Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bobby eet slecht
Moderator: moderatorteam
-
Anne15
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boomer
bobby eet slecht
Wat moet ik doen als mijn boomer hondje bobby van 3 jaar niet goed eet.
Ik heb hem net 2 weken en ik ben er achter dat hij de brokken die hij mee kreeg gewoon bijna niet eet.
Als ik hem dan blikvoer geef maakt niet uit welke dan eet hij dat supersnel op.
Zou het kunnen zijn dat zijn haren in de weg zitten dat hij dat niet kan eten, want ja hij moet naar trimsalon maar daar gaat hij volgende week heen.
Wie heeft er tips.
Ik vindt zelf dat hij gewoon brokken moet eten, maar als hij dat niet tot nauwlijks eet ben ik bang.....(vul zelf maar in)
En dan gelijk nog een vraag hoeveel moet ik hem geven van dat blikvoer?
Ik heb hem net 2 weken en ik ben er achter dat hij de brokken die hij mee kreeg gewoon bijna niet eet.
Als ik hem dan blikvoer geef maakt niet uit welke dan eet hij dat supersnel op.
Zou het kunnen zijn dat zijn haren in de weg zitten dat hij dat niet kan eten, want ja hij moet naar trimsalon maar daar gaat hij volgende week heen.
Wie heeft er tips.
Ik vindt zelf dat hij gewoon brokken moet eten, maar als hij dat niet tot nauwlijks eet ben ik bang.....(vul zelf maar in)
En dan gelijk nog een vraag hoeveel moet ik hem geven van dat blikvoer?
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: bobby eet slecht
Blikvoer =
Ik denk dat hij de brokken gewoon vies vindt
Eet hij ze op den duur wel op (als je ze laat staan dus)?
Ik zou eens KVV proberen, smuldier ofzo (ligt gewoon in de supermarkt in de diepvries).
Ik denk dat hij de brokken gewoon vies vindt
Ik zou eens KVV proberen, smuldier ofzo (ligt gewoon in de supermarkt in de diepvries).

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Ik zou het blikvoer weggooien en eens kijken of hij iets van smuldier (de compleetversie, bij veel supermarkten te koop o.a. AH, in het diepvriesvak voor iets van 50 cent per pakje) lust. Dat is vlees en in mijn ogen gezonder dan blikvoer.
Hoeveel is even afhankelijk van zijn gewicht. Je geeft een bepaald percentage van zijn gewicht per dag. Staat op de zijkant van het pak. (en anders vast wel ergens op internet).
Ik denk dat je op een half pakje per dag uitkomt
Hoeveel is even afhankelijk van zijn gewicht. Je geeft een bepaald percentage van zijn gewicht per dag. Staat op de zijkant van het pak. (en anders vast wel ergens op internet).
Ik denk dat je op een half pakje per dag uitkomt
En de groeten van de mannen 

- dagmar88
- Zeer actief
-
Anne15
- geregistreerd lid
ik weet dat blikvoer niet de oplossing is, maar dat geef ik wel eens als extraatje.
zo kwam ik erachter omdat hij zijn bak voer in 4 dagen leeg eet.
hij eet uiteindelijk wel maar hij eet veel te weinig.
ik zal morgen gelijk even in vriesvak kijken.
bedankt voor de tips.
waar staat afkorting kvv voor?
zo kwam ik erachter omdat hij zijn bak voer in 4 dagen leeg eet.
hij eet uiteindelijk wel maar hij eet veel te weinig.
ik zal morgen gelijk even in vriesvak kijken.
bedankt voor de tips.
waar staat afkorting kvv voor?
