Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schamen jullie je wel eens voor je hond ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Schamen jullie je wel eens voor je hond ?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nee schaam mij nooit voor mijn honden.
:19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

renee-uk schreef:
nance schreef:
renee-uk schreef:ik schaam me nooit voor mijn honden, des te meer voor mezelf als er eens wat mis gaat.
Ik vind niet dat je honden hun natuurlijke gedrag kwalijk mag nemen, vind wel dat je een mens er op aan mag kijken als die dat gedrag niet in de juiste of liever gezegd de geaccepteerde banen weet te leiden.
Nou ik weet niet of het natuurlijk gedrag is dat Loddie de hele weg naar het bos al loeiend op de treeplank zit.
Of dat Poeh, net als de thuiszorg hulp de gang gedweild heeft, daar uitgebreid gaat zitten piesen. Liefst als ze nog bezig is in de gang :oeps:
Of dat ze met z'n allen direct in de tas van een bezoeker kijken of er wat te halen valt. Alles wordt er uitgehaald en als er wat bruikbaars in zit wordt dat meegenomen.
Of dat Rambo, die liefdevol bij iedereen op schoot gaat zitten, zich laat aaien en dan in ene hap zegt in de neus. Echt bij iedereen.
dat ligt toch niet aan je honden?
dat ligt aan jou dat je dat toelaat!
Dat loeien kan ik nog wel de humor van in zien. Je moet alleen niet te vroeg gaan in het weekend :oeps:

Poeh is zo dement als een deur en die piest en poept waar ze loopt op dat moment. Dat kun je niet corrigeren, ze weet het gewoon niet meer.

Als ik zie dat ze richting tas gaan, fluit ik ze terug, maar ik ben er niet altijd bij. Als ik dan de kamer in kom en het bezoek zit te lachen om wat ze er uithalen dan baal ik als een stekker!!
Kan ik weer opnieuw beginnen...

Rambo heeft van het begin af aan de neushap beweging gedaan. Bij mij haalt ze het niet in haar kop, maar bij anderen zal ze het altijd proberen. Ik zie het aankomen en waarschuw Ramp dan ook of roep haar bij me, maar mensen vinden het maar ozo leuk dat ze bij hun wil zitten.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

nance schreef:Of dat Rambo, die liefdevol bij iedereen op schoot gaat zitten, zich laat aaien en dan in ene hap zegt in de neus. Echt bij iedereen.
Rambo heeft van het begin af aan de neushap beweging gedaan. Bij mij haalt ze het niet in haar kop, maar bij anderen zal ze het altijd proberen. Ik zie het aankomen en waarschuw Ramp dan ook of roep haar bij me, maar mensen vinden het maar ozo leuk dat ze bij hun wil zitten.[/quote]
Ik heb me daar nooit voor geschaamd, had snel door dat dat op de schoot kruipen of in je nek klimmen wat afdwingend werd gedaan bij mezelf afgeleerd, en bij anderen geen kans gegeven. Als iemand dacht aggossie wat lief ondanks dat ik zelf al had gezegd dat niet toe te staan heb ik afhankelijk van welk type mens eerlijk gezegd heel hard moeten lachen (in mezelf)
Want ze klom steeds verder en dan kom je er niet meer vanaf, madam hier klemde dan de poten in de nek en likte een heel gezicht af en soms nam ze nog een nipje nek :19: had ik ze al voor gewaarschuwd maar wie niet horen wil :19:
Daar schaamde ik me niet voor hoor, gewaarschuwd mens. En dan nog, ah het is toch zo een schatteke...jajajaja.. en dan zag ik het al, bij die mensen liet ik het gaan die waren er ook niet bang van. Maar wel een "ja genoeg nu ja je bent lieft prut prut poets poets ho maar, bluf klaar, maar dan was het al te laat die krijg je niet zomaar van je af :mrgreen: "
Dit gedrag is eruit overigens, al blijft ze het wel eens proberen bij vreemden :engel:
Dennis_Charlie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Whippet

