Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat is dit nu....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Aantal honden: 2

wat is dit nu....

Ongelezen bericht door Heamla »

Zojuist samen met mijn moeder de honden uitgelaten. Lekker over de velden laten rennen. Zodra we het dorp weer naderen honden weer aan de riem gedaan. We lopen over een redelijk breed trottoir en in tegengestelde richting komt een man aangelopen. Deze man kijkt Jantje continue in de ogen. Jantje die mannen toch niet zo mag kruipt met staart tussen de poten tegen de muur aan. Ook ik sta tegen de muur aan en houd Jantje en Roos kort. De man loopt rakelings langs ons af, blijft Jantje aankijken en zodra hij voorbij loopt hapt Jantje naar zijn enkels. Ik zag het gebeuren en trok Jantje met een vloek nog een paar centimeter terug ( meer ruimte had ik niet) en Jantje miste gelukkig. De man draait zich om en komt met opgeheven vuist dreigend op Jantje en mij af. Ik had echt het idee dat hij Jantje iets wou doen en loop snel weg. Gelukkig loopt de man, na nog even met zijn vuist omhoog te zijn blijven staan, ook door.
Ik was helemaal verbijsterd. Een Jantje die durft te happen ken ik helemaal niet. Ik weet ook niet hoe ik dit had kunnen voorkomen, het gedrag van de man was erg vreemd en Jantje was erg bang. Baal hier goed van, zeker omdat Jantje zijn angst steeds minder leek te worden.
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Re: wat is dit nu....

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ga in het vervolg tussen de honden en zo'n persoon in staan/lopen. Maak jezelf breed (denk ook breed). De honden kun je best laten zitten, dat is geen probleem of loop gewoon zelfverzekerd door.

Leid je honden ook af, laat ze maar naar jou opkijken. Met zo'n voorbijganger heb jij toch niets te maken (wel even vanuit je ooghoeken in de gaten houden).

No way dat ik aan de kant ga voor zo'n iemand. En als ik onzeker word, dan weet ik ook zeker dat mijn hond het wel even voor mij oplost.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Dat is een getikte, enge man en een Jantje waarbij de druk heel erg is opgelopen. Ik had de staarlijn tussen man en hond verbroken en was flink doorgestapt, zodat je snel uit de buurt van enge man bent en Jantje niet de kans krijgt in een hoek te gaan zitten bang zijn.

Maar ik hoop dat je dat soort enge mannen niet al te vaak tegenkomt.
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noeska »

Tjonge zeg wat een mafkees!!!
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

wat een sukkel zeg. De volgende keer tussen hem en je hondje inlopen en je idd gewoon hel breed maken.

zulke mensen zou je toch wat doen
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Er komt nooit iemand dreigend op mij af :mann: :mrgreen:

Ik zou rustig aan de andere kant van de straat gaan lopen, of zelf tussen de hond en de tegenligger in gaan lopen.
Je hebt er soms echt vreemde mensen bij, die bijna iets uit lijken te lokken :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Sommige mensen sporen niet.... ik had ook iets gedaan/gezegd of geprobeerd om idd de staarlijn te onderbreken...

mijn hond heeft dat ook met een man gehad... inmiddels een tijd terug... die staarde 'm ook strak aan en ik kreeg het helaas niet op tijd verbroken en toen ging Kay dus grommen en enigszins in de riem hangen.. toen ging die man dus stilstaan en terug blijven staren...

ik heb 'm toen geloof ik niet al te vriendelijk doch dringend verzocht om voor zich te kijken en door te lopen...
die kerel deed het er ook om, want die lachte er ook smerig bij...
weet niet... soms kom je rare mensen tegen...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Marieke Smilda-Kort
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ben zoekende naar een klein blijvend hondje als een chihuahua, tekkel, yorkshire oid

Ongelezen bericht door Marieke Smilda-Kort »

Wat een vervelende situatie, zeker nu je zegt dat je juist verbetering zag bij je hond. Zou je zo'n vent dan niet :mep: .
Ik las dat je samen met je moeder de hond aan het uitlaten was, had zij ook een hond bij zich?

Ik hoop niet dat het nog een keer gebeurt maar misschien dat je moeder dan voorop kan lopen met een hond en jij er achteraan, zo verbreek je het oogcontact met die enge man. Maak jezelf groot en breed en loop zelfverzekerd door, je hond daarna lekker belonen.
( ik deed dat met een kroel over de kop en een paar hele lieve woorden) Ik hoop dat dit voor jou ook werkt.

Hoop dat je dit ongevraagde advies niet erg vind.
Anders gewoon het linker oog in laten komen en via het rechteroog er weer uit laten gaan. :ok:
Dana *12-10-1997/31-07-2008.

Je bent pas dood als ik je vergeet...., lieve schat ik zal je NOOIT vergeten.
Bedankt voor de fijne en liefdevolle jaren.
Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever

Ongelezen bericht door Heamla »

Mijn moeder en haar hond liep een meter of 5 voor me. Die was ie al voorbij. Mij liep ie gewoon klem. Ik was bezig om Roosje in toom te houden, die denkt nog dat ze iedereen moet begroeten. Jantje liep naast me maar we kwamen naast elkaar tegen de muur terecht. Jantje die normaal niet in de buurt van een vreemde komt was echt in het nauw gedreven. Alles ging zo vlug dat ik inderdaad te laat door had wat Jantje ging doen en niet goed gereageerd heb, maar wij verwacht nu dat iemand zo doet?
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

sommige mensen zijn nou eenmaal raar.... als je hem weer ziet lopen, maar een beetje uit de buurt blijven, en verder niet te veel van aantrekken :wink:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wij zijn altijd enger :wink: :pffff:
Zoals gezegd griezels geen kans geven :ok:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een eikel.

Een volgende keer misschien proberen iets neutraals te zeggen als 'Mooie hond he?' of gewoon 'Goeiemiddag!' zodat zo'n gek jou wel aan moet kijken. En dan vriendelijk knikken en stug doorlopen. Ik ben ook geen held met enge mannen hoor, maar effe voor de show schouders naar achter en effe een bemoedigend woordje voor je hond, dat lukt best.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hanneke2 schreef:Wat een eikel.

Een volgende keer misschien proberen iets neutraals te zeggen als 'Mooie hond he?' of gewoon 'Goeiemiddag!' zodat zo'n gek jou wel aan moet kijken. En dan vriendelijk knikken en stug doorlopen. Ik ben ook geen held met enge mannen hoor, maar effe voor de show schouders naar achter en effe een bemoedigend woordje voor je hond, dat lukt best.
Provoceren, en daar heb ik een loeihekel aan. En in heb dan wel geen honden die terug achter mij duiken omdat een meneer eng kijkt en provoceert. Maar ik wil ook niet laten provoceren. Volgende keer zelf even de aandacht van de meneer op jou trekken "goedenavond" kan vaak al genoeg zijn voor hem jou en je hond ik doe dat regelmatig even een mens gedag groeten en dan is de spanning een beetje gebroken, mens is niet zo gefocussed op de honden en de honden hebben ook zoiets van ach zal wel. misschien deed hij het niet eens om te provoceren maar omdat hij zelf angst heeft voor honden en ze daarom in de peiling houdt :19: dat de hond dan ook nahapt is als een hoe noem je dat :rode lap op een stier.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”