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
- dagmar88
- Zeer actief
kant en klaar versvlees, in de smuldier compleet zit alles wat hij nodig heeft.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
En de groeten van de mannen 

-
Anne15
- geregistreerd lid
nee hij krijgt niet te veel de bodem van zijn bak is iedere keer amper bedekt en dan eet hij daar maar heeeel klein beetje van.
ik weet niet of hij afgevallen is in de 2 weken het is niet aan hem te zien.
ga morgen echt even in vriesvak bij de super kijken
bedankt
bedankt
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Vindt hij vast heerlijk (vooral de turquoise pakjes pens/vlees-compleet)Anne15 schreef:nee hij krijgt niet te veel de bodem van zijn bak is iedere keer amper bedekt en dan eet hij daar maar heeeel klein beetje van.
bedankt
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- meg1986
- Zeer actief
Hoi hoi,
Ik heb ook een Boomertje (zo heet hij ook, zie foto's) en ik wilde ook brokjes voeren. Af en toe blik erbij maar altijd eten met lange tanden. Vandaag ben ik dan toch maar naar de supermarkt gegaan om wat anders te halen, smuldier in mijn geval. Het was nog aan het ontdooien en hij was niet bij het aanrecht weg te slaan. Bakje was in 3 min leeg en toen ik tegen hem begon te praten (nee ik ben niet gek) reageerde hij heel blij. Ik ben dus om..
Ik hoop dat het voor jou ook werkt!
Smuldier kost hier bij de AH 92 cent voor 2 pakjes van 400 gram. Mijn boomer is bijna 8 kilo en heeft nu een half bakje op als avondmaaltijd (had hele dag nog bijna niets op overigens). Morgen krijgt hij als ontbijt een kwart en bij de avondmaaltijd ook.
Ik heb er ook Rodi naast zien liggen, deze waren 90 cent het pak van 400 gram. De dosering weet ik niet, durfde die niet te kopen omdat ik niets wist van dat merk en ik er niets van had gelezen nog. Morgen ga ik die wel halen...
Succes met het o zo slecht etende hondje
Ik heb ook een Boomertje (zo heet hij ook, zie foto's) en ik wilde ook brokjes voeren. Af en toe blik erbij maar altijd eten met lange tanden. Vandaag ben ik dan toch maar naar de supermarkt gegaan om wat anders te halen, smuldier in mijn geval. Het was nog aan het ontdooien en hij was niet bij het aanrecht weg te slaan. Bakje was in 3 min leeg en toen ik tegen hem begon te praten (nee ik ben niet gek) reageerde hij heel blij. Ik ben dus om..
Ik hoop dat het voor jou ook werkt!
Smuldier kost hier bij de AH 92 cent voor 2 pakjes van 400 gram. Mijn boomer is bijna 8 kilo en heeft nu een half bakje op als avondmaaltijd (had hele dag nog bijna niets op overigens). Morgen krijgt hij als ontbijt een kwart en bij de avondmaaltijd ook.
Ik heb er ook Rodi naast zien liggen, deze waren 90 cent het pak van 400 gram. De dosering weet ik niet, durfde die niet te kopen omdat ik niets wist van dat merk en ik er niets van had gelezen nog. Morgen ga ik die wel halen...
Succes met het o zo slecht etende hondje
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Rodi is ook prima (de complete versies), maar inderdaad iets duurder. Ik heb het wel altijd in huis omdat er in een pak Rodi twee 'hamburgers' zitten die snel ontdooid zijn (als ik de Smuldier ben vergeten te ontdooienmeg1986 schreef:Ik heb er ook Rodi naast zien liggen, deze waren 90 cent het pak van 400 gram. De dosering weet ik niet, durfde die niet te kopen omdat ik niets wist van dat merk en ik er niets van had gelezen nog. Morgen ga ik die wel halen...
En ik geef ook Carnibest: dat is veel duurder maar ziet er wat smakelijker uit voor een mensenoog
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Getver.....tekkel schreef: Ik heb een voorkeur voor Smuldier
Waar vandaan die voorkeur? (zonder gekheid
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik denk dat de adviezen in dit topic ook wel goed kunnen werken voor jou hondje
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 10318.html
Enne geen blikvoer hoor
Heel veel suc6!
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 10318.html
Enne geen blikvoer hoor
Heel veel suc6!

-
Anne15
- geregistreerd lid
De verpakking smuldier ligt te ontdooien morgen krijgt hij de eerste maaltijd een kwart bakje.
