Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree puppybrok...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: Pedigree puppybrok...

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Haha wou al zeggen want m'n gedrag topic heb ik vandaag een mooie (vind ik in elk geval) in algemeen geplaatst over onze eerste cursusdag samen :)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

-Tom- schreef:Daarom gaat Smuldier geen slechte voeding zijn, maar Smuldier gaan geven omdat je tegen de toevoegingen in brok bent is dan ook niet echt de oplossing, gezien Smuldier daar evenzeer gretig gebruik van maakt (calciumpreparaat ipv bot enzo).
Op zich ben ik dat wel met je eens Tom. Ik zou ook niet durven zeggen dat Smuldier eerlijk en zonder toevoegingen is. Maar goed, als ik moet kiezen tussen KVV's, dan wel weer liever Smuldier (en ik dan het liefst enkelvoudig, de rest doe ik zelf wel) dan een Rodi-schijf met dat ene malle erwtje in elke schijf.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Nou, yuri heeft nog steeds niet weerlegt dat honden de enzymen om granen te verteren nauwelijks in hun darmen hebben, in tegenstelling tot omnivoren. Dat kán 'ie ook niet weerleggen, want het is gewoon feitelijke informatie. Hij heeft wel een heleboel rook geblazen in de hoop dat dat gemist zou worden. Tsja :U:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Jeetje wat een discussie hier zeg, ik ben alleen wel het spoor bijster
Over de lasting vergeleken met brok is vele malen minder met kvv met de brok was ik wel 3 a 4 zakjes nodig om het tekunnen opruimen :N:
maar met de kvv is dit een heel stuk minder

Ik voerde hier ook altijd smuldier en sinds vorig jaar overgestapt op de lotgering misschien is dat ook wat voor jouw :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door meg1986 »

yuri36 schreef:Meg schatje, het is kinderbedtijd :lol1:
Zeker weten dat het dat was, dus ik snap niet dat jij nog online bent :) Overigens kan ik wel quoten dus wie is dan het kind op dit forum???? :mann: :8): :lol:
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jacan schreef:Jeetje wat een discussie hier zeg, ik ben alleen wel het spoor bijster
Over de lasting vergeleken met brok is vele malen minder met kvv met de brok was ik wel 3 a 4 zakjes nodig om het tekunnen opruimen :N:

Ik voerde hier ook altijd smuldier en sinds vorig jaar overgestapt op de lotgering misschien is dat ook wat voor jouw :ok:
:smile: Dat is er nog een, daarom is het ook geen discussie maar puur amusement met een vleugje Leedvermaak...
Ook niet proberen om iets serieus van te maken, dat gaat niet meer lukken :tongue:

*het is trouwens wel heel waardevol om naartoe te verwijzen als meneer weer in een ander topic zijn lulkoek komt ventileren; op die manier weten mensen direct waar ze aantoe zijn, gaan geen enkele discussie aan en tot nu toe helpt dat :ok:

:denken: 4 zakjes voor een collie???!!!
meg1986
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Jacan schreef:Jeetje wat een discussie hier zeg, ik ben alleen wel het spoor bijster

:smile: Dat is er nog een, daarom is het ook geen discussie maar puur amusement met een vleugje Leedvermaak...
Ook niet proberen om iets serieus van te maken, dat gaat niet meer lukken :tongue:

*het is trouwens wel heel waardevol om naartoe te verwijzen als meneer weer in een ander topic zijn lulkoek komt ventileren; op die manier weten mensen direct waar ze aantoe zijn, gaan geen enkele discussie aan en tot nu toe helpt dat :ok:
Eens :E:

Trouwens :D met :pop: is alles leuk, ongeacht de tijd van de dag... :)
dagmar88
Zeer actief

:wink: Nou, ben net wakker. Slaap vanwege Charlie's kapotte voetje al een paar dagen op een 2.5 zitter :N:
Mevrouwtje kan alleen tegen mij aan slapen ( :pffff: helemaal niet verwend) alleen komt ze de trap nog niet op.

Dus die popcorn moet maar even wachten en eerst eens een goede sloot koffie :cool2:
meg1986
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: Nou, ben net wakker. Slaap vanwege Charlie's kapotte voetje al een paar dagen op een 2.5 zitter :N:
Mevrouwtje kan alleen tegen mij aan slapen ( :pffff: helemaal niet verwend) alleen komt ze de trap nog niet op.

