Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup en kip
Moderator: moderatorteam
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
- Aantal honden: 1
Pup en kip
In verband met het "sleetje rijden" zoals dat genoemd werd van mijn Lara, heb ik het volgende vraagje.
Toen ik het filmpje maken zat ze toevallig net op de smuldier kip. Het is toen inderdaad minder geworden, nagenoeg helemaal weg eigenlijk. Dit schijnt te helpen dus.
Nu is smuldier kip op en krijgt ze dus smuldier compleet. (dit alles naast haar brokken) en nu doet ze het dus weer.
Ik vraag me daarom af of ik mijn pup van nu 11 weken oud, ook gewoon verse kip kan geven (kippevleugeltjes/kippeboutjes) ter aanvulling om te kijken of het dan inderdaad weer minder wordt.
Toen ik het filmpje maken zat ze toevallig net op de smuldier kip. Het is toen inderdaad minder geworden, nagenoeg helemaal weg eigenlijk. Dit schijnt te helpen dus.
Nu is smuldier kip op en krijgt ze dus smuldier compleet. (dit alles naast haar brokken) en nu doet ze het dus weer.
Ik vraag me daarom af of ik mijn pup van nu 11 weken oud, ook gewoon verse kip kan geven (kippevleugeltjes/kippeboutjes) ter aanvulling om te kijken of het dan inderdaad weer minder wordt.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Pup en kip
Waarschijnlijk is haar ontlasting op de smuldier kip wat harder en compacter (is hier het geval, logisch aangezien het gemalen kipkarkas is en dus relatief veel bot bevat) en dan legen de anaalklieren zicht beter.
Ik zou eens kijken of je aan nekjes van kip, eend of kalkoen kunt komen om bij de Smuldier comleet te gaan geven.
Ik zou eens kijken of je aan nekjes van kip, eend of kalkoen kunt komen om bij de Smuldier comleet te gaan geven.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je kunt haar zeker wel verse kip geven, dat kan geen kwaad, maar helpen zal het ook niet als je daarnaast gewoon andere dingen blijft voeren.
Ik denk sowieso dat het daarom toeval is, maar sleetje rijden wordt vaak veroorzaakt door volle/ontstoken anaalklieren, misschien kun je daar eens na laten kijken. Of wormen ??
Puppen en kip kan prima, ga even zoeken naar een toepasselijk fotootje voor je.
-edit- inderaad kan hardere ontlasting zorgen voor het legen van de anaalklieren, dus ja wat dat betreft kan het inderdaad wel helpen. Ik zat in een andere hoek te denken sorry. Maar mijn honden krijgen geen hardere ontlasting van smuldier kip, wel van hele kip idd.
Ik denk sowieso dat het daarom toeval is, maar sleetje rijden wordt vaak veroorzaakt door volle/ontstoken anaalklieren, misschien kun je daar eens na laten kijken. Of wormen ??
Puppen en kip kan prima, ga even zoeken naar een toepasselijk fotootje voor je.
-edit- inderaad kan hardere ontlasting zorgen voor het legen van de anaalklieren, dus ja wat dat betreft kan het inderdaad wel helpen. Ik zat in een andere hoek te denken sorry. Maar mijn honden krijgen geen hardere ontlasting van smuldier kip, wel van hele kip idd.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Kijk maar eens of je op de markt aan kipkarkasjes kunt komen, ik krijg ze voor niks bij de ene poelier en anders betaal ik 50 cent voor een kilo.
Gr. Aniek

- sterredag
- Zeer actief
Haar ontlasting werd idd wat harder en compacter tijdens de smuldier kip periode. Bedankt voor de uitleg hoe dit nu werktdagmar88 schreef:Waarschijnlijk is haar ontlasting op de smuldier kip wat harder en compacter .
@ Budkes o wat een leuke foto zo... Misschien dat mijn islamtische slager ook kan helpen?
Wat zijn eigenlijk kipkarkasjes?
- dagmar88
- Zeer actief
wat overblijft van een kip nadat alles wat geschikt is voor menselijke comsumptie er af is gesneden
- sterredag
- Zeer actief
Ow, ja dat is dan wel nog eens goedkoop ook, ik zal maandag eens langs de poelier gaan hier, kijken of die dat ook hebben.dagmar88 schreef:wat overblijft van een kip nadat alles wat geschikt is voor menselijke comsumptie er af is gesneden
- Budkes
- Zeer actief
Maar het is geen hoofdvoedsel hoor, echt een aanvulling. Maar je kunt zo een zakje in je diepvries doen, af en toe geef je haar er dan eentje.
Gr. Aniek

- sterredag
- Zeer actief
Zo is het ook bedoeld, omdat elke avond smuldier kip te eenzijdig zou worden (al krijgt ze wel brokken). wil ik haar de kip erbij geven.Budkes schreef:Maar het is geen hoofdvoedsel hoor, echt een aanvulling. Maar je kunt zo een zakje in je diepvries doen, af en toe geef je haar er dan eentje.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Ben je nu al naar de DA geweest om naar de anaalklieren te kijken of deze niet overvuld zijn?sterredag schreef:Zo is het ook bedoeld, omdat elke avond smuldier kip te eenzijdig zou worden (al krijgt ze wel brokken). wil ik haar de kip erbij geven.Budkes schreef:Maar het is geen hoofdvoedsel hoor, echt een aanvulling. Maar je kunt zo een zakje in je diepvries doen, af en toe geef je haar er dan eentje.

