Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet eten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Romy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tibetaanse Mastiff
Contacteer:

niet eten

Ongelezen bericht door Romy »

Hallo allemaal.

Even een vraagje.
Ik heb 2 Tibetaanse Mastiff teefjes, moeder en dochter, 2 pootjes op 1 buik, altijd samen geweest.

Dochter is nu ruim 1 jaar oud .Moeder heeft nu een nest van 10 pups.Dochter Aika is gek op de pups,is niet jaloers ,en wast af en toe kontjes ,maar speelt niet met ze, (de pups zijn nu ruim 6 weken oud ).Het probleem is dat Aika dus niet eet !!!
We hebben alles al geprobeerd ,ze is onderzocht door de DA en die heeft niets gevonden .Ze krijgt nu medicijnen tegen schijnzwangerschap ,sinds maandag,tot nog toe helpt dat ook niets.OOk krijgt ze homepatische medicijnen ,voor eetlust en psyche ,dat ze wat lekkerder in haar vel komt te zitten.
Aika voelt zicht prima ,in het bos en met uitlaten,binnen in huis ook wel.
Maar niet eten dus.
We hebben alle soorten eten al geprobeerd, carnibest en ander rauvlees , verschillende brokken , speciaal blikvoer van de DA.

Heeft iemand tips wat we nog meer kunnen doen????
PS,ze eet niet meer sinds de pups er zijn.Af en toe een koekje ( 1a 2 per dag ).Ze is 3 kilo afgevallen ,terwijl ze dus eigenlijk nog moet groeien.
Romy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: niet eten

Hoi,

Was ik vergeten te zeggen,dat we al een week dwangvoeren.Met blikjes AD voer van de DA.Ook dat helpt dus niet....
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Dwangvoeren hielp hier inderdaad. Lune at tijdens dr dracht op sommige momenten moeilijk.... nu is ze nooit een mega eter,
maar toen wilde ze het liefst niks. Dat wil ik best 1 dag aan kijken, maar veel langer niet met zogende puppen. Oftewel, ik zat haar 6 x per dag
te dwang voeren (ivm hoeveelheid voer die ze moest binnen krijgen).

Het heeft denk ik een week, a anderhalve week geduurd, en toen ging ze zelf weer eten. Ik moet er wel bij zeggen, achteraf bleek dat ze zich
w.s. niet lekker voelde door een beginnende borst ontsteking (mastitis) en daardoor niet meer wilde eten. Er was bij haar dus achteraf wel iets lichamelijks,
alleen op het moment zelf dat ze stopte met eten, was dat nog niet zichtbaar. Dat was pas na enkele dagen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Romy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hoi,

Jammer dat niemand een antwoord heeft, we gaan dus gewoon door met dwangvoeren van dochterlief.
Als iemand nog een tip heeft....dan horen we het wel,zou super zijn. Alle tips zijn welkom!!
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

zelfgemaakte kippensoep?
Romy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Oke,