Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stuitligging
Moderator: moderatorteam
- juul
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schwyzer Laufhund
- Aantal honden: 2
stuitligging
Misschien een vreemde vraag, maar hondjes die in stuitligging geboren worden, worden dat nooit goede showhonden? 
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: stuitligging
Dat lijkt me toch sterk 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Randa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Contacteer:
Volgens mij is de wijze van geboren worden geen indicatie of een hond wel of geen show kwaliteiten heeft.
Groetjes Miran
SBT-kennel ILLUSIONSTAFFS
SBT-kennel ILLUSIONSTAFFS
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoe kom je bij deze vraag?
De ligging bij de geboorte heeft helemaal geen invloed op hoe een hondje er later uit komt te zien lijkt mij.Dus ik ben heel erg benieuwd hoe je bij deze theorie/vraag gekomen bent.
De ligging bij de geboorte heeft helemaal geen invloed op hoe een hondje er later uit komt te zien lijkt mij.Dus ik ben heel erg benieuwd hoe je bij deze theorie/vraag gekomen bent.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
nog nooit van gehoord ......enne heb het ff na gekeken onze reu die multi kampioen is was een stuitbevalling
!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
:lol:Tara schreef:Hoe kom je daar nou bij?juul schreef:Misschien een vreemde vraag, maar hondjes die in stuitligging geboren worden, worden dat nooit goede showhonden?![]()
Lijkt mij een gevalletje...
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
martin*
- Actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel
Maria schreef:nog nooit van gehoord ......enne heb het ff na gekeken onze reu die multi kampioen is was een stuitbevalling!
Je kan dus beter een stuitligging hebben, krijg je multi kampioenen van
- juul
- Vaste gebruiker
Bedankt voor alle antwoorden. De pup die we gaan krijgen is in stuitligging geboren en iemand bij mij op het werk, die dus onterecht er iets van denkt af te weten, vertelde dat als een hondje in stuitligging geboren wordt, je het kunt vergeten om een goede showhond te krijgen.
Maar gelukkig met jullie antwoorden ben ik helemaal weer gerust gesteld.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
krijg je ook veel stress van tijdens een bevalling, dus ik heb liever geen stuitmartin* schreef:Maria schreef:nog nooit van gehoord ......enne heb het ff na gekeken onze reu die multi kampioen is was een stuitbevalling!
Je kan dus beter een stuitligging hebben, krijg je multi kampioenen van
-
martin*
- Actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel
Maria schreef:krijg je ook veel stress van tijdens een bevalling, dus ik heb liever geen stuitmartin* schreef:Maria schreef:nog nooit van gehoord ......enne heb het ff na gekeken onze reu die multi kampioen is was een stuitbevalling!
Je kan dus beter een stuitligging hebben, krijg je multi kampioenen van![]()
!
Ach, een beetje stress heb je toch wel over voor een multi kampioen
Maar ik snap het helemaal, liever geen stuit's!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ehm, ben ik nou de enige die niet weet of de betreffende pup in een stuit geboren is of niet???? Want zelfs in mijn appartement toen de teven nog binnen bevielen & ik het in elkgeval nog zag hield ik dat niet bij....
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Welkom in hondenland waar iedereen het allemaal precies denkt te weten!juul schreef:Bedankt voor alle antwoorden. De pup die we gaan krijgen is in stuitligging geboren en iemand bij mij op het werk, die dus onterecht er iets van denkt af te weten, vertelde dat als een hondje in stuitligging geboren wordt, je het kunt vergeten om een goede showhond te krijgen.
Wat een bijzondere hond krijgen jullie!
Heb je soms al foto's? Ik heb eens een artikel over je ras gelezen en met de KK1 veel moeite gedaan om ze alle 4 uit het hoofd te leren. Maar zien doe je ze natuurlijk nooit!
