Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beike is gebeten door andere hond.
Moderator: moderatorteam
-
Syllvero
Beike is gebeten door andere hond.
Beike is vorige week gebeten door een loslopende hond.
Ik had Beike aangelijnd.
Opeens stond deze hond voor ons en viel Beike aan.
Het ging zo snel, ik kon niet voorkomen dat deze hond Beike pakte.
Het baasje van de andere hond deed niks ( riep alleen de hond), deed geen moeite om ze uit elkaar te halen.
Deze hond had Beike een paar keer beet gehad en Beike is met een smak op zijn rug terecht gekomen.
Beike lag onder en de andere hond stond boven.
Beike verdedigde zich natuurlijk wel.
Ik stond er dus alleen voor en bleef gelukkig rustig.
Stond te trillen op mijn benen.
Ik heb ze uit elkaar weten te krijgen en heb direct Beike gecontroleerd op verwondingen.
Kon zo snel niks vinden, hij had alleen wat last van zijn pootje.
Toen ik omkeek liep de andere hond met haar baasje ( zo te zien was het een teefje) al een stuk verder op.
Omdat Beike zo op het eerste gezicht niks bleek te hebben, ben ik er niet achter aan gegaan.
Had ik misschien wel moeten doen, maar deze hond was dus niet aangelijnd en ik wou niet dat deze hond Beike nog een keer aanviel.
Met zijn pootje gaat het nu weer goed, hij loopt weer goed en heeft er geen last meer van.
De andere hond leek niks te hebben zo te zien.
Maar nu het volgende:
Ik aaide Beike vanavond over zijn hoofd en toen voelde ik ineens allemaal korstjes.
Ik schrok ervan, zo veel.
Direct gekeken en hij is toen dus wel gebeten.
Het ziet er rustig uit, niet ontstoken ofzo en Beike heeft er zelf ook geen last van.
Omdat het toen dus wel open is geweest, is er iets wat ik voor hem kan doen nu, of is het gewoon afwachten dat het vanzelf geneest en in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken?
Ik had Beike aangelijnd.
Opeens stond deze hond voor ons en viel Beike aan.
Het ging zo snel, ik kon niet voorkomen dat deze hond Beike pakte.
Het baasje van de andere hond deed niks ( riep alleen de hond), deed geen moeite om ze uit elkaar te halen.
Deze hond had Beike een paar keer beet gehad en Beike is met een smak op zijn rug terecht gekomen.
Beike lag onder en de andere hond stond boven.
Beike verdedigde zich natuurlijk wel.
Ik stond er dus alleen voor en bleef gelukkig rustig.
Stond te trillen op mijn benen.
Ik heb ze uit elkaar weten te krijgen en heb direct Beike gecontroleerd op verwondingen.
Kon zo snel niks vinden, hij had alleen wat last van zijn pootje.
Toen ik omkeek liep de andere hond met haar baasje ( zo te zien was het een teefje) al een stuk verder op.
Omdat Beike zo op het eerste gezicht niks bleek te hebben, ben ik er niet achter aan gegaan.
Had ik misschien wel moeten doen, maar deze hond was dus niet aangelijnd en ik wou niet dat deze hond Beike nog een keer aanviel.
Met zijn pootje gaat het nu weer goed, hij loopt weer goed en heeft er geen last meer van.
De andere hond leek niks te hebben zo te zien.
Maar nu het volgende:
Ik aaide Beike vanavond over zijn hoofd en toen voelde ik ineens allemaal korstjes.
Ik schrok ervan, zo veel.
Direct gekeken en hij is toen dus wel gebeten.
Het ziet er rustig uit, niet ontstoken ofzo en Beike heeft er zelf ook geen last van.
Omdat het toen dus wel open is geweest, is er iets wat ik voor hem kan doen nu, of is het gewoon afwachten dat het vanzelf geneest en in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Beike is gebeten door andere hond.
in de gaten houden dat het geen bultjes worden...
gaatjes zijn vaak niet zo heel erg
gaatjes zijn vaak niet zo heel erg
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Syllvero
Als je gewoon over zijn hoofd aait, dan voel je niks, maar ga je kriebelen, dan voel je het wel.
Het zijn korstjes en je voelt misschien een hele kleine verdikking, maar dat kan ook door de dikke korstjes komen.
Ik controleer het gewoon een paar keer per dag dan moet het wel goed komen, denk ik.
Hij is ook niet rustiger dan anders, eet en drinkt goed, dus er is denk ik niets aan de hand tot nu toe.
Het zijn korstjes en je voelt misschien een hele kleine verdikking, maar dat kan ook door de dikke korstjes komen.
Ik controleer het gewoon een paar keer per dag dan moet het wel goed komen, denk ik.
Hij is ook niet rustiger dan anders, eet en drinkt goed, dus er is denk ik niets aan de hand tot nu toe.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
-
Ayurveda
- Zeer actief
Idd gewoon even in de gate houden, het zelfde bij jezelf als je een korstje hebt 
wel ontzettend sneu voor Beike zeg! heb je de eigenaar van de andere hond er nog op aangesproken? denk dat ik m de huis volgescholden had (gewoon uit reactie, ik ben geen aso ofzo)
wel ontzettend sneu voor Beike zeg! heb je de eigenaar van de andere hond er nog op aangesproken? denk dat ik m de huis volgescholden had (gewoon uit reactie, ik ben geen aso ofzo)

-
Syllvero
Ik heb als eerste Beike gecontroleerd op verwondingen, na dat ik ze uit elkaar had gehaald.Ayurveda schreef: wel ontzettend sneu voor Beike zeg! heb je de eigenaar van de andere hond er nog op aangesproken? denk dat ik m de huis volgescholden had (gewoon uit reactie, ik ben geen aso ofzo)
In die tijd is degene met de loslopende hond doorgelopen.
Ik kon er wel achter aan gaan, maar wou niet dat de loslopende hond Beike weer aan zou vallen.
Ik heb het er dus maar bij gelaten, maar ik stond wel op het punt om iets te roepen.
Maar heb me in kunnen houden.
Was zelf ook geschrokken en stond te trillen op mijn benen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En het was een teef?
En Beike deed niks? Dit kwam zomaar uit het niks?
Nou, ik heb ook een teef die niet veel opheeft met castraten maar ze zullen toch echt aanleiding moeten geven.
Maar goed. Een week geleden dus.
Wat denk je zelf, zou het als het foute boel was niet allang fout zijn geweest met eventuele ontstekingen?
Mij lijkt dat dus van wel.
Nou, ik heb ook een teef die niet veel opheeft met castraten maar ze zullen toch echt aanleiding moeten geven.
Wat denk je zelf, zou het als het foute boel was niet allang fout zijn geweest met eventuele ontstekingen?
-
Syllvero
Ik had Beike aangelijnd en ineens stond deze hond voor onze neus.Marjoleine schreef:En het was een teef?
Ik kon aan Beike niks zien ( qua gedrag) en plotseling sloeg die hond om en greep Beike.
Ik had trouwens wel het idee dat Beike een onderdanige indruk maakte, maar hij was verder gewoon vriendelijk.
Beike had deze hond denk ik al lang gezien, maar ik nog niet.
Zo te zien was het een teef en groter dan Beike.
Zoals gezegd ging het erg snel en voor ik het wist was het mis.
Ik kon niet snel genoeg reageren om een gevecht te voorkomen.
Idd. dan was het ws. al lang fout gegaan, maar omdat ik het vanavond pas ontdekte en er best wel van schrok, was er misschen nog iets waar ik rekening mee moest houden.
Maar gelukkig komt het zo te zien wel goed.