Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dust groeit .

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Dust groeit .

Ongelezen bericht door MJ »

Maylala schreef:Je kunt ook een dagje paardenvlees voeren, dat is heel erg mager.
Paard is het magerst ?

Ik kan die vrijdag dus alleen maar iets anders geven zeg maar.
Ik wissel nu de ene week eendenspiervlees af met de andere week hazenvlees.
Als paard het aller-aller- magerst is kan ik beter dus paard geven ipv haas of kalkoen.

Is haas of kalkoen magerder als hert ?
Want dat zou ik ook nog kunnen wisselen.
MJ
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:is er ook een reden waarom jij geen groente/groentepakketjes geeft? Ik weet dat dit vaak omstreden is maar toch zie je veel BARFers dit wel doen.
Ik voer via de NRV methode..alleen dan wel het frankenstein model.
Dust mot geen groente...Gijsje pikt regelmatig wat als ik mijn konijn en cavia eten geef.
Maar dat is dan wel heel ..geen prutje.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Lust Dust vis, veel soorten zijn ook mager.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MJ schreef:
dagmar88 schreef: 1 dag vasten maakt hier dus wel het verschil tussen mooie flanken en goed voelbare ribben of een beetje een euh, 'rechte taillle' :mann:
Tussen november en januari wordt er hier minder gevast en dat zie je echt direct.
Kan het me best voorstellen hoor, dat het tegen je gevoel in gaat als je het niet gewend bent...
Echt ?
Misschien ligt dat aan de leeftijd van Gijsje....bijna 20 maanden, hij krijgt 200 gram ( en veel zelf gedroogde beloningssnoepjes met trainen) maar die is eerder te schraal wat ik hoor van mensen.
Maxi ook..is 9,5 maar nog altijd mooi op gewicht. ( klopt af want wie weet dijt ie ook opeens uit zometeen. :ugh: :mrgreen: )

Ja stom misschien maar dat vasten, neh..dat wordt het niet voor me. :N:
:wink: Als ze 2 x op een dag eten hoeft dat vasten natuurlijk niet meteen een hele dag te zijn.
Als hij nou met dat magerdere vlees op dit gewocht blijft of iets minder zou ik het er lekker bij laten.
:mrgreen: Begint hij echt uit z'n voegen te barsten dan kun je altijd nog 2 x per week een halve dag proberen.
MJ
Zeer actief

Tiny schreef:Lust Dust vis, veel soorten zijn ook mager.
Zalmmoot lust ie wel. :lol1:
Sardientjes liet ie op een gegeven moment staan.
MJ
Zeer actief

dagmar88 schreef: :wink: Als ze 2 x op een dag eten hoeft dat vasten natuurlijk niet meteen een hele dag te zijn.
Als hij nou met dat magerdere vlees op dit gewocht blijft of iets minder zou ik het er lekker bij laten.
:mrgreen: Begint hij echt uit z'n voegen te barsten dan kun je altijd nog 2 x per week een halve dag proberen.
Dan geef je 's avonds de dubbele maaltijd van zowel die avond als van de volgende morgen en geef je die ochtend erna iets als yoghurt of zo toch en 's avonds weer hun normale prakkie?
Ik kan dat wel eens proberen, zowel met Gijsje als met Dust.
Een hele dag geen eten geven geeft mij buikkrampen maar dit valt nog te overzien. :F: :cool2: :wink:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

paard word gezien als het allermagerst of dit waar is, geen idee...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MJ schreef:
dagmar88 schreef: :wink: Als ze 2 x op een dag eten hoeft dat vasten natuurlijk niet meteen een hele dag te zijn.
Dan geef je 's avonds de dubbele maaltijd van zowel die avond als van de volgende morgen en geef je die ochtend erna iets als yoghurt of zo toch en 's avonds weer hun normale prakkie?
Ik kan dat wel eens proberen, zowel met Gijsje als met Dust.
Een hele dag geen eten geven geeft mij buikkrampen maar dit valt nog te overzien. :F: :cool2: :wink:
Ja (alleen eten ze hier nu 1 x per dag); Pluis krijgt wel gewoon de volgende dag dubbel (idd met yoghurt, een eitje en een lepel knoflook :F:), die kan het nog echt niet missen.
Charlie hoeft niets in te halen want dan wordt ze een dikke trol :Q:

