Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vette diersoorten
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Vette diersoorten
wij voeren sinds 3,5 jaar rauw en ik wil een van de honden beter op gewicht krijgen. Bikkel hier weegt 35 kilo en is 64 centimeter hoog. een forse bouw maar het is momenteel een ribbenpakketje.
welke vleessoorten zijn het meest vet. hij staat nu op 1 kilo per dag en ik wil m dus voorlopig 1,5 kilo per dag voeren. Hij krijgt wel om de dag een grote lap pens en dat wil ik ook zo houden.
welke vleessoorten zijn het meest vet. hij staat nu op 1 kilo per dag en ik wil m dus voorlopig 1,5 kilo per dag voeren. Hij krijgt wel om de dag een grote lap pens en dat wil ik ook zo houden.
-
tineke
Re: Vette diersoorten
Geit en ik weet niet of je ook vis voert maar dan zalm 
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
tineke schreef:Geit en ik weet niet of je ook vis voert maar dan zalm
zalm krijgen ze al elke week. op een of andere manier krijg ik m momenteel niet dikker gevoerd. Geit is inderdaad
een goede optie maar ik zag op de site van de islamiet in rotterdam geen geitensnippers meer staan.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lam en schaapsnippers vind ik ook altijd erg vet.
-
tineke
Ik weet niet waar je woont maar ik weet in de buurt van Leiden wel een leuk adresje waar je geit kunt kopen voor een leuk prijsjeDianavdberkt schreef:tineke schreef:Geit en ik weet niet of je ook vis voert maar dan zalm
zalm krijgen ze al elke week. op een of andere manier krijg ik m momenteel niet dikker gevoerd. Geit is inderdaad
een goede optie maar ik zag op de site van de islamiet in rotterdam geen geitensnippers meer staan.
Als je interesse hebt moet je me maar even een pb sturen
-
Wilm@
Kun je als extraatje niet twee plakjes Duck geven? De rest houd je gewoon in de diepvriezer. Dan gaat het aankomen ook niet meteen zo snel.
Op hun webpagina hebben ze al hun voer beschreven staan en er bestaat een variant die bedoelt is voor het aansterken van de hond.
Op hun webpagina hebben ze al hun voer beschreven staan en er bestaat een variant die bedoelt is voor het aansterken van de hond.
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
- asani
- Zeer actief
eend,geit en lam zijn vettere vleessoorten.
Ik denk dat als je van 1 kg pd naar 1,5 kg dat het wel ineens veel is.
Ga anders eerst eens naar 250 gram pd meer voor een week of zo en dan kan je altijd nog meer gaan geven.
Op barfplaats hebben ze het wel eens over satin balls voor magere honden.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg351665" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ga anders eerst eens naar 250 gram pd meer voor een week of zo en dan kan je altijd nog meer gaan geven.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg351665" onclick="window.open(this.href);return false;
- dagmar88
- Zeer actief
asani schreef:eend,geit en lam zijn vettere vleessoorten.
-
29996D
Ik ben ook een vette diersoort. Mag je ook wel een stukje van
Je kunt ook gewoon kip voeren en dan (wat van) het vet laten zitten.
Je kunt ook gewoon kip voeren en dan (wat van) het vet laten zitten.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
asani schreef:eend,geit en lam zijn vettere vleessoorten.
is misschien wel een idee, 1,250 per dag en even afwachten wat er gaat gebeuren.
ik ga absoluut die satin balls een tijdje proberen als extraatje. heb hier nog een gesloten pak bambix vanille staan. zonder granen.
morgen krijgt ie 1,5 kilo eend en maandag ga ik rundvlees halen en gelatine voor de satin balls. de rest heb ik in huis.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
[quote="MissDorien"]Ik ben ook een vette diersoort. Mag je ook wel een stukje van

- signmodel
- Actief
jouw hond eet eignlijk wel belachelijk veel.
die eet bijna het dubbele van wat ie nodig heeft! hoe oud is je hond?
(ik heb hier een 28 kg-er die eet ook ruim een kilo per dag en moet eigenlijk 32 gaan wegen maar krijg het ook niet voor elkaar hoor.) hoe ziet het leven van jouw hond eruit? leeft hij buiten? beweegt hij boven gemideld?
misschien is een mest onderzoek hier geen overbodige luxe want weet je zeker dat hij geen wormen heeft?
nogmaals ik vind het veel.
(ik heb hier een 28 kg-er die eet ook ruim een kilo per dag en moet eigenlijk 32 gaan wegen maar krijg het ook niet voor elkaar hoor.) hoe ziet het leven van jouw hond eruit? leeft hij buiten? beweegt hij boven gemideld?
misschien is een mest onderzoek hier geen overbodige luxe want weet je zeker dat hij geen wormen heeft?

