Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beatle

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Willy
Actief

Beatle

Ongelezen bericht door Willy »

Mijn bastaardhond Beatle is inmiddels 14,5 jaar en dat ouderdom met gebreken komt heb ik inmiddels wel ondervonden.
Het begon eigenlijk dik een jaar geleden dat Beatle veel dronk en veel plaste en uit urine onderzoek bleek dat het de urine weinig geconcentreerd was. Onderzoeken volgen en alles werd uitgesloten. Inmiddels begon ze in haar slaap ook urine te verliezen. Zo een jaar lang aangemoddert totdat ik eigenlijk een beetje moedeloos van haar werd en telkens in de ochtend mocht dweilen. Ik vond het ook zielig voor haar omdat ze mij ´s morgens met van die lodderige ogen aankeek van `sorry baas ik snap er ook niks van`. Kletsnatte achterhand had ze soms dus hup maar weer schoonspoelen.
Met dierenarts overleg gehad en toch maar aan de enurace, 2x daags 1 tabletje.
Totdat het volgende gebeurde: flinke onrust in de nacht en de volgende ochtend scheef lopen. Naar dierenarts geweest en de diagnose vestibulaire geriatrisch syndroom werd gesteld. En de enurace moest verlaagd worden naar 1,5 tablet op een dag i.v.m. de onrust. Met het scheef lopen en daarbij ook zeer zwak op de poten gaat het weer goed maar door de verlaging van de medicatie was zij gelijk weer incontinent.
Dus de medicatie werd weer verhoogd ook omdat er eigenlijk geen verandering was in haar onrust.
Dat gaat inmiddels weer goed door de medicatie.
Alleen de onrust bleef, rondjes lopen in de nacht. Getrippel op laminaat en niet slapen.
Sinds 2 dagen geef ik haar nu 5-6 dr. bach rescue remedie (3x daags) en afgelopen nacht heeft zij voor het eerst geslapen (en ik dus ook :D). Ik weet dat ze ook verward is en wat verschijnselen van dementie vertoont. Nu is mijn vraag of je die bach rescue kan blijven geven of dat het iets is wat je tijdelijk kan gebruiken?

Tis een heel verhaal geworden maar ook weleens lekker om van je af te schrijven.
Willy en de meiden

Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Beatle

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hopelijk vinden ze snel wat haar mankeerd..
Bij Tascha heb ik onder begeleiding van de DA een waterdieet-test gedaan waarbij ik haar beperkt water gaf.
Na een poosje beperkt water hoort urine altijd geconcentreerder te zijn. Zo kan je zien of haar urine zo slecht geconcentreerd is omdat ze zoveel drinkt (te veel dorst) of drinkt ze zoveel omdat ze haar urine niet kan concentreren en dus wel moet drinken om het tekort aan te vullen.

Uiteraard mag je zoiets alleen testen in overleg met en onder begeleiding van een dierenarts, op eigen houtje is het super link want als blijkt dat ze niet kan concentreren droogt ze uit.

Rescue kan je bij mijn weten rustig langere tijd geven.

Sterkte met Beatle!

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Willy
Actief

Dank je Pets_Passion voor je antwoord.
Die test waar jij het over hebt daar heb ik het met de dierenarts overgehad en daarvan afgezien i.v.m. leeftijd.
Diabetes, diabetes insipidus, nierproblemen, ziekte van Cushing etc. zijn uitgesloten.
Hetgeen ik wil is dat zij op een zo confortabel mogelijke manier oud kan zijn. Dus zonder onrust en zonder incontinentie. Maar de onrust lijkt te komen van de medicijnen om de incontinentie in de hand te houden en haar verwardheid sowieso. Het is soms kiezen tussen 2 kwaden.
Met de rescue lijkt het goed te gaan en als je dat gewoon kan blijven geven dan ga ik daar voorlopig mee door om de innerlijke onrust te bestrijden.

groetjes, Willy
Willy en de meiden

Afbeelding
muppie en co
Actief
Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix

Ongelezen bericht door muppie en co »

ik weet niet of het iets voor jou is maar er zijn hondeluiers te koop. dan kun je haar van de medicatie afhalen en dan hoop ik dat de rust wederkeert.
Willy
Actief

Eventjes een update over Beatle. Inmiddels is de enurace vervangen voor propaline. Na wat zoeken is nu de juiste dosering gevonden alhoewel ze nog weleens de ochtend niet helemaal droog haalt (maar daar is overheen te komen). Alleen bleef de onrust. Inmiddels is ze gestart met Zylkène en dat lijkt goed aan te slaan (wordt ook gebruikt bij onweerangst) en ze komt nu (en ik dus ook) rustig de nacht door zonder angst en dat is mij heel veel waard.
Willy en de meiden

Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Dat is heel fijn voor jullie :E:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”