Kijken of hij het lust.
Hij heeft voor vandaag nog een soort papieren verpakking met compleet voer die ik van iemand kreeg.
Die heeft hij helemaal leeg gegeten zonet.
Ben beniuwd of hij ook zo dol is op smuldier.
We wachten af.
Kijken of hij het lust.
Hij heeft voor vandaag nog een soort papieren verpakking met compleet voer die ik van iemand kreeg.
Die heeft hij helemaal leeg gegeten zonet.
Ben beniuwd of hij ook zo dol is op smuldier.
We wachten af.
-
Ayurveda
- Zeer actief
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 10025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk maar eens naar mijn bovenstaand topic. Ik ben erg blij dat ik de adviezen van de medeforummers heb opgevolgd. Sammy eet nu heerlijk elke avond van smuldier. Zijn bak is echt binnen 1 minuut leeg. Sammy krijgt 1/3 smuldier. 's Morgens krijgt hij nog brokjes. Hij zou iets meer smuldier mogen, maar omdat hij zo weinig at wil ik niet gelijk met te grote hoeveelheden beginnen....
Succes
Kijk maar eens naar mijn bovenstaand topic. Ik ben erg blij dat ik de adviezen van de medeforummers heb opgevolgd. Sammy eet nu heerlijk elke avond van smuldier. Zijn bak is echt binnen 1 minuut leeg. Sammy krijgt 1/3 smuldier. 's Morgens krijgt hij nog brokjes. Hij zou iets meer smuldier mogen, maar omdat hij zo weinig at wil ik niet gelijk met te grote hoeveelheden beginnen....
Succes

Sammy 31-08-2010
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
zo te horen gewoon verwend
als hij het één niet eet krijg hij automatisch al het andere. Nog even en de biefstuk en tartaar moet uit de koelkast
Gaan geven wat je wil voeren en niets anders, desnoods kleinere porties in het begin zodat hij honger krijgt. Streng zijn: bakje weghalen na 10 minuten en pas bij de volgende voerbeurt weer aanbieden. Geen snoepjes, koekjes of andere zooi geven. Alleen het eten dat jij hem wil geven (kvv óf brokken, niet mengen!).
Werkt altijd bij onze eigenzinnige tibbies
Gaan geven wat je wil voeren en niets anders, desnoods kleinere porties in het begin zodat hij honger krijgt. Streng zijn: bakje weghalen na 10 minuten en pas bij de volgende voerbeurt weer aanbieden. Geen snoepjes, koekjes of andere zooi geven. Alleen het eten dat jij hem wil geven (kvv óf brokken, niet mengen!).
- meg1986
- Zeer actief
Bij mijn hondje werkte dit dus niet. Ik heb dat gedaan en kwam toen in een week tijd erachter dat hij zo'n 1,5 kilo kwijt was geraakt. Hij weigerde gewoon te eten. En ach, jij eet toch ook niet alles.. Ik hou absoluut niet van rauwe witlof, en al zet je mij dat 10 dagen voor, ik weiger dat te eten en zou blij zijn als je dat na 10 min weg haalt.Maria schreef:zo te horen gewoon verwendals hij het één niet eet krijg hij automatisch al het andere. Nog even en de biefstuk en tartaar moet uit de koelkast
![]()
![]()
Een hond denkt misschien niet zo ver, maar ik zou ook gaan zoeken naar andere dingen die hij wel lust. Mijne is nu verzot op smuldier, binnen 3 min is de bak leeg.
Succes!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Die informatie klopt niet, je kunt brok en kvv prima mengen als je dat wil.Maria schreef:(kvv óf brokken, niet mengen!).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Anne15
- geregistreerd lid
Waarom geen blik voer of een bakje met van dat folie erin waarop staat volledige maaltijd?