groetjes van ons.
-
29996D
Nou, in de winter eet Beuk ook soms tot een kilo.signmodel schreef:jouw hond eet eignlijk wel belachelijk veel.
Die is zelf maar 24 kilo.
Als je hond veel werkt dan moet hij ook veel eten.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Misschien dat volle graanvlokken (haver bv) toevoegen ook nog een idee is, beetje zoals Juliette de Bairacli Levy deed?
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
valt reuze mee toch.signmodel schreef:jouw hond eet eignlijk wel belachelijk veel.
Hier eet de reu ook minstens anderhalve kilo per dag, meestal is dat echter 2 kg.
De pup van 4 maand verstouwt ook met gemak een kilo.
Ik vind het zelfs eerder aan de lage kant voor een hond van dergelijk formaat die op rauw staat.
Ik gaf in de schrale periode van Fax dagelijks 50 à 100 gram lamsvet bij, was het enige dat hielp. Meer dan 2 kg voeren was ook geen optie uiteraard, het kwam er gewoon langs achteren weer uit
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
35 kilo is hij, dus dat is rond de 750 gram. Zoveel meer is dan een kilo niet vind ik. De een verbruikt meer dan de andersignmodel schreef:jouw hond eet eignlijk wel belachelijk veel.
die eet bijna het dubbele van wat ie nodig heeft!
Diana, ik zou 1250 per dag doen inderdaad, en eens kijken wat dat doen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
schapen of lams vet is inderdaad ook een optie om erbij te geven. ik ga zeer zeker even een tijd elke dag meer vlees geven en wat vettere soorten . wormen heeft ie niet. En het is zeker niet de bedoeling dat ie het er van achter weer uit schijt. hihi. nu poept ie nog maar 1 keer in de 2 dagen. en dan pas na een lange rit naast de fiets.maart schreef:valt reuze mee toch.signmodel schreef:jouw hond eet eignlijk wel belachelijk veel.
Hier eet de reu ook minstens anderhalve kilo per dag, meestal is dat echter 2 kg.
De pup van 4 maand verstouwt ook met gemak een kilo.
Ik vind het zelfs eerder aan de lage kant voor een hond van dergelijk formaat die op rauw staat.
Ik gaf in de schrale periode van Fax dagelijks 50 à 100 gram lamsvet bij, was het enige dat hielp. Meer dan 2 kg voeren was ook geen optie uiteraard, het kwam er gewoon langs achteren weer uit
- signmodel
- Actief
ja als je dus een actieve hond hebt dan begrijp ik het wel hoor.MissDorien schreef:Nou, in de winter eet Beuk ook soms tot een kilo.signmodel schreef:jouw hond eet eignlijk wel belachelijk veel.
Die is zelf maar 24 kilo.
Als je hond veel werkt dan moet hij ook veel eten.
vandaar dat ik daar ook naar vroeg.
@marjoleine: 750 gram en nu naar 1250 gram is de helft meer.
ik bedoel het niet naar hoor.
zoals ook al gezegd: mijn hond eet ook veel maar dacht altijd dat er wat mis was met hem.
ohw ik beschuldig je niet van wormen hoor! maar zoals ik de verdere reacties bekijk is het dus niks vreemds dat sommige honden zoveel eten.
voor mij ook meteen een geruststelling.

groetjes van ons.
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Ik denk dat je idd wel naar de 1250-1500gr per dag kan gaan qua voeren.
Hier krijgt de herderreu van 28kg ook 700-800gr per dag en toen hij jonger was wel tot 1200gr om hem op gewicht te houden.
Ik zou kwalitatief goede en vette vleessoorten kiezen, bv eend, lam, geit, zalm.
Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je ook eens gaan kijken bij slagerij West of het Islam Center, deze hebben ook geitensnippers.
Hier krijgt de herderreu van 28kg ook 700-800gr per dag en toen hij jonger was wel tot 1200gr om hem op gewicht te houden.
Ik zou kwalitatief goede en vette vleessoorten kiezen, bv eend, lam, geit, zalm.
Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je ook eens gaan kijken bij slagerij West of het Islam Center, deze hebben ook geitensnippers.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Hoe zo belachelijk veel. Bedan kreeg op een gegeven moment bijna 2 kilo per dag en woog krap 25 kilo bij 56 cm schofthoogte en het enige wat ik te horen kreeg van mensen die hem voelde was dat hij wel erg mager was. Behalve dat hij een ADHD type was was er verder niks mis met hem.signmodel schreef:jouw hond eet eignlijk wel belachelijk veel.

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Beetje Lotgering erbij geven.
Dat is het enige waar ik Zanthe mee op gewicht kreeg.