Dus kom op
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
crutz schreef:Ehm, ben ik nou de enige die niet weet of de betreffende pup in een stuit geboren is of niet???? Want zelfs in mijn appartement toen de teven nog binnen bevielen & ik het in elkgeval nog zag hield ik dat niet bij....
geen idee of je de enige bent, ik weet het iig wel altijd, ik schrijf dat ook altijd op... ( tijd. geslacht, kop of stuit.. enz)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
en als dat wel waar geweest was had je hem niet willen hebben?juul schreef:Bedankt voor alle antwoorden. De pup die we gaan krijgen is in stuitligging geboren en iemand bij mij op het werk, die dus onterecht er iets van denkt af te weten, vertelde dat als een hondje in stuitligging geboren wordt, je het kunt vergeten om een goede showhond te krijgen.

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
als dat bij stuitligging zo is, zou dat dan bij "geen vlies" ook zo zijn??
anders is hier de verkeerde pups gebleven
ik hou ook alles bij trouwens, stuit/kop, gewicht, kleur, aftekeningen, uur enzo
anders is hier de verkeerde pups gebleven
ik hou ook alles bij trouwens, stuit/kop, gewicht, kleur, aftekeningen, uur enzo
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zit nog nauwelijks model aan pasgeboren pups, of ze in kop- of stuitligging geboren worden maakt nog niet echt veel uit, tenminste bij mijn pups niet..
Ben wel benieuwd naar de theorie erachter...
Ben wel benieuwd naar de theorie erachter...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee hoor, je bent niet de enige dat niet bijhoudtcrutz schreef:Ehm, ben ik nou de enige die niet weet of de betreffende pup in een stuit geboren is of niet???? Want zelfs in mijn appartement toen de teven nog binnen bevielen & ik het in elkgeval nog zag hield ik dat niet bij....
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit er naast, weeg, geslacht etc maar stuit noteer ik niet vind ik onbelangrijk. Weet wel dat wij regelmatig stuitligging hebbencrutz schreef:Ehm, ben ik nou de enige die niet weet of de betreffende pup in een stuit geboren is of niet???? Want zelfs in mijn appartement toen de teven nog binnen bevielen & ik het in elkgeval nog zag hield ik dat niet bij....
- juul
- Vaste gebruiker
Ik heb nog geen foto's, maar zodra ze er zijn zal ik er eentje plaatsen.TeamWork schreef:Welkom in hondenland waar iedereen het allemaal precies denkt te weten!juul schreef:Bedankt voor alle antwoorden. De pup die we gaan krijgen is in stuitligging geboren en iemand bij mij op het werk, die dus onterecht er iets van denkt af te weten, vertelde dat als een hondje in stuitligging geboren wordt, je het kunt vergeten om een goede showhond te krijgen.
Wat een bijzondere hond krijgen jullie!
Heb je soms al foto's? Ik heb eens een artikel over je ras gelezen en met de KK1 veel moeite gedaan om ze alle 4 uit het hoofd te leren. Maar zien doe je ze natuurlijk nooit!
Dus kom op
- juul
- Vaste gebruiker
Jawel, zeker wel!!!Hutsje schreef:en als dat wel waar geweest was had je hem niet willen hebben?juul schreef:Bedankt voor alle antwoorden. De pup die we gaan krijgen is in stuitligging geboren en iemand bij mij op het werk, die dus onterecht er iets van denkt af te weten, vertelde dat als een hondje in stuitligging geboren wordt, je het kunt vergeten om een goede showhond te krijgen.
Het showen van honden is voor mij niet het belangrijkste. Sterker nog, ik heb het nog nooit gedaan, maar wilde het met onze nieuwe hond eens gaan proberen.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ben ik even blij dat ze liever naar het bos gaan.. Show wordt nu toch niets meer.
Moeten ze nu ook hun titels weer inleveren?

- Hamilton
- Zeer actief
doe ik moeders alvastjuul schreef: Ik heb nog geen foto's, maar zodra ze er zijn zal ik er eentje plaatsen.