Mijn gedachte er achter is dat door het vasten 'hun kacheltje wordt opgepookt', dus dat de stofwisseling wat sneller gaat. Ze zijn ook echt energieker na een dag vasten.
caelum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door caelum »

Hoe zit dat precies met vasten? Kan iemand uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? En waarom is er dan yoghurt? En waarom geef je van tevoren 2 porties dan? Word ie dan niet alsnog even dik omdat ie evenveel eet?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

MJ schreef:Niet in de hoogte maar in de breedte, zei de weegschaal. :oeps:
Hij krijgt zelf samen gesteld...50 gram per dag.
Waaronder lamspens, kwartel,hert,kip,haas, zalm ,eend.
Ieniemienie kleine stukjes snoep (vaak gedroogde pens of lamslong) bij wandelingen ( bij bijv komen zitten wanneer fietsers passeren en dat soort dingen) en een eendenvoetje deel ik in drie stukjes voor hem waarvan ie 1 stukje krijgt per dag om te knagen.
Minder vlees en meer gepureerde groente en botten voeren.
Eventueel wat meer vet toevoegen voor een langer vol gevoel - zou ik zelf niet doen bij een hond die al 7 is. Maar honden gaan anders om met vet dan wij mensen: http://barf-natuurlijk.nl/mogens/mogens ... _hond.html
Mogens Eliasen zou adviseren om minder vaak te voeren en meer voer per maaltijd te geven - maar ook dat zou ik zelf niet aanraden voor elke hond van 7. Ligt aan zijn conditie enz: http://barf-natuurlijk.nl/mogens/mogens ... icht1.html

Succes ermee!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Waarom geef je hem geen paardendrol of konijnenkeutels? Heeft hij meteen een groentehap binnen :engel:
Daarnaast zou ik hem 20 km naast de fiets laten lopen elke dag, om de dag 5 km laten zwemmen en 2x per week 10 km gaan hardlopen met hem :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
MJ
Zeer actief

ignit schreef:
MJ schreef:Niet in de hoogte maar in de breedte, zei de weegschaal. :oeps:
Hij krijgt zelf samen gesteld...50 gram per dag.
Waaronder lamspens, kwartel,hert,kip,haas, zalm ,eend.
Ieniemienie kleine stukjes snoep (vaak gedroogde pens of lamslong) bij wandelingen ( bij bijv komen zitten wanneer fietsers passeren en dat soort dingen) en een eendenvoetje deel ik in drie stukjes voor hem waarvan ie 1 stukje krijgt per dag om te knagen.
Minder vlees en meer gepureerde groente en botten voeren.
Eventueel wat meer vet toevoegen voor een langer vol gevoel - zou ik zelf niet doen bij een hond die al 7 is. Maar honden gaan anders om met vet dan wij mensen: http://barf-natuurlijk.nl/mogens/mogens ... _hond.html
Mogens Eliasen zou adviseren om minder vaak te voeren en meer voer per maaltijd te geven - maar ook dat zou ik zelf niet aanraden voor elke hond van 7. Ligt aan zijn conditie enz: http://barf-natuurlijk.nl/mogens/mogens ... icht1.html

Succes ermee!
Gepureerde groente ...tja, dan ga ik dat toch maar proberen. Hij mot het eigenlijk niet maar misschien is ie af en toe er toe te verleiden als ik er wat yoghurt of kwark doorgooi ?
Dan kan ik gewoon ter vervanging van 1 spiervleesmaaltijd doen ? 25 gram vlees,25 gram groente/yoghurtprut ?
Oh wacht..ik probeer aan kefir te komen en meng het daarmee. :idea:
Meer bot..ik heb hem al iets hoger in botpercentage zitten maar moet uitkijken, als ik meer zou geven, dat ie geen krijtpoep krijgt. Nu gaat de ontlasting goed.

Op dit moment blijft ie gelijk qua gewicht, niet lichter geworden..maar ook niet zwaarder.
Ik ga het iig proberen !Dank voor je reactie en voor de linken !
chrico schreef:Waarom geef je hem geen paardendrol of konijnenkeutels? Heeft hij meteen een groentehap binnen :engel:
Daarnaast zou ik hem 20 km naast de fiets laten lopen elke dag, om de dag 5 km laten zwemmen en 2x per week 10 km gaan hardlopen met hem :pffff:
Ga jij eens even lekker peddelen of zo. :tong:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”