajes ook allemaal perfect ook als hij helemaal los loopt
Maar zodra hij merkt dat hij vast moet omdat het tijd is , is het bal.
Dan gaat hij er een spelletje van maken en komt hij niet meer.
Het rare is vorige week heb ik nog gewoon een x los geprobeert en af en toe aangelijnd lekkers er in ff een paar stappen lopen en weer los, gewoon weer bij me roepen los er weer wat in als belonig primaaa ging het tot het mom dat hij voor het echie weer vast moest toen ben ik weer dik 20 minuten bezig geweest.
En afgelopen zaterdagnacht in het park samen met me vriend ook een dik half uur bezig geweest om hem aan te lijnen.
Toen maakte hij er echt een potje van, nadat hij nog 2 honden was tegen gekomen, pffffff was echt niet grappig midden in de nacht hahaha doen we dus ook maar niet meer.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik heb ontdekt dat ik een stok bij me moet hebben :lol1: .
Die laat ik hem zien en ik roep voor!
Laten we zeggen dat het 9 van de 10 keer werkt...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien een fluitje aan leren, klinkt altijd hetzelfde en dan kun je het als iets nieuws introduceren .
Ik hoop trouwens dat je het ondertussen uitgevonden hebt, maar toch, het kan een idee zijn :F:
Gajes

S@ndr@ schreef:misschien een fluitje aan leren, klinkt altijd hetzelfde en dan kun je het als iets nieuws introduceren .
Ik hoop trouwens dat je het ondertussen uitgevonden hebt, maar toch, het kan een idee zijn :F:
Dat is idd een idee, het hier komen op zich gaat nu wel, gaat ook netjes voor me gelijk op zijn gat zitten, alleen het aanlijnen nu nog zodra menneer dus door heeft dat het echt voor naar huis is, gaat hij er een spelltje van maken dus vlak voor komen of naast je staan , maar dan weg springen enzo en dat is best frusterend.

heb nu een longeer touw voor paarden waar hij nu aangaat, dat sleept gewoon achter hem aan kan hij toch lekker rennen en spelen en doen en laten wat hij wil, als er wat komt kan ik hem gewoon pakken en ff bij me houden en redelijk normaal zijn andere riem weer omdoen.
zou het is moeten filmen hoe dat dan gaat haha.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

DutchCelts schreef:
S@ndr@ schreef:misschien een fluitje aan leren, klinkt altijd hetzelfde en dan kun je het als iets nieuws introduceren .
Dat is idd een idee, het hier komen op zich gaat nu wel, gaat ook netjes voor me gelijk op zijn gat zitten, alleen het aanlijnen nu nog zodra menneer dus door heeft dat het echt voor naar huis is, gaat hij er een spelltje van maken dus vlak voor komen of naast je staan , maar dan weg springen enzo en dat is best frusterend.

heb nu een longeer touw voor paarden waar hij nu aangaat, dat sleept gewoon achter hem aan kan hij toch lekker rennen en spelen en doen en laten wat hij wil, als er wat komt kan ik hem gewoon pakken en ff bij me houden en redelijk normaal zijn andere riem weer omdoen.
zou het is moeten filmen hoe dat dan gaat haha.
Ga je hem dan ook proberen te pakken?
Daar wordt het spelletje nog leuker van :wink:

Aan de lijn nemen oefenen door iedere keer dat je hem aanlijnt daarna nog even iets leuks met hem te doen.
Met de bal spelen (binnen lange lijn afstand) of zoiets.
In ieder geval iets doen wat hij leuk vindt.
Behalve loslaten dan :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gajes

nee ik ga hem dan niet proberen te pakken, want ik weet dat het dan een spelletje wordt.

ik laat hem nu lekker los met een longeertouw van 8 meter , die achter hem aan schuift hij kan toch lekker doen en laten wat hij wilt, oefen lekker met hem , en als het tijd is , kan ik met gemak zijn andere lijn weer aan doen en naar huis.
Als er andere mensen aan komen kan ik hem ook ff bij me pakken.
Ik loop nu en stuk relaxter buiten en gajes kan toch zijn energie kwijt :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”