Dus die popcorn moet maar even wachten en eerst eens een goede sloot koffie :cool2:
De koffie emo is er niet :) Ik heb wel deze voor je: :slaap:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ja maar in Orijen zit vast iets heel goeds waardoor haar poot zo over was.
Zucht................ geef haar dan ook geen vers :piew:

:pop: met koffie: jammie :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
meg1986
Zeer actief

Reny schreef:Ja maar in Orijen zit vast iets heel goeds waardoor haar poot zo over was.
Zucht................ geef haar dan ook geen vers :piew:

:pop: met koffie: jammie :F:
koekje erbij ?

Sorry dat ik het hele topic naar de haaien help, maar dit is gezelliger dan die discussie.. Yuri misschien kan je je mond houden hier, dan blijft het ook gezellig :lol:
dagmar88
Zeer actief

Afbeelding

:mrgreen: Mwah, Orijen zal vast geen voetjes tegen blik en vegers beschermen, maar het heelt natuurlijk veel langzamer met al die ziekteverwekkers hier in huis :Q:
Reny
Zeer actief

Lekker die koffie :ok:

Maar met Orijen op was ze vast veel lichtvoetiger geweest :idea: Had ze blik en veger kunnen ontwijken.

Sjoottttttttt, nog geen issue geweest: gewicht en voer.

Owh, ik ga weer stil in een hoekje dom zitten zijn, ik geef mijn honden vers (en dat inclusief een pup van 10 weken) :oohja:
dagmar88
Zeer actief

Reny schreef:Lekker die koffie :ok:

Maar met Orijen op was ze vast veel lichtvoetiger geweest :idea: Had ze blik en veger kunnen ontwijken.

Sjoottttttttt, nog geen issue geweest: gewicht en voer.

Owh, ik ga weer stil in een hoekje dom zitten zijn, ik geef mijn honden vers (en dat inclusief een pup van 10 weken) :oohja:

Schaam je, arme kleine Billy! Het is toch verdorie geen wolf :F:
Reny
Zeer actief

Ik heb een bordje op de voordeur: verboden voor Salmonella :pffff:

(en het is nog op advies van de fokster en dierenarts ook, dus ik ben gevrijwaard van stommiteiten :F: )
Jacan
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:denken: 4 zakjes voor een collie???!!!
Onze Daisy had veel ontlasting met de brok, ik heb me weleens afgevraagd waar ze het weghaalde :N:
Afbeelding
Jacan
Zeer actief

Reny schreef:Ik heb een bordje op de voordeur: verboden voor Salmonella :pffff:

(en het is nog op advies van de fokster en dierenarts ook, dus ik ben gevrijwaard van stommiteiten :F: )
En de rest van de bacterieën dan? :hmmm:

Die arme billie, ik zou zeggen breng hem maar hier maarja ik geef ook kvv, :oohja: ik heb dan wel een goed excuus ik ben blond :engel:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

:oohja:

Als ik er nu een bordje van maak: voor alle bacterien verboden :idea:

Hmmmmmm krijg ik wel een heel steriel huis :hmmm: past weer niet bij mij :F:
Jacan
Zeer actief

Reny schreef::oohja:

Als ik er nu een bordje van maak: voor alle bacterien verboden :idea:

Hmmmmmm krijg ik wel een heel steriel huis :hmmm: past weer niet bij mij :F:
Scheelt weer schoonmaken :mrgreen:
Ach dan laat je de honden met dikke modderpoten door huis heen lopen is dat ook weer opgelost :idea: :F:
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden bent over zijn ontlasting.
Ik weet niet welke brokken van Prins jij precies geeft, maar ik heb bijvoorbeeld bij dezen eens gekeken:

http://www.prinspetfoods.nl/hond/voedin ... d-fit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het grootste deel van dat voer bestaat blijkbaar uit granen. Al ben ik van mening dat een hond een omnivoor is, het hoofdbestanddeel van hondenvoer dient vlees te zijn, niet granen.
En er staat ook "vlees en dierlijke bijprodukten". Vlees is natuurlijk ok, maar wat die dierlijke bijprodukten dan zijn?
Verder nog plataardige bijproducten, en "oliën en vetten" waarvan niet vermeld wordt welke precies. Ik vind het hele voer niet erg kosher. Als de ingrediëntendeclaratie al zo vaag is, dan weet je meestal genoeg.

Hier vind je veel info over hoe je goede brokken van slechte brokken kan onderscheiden:

http://www.dogfoodproject.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook deze link kan je helpen om een goed merk hondenbrokken te vinden:

http://www.dogfoodadvisor.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

jammer genoeg zijn wel lang niet alle merken in Nederland te krijgen.

Helaas zijn de betere merken brokken vrij prijzig, en ik kan me voorstellen dat, zeker als je een grote hond hebt, dat dat een probleem kan zijn.
Wel moet ik erbij zeggen dat een goed merk brokken meestal niet duurder is dan de grote merken Hill's en Royal Canin of dierenarts-brokken.