- juul
- Vaste gebruiker
Hamilton schreef:doe ik moeders alvastjuul schreef: Ik heb nog geen foto's, maar zodra ze er zijn zal ik er eentje plaatsen.![]()
JAAAAAAAAA, dat is haar!!!
Wat is ze mooi he.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik noteer al ruim 20 jaar alles behalve kop of stuit
Maar er is natuurlijk wel onderzoek naar gedaan.
En daaruit bleek (zie ook Naaktgeboren) dat stuit evenveel voorkomt als kop en dat het geen enkel verschil maakt wat bevallen betreft.
Honden hebben namelijk geen sleutelbeenderen en daardoor is de voorkant dus ongeveer gelijk aan de achterkant, in tegenstelling tot mensen.
En je mag je collega meteen ook vertellen dat "sterrekijkers" bij mensen weliswaar lastiger geboren worden maar bij honden is dat volkomen normaal.
Neemt niet weg dat ik ook nieuwsgierig ben naar de theorie achter deze boude bewering
Succes met je pupje trouwens!
Maar er is natuurlijk wel onderzoek naar gedaan.
En daaruit bleek (zie ook Naaktgeboren) dat stuit evenveel voorkomt als kop en dat het geen enkel verschil maakt wat bevallen betreft.
Honden hebben namelijk geen sleutelbeenderen en daardoor is de voorkant dus ongeveer gelijk aan de achterkant, in tegenstelling tot mensen.
En je mag je collega meteen ook vertellen dat "sterrekijkers" bij mensen weliswaar lastiger geboren worden maar bij honden is dat volkomen normaal.
Neemt niet weg dat ik ook nieuwsgierig ben naar de theorie achter deze boude bewering
Succes met je pupje trouwens!
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Nee, je bent zeker niet de enige. Nog nooit genoteerd en ik weet na 13 dezelfde kleur pups ook echt niet meer in welke volgorde ze geboren waren omdat ik ze pas de volgende dag lastig ga vallen met merken en zo.crutz schreef:Ehm, ben ik nou de enige die niet weet of de betreffende pup in een stuit geboren is of niet???? Want zelfs in mijn appartement toen de teven nog binnen bevielen & ik het in elkgeval nog zag hield ik dat niet bij....
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat weet ik dan weer wel, maar alleen omdat ze hier bont zijn.Tulp schreef: Nee, je bent zeker niet de enige. Nog nooit genoteerd en ik weet na 13 dezelfde kleur pups ook echt niet meer in welke volgorde ze geboren waren omdat ik ze pas de volgende dag lastig ga vallen met merken en zo.
Een foto is dan rap gemaakt
Ik heb trouwens wel wat bevallingsfoto's, van die pups weet ik dus of ze stuit of kop waren. Maar ik zou het echt moeten checken want uit mijn hoofd weet ik het dus niet en noteren doe ik het ook niet
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zit wel een kern van waarheid in hoor.
Die stuitliggers lopen nooit van ze leven meer vooruit ,maar altijd achteruit.
Die stuitliggers lopen nooit van ze leven meer vooruit ,maar altijd achteruit.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
oh, vandaarjuul schreef:Jawel, zeker wel!!!Hutsje schreef:en als dat wel waar geweest was had je hem niet willen hebben?juul schreef:Bedankt voor alle antwoorden. De pup die we gaan krijgen is in stuitligging geboren en iemand bij mij op het werk, die dus onterecht er iets van denkt af te weten, vertelde dat als een hondje in stuitligging geboren wordt, je het kunt vergeten om een goede showhond te krijgen.
Het showen van honden is voor mij niet het belangrijkste. Sterker nog, ik heb het nog nooit gedaan, maar wilde het met onze nieuwe hond eens gaan proberen.

-
COURTLY
Voor honden is een stuitligging normaal
. Waar zou je je dus druk over maken
.
Gooi dit maar onder de noemer "broodje aap-verhalen".
Gooi dit maar onder de noemer "broodje aap-verhalen".