Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bobby eet slecht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Anne15
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boomer

Re: bobby eet slecht

Ongelezen bericht door Anne15 »

Hij doet het al vanaf dag 1 en ik beloon hem niet met lekkere dingen
ik ga wel even naar dierenarts voor een check die heeft hij nog niet gehad
ik denk ook dat hij ouder is dan 3 jaar(wat ons vertelt is bij aankoop)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kun je geen contact opnemen met de vorige eigenaar om te vragen hoe het daar ging met eten?
sandra&sammy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

Nelleke schreef:
Off topic: ooooh die foto van sammy, wat een leukerd!!
Dank je Nelleke! Gisteren op het strand genomen, ik smolt zelf ook weg van die foto :I:
Anne15 schreef:Smuldier vindt hij niet lekker hij laat het gewoon staan.
Dus nu volgende oplossing HELP :mrgreen:
Geloof dat ik maar even naar dierenarts moet gaan voor beste advies.
He....wat jammer. :jank: Bij Sammy was het gelijk raak, hij smulde ervan. Ik had gehoopt dat dit voor jou ook DE oplossing zou zijn....Ik heb helaas te weinig ervaring om je verder adviezen te geven. Ik hoop echt dat je snel een oplossing vindt. Succes!
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Anne15
geregistreerd lid

Ik heb van de vorige eigenaar geen telefoonnummer
En mail reageert ze niet op
Erg jammer
ik ben bang dat ze ons een beetje heeft voorgelogen over leeftijd, maar denk dat huisarts wel na kan gaan hoe oud hij ongeveer is
zoiets is vast wel ongeveer te zien bij gebit van Bobby
Hij is niet gechipt dus dat is ook wel nadeel
we zullen wel even zien
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ja je kan de pech hebben dat je een hond hebt die echt niks lust.. Maar hij eet wel blik dus inderdaad meng dat er eens doorheen als hij dat eet dan went hij misschien aan de smaak van kvv en gaat hij het makkelijker eten. En ook idd goed idee om hem te laten checken of er niks medisch aan de hand is.
Mijn boomertje is ook niet zo van het eten en hij eet vaak ook met lange tanden behalve als ik een half crackertje door zijn smuldier brokkel dan eet hij altijd met smaak zijn bakje leeg.
meg1986
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door meg1986 »

Nelleke schreef:Ja je kan de pech hebben dat je een hond hebt die echt niks lust.. Maar hij eet wel blik dus inderdaad meng dat er eens doorheen als hij dat eet dan went hij misschien aan de smaak van kvv en gaat hij het makkelijker eten. En ook idd goed idee om hem te laten checken of er niks medisch aan de hand is.
Mijn boomertje is ook niet zo van het eten en hij eet vaak ook met lange tanden behalve als ik een half crackertje door zijn smuldier brokkel dan eet hij altijd met smaak zijn bakje leeg.
Is het boomertjes eigen dat ze slecht eten?

Ik hoorde wel dat shihtzu's ook niet zo super eters zijn, ik weet niet of dat zo is??

Groetjes
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Anne15
geregistreerd lid

ik heb geen idee dit is eerste keer dat ik een boomer heb
Tank
Zeer actief

Zou het niet weten maar als het zo is dan is dat een trekje van de shi tzu kant denk ik
Mijn maltezertje die vrat alles wat hij te pakken kon krijgen maar goed zegt niet zoveel over het hele ras natuurlijk
martin*
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel

Ongelezen bericht door martin* »

Boomer eigen bestaat niet, je zou eerder naar de rassen moeten kijken waar hij uit komt. Wij hebben meerdere Shih-tzu's en ze eten allemaal heel erg makkelijk.

Ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak, en zie daar heel erg veel honden voor bij komen. Het is wel zo dat vaker kleine honden "slechte"" eters zijn volgens de eigenaren. Dit komt denk ik eerder door dat een kleine hond eerder verwend wordt dan een grote hond. Ik zal dus gewoon heel erg consuqeunt zijn met voeding, en gewoon een voeding uitzoeken die jij de hond wilt voeren. En niet eeuwig blijven zoeken naar een brok die de hond eet. Want er komt bij iedere een brok een tijd dat ze het minder gaan eten.
Ik heb zelf een hondje wat een drama queen is met eten, maar na een week vasten gaat ze echt wel weer eten. Wat maria al zei, als je mij een week alleen witlof voorschoteld ga ik het ook eten. (En ik vind het echt heel erg smerig!)
Zo werkt het bij de hond ook,

Wat ik altijd als voorbeeld gebruikt in de winkel is:
Een kind eet heel makkelijk spruiten en blijft opscheppen, hij blijft een keer eten bij een vriendje en ze eten heerlijk spruitjes! Daar was het normaal om er lekker appelmoes over heen te gooien. De volgende keer thuis wilt hij natuurlijk alleen spruiten met de appelmoes. Dit krijgt hij, en zo gaat het steeds verder tot dit kind alleen de appelmoes eet en de spruiten niet meer..