Een hond die een goed merk brokken krijgt, heeft ook een goede vacht en ontlasting.

Ik weet niet of je daar zelf al iets over gezegd hebt, maar behalve brokken of rauw, is er ook nog een derde optie, nl zelf koken voor je hond, en daarvan kun je ook porties in de diepvries doen. De meeste honden vinden dat ook heerlijk en het is bovendien nog eens heel gezond voor ze. Alleen moet je dan wel een recept gebruiken dat geschikt is voor je hond, en de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen toevoegen.

MariskaB schreef: Momenteel laten mijn financien Carnibest idd niet toe... ik ben hier toen mee begonnen omdat meneer uberhaupt niet at en dat het enige was wat ik naar binnenkreeg... toen ik m chemisch liet castreren at hij het ineens als een idioot en ging ineens brokken eten.. toen heb ik m laten castreren en op Prins brokken gezet XL ofzo... echter ben ik er niet over te spreken qua zijn ontlasting...

Ik kies geen partij, laat ik dat bij voorbaat stellen...
dus Yuri jij kan met argumenten tegen komen en de ander komt met argumenten voor... als ik heel eerlijk ben zoals ik net al aangaf volg ik jullie discussie helaas niet meer, ik heb het idee dat er alleen maar steeds een weerwoord wordt gegeven voor het weerwoord geven en dat er veel dingen herhaald worden.. maar goed... dat doet er niet toe...

Ik ben ook niet anti-brok.. mijn vorige herder was van m'n vriend en is begonnen op Bonzo door mijn vriend.. toen ik wat met hem kreeg (mn vriend) vond ik dit zo vreselijk (de hond liet scheten, stonk en had echt voor mijn mening bagger ontlasting.. en hij was vet.... dat ik m toen op dieet brokken van de dierenarts heb overgezet... daar ging het beter op en ben op dierenarts brokken gebleven echter toen senior brokken... herder is 13 geworden..
nu Kay dus wegens noodzaak in begin op Carnibest, wegens geldgebrek over naar brokken en nu ik hoorde dat smuldier net zo zo niet goedkoper is zit ik toch daar aan te denken ..
waarom? ik had het idee dat mijn hond het veel en veel lekkerder vind... dat zijn ontlasting veel en veel beter is qua vorm geur model etc... dat mijn hond minder uit zijn bek meurt en dat zijn vacht meer glansde...

Dus ja... ga ik weer terug naar vlees.... en ik hou me niet zo bezig met wat dan giftiger is .. wellicht heel onnozel... maar ik heb van geen van 2 ooit nog een verhaal gehoord dat er 1 dood van neer is gevallen... wellicht ben ik dan een leek... maar ik kies voor wat mijn hond lekker vind en waar hij het goed op doet... bij deze is dat toevallig vlees... bij mijn vorige heb ik dat dus niet geprobeerd... wellicht was ie dan wel 16 geworden .. wellicht maar 10....
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuri36 schreef:
Liesbeth schreef:
yuri36 schreef: :piew: :piew: :piew:
Ik kan jou echt niet meer volgen al doe ik nog zo mijn best...
Je loopt constant te roepen dat honden wolven zijn en dan kom je af met Mulder Diervoeding. In hun complete maaltijden zitten wel granen en groente hoor!!! Snap je het zelf nog?
Alleen in de pens-kompleet van Smuldier zitten ontsloten granen.

Maar waar ging het ook al weer over :denken: ? O ja het rauwe VLEES.

En dan nog. Ook wolven krijgen wel granen binnen en gaan zelfs aktief op zoek naar planten, groenten en fruit om hun vleesdieet aan te vullen.
Ja precies, dus zijn ze omnivoor :D

Dus wolven zijn omnivoren (volgens jou) :E: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Liesbeth schreef:Dus wolven zijn omnivoren (volgens jou) :E: .
Yuri past gewoon de wetenschappelijke indeling aan zoals het hem uitkomt. :mrgreen: Anders valt het zo op dat zijn theorie op niets is gebaseerd.

Wat ik wel met het eens ben ( :80: ) is dat niet alle kvv even goed is in verband met toevoegingen. Maar dat haalt het niet in vergelijking met brokkenmerken. Want alle brokkenmerken hebben namelijk toevoegingen. Van onschadelijke toevoegingen tot gewoon rotzooi die erin zit.
Liesbeth
Zeer actief

yuri36 schreef:
MariskaB schreef:Volgens Wikipedia:
Carnivoren die minstens 5% van hun voedsel uit planten halen worden omnivoren genoemd.
Carnivoren hebben knipkiezen. Bij vleeseters is de darm veel korter dan bij planteneters.
Bij wikipedia valt de wolf (en dus hond) onder carnivoren.