Ongelezen bericht door Dennis_Charlie »

Ja, gisteren eigenlijk echt voor het eerst. Whippets zijn geen zwemmers en de mijne heeft al de pest aan regen (zie handtekening). Gistermiddag had ik meneer uitgebreid laten rennen en hij had het dus warm. Overmoedig als ik soms kan zijn nam ik hem ook los mee naar huis. Helaas zit er bij mij op de hoek een vijver. Charlie besloot zich af te koelen en vergiste zich even in de diepte van de vijver. Ik hoorde een luide plons, draaide me om en zag ineens een hond die zich totaal niet realiseert hoe hij met zwemmen. Met veel pijn en moeite heb ik hem de vijver uitgekregen door zelf de vijver in te stappen. De laatste 300 meter konden mijn buren een groene hond en een groene Dennis aanschouwen....
Een Whippet uitlaten wanneer het regent:
Ik doe de voordeur open: "Nee, NEEEEEEE! Baas, ik ga echt de regen niet in!"
Ik sjor hem met twee handen aan de riem de straat op.
"Echt niet, echt niet! Het is ook nog eens koud, ik heb als windhond een hele dunne vacht en huid weet je nog?"
"Charlie, verdomme, loop eens mee!"
"Jank, piep, nee baas ik wil niet!"
"Hup, lopen, pissen, poepen, ik word ook nat."
Charlie doet een heel snel plasje. "Baas, *trekt richting voordeur* ik wil weer naar binnen. M'n haar!"
Ikke1980
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

EschaenStefanie schreef:
renee-uk schreef:ik schaam me nooit voor mijn honden, des te meer voor mezelf als er eens wat mis gaat.
Ik vind niet dat je honden hun natuurlijke gedrag kwalijk mag nemen, vind wel dat je een mens er op aan mag kijken als die dat gedrag niet in de juiste of liever gezegd de geaccepteerde banen weet te leiden.
dit dus..
Nou ja 1x heb ik me diep geschaamd, Escha was een konijn aan het killen terwijl er net een ouder echtpaar aan kwam fietsen. Stond er maar een beetje appelig bij te kijken want tja, als zij het niet afmaakte moest ik dat wel doen. Gelukkig zei het echtpaar; pas op verderop zijn er nog meer van dat soort zieke konijnen

Haha, hier krijg ik heel rare visioenen bij; een oud vrouwtje dat een aan flarden gescheurd dood konijntje oppakt en zegt: 'kom maar bij het vrouwtje, dan gaan we jou eens lekker verwennen en weer helemaal beter maken'. :lol:

Tja, heb zoiets ook wel eens meegemaakt. JJ was een konijn op het spoor en nog geen 5 seconden later had hij een konijn in zijn bek en scheurde het binnen 3 seconden (JJ is zelf net iets groter dan een konijn :80: ) aan flarden. Hij was echt een bloeddorstig monster en natuurlijk kwam er net iemand voorbij op de fiets die vol afschuw toe keek en mij vervolgens heel kwaad aankeek. Tja, ik vond het ook niet leuk en meestal ben ik JJ wel voor maar toen even niet. Eigen schuld dus, en schaamde me wel.

Ook schaamde ik me toen JJ na een bezoek aan de dierenarts zijn poot zo hoog mogelijk optilde en heel demonstratief een stoelpoot onderzeek. De dierenarts: Zo, tis wel een dominant tiepje he?! :oeps:

Verder schaam ik me bijna elke dag voor JJ; In het begin omdat hij als een hysterische kutkeffer in de lijn hing, nu schaam ik me dat JJ me nog niet genoeg vertrouwt en dat ik er niet voor kan zorgen dat laatste stukje onzekerheid bij hem weg te nemen zodat hij niet meer lelijk hoeft te doen tegen vreemde honden als hij los is. Of als ik denk dat het los goed gaat en het gaat ook goed, maar dat hij een minuut later alsnog in 'gevecht' raakt met een andere hond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”