Hi there,
Ik heb een Whippet die tamelijk goed luistert. Echter, buiten is hij een ramp. Ik krijg het niet voor elkaar om hem af te leren te willen spelen met andere honden. Hij is totaal niet agressief, maar aan de riem wil hij per se naar een andere hond toe en komt dan agressief over. Los is het geen probleem, maar vast word ik bekant maf van hem. Hij is inmiddels 2,5, maar in dat opzicht heel erg een puppie. Help!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buiten
Moderator: moderatorteam
-
Dennis_Charlie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Whippet
Buiten
Een Whippet uitlaten wanneer het regent:
Ik doe de voordeur open: "Nee, NEEEEEEE! Baas, ik ga echt de regen niet in!"
Ik sjor hem met twee handen aan de riem de straat op.
"Echt niet, echt niet! Het is ook nog eens koud, ik heb als windhond een hele dunne vacht en huid weet je nog?"
"Charlie, verdomme, loop eens mee!"
"Jank, piep, nee baas ik wil niet!"
"Hup, lopen, pissen, poepen, ik word ook nat."
Charlie doet een heel snel plasje. "Baas, *trekt richting voordeur* ik wil weer naar binnen. M'n haar!"
Ik doe de voordeur open: "Nee, NEEEEEEE! Baas, ik ga echt de regen niet in!"
Ik sjor hem met twee handen aan de riem de straat op.
"Echt niet, echt niet! Het is ook nog eens koud, ik heb als windhond een hele dunne vacht en huid weet je nog?"
"Charlie, verdomme, loop eens mee!"
"Jank, piep, nee baas ik wil niet!"
"Hup, lopen, pissen, poepen, ik word ook nat."
Charlie doet een heel snel plasje. "Baas, *trekt richting voordeur* ik wil weer naar binnen. M'n haar!"
- umajoya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds
Re: Buiten
Hebben jullie een cursus met hem gedaan?
Zo niet: Ik kan dat echt aanraden. Daar leer je veel dingen , ook hoe je de hond netjes naast je mee kan leren lopen zonder afgeleid te worden. Aandachts oefeningen.
succes ermee
Zo niet: Ik kan dat echt aanraden. Daar leer je veel dingen , ook hoe je de hond netjes naast je mee kan leren lopen zonder afgeleid te worden. Aandachts oefeningen.
succes ermee
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

[gemaakt door kiki2000]

[gemaakt door kiki2000]
-
Ayurveda
- Zeer actief
Hier het zelfde probleem
Hij begint dan met een grom, een kef en dan een piep
Mensen denken dan: oe die hond is vals, wat die dus echt niet is!
Ik probeer de aandachtsoefeningen toe te passen zoals de kijk (het naar jou laten kijken) maar vaak zonder suc6... Ik lees nog even mee hier voor een goede tip, maar zo weet je dat jou hond niet de enige is!
p.s. ik heb 2 cursussen met hem gedaan (Pulchra)
Hij begint dan met een grom, een kef en dan een piep
Mensen denken dan: oe die hond is vals, wat die dus echt niet is!
Ik probeer de aandachtsoefeningen toe te passen zoals de kijk (het naar jou laten kijken) maar vaak zonder suc6... Ik lees nog even mee hier voor een goede tip, maar zo weet je dat jou hond niet de enige is!
p.s. ik heb 2 cursussen met hem gedaan (Pulchra)

- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Het is iets wat je bij windhonden vaker aantreft. De uitnodiging tot spelen ziet er agressief uit (voor ons)Dennis_Charlie schreef:Hi there,
Ik heb een Whippet die tamelijk goed luistert. Echter, buiten is hij een ramp. Ik krijg het niet voor elkaar om hem af te leren te willen spelen met andere honden. Hij is totaal niet agressief, maar aan de riem wil hij per se naar een andere hond toe en komt dan agressief over. Los is het geen probleem, maar vast word ik bekant maf van hem. Hij is inmiddels 2,5, maar in dat opzicht heel erg een puppie. Help!
De meeste honden reageren er nauwelijks op, en zien het kennelijk niet als kwaadaardig.
Mensen reageren meestal ook niet. Kennelijk zien zij windhonden als totaal ongevaarlijk. (wat ze ook zijn)
Als het uitvallen aan de riem te hinderlijk wordt, doe ik meestal een paar snelle volg-oefeningen. Door snelle haken te slaan, en een paar scherpe draaien te maken van 180 graden, wordt de hond gedwongen zijn aandacht op mij te richten. Als er gelegenheid voor is, keer ik wel regelmatig terug, naar het hondje dat uitgedaagd wordt, en loop en aantal passen met hem mee. Net zo lang tot de windhond eieren voor zijn geld kiest, en niet meer uitvalt.
Als zij los zijn doen zij vaak ook een "uitval" naar andere honden. Zij lopen snel en grommend naar de hond toe, en doen alsof zij willen bijten. Zij raken daarbij echter niets, maar stuiven de hond voorbij, en kijken dan vlug achterom of de uitdaging wordt aanvaard.
Er is geen dringende noodzaak om daarbij in te grijpen. Tot nu toe zien honden het niet als agressie, en mensen bijna nooit. Behoudens een hoge uitzondering die toch een zure opmerking in mijn richting meent te moeten plaatsen.