Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aquariums
Moderator: moderatorteam
- lauraV
- Zeer actief
Re: aquariums
geen flitser gebruiken 
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Ik maak ook foto's met flits hoor. Moet je alleen juist instellen en een fatsoenlijke spiegelreflex hebben, anders krijg je van die overbelichte mislukte foto's.lauraV schreef:geen flitser gebruiken
Veel proberen. Ze poseren wel graag. Zonder flits maak je mooiere foto's als je een statief en een degelijke camera gebruikt, en als je bak genoeg verlicht is. Als je niet genoeg licht op je bak hebt krijg je wazige foto's. Ook stel ik de iso hoger in bij zeewater dan bij gewone daglichtfoto's. Flits enkel gebruiken als je dat kan instellen, ik gebruik meestal een hele korte flits.drafin schreef:Hoe krijg jij die vissen goed op de foto?
Ik probeer van alles maar echt goed lukt het niet
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3
Wat een mooie bakken heb jij zeg
En wat een geweldige foto's heb je ervan gemaakt ....
Ik heb ook zoetwaterbakken met garnaaltjes en kreeftjes.. zijn leuke dieren om te zien... zit regelmatig naar me grote bak te staren als er niks leuks op tv is s'avonds
En wat een geweldige foto's heb je ervan gemaakt ....
Ik heb ook zoetwaterbakken met garnaaltjes en kreeftjes.. zijn leuke dieren om te zien... zit regelmatig naar me grote bak te staren als er niks leuks op tv is s'avonds

Onderschrift gemaakt door Kiki2000
- sTefaniA
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ooooo wat prachtig zeg

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Sietske
Tja, ik vind je bakken prachtig hoor, maar mijn hersens bleven acuut hangen bij die 8000kWh.
8000kWh, dat is 22 kilowatt per dag!
Met een huishouden waarin alles electrisch gebeurt, behalve verwarmen, dus induktie koken, vaatwasser, wasmachine, wasdroger, grote vrieskist van 300liter, koelkast, medische apparatuur, stroom voor waterpompen, rioolpompen, enz, enz... dus echt niet vreselijk zuinig... kom ik nog niet aan de helft daarvan!
Volgens mij kun je een lasbedrijfje runnen voor dat stroomgebruik.... ben een beetje beduusd.
Met een huishouden waarin alles electrisch gebeurt, behalve verwarmen, dus induktie koken, vaatwasser, wasmachine, wasdroger, grote vrieskist van 300liter, koelkast, medische apparatuur, stroom voor waterpompen, rioolpompen, enz, enz... dus echt niet vreselijk zuinig... kom ik nog niet aan de helft daarvan!
Volgens mij kun je een lasbedrijfje runnen voor dat stroomgebruik.... ben een beetje beduusd.
- sTefaniA
- Zeer actief
Ik heb wel een electrische boilerSietske schreef:Tja, ik vind je bakken prachtig hoor, maar mijn hersens bleven acuut hangen bij die 8000kWh.![]()
![]()
-
Sietske
Tuurlijk kosten hobby's geld, dat is helaas een waarheid als een koe
Maar je huisverbruik zit dus ook bij die elektra in, dat scheelt al weer een boel. Ik dacht dat die 8000kWh alleen voor die bakken was en dat vond ik nogal heftig.
Onze situatie is wat anders omdat wij zelf voor onze stroomvoorziening moeten zorgen (woonschip) en elke kilowatt dus of door de generator of door de zonnepanelen geleverd moet worden. Wij hebben een "gewoon" huishouden en zijn niet zo hyperzuinig als sommigen met scheepjes, we willen wel een beetje comfortabel kunnen leven en natuurlijk de medische apparatuur die 's nachts zo'n 8 uur draait en zo'n 400 watt per uur vraagt van de accu's.
Heel anders dan een stopcontact op een lichtnet waar je niet over hoeft na te denken.
Maar nogmaals, je bakken zijn echt schitterend hoor!
Maar je huisverbruik zit dus ook bij die elektra in, dat scheelt al weer een boel. Ik dacht dat die 8000kWh alleen voor die bakken was en dat vond ik nogal heftig.
Onze situatie is wat anders omdat wij zelf voor onze stroomvoorziening moeten zorgen (woonschip) en elke kilowatt dus of door de generator of door de zonnepanelen geleverd moet worden. Wij hebben een "gewoon" huishouden en zijn niet zo hyperzuinig als sommigen met scheepjes, we willen wel een beetje comfortabel kunnen leven en natuurlijk de medische apparatuur die 's nachts zo'n 8 uur draait en zo'n 400 watt per uur vraagt van de accu's.
Heel anders dan een stopcontact op een lichtnet waar je niet over hoeft na te denken.
Maar nogmaals, je bakken zijn echt schitterend hoor!
- sTefaniA
- Zeer actief
Kleine update, omdat de bak nu 10 maanden draait! Het begint al krap te worden, er is niet zoveel plaats meer maar we vinden altijd nog een plekje voor een nieuw koraal.
Voedertijd!