:roll:
Hoi Mariska,

Sorry, maar om de verwarring nog iets groter te maken:

"Despite their descent from wolves and classification as Carnivora, dogs are variously described in scholarly and other writings as carnivores[133][134] or omnivores.[3][135][136][137] Unlike obligate carnivores, such as the cat family with its shorter small intestine, dogs can adapt to a wide-ranging diet, and are not dependent on meat-specific protein nor a very high level of protein in order to fulfill their basic dietary requirements. Dogs will healthily digest a variety of foods, including vegetables and grains, and can consume a large proportion of these in their diet.[3]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Dog#Diet" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het al eerder geciteerd en hier staat dat in studieboeken en andere teksten, de hond de ene keer carnivoor en de andere keer weer omnivoor genoemd wordt.

Welke naam je ook aan het beestje geeft, zoals deze Engelse wikipedia-tekst al aangeeft, een hond kan met gemak een zeer grote verscheidenheid aan voer verteren, waaronder groenten en granen, en ze kunnen met gemak een grote hoeveelheid hiervan in hun dieet hebben.

Het klopt dus eigenlijk zelfs met de Nederlandse wikipedia die jij aanhaalt, waar staat dat als carnivoren minstens 5% van hun voedsel uit planten halen, omnivoren worden genoemd.
Maar dat geldt exact zo voor de wolf. Dan kan je de wolf ook classificeren als omnivoor en er zijn verdomd weinig "wetenschappers" die dát doen.
Maar goed, als jij er vanuit gaat dat honden omnivoren zijn, mij best. Ik ben er van overtuigd dat het carnivoren zijn :pffff: :klaar: .

Overigens kan iedereen zijn ei kwijt in de artikelen van Wikipedia, ook personen die met zogenaamd wetenschappelijke bewijzen aankomen.

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Liesbeth schreef: Overigens kan iedereen zijn ei kwijt in de artikelen van Wikipedia, ook personen die met zogenaamd wetenschappelijke bewijzen aankomen.
oh goden Liesbeth breng hem nou niet op ideëen :N:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

renee-uk schreef:
Liesbeth schreef: Overigens kan iedereen zijn ei kwijt in de artikelen van Wikipedia, ook personen die met zogenaamd wetenschappelijke bewijzen aankomen.
:smile:

En verder Yuri is extreem anti barfen, terwijl volgens mij iedereen die hier barft niet extreem tegen brokken is. Want je hebt ook goede kwaliteit brokken. De barfers hebben er voor gekozen om liever vers vlees te geven door persoonlijke ervaringen.
En als ik persoonlijk kijk is het wel zo dat als mensen een hond heeft met allergieen dat de allergie sneller weggaat met vers vlees dan met brokken (en dan bedoel ik ook de dure/speciale brokken van de da).
Diesel heeft ook last van een allergie en zodra zijn voerton met brokken leeg is ga ik ook over op kvv (waarschijnlijk smuldier).

@ Yuri; ik begrijp niet dat je zo extreem door slaat in je ideeen over barfen, je wilt namelijk ook niets aan nemen van andere mensen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

renee-uk schreef:
Oeps, wat ben ik toch simpel en dom :Q: .

De artikelen in deze op het internet vormgegeven encyclopedie worden onder andere geacht een neutraal standpunt in te nemen. Wikipedia is in principe door iedereen die te goeder trouw is te bewerken.

Ik heb zo'n idee dat Yuri's bijdragen niet aan bovenstaande criteria gaan voldoen :F: .

Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

over blokken beton en flatgbouwen gesproken zeg :eek: :eek:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

renee-uk schreef:

Kan lekker niet :lekkerpuh: , alles wat onwaar is word zsm weggehaald. :smile:
Daar kan Yuri het iig vergeten. :pffff: :F:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Liesbeth schreef:
Dus wolven zijn omnivoren (volgens jou) :E: .
Nee, ik was aan honden aan het denken. Foutje dus.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

yuri36 schreef: Ik weet niet of je daar zelf al iets over gezegd hebt, maar behalve brokken of rauw, is er ook nog een derde optie, nl zelf koken voor je hond, en daarvan kun je ook porties in de diepvries doen. De meeste honden vinden dat ook heerlijk en het is bovendien nog eens heel gezond voor ze. Alleen moet je dan wel een recept gebruiken dat geschikt is voor je hond, en de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen toevoegen.
Zelf koken??? Voor m'n hond???
Ik ben me d'r gek! Ik heb al een hekel om in de keuken te staan voor mezelf!
Plus wat moet ik dan koken? Dat beest lust alleen gekookte kip...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”