- sterredag
- Zeer actief
Ik moet 21 mrt naar de DA ivm enting en als het dan met de tips van hier nog niet over was er naar laten kijken. (eventueel sneller of bellen als het niet over zou gaan)EschaenStefanie schreef: Ben je nu al naar de DA geweest om naar de anaalklieren te kijken of deze niet overvuld zijn?
Echter met de kiptip, zat er zeker verbetering in, dus idd nog niet over gebeld en vandaar dus mijn vraag of ik echt rauwe kip kan geven aan een pup van 11 weken. Als dit de oplossing is, zou dat beter zijn denk ik dan niks veranderen en het dan door een DA laten oplossen.
Wormen zie ik niet in de ontlasting, hardere onlasting betekend idd dat ze niet of bijna niet schuifelt, nu is de ontlasting weer minder hard en doet ze het dus weer.
- Budkes
- Zeer actief
- sterredag
- Zeer actief
ze is ontwormd bij haar laatste enting, ze deed het daarvoor, ze deed het erna. Daarom denk ik ook niet dat het dat is. Ook is het dus minder geweest... neem aan dat wormen ook niet spontaan verdwijnen om dan even spontaan terug te komen.Inge O schreef:dat wil niks zeggen, gezonde wormen maken ook niet zomaar wandelingetjes naar buitensterredag schreef:
Wormen zie ik niet in de ontlasting,.
om echt zeker te zijn dat ze geen wormen heeft zou je haar ontlasting moeten laten nakijken of als het lang geleden is kan je haar ontwormen.
- sterredag
- Zeer actief
Nou ben bij de islamitische slager geweest (poelier is weg hier)
kreeg voor 1 euro een kilo karkasjes... dat werd 12 ons voor een euro gewicht nemen ze dus niet zo nauw.
Ze zit nu lekker te knagen erop... foto/filmpje volgt binnenkort
Ze waren ook meteen zo vriendelijk om een kalfsbot mee te geven gratis, die ze toevallig net gedaan hadden. Die gaat nu naar de pup van mijn broer toe.
kreeg voor 1 euro een kilo karkasjes... dat werd 12 ons voor een euro gewicht nemen ze dus niet zo nauw.
Ze waren ook meteen zo vriendelijk om een kalfsbot mee te geven gratis, die ze toevallig net gedaan hadden. Die gaat nu naar de pup van mijn broer toe.
- dagmar88
- Zeer actief
Als je daar volgende keer bent kun je vragen of ze wat lamslongetjes voor ja apart willen houden. Kunnen ze helemaal niets mee en ze gooien het weg.sterredag schreef:Nou ben bij de islamitische slager geweest (poelier is weg hier)
Charlie vind dat een erg lekker (mager) tussendoortje
Met dat kalfsbot zou ik wel oppassen; dat is nogal hard als het van de poten komt. Dus afkluiven is prima, maar zodra ze echt gaan proberen het naar binnen te werken kun je het beter weghalen.
- sterredag
- Zeer actief
Bedankt voor de tip en dat laatste zal ik doorgeven.dagmar88 schreef: Als je daar volgende keer bent kun je vragen of ze wat lamslongetjes voor ja apart willen houden. Kunnen ze helemaal niets mee en ze gooien het weg.
Charlie vind dat een erg lekker (mager) tussendoortje![]()
Met dat kalfsbot zou ik wel oppassen; dat is nogal hard als het van de poten komt. Dus afkluiven is prima, maar zodra ze echt gaan proberen het naar binnen te werken kun je het beter weghalen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
sterredag schreef:Bedankt voor de tip en dat laatste zal ik doorgeven.dagmar88 schreef: Als je daar volgende keer bent kun je vragen of ze wat lamslongetjes voor ja apart willen houden. Kunnen ze helemaal niets mee en ze gooien het weg.
Charlie vind dat een erg lekker (mager) tussendoortje![]()
Echt doen hoor!
Kalfsbotten(ws de harde, dragende delen) zijn totaal niet geschikt om aan een pup te geven.
Ik wil niet al te negatief doen(voer zelf ook al jaren rauw) maar ik voorzie nare verstoppingen.
Laat je broer? het maar weggooien.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- sterredag
- Zeer actief
en wat is het dan dat het voor een pup niet kan en voor een volwassen hond wel?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dragende botten zijn niet handig, vaak te hard.
Ook voor volwassen honden dus.
Vraag eens om kalfsribben, lamsribben, dat werk. Dat kan wel prima.
Eigenlijk kan alles, mits ze aan botwerk gewend zijn en zolang het dus geen dragende botten zijn, geen pijpbeenderen dus.
Van vogels kan dat dus weer wel, dit omdat vogels holle botten hebben (gewicht, vliegen en zo
).
Maar van hoefdieren dus niet.
Ook voor volwassen honden dus.
Vraag eens om kalfsribben, lamsribben, dat werk. Dat kan wel prima.
Eigenlijk kan alles, mits ze aan botwerk gewend zijn en zolang het dus geen dragende botten zijn, geen pijpbeenderen dus.
Van vogels kan dat dus weer wel, dit omdat vogels holle botten hebben (gewicht, vliegen en zo
Maar van hoefdieren dus niet.