Kleine overzichtjes

Koraaltjes

Voedertijd!

Kleine overzichtjes

Koraaltjes

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Oh, ik vind het echt heel mooi!!!
Ik wou dat mijn vriend zo'n hobby had! wat zou ik ervan genieten elke dag!
Ik wou dat mijn vriend zo'n hobby had! wat zou ik ervan genieten elke dag!

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik moet toch elke keer weer denken aan de horror die mijn ex had met zijn bak.
Vind zee aquaria echt prachtig maar ik zou er zelf nooit aan durven beginnen :N:
Prachtig plaatje, ik denk dat bij mij de tv nog vaker uit zou staan als ik zo'n juweeltje had
Vind zee aquaria echt prachtig maar ik zou er zelf nooit aan durven beginnen :N:
Prachtig plaatje, ik denk dat bij mij de tv nog vaker uit zou staan als ik zo'n juweeltje had
- sTefaniA
- Zeer actief
Welke horror?? Nu ben ik wel benieuwd hoor! Het ergste wat ik mij kan indenken is dat deze bak openklakt en dat mijn hele huis naar de zak isMit schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik moet toch elke keer weer denken aan de horror die mijn ex had met zijn bak.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wauw wat een geweldig mooie bak 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ziektes, vissensterfte, rotte waterwaardes. Hij deed er echt alles aan om het goed te laten lopen maar het draaide uiteindelijk toch op een fiasco uit helaas. Een géld wat erin is gepompt, niet te zuinig!sTefaniA schreef:Welke horror?? Nu ben ik wel benieuwd hoor! Het ergste wat ik mij kan indenken is dat deze bak openklakt en dat mijn hele huis naar de zak isMit schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik moet toch elke keer weer denken aan de horror die mijn ex had met zijn bak.
We hadden een inbouw bak (muurtje eromheen en aan de achterkant zat de apparatuur) van 2 meter breed meen ik.
Ik zelf wil in ons nieuwe huis een grotere bak, hangt een beetje van het huis af welke maat het wordt (en van manlief
-
Ilupa
Het blijft een pareltje, die bak van jullie!
Had nog even teruggebladerd in het topic en zag dat jullie 8000kwh per jaar verbruiken? Klopt dat cijfer echt?
Had nog even teruggebladerd in het topic en zag dat jullie 8000kwh per jaar verbruiken? Klopt dat cijfer echt?
- sTefaniA
- Zeer actief
Ja dat klopt. En zogauw de kelder klaar is zal dat nog meer worden, er komen een aantal stellingen en stekkenbakken zodat het totale watervolume verdubbelt zal worden. Boven de stekkenbakken komt er ook verlichting. Maar dat vind ik niet zo erg, bij een goed draaiende bak kan je regelmatig de koralen stekken, maar we hebben nu geen plaats om de stekken te laten herstellen. Als we dus een paar aangepaste lage bakken hebben kunnen we vaker stekken verkopen en dat drukt de prijs van de electriciteit wel. Ik betaal nu 150 euro per maand electriciteit, dat zou verhogen naar 200 euro. Dus elke maand 20 stekjes verkopen aan 10 euro/stuk en we hebben de electriciteit er al uit.Ilupa schreef:Het blijft een pareltje, die bak van jullie!