Het is niet helemaal zoals ik het altijd uitleg, maar wel het zelfde idee..

Mijn niet honden eet motto:

jij bent eigewijs, maar ik ben nog veeeeeeeeeeeel eigewijzer!

Succes
Anne15
geregistreerd lid

ik voed mijn hond net zo op als mijn kinderem.
desondanks vindt ik het wel raar dat hij gewoon niet eet.
woensdag ga ik bij dierenarts langs om te vragen van hoe en wat.
martin*
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel

Ongelezen bericht door martin* »

dat is natuurlijk ook zeer belangrijk om het medische uit te sluiten..
succes er mee!
Tank
Zeer actief

martin* schreef:Boomer eigen bestaat niet, je zou eerder naar de rassen moeten kijken waar hij uit komt. Wij hebben meerdere Shih-tzu's en ze eten allemaal heel erg makkelijk.

Ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak, en zie daar heel erg veel honden voor bij komen. Het is wel zo dat vaker kleine honden "slechte"" eters zijn volgens de eigenaren. Dit komt denk ik eerder door dat een kleine hond eerder verwend wordt dan een grote hond. Ik zal dus gewoon heel erg consuqeunt zijn met voeding, en gewoon een voeding uitzoeken die jij de hond wilt voeren. En niet eeuwig blijven zoeken naar een brok die de hond eet. Want er komt bij iedere een brok een tijd dat ze het minder gaan eten.
Ik heb zelf een hondje wat een drama queen is met eten, maar na een week vasten gaat ze echt wel weer eten. Wat maria al zei, als je mij een week alleen witlof voorschoteld ga ik het ook eten. (En ik vind het echt heel erg smerig!)
Zo werkt het bij de hond ook,

Wat ik altijd als voorbeeld gebruikt in de winkel is:
Een kind eet heel makkelijk spruiten en blijft opscheppen, hij blijft een keer eten bij een vriendje en ze eten heerlijk spruitjes! Daar was het normaal om er lekker appelmoes over heen te gooien. De volgende keer thuis wilt hij natuurlijk alleen spruiten met de appelmoes. Dit krijgt hij, en zo gaat het steeds verder tot dit kind alleen de appelmoes eet en de spruiten niet meer..

Het is niet helemaal zoals ik het altijd uitleg, maar wel het zelfde idee..

Mijn niet honden eet motto:

jij bent eigewijs, maar ik ben nog veeeeeeeeeeeel eigewijzer!

Succes

Ja maar als je hond de brokken die je hem voorzet gewoon smerig vindt en het na een week wel een keer eet omdat hij sterft van de honger.... omdat jij geen zin hebt om van voeding te veranderen tot je iets vindt wat hij wel eet... vind ik echt zielig voor die hond dan. Ik zou echt alles proberen om hem aan het eten te krijgen.
En je opmerking dat er bij iedere brok een tijd komt dat hij minder eet.. hmm.. als hij het lekker vindt eet ie echt wel. Veel honden vinden vlees een stuk lekkerder dan brok (wat ik me goed voor kan stellen)
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik zou ook denken lekker over op vlees, maar iets wat ik volgens mij niet lees: zijn zn tandjes wel helemaal ok?
Hij zou namelijk ook pijn aan z'n tanden kunnen hebben en dan zijn brokken natuurlijk lastig te eten.....

(meer als uitsluitsel bedoeld hoor :) )
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Als de DA hem gezond verklaard kon hij wat mij betreft de pot op. Eten wat de pot schaft en anders maar niet. Met een beetje doorzettingsvermogen hou jij dat langer vol dan hij hoor :wink:
Afbeelding
Anne15
geregistreerd lid

Ik wacht eerst af wat de dierenarts zegt.
Als die zegt hij is niet ziek/ heeft niks onder zijn leden.
Dan kan hij gewoon eten wat de pot schaft.
Aangezien ik hem nog niet zo lang heb wil ik eerst een ziekte of zo uitsluiten voor ik van alles ga proberen.
Ik hou jullie op de hoogte. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”