-
mum
Omdat dat doodgekookt is
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
ik bedoel dat niet door verhoudingen... ik bedoel niets lekkerdere maken dan dat het is! En meg een gezonde hond laat zich niet verhongeren. En daarbij als je mij een week witlof voorschoteld en niets anders dan eet ik het uiteindelijk ook!Miranda schreef:Die informatie klopt niet, je kunt brok en kvv prima mengen als je dat wil.Maria schreef:(kvv óf brokken, niet mengen!).
-
Anne15
- geregistreerd lid
Wat maakt dat uit?mum schreef:Omdat dat doodgekookt is
Ik zie niet in wat daar mis mee is sorry.
- meg1986
- Zeer actief
Hij zal zich misschien niet dood laten gaan van honger, maar 1,5 kilo afvallen voor een pup van toentertijd 6 kilo vind ik veel... En als je mij een week witlof voorschoteld, ga ik eht echt niet eten hoor, dus wat dat betreft zijn wij echt verschillend. *ik word echt heel erg misselijk van witlof*!Maria schreef:ik bedoel dat niet door verhoudingen... ik bedoel niets lekkerdere maken dan dat het is! En meg een gezonde hond laat zich niet verhongeren. En daarbij als je mij een week witlof voorschoteld en niets anders dan eet ik het uiteindelijk ook!Miranda schreef:Die informatie klopt niet, je kunt brok en kvv prima mengen als je dat wil.Maria schreef:(kvv óf brokken, niet mengen!).
- Tank
- Zeer actief
Off topic: ooooh die foto van sammy, wat een leukerd!!sandra&sammy schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 10025.html
Succes
On topic: sluit me aan bij de rest, grote kans dat hij de brokjes gewoon niet lekker vindt en grote kans dat hij vers vlees (smuldier ect.) wel lekker vindt. En is nog goed voor hem ook!
-
Anne15
- geregistreerd lid
Smuldier vindt hij niet lekker hij laat het gewoon staan.
Dus nu volgende oplossing HELP
Geloof dat ik maar even naar dierenarts moet gaan voor beste advies.
Dus nu volgende oplossing HELP
- Tank
- Zeer actief
Hmm das jammer maar er zijn veel verschillende soorten en smaken ik weet niet welke je hebt geprobeerd maar de pens is bij honden vaak wel populairAnne15 schreef:Smuldier vindt hij niet lekker hij laat het gewoon staan.
Dus nu volgende oplossing HELP![]()
Wat misschien ook nog kan helpen is om een beetje van dat blikvoer wat hij wel lekker vindt er door heen te roeren. Kijken of het dan wel erin wil.
Ik weet niet zo goed wat de dierenarts jou hierin kan adviseren, behalve kijken inderdaad of alles medisch in orde is met hem. Laat je geen dure dieetbrokken ofzo aansmeren, daar verdienen ze goed geld mee.
-
Anne15
- geregistreerd lid
ik heb 2 soorten en geen van 2 wil hij.
1 is vlees ander is met pens
1 is vlees ander is met pens
- dagmar88
- Zeer actief
Voedingsadvies is vaak niet het sterkste punt van dierenartsen.Anne15 schreef:Smuldier vindt hij niet lekker hij laat het gewoon staan.
Dus nu volgende oplossing HELP![]()
Ik zou wel gaan voor een algemene controle om uit te sluiten dat het iets lichamelijks is.
Heeft hij sinds hij bij jou is als een check up bij de dierenarts gehad?
Verder, heel logisch, blik ruikt vanwege de toegevoegde geurstoffen veel sterker en zet hem dus sneller aan tot eten.
Alleen is het helaas niet zo goed voor je hondje.
Je kunt in mijn ogen 2 dingen doen:
-Beginnen met half blikvoer half smuldier geven en dan bij iedere maaltijd de hoeveelheid blikvoer verminderen.
-Gewoon smuldier geven, neerzetten, weglopen, kwartiertje tv kijken en niet met je hond bezig houden, daarna het eten pakken en wegzetten.
Wanneer het tijd is voor de volgende maaltijd weer precies hetzelfde voorzetten.
Ik denk zelf dat hij door heeft gekregen dat hij wanneer hij niet eet toch wel iets anders heel erg lekkers krijgt