Ik heb gisteren snelsnel de koralen eens geteld, ik ben de tel kwijtgeraakt rond de 130
-
Ilupa
Nice!
Als je je zeevissen nog tot kweken kan aanzetten maken jullie straks nog winst. Is dit moeilijk te doen met zeevissen? (Kweekcondities nabootsen en larfjes opkweken?)
PS: Oe oe oe, jullie moeten keihard De Koraalduivel op de Hundelgemse Steenweg opkopen en een professionele handel beginnen!!
PS: Oe oe oe, jullie moeten keihard De Koraalduivel op de Hundelgemse Steenweg opkopen en een professionele handel beginnen!!
- sTefaniA
- Zeer actief
Zeevissen kweken zal niet mogelijk zijn. Er zijn niet veel soorten die je kan kweken, en het opkweken van de larfjes is erg moeilijk. In tegenstelling tot zoetwatervissen komen de meeste zeevissen niet als klein visje uit het ei, ze gaan eerst door een planktonische fase. Je hebt dus zeer klein voer nodig, en aangepaste bakken omdat ze in de eerste fase niet kunnen zwemmen en aangetrokken worden door licht. Anemoonvissen, dwergkeizers, kardinaalvissen, zeepaardjes en gobies zijn een paar soorten die commercieel gekweekt worden.Ilupa schreef:Nice!Als je je zeevissen nog tot kweken kan aanzetten maken jullie straks nog winst. Is dit moeilijk te doen met zeevissen? (Kweekcondities nabootsen en larfjes opkweken?)
Ik ken De Koraalduivel niet. Misschien dat wij ooit wel een winkel gaan beginnen, maar dat kost heel veel geld en is niet zo simpel. Wij hebben natuurlijk de concurrentie van Poisson d'or, en in deze streek is daar weinig tegen te beginnen. Ik weet wel dat Reefcorner te koop staat, maar ik heb geen 275.000 euro...
-
Ilupa
De Koraalduivel was de enige winkel met zoutwater-vissen die ik kende in de buurt van Gent (Hundelgemse Steenweg). Ze zijn echter een aantal jaren geleden gestopt en de zaak staat nu te koop. Ik weet wel niet of een grote aquariumwinkel in die omgeving financiëel lucratief kan zijn... Ik had er zelf overigens nog nooit vissen gekocht.
(Misschien ben ik mis, maar ik meende me te herinneren dat jij ook uit de omgeving van Gent kwam...)
Waar is Poisson d'Or?
(Misschien ben ik mis, maar ik meende me te herinneren dat jij ook uit de omgeving van Gent kwam...)
Waar is Poisson d'Or?
- sTefaniA
- Zeer actief
Er zijn toch meer winkels in de omgeving van Gent? Je had vroeger Acropora in Oudenaarde, maar die zijn onlangs failliet gegaan. De Zanclus in Sint Pauwels, Poisson d'or in Moeskroen, Horta Devlieghere in Beveren waas, Aqua Victoire in Menen, Aqua Neon in Lokeren (slechte winkel), Mare Nostrum in Deerlijk en in Gent, Coral Point in Eksaarde, De Discus in Oostende. Er was er nog 1 aan de kust maar die is ook failliet, kan even niet op de naam komen.Ilupa schreef:De Koraalduivel was de enige winkel met zoutwater-vissen die ik kende in de buurt van Gent (Hundelgemse Steenweg). Ze zijn echter een aantal jaren geleden gestopt en de zaak staat nu te koop. Ik weet wel niet of een grote aquariumwinkel in die omgeving financiëel lucratief kan zijn... Ik had er zelf overigens nog nooit vissen gekocht.
Waar is Poisson d'Or?